mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1164
Stránka 1 z 1

Autor:  Vergil [ 18 srpen 2010 21:20 ]
Předmět příspěvku:  Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

Mam porad problem s motorem, nepomohl mi servis ani autorizovany, jenom meskubouo prachy. Problem je v kolisani otacek, ale nejedna se o male. Za jizdy auto skube a kdyz vyradim tak zdechne motor.I ksyzstojimna miste a mam volnobeh tak rucicka lita jak pominuta. Moznost je zapalovaci moduly, jenze nove stoji palku. Proto chci poprosit nejakou dobrou dusi jestli by si neudelal na me cas a nezkusila semnou prohodit moduly jestli budou otacky kolisat stale. Je to jedina moznost jak to vyloucit. Mockrat dekuji za pomoc!!

Autor:  Mitsi [ 19 srpen 2010 04:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

Vergil píše:
Moznost je zapalovaci moduly


Co to má být? Pokud jde o zapalovací cívky na svíčkách, tak ty buď fungují, nebo nefungují, ale rozhodně nezpůsobují kolísání otáček motoru, resp. cukání. Podle mého názoru se jedná opět o problém se škrticí klapkou: buď je to "jenom" rozštelované a/nebo je odlepený perm. magnet v jejím servomotoru.

Autor:  Návštěvník [ 19 srpen 2010 08:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

Cau, klapka byla cistena a serizovana v autorizovanem servisu, a podle jejich slov funguje spravne :( pripada mi ze to spatne spaluje, svicky jsem vyskousel vymenit a je to stejne.

Autor:  Mitsi [ 19 srpen 2010 09:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

Pak by to ovšem ukazovalo na již téměř neprůchozí sací trakt, z něhož se čas od času utrhne kus usazeniny, která se sekne mezi sacím ventilem a jeho sedlem, následkem čehož to ztrácí kompresi a tím pádem i schopnost spalovat.

Tady máš pro ilustraci možného stavu věcí odkaz:

http://indy.pp.ru/GDI/Cleaning/4G64/

Autor:  Vergil [ 19 srpen 2010 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

jjj fotky jsem uz videl....nic pekneho, tostal jsem typ na EGR ventil. Tak si s nim pohraju, jestli to nepomuze tak nastane cistka. Na kolik te vysla cela cistka i s tesnenim atd._

Autor:  Mitsi [ 19 srpen 2010 16:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

To jsem nedělal já, ale jeden Rus svépomocí.

Ad EGR: Pokud si po zapnutí zapalování zřetelně kovově "odcvaká", nebude chyba v něm. Účelem toho "odcvakání" je právě očistit dosedací plochu od toho bordelu, aby těsnila, když zrovna náhodou těsnit má.

Autor:  Vergil [ 19 srpen 2010 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

A nevis kde bychten EGR ventil mamhledat u GDI?pry je nekde pod klapkou ale nic jsem nenasel

Autor:  Mitsi [ 19 srpen 2010 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

Ano, je pod tělesem klapky a ústí do ní zespodu, těsně za ní.

Autor:  Vergil [ 20 srpen 2010 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

jj nasel jsem ji a prekvapive v ni byl uviznity kaminek!!!! Tim padem se nemohla zavrit

Autor:  Mitsi [ 20 srpen 2010 22:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

V tom případě mám několik všetečných otázek, na které si sám rovnou odpovím:

1/ Předpokládám, že vzduchový filtr tam je a že je správně nasazen. Jak se potom mohl dost do EGR ventilu kamínek! Napadá mne jediná možnost: Při čištění klapky!

2/ Předpokládám, že EGR ventil si kvůli onomu kamínku po zapnutí zapalování "neodcvakával". A jestliže problém s otáčkami motoru řešili ve značkovém sedrvisu, to si tam nikdo nevšiml, že EGR necvaká? Vždyť cvakání EGR je pro GDI motory naprosto charakteristické, nezaměnitelné a nepřehlédnutelné!

3/ A konečně, vycházím-li z informace, že (cit.) "klapka byla cistena a serizovana v autorizovanem servisu" (konec cit.), pak mi ze shora naznačených souvislostí vychází, že to všechno zku.vil značkový servis! Nebo se mýlím?

Autor:  Vergil [ 21 srpen 2010 20:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

Tak vypada to ze tomu rozumis ale bylo to uplne jinak. Onen kaminek byl usazeny karbon velikosti maleho kaminku...bohuzel se uvolnil. Nevim jestli vis jak vypada EGR ventil ale k zabraneni otevreni bys potreboval opravdu velky sutr. Problem byl ze kaminek uvizl kdyz byl otevreny a tim padem se nemohl zavrit.proto to v otackach drzelo. V servisu nic nezjistily protoze je funkcni a proto nemohl hlasit chybu. Vypada to spis ze mas na autorizovany servis nejakou pifku :eek: ale nez jsem ten ventil sundal tak jsem se zapotil...a pri jednom jsem vycistil i cele sani. Tedka jede opravdu lepe! DOPORUCUJE ZABRANIT EGR VENTILU FUNGOVAT!!!!

Autor:  Mitsi [ 21 srpen 2010 22:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prosim kdo ma GDI a je z okoli Frydku-Mistku

Na servisy mám skutečně spadeno, hlavně na ty "autorizované". :mad: A pokud byl EGR ventil znehybnělý kusem karbonu, nemohl si ani "odcvakat", čehož si ve značkovém servisu rozhodně všimnout měli, byť jim tester žádnou chybu neukazoval! :twisted:

Když napíšeš "kamínek", tak to beru jako kamínek, nikoli jako kus karbonu. A jelikož jsem si na svém autě v záruce měnil ve 40 tis. km hlavu motoru (podotýkám že vlastnoručně, byť v dílně autorizovaného servisu! :razz: ), tak vím moc dobře, jak to v tom sání vypadá. Ovšem pokud se domníváš, že jsi "vycistil i cele sani", tak jsi na omylu, neboť nejvíc usazenin je v prostoru vsazených ventilových sedel sacích ventilů, kam se jinak, než v rámci rozborky hlavy motoru stejně nedostaneš.

No a konečně k tomu vyřazení EGR: úplně postačí, když rozpojíš štekr na prodlužení jeho kabeláže nad tělesem klapky, ale musíš to udělat, když je zcela uzavřený. Vyřazením EGR výrazně zmenšíš rozptyl mezi min. a max. spotřebou, tzn. že už si to nedokáže vzít tak málo při úsporné jízdě, ale ani tak moc, pokud tomu budeš šlapat na krk. Ovšem pozor: když ho necháš delší dobu tímto způsobem vyřazený, tak ho už jen stěží někdy znovu zprovozníš! Proto je lepší vyrobit záslepku z druhé strany hlavy motoru, pod sběrné výfukové potrubí - přefukový kanál jde pouze z krajního válce u setrvačníku.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/