mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 29 duben 2024 14:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: neutrál a auto "zdochne"
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2010 11:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 prosinec 2009 11:10
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8GDI
Rok výroby: 2000
Zdravím všetkých priaznivcov Mitsubishi :o)

Mám Carismu 2000, 92kW, GDI. Má najazdených 145 000km. Doteraz úplná spokojnosť. Jemné potrhávanie, ktoré bolo určitý čas výraznejšie, ako by asi malo byť, sa odstránilo výmenou sviečok a jedného modulu, ale to nemení nič na mojej spokojnosti s autom. No dnes ráno, kedy teplota klesla už na 15stupňov, som naštartoval ako zvyčajne, nechal som auto minútku ešte ísť a vyrazil som. Hneď na prvom semafóre mi auto zdochlo. Odvtedy to robí stále, keď pustím spojku a vyradím rýchlosť. EGR ventil cvaká, kontrolky neukazujú nič. Neviete, kde mi mohla byť chyba?

Bol som teraz ešte raz vyskúšať, auto naštartovalo v poriadku, mal som pocit, že je to už ok. Išiel som sa previezť asi na 20m. Akonáhle som vyradil dvojku a dal do neutrálu, opäť zdochlo. Keď som na parkovisku nacúval, prekvapivo malo tiež tendenciu zdochnúť, ale nejako to držalo. Žeby bola chyba v batérii?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: neutrál a auto "zdochne"
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2010 18:00 
Offline

Registrován: 18 srpen 2010 21:18
Příspěvky: 6
Automobil: Mitsubishi
Typ motoru: 1,8 GDI
Rok výroby: 1998
Cau, baterii to nebude...i kdyz nastartujes tak muzes baterku vytahnou a vse pojede jak ma. A to ti zdechne hned a nebo pomalicku klesaji otacky?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: neutrál a auto "zdochne"
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2010 18:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 prosinec 2009 11:10
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8GDI
Rok výroby: 2000
Zdochne to tak rýchlo, akokeby som aj chcel vypnúť kľúčom. Vyjde to asi rovnako. Plynule klesnú otáčky a už sa len rozsvieti kontrolka oleja, čo je asi pri zdochnutí normálne predpokladám.

Ak sa to napojí na počítač, ukáže chybu? Alebo podľa Vás nie?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: neutrál a auto "zdochne"
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2010 22:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vergil píše:
Cau, baterii to nebude...i kdyz nastartujes tak muzes baterku vytahnou a vse pojede jak ma.


Tak právě tohle bych určitě nezkoušel - okamžitě totiž vyhoří alternátor, což je hódně drahé!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: neutrál a auto "zdochne"
PříspěvekNapsal: 24 srpen 2010 10:17 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
akademicka otazka: ked nastartujes na neutrale s/bez spojky tak to ide normalne? zaradis, odvezies sa, neutral a zdochne to?
zdochne to ked je motor studeny alebo teply?
a ked to skapina a pridas plyn tak to zareaguje?

jedna moznost je humus v nadrzi - ked je auto v klude tak sa usadi na dne. ked nastartujes postupne sa nadrbe na filter a upcha. na volnobehu cerpadlo neprekona ten odpor, motor nema benzin a skape. ked pridas plyn cerpadlo dostane vacsie napatie, prekona odpor humusu a doda benzin.
druha moznost upchaty obtok klapky - ale potom by ti to nemalo startovat bez pridania plynu.
tretia moznost je davka paliva na volnobeh / korekcia pre studeny teply motor. nepredpokladam chybu v ECU (zatial), skor by som pozrel snimac teploty vzduchu.
alebo moze byt zahumuseny prietokomer vzduchu - udava mensi prietok ako v skutocnosti, ecu znizi davku paliva........aj ked min davka paliva by mala udrzat motor v chode. a este k tomu na plny plyn (resp. klapka otvorena viac ako 50%) by sa ti potom rozsvietila kontrolka motora, "system too lean", ecu necaka, ze pri 50 a viac otvorenej klapke bude lambda sonda ukazovat chudobnu zmes.

ked ti nesvieti kontrolka motora tak diagnostika ziadnu chybu neukaze. ale ukazuje hodnoty vsetkych snimacov a ked je niektora mimo misu tak vies co skontrolovat. no ale to by sa muselo mechanikovi chciet s tym hrat a rozmyslat. ovela jednoduchsie je povedat "potrebujete novu lambda sondu". a ked to nepomozes tak vymenia volaco ine.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: neutrál a auto "zdochne"
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2010 08:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 prosinec 2009 11:10
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8GDI
Rok výroby: 2000
Auto štartovalo normálne a jazdilo normálne, akurát len pri zošliapnutí spojky to zdochínalo. Po naštartovaní išlo dobre na neutrále, až kým som sa nepohol. Potom to už zdochínalo. Takže som chvíľu jazdil ako na automate....pravou nohou plyn, ľavou brzda :o)) Ďakujem....problém je už vyriešený. Bola zanesená škrtiaca klapka. Tankujem výlučne bezsírny benzín. Asi môžem čakať, že už bude zanesený aj v hlave valcov. Myslíte, že to už mám riešiť? Alebo je na to ešte čas?


Přílohy:
Poznámka: servis
krtiaca klapka.jpg
krtiaca klapka.jpg [ 529.01 KiB | Zobrazeno 7283 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: neutrál a auto "zdochne"
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2010 09:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tu klapku je nutno čistit stejně každým 15-20 tis. km, akorát že u GDI se špiní podstatně rychleji a více, a to se pak hůře čistí. Pokud zbytek funguje, jak má, neřešil bych to.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: neutrál a auto "zdochne"
PříspěvekNapsal: 13 září 2010 23:43 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
efezoJ píše:
Takže som chvíľu jazdil ako na automate....pravou nohou plyn, ľavou brzda :o))


:evil: :evil: :evil: takto sa teda na automate nejazdi, a ked to vidim tak mam chut toho "sofera" nakopat do gul a dolamat mu obidve nohy :evil: :evil: :evil:
co myslis, preco su brzda aj plyn stale spolu na pravej strane? aby si si mohol prelozit nohu poza stlpik volantu a brzdit zaroven s pridavanim plynu???!!! na bicykli tiez brzdis a opieras sa do pedalov naraz?!
ked volaco neviem tak sa nehanbim opytat alebo si precitat navod
nic proti tebe osobne, ale... slak ma ide trafit...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz