mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 10:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2013 10:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Hezké počtení na dovolenou ve stylu JBP. Ostatně-jako vždy. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 01 srpen 2013 08:43 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Hezké počtení...

Vím, že pohled spotřebitelsky náročného světoběžníka se diametrálně liší od názorového dosahu provinčního mechanika tyjícího z limitní nenáročnosti jeho zákazníků, kteří si i v rámci té limitní nenáročnosti ještě rádi nechají od něj sr.t na hlavu, poněvadž se bojí, že by je příště, až by ho zase někdy potřebovali, vykázal. Vím to proto, že sám pocházím z malé vesnice poblíž bývalého okresního města. Je s podivem, s čím vším tady (právě tu trávím dovolenou) dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni. A nejvíc mne pobaví, když se "kvalifikovaně" vyjadřují k něčemu, co v životě nevyzkoušeli, neokusili, na vlastní oči neviděli, nepoznali, nenavštívili... Metanolová aféra či vysoký počet čerpacích stanic nabízejících E85 vzhledem k počtu flexi-fuel vozidel ostatně nejsou ničím jiným, než praktickým projevem spotřebitelského zoufalství a neznalosti v Čechách a na Moravě.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 01 srpen 2013 11:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
No..takového "zákazníka" jako ty bych přetahl trubkou přes záda už ve dveřích.
Mne zase udivuje,že si někteří lidé pletou slovo služba se slovem sluha-ale to je pro toto tema vedlejší.
Stejně jako Pavel jsem si jist,že takto podpálený ventil je důsledkem jiné déletrvající závady a nikoliv provoz na ethanol.
Stejně vypadající ventily jsem za mlada "tahal"z žigulíků a to tehdy,když bylo majiteli zatěžko je pravidelně seřizovat anebo sehnat někoho,kdo je na žigulu seřídit uměl.
Pak stačilo autu fest dlouhodobě nakládat a dopadlo to přesně tak.
Důvodem zničení ventilu byl provoz motoru bez ventilových vůlí a to hlavně na výfukových. Nic jiného.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 01 srpen 2013 15:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
No..takového "zákazníka" jako ty bych přetahl trubkou přes záda už ve dveřích.
Mne zase udivuje,že si někteří lidé pletou slovo služba se slovem sluha-ale to je pro toto tema vedlejší.

Ano, jsem velmi náročný zákazník, který si nenechá sr.t na hlavu! A to do té míry, že ve značkovém autoservisu zůstala jen účetní, všichni technici zdrhli, když mne viděli přijíždět. Přesto si znovu i vůči mně dovolili naprosté nehoráznosti, jako např. "vyměnit" brzdovou kapalinu, ale jen v nádobce. :evil: A těm, kdož si z odrbávání zákazníků učinili předmět "úspěšného podnikání", jsem už dávno vyhlásil válku, kterou se snažím důsledně vést, kdykoli se setkám s jeho projevy.

Kuno píše:
Stejně jako Pavel jsem si jist,že takto podpálený ventil je důsledkem jiné déletrvající závady a nikoliv provoz na ethanol.
Stejně vypadající ventily jsem za mlada "tahal"z žigulíků a to tehdy,když bylo majiteli zatěžko je pravidelně seřizovat anebo sehnat někoho,kdo je na žigulu seřídit uměl.
Pak stačilo autu fest dlouhodobě nakládat a dopadlo to přesně tak.
Důvodem zničení ventilu byl provoz motoru bez ventilových vůlí a to hlavně na výfukových. Nic jiného.

Ona "déletrvající závada" trvala přesně od onoho inkriminovaného natankování, a to prakticky hned po opuštění prostoru benz. pumpy. Tahle nějak to myslíš? Jinak seřizování ventilů mají v motoru mého vozu na starosti hydroštely, žádný z nich nebyl poškozený, váznoucí a dokonce ani zanešený! Na třetí pokus se značkovému servisu ještě v rámci záruky kupodovu podařilo aplikovat i správná vahadla, na která jezdím dodnes. Tak jak, pane mistře, nějaký další nápad?

P.S.: A co třeba ten píst?
Pozn.: Rovněž vstřiky byly čisté, nezanešené, nepoškozené, dobře rozprašující - i ty zůstaly původní.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 01 srpen 2013 15:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Pojmenování náročný zákazník je velmi široký pojem. Může to být člověk,co za své peníze požaduje adekvátně odvedenou práci,může to být člověk který je ochoten si za nějaký nadstandart připlatit. Potud je to vše ok a takovýto-klidně ho nazvěme náročný zákazník je u mne vítán.
Pak je sorta lidí,kteří dávají auto do servisu s tím,že je tam určitě někdo okrade a ti neomalenější to dávají najevo už při sepisování zakázky.
No a nakonec jsou i tací co jsou snad z nějakého nepochopitelného důvodu nasraní,že budou muset do auta něco zainvestovat (vždyt najelo 100 tis. km a ted mi mechanik tvrdí,že mám v háji desky,kotouče,je třeba vyměnit rozvod...atd. :grin: ). Takoví si následně všechny provedené práce pečlivě kontrolují (nejraději problemy se stejně postiženými "konzultují" na intern.forech) a mnohdy to končí stížnostmi, podněty na ČoI,ŽÚ nebo TO.

Protože mám na poslední dva typy "náročných zákazníků" vcelku nos (a než dělat pro takové tak raději nic) mám dosud klidné spaní.
Anebo to může být proto,že jsem si jist,že jsem nikdy nikoho vědomě neojebal,tak jak popisuješ.


No a to s tím ventilem-prostě nevěřím,že takovýto ventil je výsledkem jízdy několika desítek nebo i stovky či dvoustovky km.
Spíš bych typoval na výr.vadu a neštastnou shodu náhod. Souhlasíte,mistře? :grin:

Mám X osobních zkušeností s dlouhodobým a bezproblémovým provozem některých aut za podmínek výrobcem zcela vyloučených...ale to je moc nadlouho psát a to se mi nechce.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2013 07:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Pojmenování náročný zákazník je velmi široký pojem. Může to být člověk,co za své peníze požaduje adekvátně odvedenou práci,může to být člověk který je ochoten si za nějaký nadstandart připlatit. Potud je to vše ok a takovýto-klidně ho nazvěme náročný zákazník je u mne vítán.
Pak je sorta lidí,kteří dávají auto do servisu s tím,že je tam určitě někdo okrade a ti neomalenější to dávají najevo už při sepisování zakázky.
No a nakonec jsou i tací co jsou snad z nějakého nepochopitelného důvodu nasraní,že budou muset do auta něco zainvestovat (vždyt najelo 100 tis. km a ted mi mechanik tvrdí,že mám v háji desky,kotouče,je třeba vyměnit rozvod...atd. :grin: ). Takoví si následně všechny provedené práce pečlivě kontrolují (nejraději problemy se stejně postiženými "konzultují" na intern.forech) a mnohdy to končí stížnostmi, podněty na ČoI,ŽÚ nebo TO.

Jak jsem už napsal: za kvalitně provedenou službu peníze nepočítám, za skutečným fachmanem mi není zatěžko si zajet stovky km. Ale na druhou stranu nenechávám bez povšimnutí, když v rámci pravidelné garančky, kdy v rámci paušálu platím za řadu úkonů, většina těchto úkonů zhusta provedena není a i ty zbývající jsou provedeny špatně. To už není ničím jiným než zlodějnou! Dospěl jsem tak daleko, že jsem si díly a polohu šroubů značil fluorescenční fixou a auto přebíral s UV lampou v ruce. Pokud jsem ho přebral napodruhé až napotřetí, byl to úspěch. A také proto jsem se raději opakovaně vzdal záruky, než abych tohle pokaždé absolvoval. Jenže ta předchozí auta byla v pořádku, to poslední, s motorem GDI, bohužel nebylo. A tak jsem to prodejci, dovozci, evropskému zastoupení a hlavně výrobci nechal vyžrat. S nasazením všech pák, které jsem měl k dispozici, jakože mnohé z nich určitě nebyly obvyklé, přesněji běžnému zákazníkovi dostupné...
Pokud jde o konec citace, já rozhodně nemám zapotřebí někde něco konzultovat. Ostatně výrobcem dodanou upravovanou hlavu motoru (tu poslední, kterou tam teď mám) jsem si v rámci záruky měnil ve značkovém servisu sám! Poté, co výměnu oné předchozí servis po.ral! Že to není možné už z důvodu bezpečnostních předpisů? Někdy je méně bolestné je oželet než se soudit a navíc uříznout značce, která servis živí, ostudu v OICA...

Kuno píše:
Protože mám na poslední dva typy "náročných zákazníků" vcelku nos (a než dělat pro takové tak raději nic) mám dosud klidné spaní.
Anebo to může být proto,že jsem si jist,že jsem nikdy nikoho vědomě neojebal,tak jak popisuješ.

Pak je to OK. Ovšem např. tvrzení, že větrák na chladiči klimy musí pracovat vždy, kdy je puštěná klima, o profesionalitě v oboru napovídá něco jiného...

Kuno píše:
No a to s tím ventilem-prostě nevěřím,že takovýto ventil je výsledkem jízdy několika desítek nebo i stovky či dvoustovky km.

Přesně 379 km od inkriminovaného tankování.

Kuno píše:
Spíš bych typoval na výr.vadu a neštastnou shodu náhod. Souhlasíte,mistře? :grin:

Ne, nesouhlasím! Výrobní vada, která by se projevila až po nějakých 200 tis. km (poslední výměna kompletní hlavy byla ve 45 tis. km, motor klekl při 241 tis. km), z nichž zhruba polovinu ten motor úspěšně absolvoval stylem "co to dá"? A souhra náhod? Ano, špatné palivo, resp. palivo s vysokým obsahem etanolu! Ono stačí se podívat na fotku sběrného výfukového potrubí: Jakéže teploty dosáhla ocel, které po vychladnutí zůstala modrofialová barva? Odnesl to sice "jen" třetí válec, ale druhý už byl rovněž načatý, takže nebýt havárie třetího, šířilo by se to lavinovitě ve všech válcích.

Kuno píše:
Mám X osobních zkušeností s dlouhodobým a bezproblémovým provozem některých aut za podmínek výrobcem zcela vyloučených...ale to je moc nadlouho psát a to se mi nechce.

Tomuhle ne úplně rozumím.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2013 12:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
V mé definici "náročných zákazníků" :grin: nehledej nic osobního,nebyla tak myšlena. Byl to spíše jen pokus o nástin pohledu na problemy v autoopravárenství z té "druhé strany.",protože nemohu připustit,že jsou všichni nekompetentní a zloději.

Nevím jak u Vás ale zde na zlínsku by takový "servis" fungoval tak půl roku.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2013 15:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Místní automechanický odrbávač takhle funguje už dobrých 15 let. A mnou zde prezentované zkušenosti se týkají cca tuctu značkových autoservisů ve třech různých evropských zemích, tedy to rozhodně není jev pouze lokální.

Ono to obdobně platí pro všechny řemeslnické obory: něco právě stavím (raději vlastnoručně, abych neskončil v base kvůli zabití řemeslníka/řemeslníků), ovšem střešní krytinu si sám nedovezu, proto jsem si ji objednal i s dovozem. Ve střechařské firmě jsem si zadal také výrobu oplechování, neboť nemám ohýbačku. Krytinu mi sice dovezli, ale to oplechování zůstalo ležet na dvoře firmy. Tak jsem holt vzal vlastní auto a dojel si pro to, jelikož dovolená mi už končí. Podobně dovoz dřeva na vazbu: měli přijet v 7 ráno (to byl jimi určený čas), avšak když se ani v 8 nic nedělo, začal jsem vytáčet všechna možná tlf. čísla, abych se konečně v 9 dozvěděl, že "toho mají moc" a přijedou až o půl jedenácté. Když už jsem vstával tak brzy, mohl jsem pokračovat ve zdění, kdyby ovšem někomu nebylo zatěžko vytočit můj mobil a oznámit mi, že má problém, což bych i pochopil. Ale takhle...! :evil:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2013 19:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
No,já když jsem upravoval dům,taky jsem zedničil,omítal,obkládal,byl ze mě elektrikář,tesař i instalater. :grin:

Každopádně Ti přeji at se dílo daří a... nepřehánět to na slunci,jsme přece oba již "zralí" muži. :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 03 srpen 2013 08:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
@Kuno: Díky za přání!

Neumím akorát omítat strop, nemám ten správný grif v zápěstí a malta mi padá do ksichtu. V daném případě to však naštěstí nebude třeba. Na slunce bych momentálně neměl vůbec, jelikož jsem dva dny po očkování proti žluté zimnici. Jenže se nedá nic dělat, práce se jaksi sama neudělá. Časový plán jsem sice nedodržel, přesto mne hřeje pocit, že už mám všechno, co budu potřebovat, pohromadě, a pokud se ve zdraví vrátím (čeká mne braní antimalarik a další lahůdky kvůli příští pracovní cestě...), třeba to bude do zimy po víkendech hotové. Všechno mi dlouho trvá, poněvadž pracuji precizně - to samé očekávám od těch, od nichž si nějakou službu kupuji. "Když už něco dělám, dělám to pořádně, nebo to nedělám vůbec, proto tolik věcí zůstává neudělaných."

P.S.: Svého času jsi se mě ptal, zda jsem vůbec někdy měnil alespoň čep. Třebaže disponuji hned třemi různými druhy stahováků (spíše jsem však v praxi využil grifu bočního úderu kladivem proti dalšímu kladivu z druhé strany) a na F125 či R21 jsem si s nimi užil), mám rád auta, kde to není zapotřebí. A na žádném z mých vozů Mitsubishi jsem to skutečně nikdy neměl zapotřebí!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 28 září 2013 23:23 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Pravdou je, že takhle urazit ventil nedovede 1/2 nádrže směsy E85 a Na 95 . Na tohle bylo zaděláno jindy , tipoval bych i kalení při výrobě . :think: Zároveň jsou tam dosti značné oděry na pístu a to nevzniklo v poslední době před focením .

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 29 září 2013 07:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepe píše:
...Zároveň jsou tam dosti značné oděry na pístu a to nevzniklo v poslední době před focením .

Do výrobních vad samozřejmě nevidím, ale poškození dna pístu nejsou žádné "oděry", nýbrž degradace materiálu vlivem extrémní teploty: normální hliníková slitina by se roztavila, tenhle materiál ovšem jakoby "ztrouchnivěl". Navíc všechny písty byly při opakované výměně hlavy (při té příležitosti se vždy měnily i ventily, gufírka, zdvihátka, vahadla, jednou vačky atd.) motoru ještě v záruce v pořádku. No a k tomu bylo rovněž patrné, že extrémní teplotní poměry ve spalovacích prostorech začínají úplně stejným způsobem postihovat i sousední vnitřní válec motoru, u něhož to naštěstí nedošlo až tak daleko, poněvadž motor zkolaboval kvůli tomu propálenému ventilu na fotkách.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2013 21:31 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Hlava pístu (dno) vypadá jako bys natankoval směs metylalkoholu a ne etylalkoholu . Metyl je silně korozivní a hoří jinak než metyl . To by můj Galant už nejezdil .
Jak jsem psal o tom ventilu , na foto lomu je část světlejší - je to asi 1/3 plochy lomu- mě přesvědčilo o původní úvaze , že ventil byl poškozen jindy a jinak , než spaváním této směsy . Výfukové potrubí nese známky tepelného ovlivnění , ale jde o teplotu cca. 350°C - což odpovídá švestková barva kovu po vychladnutí .
Vím minimálně o dvou vozech Galant s motorem 6A13 , které jezdí na čistý E85 a problémy nemaj žádné .

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2013 21:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepe píše:
... Jak jsem psal o tom ventilu , na foto lomu je část světlejší - je to asi 1/3 plochy lomu- mě přesvědčilo o původní úvaze , že ventil byl poškozen jindy a jinak , než spaváním této směsy.

Ať ten ventil prohlížím, jak chci, žádný "lom" na něm nevidím - jen "odtečený" materiál.

pepe píše:
Výfukové potrubí nese známky tepelného ovlivnění , ale jde o teplotu cca. 350°C - což odpovídá švestková barva kovu po vychladnutí.

Někde jsem četl, že "nejlepší" písty trvale vydrží až 425 st. C, tady ovšem bylo na jeho dně určitě víc - z toho dna "zmizelo" v jednom místě několik mm materiálu! Jinak příslušná větev sběrného výfukového potrubí byla ještě cca 10 min. po kolapsu válce do červena - bráno podle toho, co je z těch parohů normálně vidět pod tepelným krytem bez jeho demontáže.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz