mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 25 duben 2024 09:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 05 červen 2010 10:31 
Zdravim, jak silný akumulátor by jste mi doporučili k motoru 1.6 a jakou značku.Díky za rady


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 05 červen 2010 10:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Najväčší aký sa ti tam zmestí a aký si môžeš dovoliť...

Bosch, Varta, Banner, Exide

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 05 červen 2010 14:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Novembre píše:
Zdravim, jak silný akumulátor by jste mi doporučili k motoru 1.6 a jakou značku.Díky za rady


No a co si představuješ pod tou "silou"? Kapacitu, startovací proud nebo vrchní (nikoli nominální!) napětí? Každý z těchto parametrů je totiž k něčemu dobrý, přičemž musíš především vědět, který z nich a k čemu vlastně potřebuješ.

Pozor: např. gelový akumulátor (minimální samovybíjení, maximální startovací proud, minimální závislost napětí na proudovém odběru, ale poměrně nízká kapacita) nemůžeš použít, pokud nabíjecí soustava vozu pracuje s vrchním napětím 14,3 V a nemáš možnost ho snížit na 13,8 V!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 05 červen 2010 16:19 
Mitsi píše:
Novembre píše:
Zdravim, jak silný akumulátor by jste mi doporučili k motoru 1.6 a jakou značku.Díky za rady


No a co si představuješ pod tou "silou"? Kapacitu, startovací proud nebo vrchní (nikoli nominální!) napětí? Každý z těchto parametrů je totiž k něčemu dobrý, přičemž musíš především vědět, který z nich a k čemu vlastně potřebuješ.

Pozor: např. gelový akumulátor (minimální samovybíjení, maximální startovací proud, minimální závislost napětí na proudovém odběru, ale poměrně nízká kapacita) nemůžeš použít, pokud nabíjecí soustava vozu pracuje s vrchním napětím 14,3 V a nemáš možnost ho snížit na 13,8 V!



Předpokládal jsem, že se najde někdo kdo přesně ví jaké amumulátory se pro tento typ vozidla a motoru doporučují.Uspokojím se s laickou odpovědí, poněvadž sám se za laika považuji.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 05 červen 2010 18:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Laickú odpoveď si dostal. Tu máš k nej menej laické vysvetlenie: http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-d ... t4685.html

A tu tú úplne najsamlaickú odpoveď:
Obrázek

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 05 červen 2010 19:34 
Čičo píše:
Laickú odpoveď si dostal. Tu máš k nej menej laické vysvetlenie: http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-d ... t4685.html

A tu tú úplne najsamlaickú odpoveď:
Obrázek



Díky za vyčerpávající informace.Podle toho co píšou na tom fóru tak je to jak si psal prvně, čím silnější tím lepší.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 05 červen 2010 22:54 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No a teď si představ dva akumulátory:
- jeden má kapacitu 55 Ah a startovací proud 450 A;
- druhý má kapacitu 62 Ah a startovací proud 380 A.

Otázka zní: Který z nich je "silnější"?

Hlavně ať Tě ani nenapadne odpojovat akumulátor bez připojení náhradního zdroje!!! Jinak se rovnou rozluč s volnoběhem...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 05 červen 2010 23:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Návštěvník píše:
Díky za vyčerpávající informace.Podle toho co píšou na tom fóru tak je to jak si psal prvně, čím silnější tím lepší.


Na tom fóru to sice píšou, ale je to nesmysl! Jednoduše proto, že horlivý zastánce "co největší baterky", když uvádí všemožné příklady na podporu svých tvrzení, zcela ignoruje následující faktory:
- proces samovybíjení;
- rozdílný vnitřní odpor aku a z toho vyplývající rozdílnou proudovou/ampérovou zátěž dobíjecí soustavy;
- bilanci dobíjení vzhledem k jízdním režimům - v tom smyslu, že jen dobře dobitý akumulátor podává náležitý startovací výkon a zároveň má předpoklady déle vydržet.

Prostě vzhledem ke zbytkovému výkonu na dobíjení aku (a to není totéž, co max. ampéráž alternátoru uvedená na jeho štítku) dobíjecí soustavy existuje určité optimum velikosti akumulátoru od-do. Pokud zvolíš příliš velký akumulátor, pak se při určitých režimech jízdy můžeš dostávat do situace, kdy ho nikdy řádně nedobiješ, což se na něm samozřejmě podepíše. Kromě toho riskuješ permanentní přetěžování dobíjecí soustavy, jelikož velký akumulátor je schopen sežrat všechno, co je ona schopna dodat.

Názorné příklady:
- Namísto aku o kapacitě 60 Ah a neznámém startovacím proudu jsem použil rozměrově největší možný (aby se vešel) akumulátor o kapacitě 80 Ah a v dané třídě extrémním starovacím proudu 720 A, tj. s velmi malým vnitřním odporem. Alternátor mám 90 A a provozní napětí 13,8 V. Po svou letech jsem ho byl nucen vyměnit, jelikož začal projevovat "slabost". Použil jsem ho však (původně spíše jako dočasnou náhradu) do jiného (podstatně staršího) vozu v rodině shodou okolností rovněž s alternátorem 90 A, ale s provozním napětím 14,3 V. A hle, ten akumulátor už slouží 6 let a bez problémů. A proč? Ten starší vůz nemá ani zdaleka tolik žravé elektroniky, pracuje s vyšším napětím a hlavně je provozován v jiném režimu.
- Do auta provozovaného jednou za týden na krátkou vzdálenost jsem namísto aku 55 Ah namontoval 74 Ah a od té doby se nestalo, že by po delším odstavení nešlo nastartovat. Jenže tam je alternátor 110 A...

Prostě existuje určité optimum, které se někdy obtížně odhaduje. Proto je dobré se +- držet toho, co z hlediska kapacity zvolil výrobce vozu, event. si dopřát aku s mírně vyšší kapacitou či naopak s vyšším startovacím proudem, raději však ne obojí současně.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 06 červen 2010 09:08 
Podle výrobce tam může být jedna z těchto dvou : Kapacita 62 Ah , 12 V, Startovací proud- 480 A
62 Ah , 12 V Startovací proud- 280/480


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 06 červen 2010 09:22 
A ještě jak je to s tím náhradním zdrojem ? To je pro mně novinka :shock:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 06 červen 2010 11:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
novembre píše:
Podle výrobce tam může být jedna z těchto dvou : Kapacita 62 Ah , 12 V, Startovací proud- 480 A
62 Ah , 12 V Startovací proud- 280/480


Jde o naprosto identické akumulátory, jen v tom druhém případě je uveden startovací proud podle obou užívaných norem.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 06 červen 2010 12:05 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
novembre píše:
A ještě jak je to s tím náhradním zdrojem ? To je pro mně novinka :shock:


Jde o to, že když odpojíš akumulátor, tak ŘJ zapomene všechny "pružné" mapy, které si za celou dobu provozu naadaptovala, takže motor pak už nemusí jezdit tak dobře, jak jezdil až doposud. Toho si však řada uživatelů ani nevšimne, zejména pak v případě, že jim už i předtím ŘJ jela permanentně v nouzovém režimu, tj. jen na "pevné" mapy.

Čeho si ovšem všimne každý, to jsou problémy s volnoběhem (nedrží, chcípá, někdy naopak nepadá dolů...), jelikož u staršího vozu je vždy špinavá klapka, která kvůli té špíně nedosedne až tam, kam má, tudíž ŘJ při prvním startování po odpojení aku dostane špatnou informaci o její základní poloze a aby udržela motor alespoň v chodu, přepne se do nouzového režimu, který však není signalizován svítící kontrolkou! Tohle většina "obecných" mechaniků neznalých specifik vozů Mitsubishi řeší standardně tím, že se vrhnou se šroubovákem na šroubky kolem klapky a dokonají dílo zkázy... :care:


Proto je v případě potřeby odpojení akumulátoru vždy třeba zajistit napětí pro paměti v ŘJ připojením náhradního zdroje, nejjednodušeji a nejspolehlivěji přes zdířku zapalovače. Klíček zapalování musí být samozřejmě v poloze ACC (aktivované příslušenství, nikoli však zapalování!), jinak nedojde k propojení náhradního zdroje s palubní sítí vozu!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 06 červen 2010 12:37 
Mitsi píše:
novembre píše:
A ještě jak je to s tím náhradním zdrojem ? To je pro mně novinka :shock:


Jde o to, že když odpojíš akumulátor, tak ŘJ zapomene všechny "pružné" mapy, které si za celou dobu provozu naadaptovala, takže motor pak už nemusí jezdit tak dobře, jak jezdil až doposud. Toho si však řada uživatelů ani nevšimne, zejména pak v případě, že jim už i předtím ŘJ jela permanentně v nouzovém režimu, tj. jen na "pevné" mapy.

Čeho si ovšem všimne každý, to jsou problémy s volnoběhem (nedrží, chcípá, někdy naopak nepadá dolů...), jelikož u staršího vozu je vždy špinavá klapka, která kvůli té špíně nedosedne až tam, kam má, tudíž ŘJ při prvním startování po odpojení aku dostane špatnou informaci o její základní poloze a aby udržela motor alespoň v chodu, přepne se do nouzového režimu, který však není signalizován svítící kontrolkou! Tohle většina "obecných" mechaniků neznalých specifik vozů Mitsubishi řeší standardně tím, že se vrhnou se šroubovákem na šroubky kolem klapky a dokonají dílo zkázy... :care:


Proto je v případě potřeby odpojení akumulátoru vždy třeba zajistit napětí pro paměti v ŘJ připojením náhradního zdroje, nejjednodušeji a nejspolehlivěji přes zdířku zapalovače. Klíček zapalování musí být samozřejmě v poloze ACC (aktivované příslušenství, nikoli však zapalování!), jinak nedojde k propojení náhradního zdroje s palubní sítí vozu!!!



Děkuji za vysvětlení teď už tomu rozumím.Jen bych ještě poprosil čím konkrétně dodáváte šťávu do zdířky zapalovače.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 06 červen 2010 13:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Používám přenosný zdroj s gelovým akumulátorem, který se prodává pro modelařinu, kempingování apod. V nouzi postačí tři čerstvé 4,5 voltové baterie spájené do série. Pozor, v každém případě je třeba zajistit spolehlivé propojení, tj. použít kabel s příslušným štekrem do zdířky zapalovače! Samozřejmě je třeba vypnout všechny spotřebiče, aby namáhání toho náhradního zdroje bylo minimální.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz