mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Akumulátor
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1124
Stránka 1 z 1

Autor:  Novembre [ 05 červen 2010 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Akumulátor

Zdravim, jak silný akumulátor by jste mi doporučili k motoru 1.6 a jakou značku.Díky za rady

Autor:  Čičo [ 05 červen 2010 10:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

Najväčší aký sa ti tam zmestí a aký si môžeš dovoliť...

Bosch, Varta, Banner, Exide

Autor:  Mitsi [ 05 červen 2010 14:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

Novembre píše:
Zdravim, jak silný akumulátor by jste mi doporučili k motoru 1.6 a jakou značku.Díky za rady


No a co si představuješ pod tou "silou"? Kapacitu, startovací proud nebo vrchní (nikoli nominální!) napětí? Každý z těchto parametrů je totiž k něčemu dobrý, přičemž musíš především vědět, který z nich a k čemu vlastně potřebuješ.

Pozor: např. gelový akumulátor (minimální samovybíjení, maximální startovací proud, minimální závislost napětí na proudovém odběru, ale poměrně nízká kapacita) nemůžeš použít, pokud nabíjecí soustava vozu pracuje s vrchním napětím 14,3 V a nemáš možnost ho snížit na 13,8 V!

Autor:  Návštěvník [ 05 červen 2010 16:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

Mitsi píše:
Novembre píše:
Zdravim, jak silný akumulátor by jste mi doporučili k motoru 1.6 a jakou značku.Díky za rady


No a co si představuješ pod tou "silou"? Kapacitu, startovací proud nebo vrchní (nikoli nominální!) napětí? Každý z těchto parametrů je totiž k něčemu dobrý, přičemž musíš především vědět, který z nich a k čemu vlastně potřebuješ.

Pozor: např. gelový akumulátor (minimální samovybíjení, maximální startovací proud, minimální závislost napětí na proudovém odběru, ale poměrně nízká kapacita) nemůžeš použít, pokud nabíjecí soustava vozu pracuje s vrchním napětím 14,3 V a nemáš možnost ho snížit na 13,8 V!



Předpokládal jsem, že se najde někdo kdo přesně ví jaké amumulátory se pro tento typ vozidla a motoru doporučují.Uspokojím se s laickou odpovědí, poněvadž sám se za laika považuji.

Autor:  Čičo [ 05 červen 2010 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

Laickú odpoveď si dostal. Tu máš k nej menej laické vysvetlenie: http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-d ... t4685.html

A tu tú úplne najsamlaickú odpoveď:
Obrázek

Autor:  Návštěvník [ 05 červen 2010 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

Čičo píše:
Laickú odpoveď si dostal. Tu máš k nej menej laické vysvetlenie: http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-d ... t4685.html

A tu tú úplne najsamlaickú odpoveď:
Obrázek



Díky za vyčerpávající informace.Podle toho co píšou na tom fóru tak je to jak si psal prvně, čím silnější tím lepší.

Autor:  Mitsi [ 05 červen 2010 22:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

No a teď si představ dva akumulátory:
- jeden má kapacitu 55 Ah a startovací proud 450 A;
- druhý má kapacitu 62 Ah a startovací proud 380 A.

Otázka zní: Který z nich je "silnější"?

Hlavně ať Tě ani nenapadne odpojovat akumulátor bez připojení náhradního zdroje!!! Jinak se rovnou rozluč s volnoběhem...

Autor:  Mitsi [ 05 červen 2010 23:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

Návštěvník píše:
Díky za vyčerpávající informace.Podle toho co píšou na tom fóru tak je to jak si psal prvně, čím silnější tím lepší.


Na tom fóru to sice píšou, ale je to nesmysl! Jednoduše proto, že horlivý zastánce "co největší baterky", když uvádí všemožné příklady na podporu svých tvrzení, zcela ignoruje následující faktory:
- proces samovybíjení;
- rozdílný vnitřní odpor aku a z toho vyplývající rozdílnou proudovou/ampérovou zátěž dobíjecí soustavy;
- bilanci dobíjení vzhledem k jízdním režimům - v tom smyslu, že jen dobře dobitý akumulátor podává náležitý startovací výkon a zároveň má předpoklady déle vydržet.

Prostě vzhledem ke zbytkovému výkonu na dobíjení aku (a to není totéž, co max. ampéráž alternátoru uvedená na jeho štítku) dobíjecí soustavy existuje určité optimum velikosti akumulátoru od-do. Pokud zvolíš příliš velký akumulátor, pak se při určitých režimech jízdy můžeš dostávat do situace, kdy ho nikdy řádně nedobiješ, což se na něm samozřejmě podepíše. Kromě toho riskuješ permanentní přetěžování dobíjecí soustavy, jelikož velký akumulátor je schopen sežrat všechno, co je ona schopna dodat.

Názorné příklady:
- Namísto aku o kapacitě 60 Ah a neznámém startovacím proudu jsem použil rozměrově největší možný (aby se vešel) akumulátor o kapacitě 80 Ah a v dané třídě extrémním starovacím proudu 720 A, tj. s velmi malým vnitřním odporem. Alternátor mám 90 A a provozní napětí 13,8 V. Po svou letech jsem ho byl nucen vyměnit, jelikož začal projevovat "slabost". Použil jsem ho však (původně spíše jako dočasnou náhradu) do jiného (podstatně staršího) vozu v rodině shodou okolností rovněž s alternátorem 90 A, ale s provozním napětím 14,3 V. A hle, ten akumulátor už slouží 6 let a bez problémů. A proč? Ten starší vůz nemá ani zdaleka tolik žravé elektroniky, pracuje s vyšším napětím a hlavně je provozován v jiném režimu.
- Do auta provozovaného jednou za týden na krátkou vzdálenost jsem namísto aku 55 Ah namontoval 74 Ah a od té doby se nestalo, že by po delším odstavení nešlo nastartovat. Jenže tam je alternátor 110 A...

Prostě existuje určité optimum, které se někdy obtížně odhaduje. Proto je dobré se +- držet toho, co z hlediska kapacity zvolil výrobce vozu, event. si dopřát aku s mírně vyšší kapacitou či naopak s vyšším startovacím proudem, raději však ne obojí současně.

Autor:  novembre [ 06 červen 2010 09:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

Podle výrobce tam může být jedna z těchto dvou : Kapacita 62 Ah , 12 V, Startovací proud- 480 A
62 Ah , 12 V Startovací proud- 280/480

Autor:  novembre [ 06 červen 2010 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

A ještě jak je to s tím náhradním zdrojem ? To je pro mně novinka :shock:

Autor:  Mitsi [ 06 červen 2010 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

novembre píše:
Podle výrobce tam může být jedna z těchto dvou : Kapacita 62 Ah , 12 V, Startovací proud- 480 A
62 Ah , 12 V Startovací proud- 280/480


Jde o naprosto identické akumulátory, jen v tom druhém případě je uveden startovací proud podle obou užívaných norem.

Autor:  Mitsi [ 06 červen 2010 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

novembre píše:
A ještě jak je to s tím náhradním zdrojem ? To je pro mně novinka :shock:


Jde o to, že když odpojíš akumulátor, tak ŘJ zapomene všechny "pružné" mapy, které si za celou dobu provozu naadaptovala, takže motor pak už nemusí jezdit tak dobře, jak jezdil až doposud. Toho si však řada uživatelů ani nevšimne, zejména pak v případě, že jim už i předtím ŘJ jela permanentně v nouzovém režimu, tj. jen na "pevné" mapy.

Čeho si ovšem všimne každý, to jsou problémy s volnoběhem (nedrží, chcípá, někdy naopak nepadá dolů...), jelikož u staršího vozu je vždy špinavá klapka, která kvůli té špíně nedosedne až tam, kam má, tudíž ŘJ při prvním startování po odpojení aku dostane špatnou informaci o její základní poloze a aby udržela motor alespoň v chodu, přepne se do nouzového režimu, který však není signalizován svítící kontrolkou! Tohle většina "obecných" mechaniků neznalých specifik vozů Mitsubishi řeší standardně tím, že se vrhnou se šroubovákem na šroubky kolem klapky a dokonají dílo zkázy... :care:


Proto je v případě potřeby odpojení akumulátoru vždy třeba zajistit napětí pro paměti v ŘJ připojením náhradního zdroje, nejjednodušeji a nejspolehlivěji přes zdířku zapalovače. Klíček zapalování musí být samozřejmě v poloze ACC (aktivované příslušenství, nikoli však zapalování!), jinak nedojde k propojení náhradního zdroje s palubní sítí vozu!!!

Autor:  Návštěvník [ 06 červen 2010 12:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

Mitsi píše:
novembre píše:
A ještě jak je to s tím náhradním zdrojem ? To je pro mně novinka :shock:


Jde o to, že když odpojíš akumulátor, tak ŘJ zapomene všechny "pružné" mapy, které si za celou dobu provozu naadaptovala, takže motor pak už nemusí jezdit tak dobře, jak jezdil až doposud. Toho si však řada uživatelů ani nevšimne, zejména pak v případě, že jim už i předtím ŘJ jela permanentně v nouzovém režimu, tj. jen na "pevné" mapy.

Čeho si ovšem všimne každý, to jsou problémy s volnoběhem (nedrží, chcípá, někdy naopak nepadá dolů...), jelikož u staršího vozu je vždy špinavá klapka, která kvůli té špíně nedosedne až tam, kam má, tudíž ŘJ při prvním startování po odpojení aku dostane špatnou informaci o její základní poloze a aby udržela motor alespoň v chodu, přepne se do nouzového režimu, který však není signalizován svítící kontrolkou! Tohle většina "obecných" mechaniků neznalých specifik vozů Mitsubishi řeší standardně tím, že se vrhnou se šroubovákem na šroubky kolem klapky a dokonají dílo zkázy... :care:


Proto je v případě potřeby odpojení akumulátoru vždy třeba zajistit napětí pro paměti v ŘJ připojením náhradního zdroje, nejjednodušeji a nejspolehlivěji přes zdířku zapalovače. Klíček zapalování musí být samozřejmě v poloze ACC (aktivované příslušenství, nikoli však zapalování!), jinak nedojde k propojení náhradního zdroje s palubní sítí vozu!!!



Děkuji za vysvětlení teď už tomu rozumím.Jen bych ještě poprosil čím konkrétně dodáváte šťávu do zdířky zapalovače.

Autor:  Mitsi [ 06 červen 2010 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor

Používám přenosný zdroj s gelovým akumulátorem, který se prodává pro modelařinu, kempingování apod. V nouzi postačí tři čerstvé 4,5 voltové baterie spájené do série. Pozor, v každém případě je třeba zajistit spolehlivé propojení, tj. použít kabel s příslušným štekrem do zdířky zapalovače! Samozřejmě je třeba vypnout všechny spotřebiče, aby namáhání toho náhradního zdroje bylo minimální.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/