mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Spojka?
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1094
Stránka 3 z 5

Autor:  pajama [ 18 duben 2010 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

no tak som to nastavil - ten krok pedalu na max. max este v praci na parkovisku a po ceste domov sa ozyval uz len kovovy zvuk myslim ze uz spojka napresmykuje ...myslim
cez vikend som si chcel "nasilu" naplanovat cestu hocikam, na carisme ale marne ...
v praci mavame zvycajne aspon jeden fibroskop ale najblizsie asi 2 mesiace ani jeden nebude nablizku, tak ked sa dari tak sa dari .....

Autor:  pajama [ 28 duben 2010 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

tak a po asi 25km mi auto do kopca zacalo vydavat piskave zvuky, nemoznost vyradit prev.st. po zajdeni na krajnicu a naozaj dost silnom trhnuti som ju vyradil do neutralu a "nejako" sa vratil po zvysok rodiny a pocas celej cesty naspat asi 25 km na 4prev.st. a to s doprovodom obcasneho piskania a hucania
ak to podari v cez vikend skusim zhodit prevodovku a pozriet ci je to spojkou alebo..

v prevodovke je oleja dost, po nastartovani a pusteni pedalla spojky sa prida hadzavy zvuk
stale mi to nejde do hlavy , lebo predchadzajuci majitel mi stale tvrdi ze menil celu sadu pred asi 40 000km :???:
kolko asi treba vysunut prevodovku/od motora/ aby som ju mohol spustit ??
BTW kolko ma prevodovka kilogramov?

Autor:  Mitsi [ 28 duben 2010 14:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

Renault převodovky mívají vypínací ložisko spojky tzv. ve stálém záběru. Pokud se nepříjemný zvuk neozývá při sešlápnutém pedálu spojky, ale naopak při vyšlápnutém (nedotýkáš se pedálu), tak by mi to sedělo spíše na vysypaná ložiska na předlohové hřídeli převodovky.

Obecně platí, že převodovku musíš vysunout o nějakých 15 cm, abys uvolnil prodloužení předlohy z traktu spojky. Pozor, nesmí tam při vysouvání dojít k pokud možno žádné axiální výchylce, jinak hrozí poškození (ohnutí) toho prodložení nebo rovnou předlohové hřídele!

Hmotnost běžných 5 st. mechanických převodovek se pohybuje mezi 20 - 35 kg.

Autor:  pajama [ 28 duben 2010 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

dik

Autor:  pajama [ 29 duben 2010 10:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

mate niekto skusenost s tymto tesnenim:
http://www.e-cat.cz/p-1227130/mitsubish ... 11_3966814
predpokladam, ze silikon mi tam netreba ??
kolko to treba asi stlacit? na polovicnu hrubku? pri dotahovani myslim

Autor:  Mitsi [ 29 duben 2010 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

Febi je osvědčená značka. Silikon se u nového těsnění zásadně nepoužívá a utahovat je třeba dle schématu stanoveného výrobcem vozu (já dílenský manuál nemám, takže Ti k tomu více neřeknu) postupně a s přidáváním utahovacího momentu až k předepsané hodnotě.

Autor:  pajama [ 02 květen 2010 10:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

kolko je materialu na vysku na novej lamele od blizsieho nitu? ja som na mojej nameral 1mm, vsimol som si ze sa obrusuje od vrchu a aj pritlacny kotuc je tak nahnuty ako tanier doslova, su na nom vidiet pravidelne drazky-kruznice, na pritlacnych elementoch v miestach dotyku loziska je vidiet vydrety-odtlaceny material- zasekavalo sa lozisko?
lozisko malo odtrhnutu jednu nozicku a ma dost vôlu
na zotrvacniku su vidno trhlinky, ma zmysel pomerat na nom hadzavost na pritlacnom ?
napiste prosim co si o tomto myslite...

Autor:  Mitsi [ 02 květen 2010 18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

pajama píše:
kolko je materialu na vysku na novej lamele od blizsieho nitu? ja som na mojej nameral 1mm, vsimol som si ze sa obrusuje od vrchu a aj pritlacny kotuc je tak nahnuty ako tanier doslova, su na nom vidiet pravidelne drazky-kruznice, na pritlacnych elementoch v miestach dotyku loziska je vidiet vydrety-odtlaceny material- zasekavalo sa lozisko?
lozisko malo odtrhnutu jednu nozicku a ma dost vôlu
na zotrvacniku su vidno trhlinky, ma zmysel pomerat na nom hadzavost na pritlacnom ?
napiste prosim co si o tomto myslite...


Na první otázku Ti neodpovím. Přítlačný kotouč ovšem musí být naprosto rovný a nesmí radiálně ani axiálně házet! Pokud jsou na něm drážky, je zřejmě poškozený od nýtů opotřebované lamely a je třeba ho přinejmenším přebrousit, ne-li vyměnit. Totéž platí pro činnou plochu setrvačníku. Jestli jsou na něm vidět trhliny, určitě bude nezbytná výměna! Mírný úbytek materiálu na "packách" talířové pružiny a na dosedací ploše vypínacího ložiska spojky proti těm packám je vcelku normální, podobně ta na první pohmat patrná vůle. Samozřejmě nesmí být nikde nic "utržené", odbroušené apod.

Autor:  pajama [ 02 květen 2010 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

mitsi tak s tym vypadanym loziskom si mal pravdu, zdeformovany vnutorny kruzok povylamovane zuby ... :???: :?:

Autor:  pajama [ 07 květen 2010 21:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

najprv hucala na 5-ke potom uz aj na 3-ke a nakoniec toto

Přílohy:
olejove_kanaliky.JPG
olejove_kanaliky.JPG [ 3.15 MiB | Zobrazeno 9093 krát ]
polamane_zuby_loziskove_lozko.JPG
polamane_zuby_loziskove_lozko.JPG [ 2.84 MiB | Zobrazeno 9084 krát ]
lozisko_a_vnutorny_kruzok.JPG
lozisko_a_vnutorny_kruzok.JPG [ 3.66 MiB | Zobrazeno 9081 krát ]
Poznámka: tie ostrovceky su preliaciny, co myslite z coho?
pritlacny_tanier.JPG
pritlacny_tanier.JPG [ 3.45 MiB | Zobrazeno 9102 krát ]

Autor:  Mitsi [ 08 květen 2010 09:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

Tak to je úplně "našrot"! A ty důlky na přítlačáku tipuji na stopy po nýtech lamely.

Autor:  pajama [ 14 květen 2010 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

tak tie preliaciny su neviem z coho lebo na lamele nechyba a ani uvolneny nieje ani jeden nit a ma este 1mm ku nitu

a tiez som si vsimol/meranim ze plocha pritlacneho taniera / na ktorej su tie preliaciny/ je SIKMA - smerom ku stredu sa naklana - tak ako tanier je to normalne??? ak nie cim to moze byt

je ta lamela s vyskou 1mm uz na vymenu? v manualy je min 0,3mm. aka je hruba nova lamela :smile: merali ste to niekto?

Autor:  Mitsi [ 14 květen 2010 22:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

Tak jsem vyštrachal starou originální spojkovou sadu, která má za sebou cca 75 tis. km "krutého zacházení", ale jinak jí nic není (měnila se za sportovní sadu). Přítlačák je naprosto rovný, resp. "rovinný", a navíc na něm nejsou patrné ty kruhové drážky z výroby, jako na tom Tvém (je prostě "hladký"). Zato na činné ploše přítlačáku je vidět "zrcadlovější", ale také tmavší plochy (tzv. "pecky"), tedy vypadá to naprosto stejně, jako při pohledu na originální brzdové kotouče s originálními brzdrovými deskami u Mitsubishi made in Japan po ostré jízdě. Packy talířové pružiny z vnitřní strany (tedy ze stejné, z jaké je to zabráno na Tvé fotce shora), jsou i po těch 75 tis. km naprosto čisté, aniž by je někdo utíral či jinak čistil. Tloušťka lamely není relevantní, jelikož jde o spojku z motoru 2,4 GDI, ale ty k povrchu lamely bližší hlavy nýtů (nýtováno vždy na střídačku z jedné a z druhé strany) jsou v hloubce 1,50 - 1,55 mm.

Autor:  pajama [ 15 květen 2010 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

Mitsi DIK

Autor:  Mitsi [ 16 květen 2010 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka?

Nemáš zač. A dej vědět, jak jsi naložil s tou převodovkou.

Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/