mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
neutrál a auto "zdochne" https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1167 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | efezoJ [ 22 srpen 2010 11:12 ] |
Předmět příspěvku: | neutrál a auto "zdochne" |
Zdravím všetkých priaznivcov Mitsubishi ) Mám Carismu 2000, 92kW, GDI. Má najazdených 145 000km. Doteraz úplná spokojnosť. Jemné potrhávanie, ktoré bolo určitý čas výraznejšie, ako by asi malo byť, sa odstránilo výmenou sviečok a jedného modulu, ale to nemení nič na mojej spokojnosti s autom. No dnes ráno, kedy teplota klesla už na 15stupňov, som naštartoval ako zvyčajne, nechal som auto minútku ešte ísť a vyrazil som. Hneď na prvom semafóre mi auto zdochlo. Odvtedy to robí stále, keď pustím spojku a vyradím rýchlosť. EGR ventil cvaká, kontrolky neukazujú nič. Neviete, kde mi mohla byť chyba? Bol som teraz ešte raz vyskúšať, auto naštartovalo v poriadku, mal som pocit, že je to už ok. Išiel som sa previezť asi na 20m. Akonáhle som vyradil dvojku a dal do neutrálu, opäť zdochlo. Keď som na parkovisku nacúval, prekvapivo malo tiež tendenciu zdochnúť, ale nejako to držalo. Žeby bola chyba v batérii? |
Autor: | Vergil [ 22 srpen 2010 18:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: neutrál a auto "zdochne" |
Cau, baterii to nebude...i kdyz nastartujes tak muzes baterku vytahnou a vse pojede jak ma. A to ti zdechne hned a nebo pomalicku klesaji otacky? |
Autor: | efezoJ [ 22 srpen 2010 18:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: neutrál a auto "zdochne" |
Zdochne to tak rýchlo, akokeby som aj chcel vypnúť kľúčom. Vyjde to asi rovnako. Plynule klesnú otáčky a už sa len rozsvieti kontrolka oleja, čo je asi pri zdochnutí normálne predpokladám. Ak sa to napojí na počítač, ukáže chybu? Alebo podľa Vás nie? |
Autor: | Mitsi [ 22 srpen 2010 22:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: neutrál a auto "zdochne" |
Vergil píše: Cau, baterii to nebude...i kdyz nastartujes tak muzes baterku vytahnou a vse pojede jak ma. Tak právě tohle bych určitě nezkoušel - okamžitě totiž vyhoří alternátor, což je hódně drahé! |
Autor: | HomoFaber [ 24 srpen 2010 10:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: neutrál a auto "zdochne" |
akademicka otazka: ked nastartujes na neutrale s/bez spojky tak to ide normalne? zaradis, odvezies sa, neutral a zdochne to? zdochne to ked je motor studeny alebo teply? a ked to skapina a pridas plyn tak to zareaguje? jedna moznost je humus v nadrzi - ked je auto v klude tak sa usadi na dne. ked nastartujes postupne sa nadrbe na filter a upcha. na volnobehu cerpadlo neprekona ten odpor, motor nema benzin a skape. ked pridas plyn cerpadlo dostane vacsie napatie, prekona odpor humusu a doda benzin. druha moznost upchaty obtok klapky - ale potom by ti to nemalo startovat bez pridania plynu. tretia moznost je davka paliva na volnobeh / korekcia pre studeny teply motor. nepredpokladam chybu v ECU (zatial), skor by som pozrel snimac teploty vzduchu. alebo moze byt zahumuseny prietokomer vzduchu - udava mensi prietok ako v skutocnosti, ecu znizi davku paliva........aj ked min davka paliva by mala udrzat motor v chode. a este k tomu na plny plyn (resp. klapka otvorena viac ako 50%) by sa ti potom rozsvietila kontrolka motora, "system too lean", ecu necaka, ze pri 50 a viac otvorenej klapke bude lambda sonda ukazovat chudobnu zmes. ked ti nesvieti kontrolka motora tak diagnostika ziadnu chybu neukaze. ale ukazuje hodnoty vsetkych snimacov a ked je niektora mimo misu tak vies co skontrolovat. no ale to by sa muselo mechanikovi chciet s tym hrat a rozmyslat. ovela jednoduchsie je povedat "potrebujete novu lambda sondu". a ked to nepomozes tak vymenia volaco ine..... |
Autor: | Mitsi [ 29 srpen 2010 09:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: neutrál a auto "zdochne" |
Tu klapku je nutno čistit stejně každým 15-20 tis. km, akorát že u GDI se špiní podstatně rychleji a více, a to se pak hůře čistí. Pokud zbytek funguje, jak má, neřešil bych to. |
Autor: | HomoFaber [ 13 září 2010 23:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: neutrál a auto "zdochne" |
efezoJ píše: Takže som chvíľu jazdil ako na automate....pravou nohou plyn, ľavou brzda )) takto sa teda na automate nejazdi, a ked to vidim tak mam chut toho "sofera" nakopat do gul a dolamat mu obidve nohy co myslis, preco su brzda aj plyn stale spolu na pravej strane? aby si si mohol prelozit nohu poza stlpik volantu a brzdit zaroven s pridavanim plynu???!!! na bicykli tiez brzdis a opieras sa do pedalov naraz?! ked volaco neviem tak sa nehanbim opytat alebo si precitat navod nic proti tebe osobne, ale... slak ma ide trafit... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |