mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1109
Stránka 1 z 1

Autor:  jony [ 16 květen 2010 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

Hoj chlapy.Potřebuji radu.KOupil jsem si space Stara.Vyčistil jsem si klapku a od té doby problémy.Hrozně dlouho čekám až se mi vypne aut. Sytič asi po půl hodinové jídě.Koupil jsem nové čidlo a je to stále stejný.Po vyčištění klapky a resetu řj je to stejné.otáčky stále kolem 1300ot/min a houpe se to.Byl jsem na diagnostyce v Mitsu u nás v Ústí nad Labem a udělali mi kalibraci klapky a že prý museli mechanicky tu klapku dát níže.Po cestě domu to šlo ale druhý den to bylo to samé.Stále mi to ukazuje spotřebu 8,5 -9 a po cca hodině jízdy tak mi to pak skočí kolem 7,2l na 100km. Toto není normální. Jak se dá stáhnou volnoběh ,nebo klapka na GDI.Dělá se to potenciometrem klapky? K čemu slouží tem malý a dlouhý červík s matkou u toho potáku na přírubě?? Jo jinak to jede fajn zátah to má a Check engine mi nesvítí. děkuji za odpověd. Jony

Autor:  Mitsi [ 16 květen 2010 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

Je to pořád o tomtéž: auto stojí na place s odpojeným/vybitým akumuloátorem, po zprovoznění nedrží volnoběh, takže namísto toho, aby někdo vyčistil klapku a zresetoval ŘJ, pohrabe se v nastavení těch šroubků kolem klapky, aby se to jakž takž udrželo v chodu, a rychle předat zákazníkovi. Ten v dobré víře vyčistí klapku, a "poštelované" seřízení pak samozřejmě už vůbec nesedí. Následuje zbytečná výměna nejrůznějších čidel, event. dokonce ŘJ motoru, přičemž okamžitý efekt se často dostaví, ale po krátkém čase je zase vše při starém.

Jinak se nejedná o žádný "automatický sytič", ale o přehnanou "kompenzaci volnoběžných otáček". Prostě ŘJ dostává špatné informace o základní poloze škrt. klapky/jeden šroubek a požadované kompenzaci/druhý šroubek (které jsou navíc už mimo rozsah "pevných map"), a na základě nich pak vydává špatné pokyny. A byť kontrolka Chech Engine nesvítí, ŘJ přesto jede neustále v nouzovém režimu, jehož hlavním cílem je udržet motor vůbec v chodu, a to bez ohledu na spotřebu, výkon a exhalace. U GDI za této situace ŘJ navíc nikdy nepřepíná do režimu spalování chudé směsi, což se do průměrné spotřeby promítne dvojnásob.

Recept je jednoduchý: seřídit znovu škroubky kolem škrt. klapky! Bohužel neznám nikoho, kdo by to právě u GDI uměl...

Autor:  jony [ 27 květen 2010 18:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

Chtěl jsem se optat.Jan se dá mechanicky přivřít klapku u GDI nebo se to dá jen přez diagnostiku.

Autor:  Mitsi [ 27 květen 2010 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

Nerozumím otázce...

Autor:  jony [ 04 červen 2010 18:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

No ja mam stále vysoké otáčky a jen po vyčištění klapky.Byl jsem v orig servisu v mutub a udělali mi kalibraci klapky a nastavili ji.Ja když nastartuji motor po ránu ,tak asi po 10až 15 minutách jízdy mi to spadne na 800 otáček.Když jsem měl motor studený druhý den,tak mi to nedalo a udělal jsem si značku na TPS senzoru a malinko jsem s ním hnul směrem jako kdybych chtěl přivřít klapku zapojil jsem baterku a nastartoval.Start v pohodě po chvíly spadli otáčky tak jak mají i jízda byla skvělá ale když jsem nechal auto asi půl hodky odpočinout,tak po startu se rosvítil engin a začlo to prskat a hádalo se to.Vrátil jsem TPS na původní polohu a je to jaky při starým otáčky 1200ot / min.engine mi nesvítí ale i spotřeba jde nahoru a až se mi zahřeje motr,tak se mi pak rosvítí zeleně ECO GDI. Má to svítit ikdyž to jakoby jede na sytič?

Autor:  Mitsi [ 05 červen 2010 01:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

Sice Ti nejspíš správně nastavili pozici snímače polohy škrt. klapky, ale máš rozhašené nastavení těch dvou šroubků, z nichž jeden udává ŘJ "základní polohu" škrt. klapky (to se správnou polohou TPS téměř nesouvisí) a druhý míru "kompenzace". ECO GDI svítí pouze v případě, že motor momentálně pracuje v režimu chudé směsi.

Autor:  jony [ 05 červen 2010 06:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

Dobře ale když toto nenapadne v org servisu,tak na koho se mam obrátit,aby to bylo v cajku.Já nevím ,jestli jsem to napsal ,ale vim že jsem v sektoru carisma,protože si myslím že to je totéž a že je to stejné já mám Space stara víš? dva šroubky ja tam nemám. Mám tam jen jeden hodně dlouhý a je přez něj na kontra převlečená matka _M5. Já právě nevím,jam mám tomu sundat otáčky.

Autor:  Mitsi [ 05 červen 2010 08:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

Každé řízení "originál" benzínového motoru Mitsubishi je stavěno dle stejné filosofie (která je dostatečně odlišná od ostatních motorů, resp. jejich výrobců!), proto tam jsou vždy dva seřizovací šroubky. A to, že u některých verzí není jeden, event. ani jeden vidět (schovány např. pod plastovou krytkou/plombou), je už věc jiná. Čím novější verze, tím jsou více jsou ty šroubky schované, aby se v nich někdo nehrabal při problémech s volnoběhem, protože to je právě to první, co každého napadne "až v první řadě". :mad: Namísto toho, aby jednoduše vyčistil klapku.

Pokud jde o seřízení volnoběhu specificky na GDI motoru, tak neznám žádný servis ani nikoho, kdo by to uměl.

Autor:  jony [ 05 červen 2010 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

a nevíš náhodou,kde je jsou na space staru? to asi budu muset sundat tu klapku znovu vid? :razz: nebo nějaké obrázky? ohledně této klapky na Spacestar GDI? Děkuji Jony

Autor:  Mitsi [ 05 červen 2010 14:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba paliva , vysoké otčky ,klapka GDI

Spacestary používaly naprosto identické agregáty, jako Carismy. Samozřejmě se měnila provedení, tak jak se měnila i v Carismě.

Kvůli dohledání těch šroubků samozřejmě nemusíš demontovat celou komoru klapky - vždyť k nim musí být přístup právě kvůli event. seřizování, resp. k nim přístup zcela určitě je, když už to někdo rozšteloval. U GDI je ten přístup ke komoře klapky bohužel velmi špatný. Kde konkrétně jsou, to Ti nepovím, jelikož jejich umístění se lišilo podle toho, zda to bylo ještě "lankové provedení" ovládání plynu, nebo už elektronické. Navíc jsem s Carismou GDI jel naposledy v dubnu 2005...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/