mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 19 duben 2024 03:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2010 19:11 
Offline

Registrován: 09 srpen 2008 17:44
Příspěvky: 11
Automobil: carisma gdi
Typ motoru: 1,8
Rok výroby: 2000
Nemáte někdo odzkoušené toto palivo, bez dodání benzínu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2010 19:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zkus to a rovnou začni šetřit na opravy za několik desítek tisíc Kč. :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 26 prosinec 2011 19:56 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Tak jsem to zkusil v poměru 2/1 - benzín/e85, ve výkonu nepozoruji žádné změny, chod motoru mi připadá takový hladší, jen možná trochu horší starty teď v zimě (ale tady ještě letos pořádně nemrzlo). Smrad z výfuku je trochu jiný :-) (r.v.98, najeto cca 180 tis.) V posledni době nejezdím delší trasy, takže co spotřeba nevím, zítra jedu dál, takže vynuluji počítač a uvidím.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 29 prosinec 2011 02:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Až se k tomu dostanu, pošlu Ti fotky, jak to dopadá. Uvidíš sám. Lít E85 do GDI je rovno holému šílenství :!: :care:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 29 prosinec 2011 10:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak tady to je: následek JEDINÉHO, byť nechtěného (natankoval jsem plnou nádrž něčeho, kde byl evidentně vysoký podíl E85, a to z jasného důvodu - podvod ze strany čerpadláře) použití paliva s vysokým podílem etylalkoholu v motoru GDI, bohužel tom mém. :mad:

http://imageshack.us/g/40/cimg0111l.jpg/

http://imageshack.us/g/811/cimg0462u.jpg/

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 29 prosinec 2011 19:05 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
No to je pěkné.... proč ten ventil skončil v takovém stavu? E85 má vyšší oktanové číslo, takže by mělo docházet k detonacím při spalování v menší míře, než při provozu na Ba-95, tudíž k menšímu mechanickému namáhání komponent, které jsou na tvých fotografiích. Spíše jsem měl obavu, že to nějak zalepí palivový systém a vstřiky. No já jsem natankoval před cestou znovu tentokrát 50/50, byla toho plná nádrž, takže na to chvíli ještě budu jezdit, uvidím jak dopadnu :-), jinak spotřeba na cestu 80km tam a 80 zpět (na vysočinu) 7,7 l /100 km, takže nic tragického, jestli je spotřeba větší tak max o 0,5 l, spíš méně. Zkoušel to tankovat ještě někdo? Pokud ano s jakým výsledkem? :mad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 29 prosinec 2011 19:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Storm píše:
No to je pěkné.... proč ten ventil skončil v takovém stavu? E85 má vyšší oktanové číslo, takže by mělo docházet k detonacím při spalování v menší míře, než při provozu na Ba-95, tudíž k menšímu mechanickému namáhání komponent, které jsou na tvých fotografiích.

A opět ten všeobecně zažitý omyl! :mad: Zjisti si, jaký je stechiometrický poměr etanolu se vzduchem a postav si to proti režimu chudé směsi u GDI. Vyjde Ti, že ten chudý režim bude ještě podstatně chudší, a jelikož musíš kompenzovat nižší výhřevnost etanolu vyšší dávkou plynu, bude Ti jasné, že s těmi detonacemi si ani GDI nedokáže poradit. :cry:

Storm píše:
Spíše jsem měl obavu, že to nějak zalepí palivový systém a vstřiky. ...

Nezalepí, naopak důkladně vyčistí, avšak také sežere gumové části a způsobí korozi kovových! :idea:

P.S.: Odnesl to nejen ventil, ale rovněž píst, naštěstí nikoli blok motoru. Ovšem i to jsem už viděl po tankování těch ekosra.ek. :evil:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 31 leden 2012 20:35 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
motor přežil bez následků :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2013 10:25 
Offline

Registrován: 24 červenec 2013 09:52
Příspěvky: 3
Automobil: Pajero Pinin
Typ motoru: 2.0 GDI
Rok výroby: 2005
I když toto téma je již delší dobu bez aktualizace chtěl bych přidat svou trochu zkušeností s E85.
Nemám sice Carismu ale mám Pinina 2.0 GDI (myslím že takový rozdíl v tom není - jde o motor).
Tankuji E85 celkem běžně v poměru zhruba 60/40 E85/N95. Toto mám odzkoušené aby se s tímto řídící jednotka vyrovnala, nehlásila chybu motoru(chudá směs) a aby byl chod bez problému i při studeném motoru.
Nemyslím si že by to měla být taková tragédie jak píše Mitsi, že při náhodném natankování E85 by si člověk "měl šetřit na opravy za několik desítek tisíc Kč". Já na to jezdím bez problémů už 2 roky a spotřeba se mi zdá být vyšší zhruba o půl litru. Při spotřebe kolem 9l/100km to není tak hrozný.
Myslím si že ani není pravda to co sem se někde dočetl, že to má špatný vliv na vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo.
Zjišťoval jsem si rozdíly mezi motorem 4G94 (2.0 GDI), který se osazuje do Pajera TR4 (Pinin, který se vyrábí v Brazílii) a motorem 4G94, který mám osazený v mém autě. Až na malé detaily je to motor stejný, vstřikovače a čerpadlo jsou naprosto shodné, řídící jednotka je jina, upravená aby si poradila i s čistým Ethanolem. Toto vozidlo je schopné jezdit na E85 a N95-98.. v jakémkoliv poměru.
Takže konstrukčně je motor shodný ale elektronika je schopná lépe pracovat s prodloužením vstřiku a dalšími věcmi, souvisejícími se spalováním čistého Ethanolu.
Osobně si myslím že motor GDI nemá problém spalovat E85 pokud mu to ŘJ dovolí a nenahlásí chybu motoru (chudá směs).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2013 09:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pavel.stnl píše:
...Nemám sice Carismu ale mám Pinina 2.0 GDI (myslím že takový rozdíl v tom není - jde o motor).

Jde hlavně o to GDI a zda skutečně pracuje s chudou směsí. Např. Pinin určený pro albánský trh s chudou směsí nepracoval. Stejně tak tomu je v případě GDI motorů od Hyundaie: jejich nastavení co do práce s chudou směsí se liší podle cílového trhu určení.

Pozn.: Viz také původní koncernové FSI motory - výrobce se nejdéle držel vrstvené, tj. chudé směsi, jen na domácím německém trhu, aby i tam nakonec přešel na stechiometrickou. V ČR se chudá směs týkala pouze prvních prodaných kusů, a pak těch individuálně dovezených z Německa. A důvod? Inu známé problémy s chudou směsí, v daném případě prohloubené rovněž tím, že tam majitelé nelili předepsaný benzín o min. OČ 98...

pavel.stnl píše:
Toto mám odzkoušené aby se s tímto řídící jednotka vyrovnala, nehlásila chybu motoru(chudá směs) a aby byl chod bez problému i při studeném motoru.

Kontrolka motoru u GDI žádnou chybu vlivem chudé směsi nenahlásí, neboť by pak musela svítit vždy, kdy motor pracuje s chudou směsí! :idea: Ostatně mně se ani před havárií motoru nic nerozsvítilo.
A jelikož GDI umí běžně pracovat i s výrazně bohatou směsí, odvozovat cokoli dalšího od absence problémů s jeho chodem při studeném motoru, kdy právě běží na bohatou směs (ale již s využitím řízení směsi přes lambdu), je přinejmenším poněkud mimo mísu.

pavel.stnl píše:
Nemyslím si že by to měla být taková tragédie jak píše Mitsi, že při náhodném natankování E85 by si člověk "měl šetřit na opravy za několik desítek tisíc Kč". Já na to jezdím bez problémů už 2 roky a spotřeba se mi zdá být vyšší zhruba o půl litru.

Napadají mne dvě krásná česká rčení:
- "Myslet znamená ho.no vědět."
- " Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu..."

Mě ta sranda vyšla na cca 80 tis. Kč! Je na každém, zda si z toho vezme své vlastní poučení.

pavel.stnl píše:
Zjišťoval jsem si rozdíly mezi motorem 4G94 (2.0 GDI), který se osazuje do Pajera TR4 (Pinin, který se vyrábí v Brazílii) a motorem 4G94, který mám osazený v mém autě. Až na malé detaily je to motor stejný, vstřikovače a čerpadlo jsou naprosto shodné, řídící jednotka je jina, upravená aby si poradila i s čistým Ethanolem. Toto vozidlo je schopné jezdit na E85 a N95-98.. v jakémkoliv poměru.
Takže konstrukčně je motor shodný ale elektronika je schopná lépe pracovat s prodloužením vstřiku a dalšími věcmi, souvisejícími se spalováním čistého Ethanolu.

Nechci shora citovaná sdělení ověřovat, nemám na to čas, náladu ani motivaci. Jen bych rád upozornil, že např. 4G64 označuje jen jeho blok, tj. počet válců, jejich rozteče a vrtání a v případě stejné kliky i zdvih, a tudíž také objem. Tento motor se vyráběl v provedení 8V, 16V SOHC i DOHC a GDI. Od výkonových parametrů se odvíjí použitý "pajšl", který se zásadně liší od ostatních verzí "téhož" motoru 4G64 zejména v případě GDI. No a GDI neoznačuje nic víc, než "přímé vstřikování benzínu": o chudé směsi v tom označení vůbec nic není (na rozdíl od FSI, které přesto ani tak s chudou směsí již velmi brzy od uvedení na trh nepracovalo).

Uznám-li ovšem, že motory 4G94 2,0 GDI v Pininu pro Evropu i Brazílii jsou skutečně identické, pak zbývá otázka, zda i ten v Brazílii pracuje s chudou směsí: viz Pinin (italská výroba) pro Albánii, NEpracující s chudou směsí.

Zároveň uznávám, že samotný motor GDI (nehovořím o zbytku, tj. zejména o palivové soustavě) je ideálně přizpůsoben spalování etanolu, pokud - a to je naprosto klíčové - je na něj také řádně nastaven, tedy především pokud už sám "náhodou" nepracuje s chudou směsí benzínu! :idea: To ostatně potvrzuje i obsah citace shora, hlavně poslední citovaná věta.

pavel.stnl píše:
Osobně si myslím že motor GDI nemá problém spalovat E85 pokud mu to ŘJ dovolí a nenahlásí chybu motoru (chudá směs).

No a zde mne opět napadá jedno trefné úsloví: "Přání otcem myšlenky." Jinými slovy, jak s využitím vcelku (až na tu kontrolku motoru, která jakoby měla signalizovat chudou směs, jenže to - zcela záměrně - nedělá) hodnověrných argumentů dospět k tomu, k čemu dospět chci či potřebuji. V psychologii se tomu říká kognitivní disonance s konfirmačním zkreslením. :wink:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2013 10:39 
Offline

Registrován: 24 červenec 2013 09:52
Příspěvky: 3
Automobil: Pajero Pinin
Typ motoru: 2.0 GDI
Rok výroby: 2005
V žádném případě se tu nechci dohadovat. Z reakce od Mitsiho mi připadá, že sem ten největší vůl, že sem semka něco takovýho napsal. :wink:
Každopádně jsou to moje dvouleté zkušenosti s kombinovaným provozem motoru GDI na E85 a N95 a nikomu toto nevnucuji, chraň bože.
Nejsem odborník přes motory GDI takže to co jsem popisoval je i po konzultaci s techniky ze servisu Mitsubishi a informací na zahraničních forech, týkajících se tohoto tématu než jsem do toho E85 začal vůbec lít.
Dovolím si nesouhlasit s jednou věcí a to rozsvícením kontrolky motoru mimo jiné i kvůli chudé směsi. Při větším poměru E85 se mi tato kontrolka rozsvítila a diagnostika popisovala závadu jako chudou směs - proto jsem to zde napsal, nevymyslel jsem si to :smile:
Ještě co se týká té poznámky Pinin pro Albánský trh, tak pokud jsem správně informován tak se Pinin nikdy do albánie nedodával a údajně v Albánii nikdy nebylo a není zastoupení Mitsubishi, tak nevím jak to bylo myšleno.
Jinak jsem chtěl opravdu jen přidat mou zkušenost s použitím E85 a né se z někým dohadovat...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2013 15:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Pavle-pro mne je Tvůj popis zkušeností zajímavý a nemám důvod Tvé zkušenosti jakkoliv shazovat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 27 červenec 2013 11:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pavel.stnl píše:
V žádném případě se tu nechci dohadovat. Z reakce od Mitsiho mi připadá, že sem ten největší vůl, že sem semka něco takovýho napsal. :wink:

Kognitivní disonance rozhodně není jakési učené označení pro lidskou hloupost či zastřené pojmenování "největšího vola", ba právě naopak! Jde o popis způsobu lidského myšlení jedinců obvykle vzdělaných a často společensky vysoce postavených: státníků, politiků, vojevůdců... Tedy tvorů přinejmenším myslících, a to dokonce logicky, což se o mnohých říci nedá.

pavel.stnl píše:
Každopádně jsou to moje dvouleté zkušenosti s kombinovaným provozem motoru GDI na E85 a N95 a nikomu toto nevnucuji, chraň bože.
Nejsem odborník přes motory GDI takže to co jsem popisoval je i po konzultaci s techniky ze servisu Mitsubishi a informací na zahraničních forech, týkajících se tohoto tématu než jsem do toho E85 začal vůbec lít.

Tyto dvě věty přesně odpovídají tomu, jak jsem to označil, resp. jak to už dávno pojmenovala psychologie: Chtěl jsi vyzkoušet E85 v GDI (nepochybně v zájmu úspory finančních prostředků, ale i kdyby to byla pouhá zvědavost, je to úplně jedno), jenže Tvé vědomí (odtud slovo kognice) Ti napovídalo, že s tím může být nějaký problém (odtud slovo disonance), proto jsi hledal dodatečné informace, až jsi našel, co jsi potřeboval, totiž že v Brazílii jezdí "stejná" GDI dokonce i na čistý biolíh (odtud konfirmační zkreslení). A zkreslení proto, že jsi sám zjistil, že ona GDI v Brazílii vlastně nejsou úplně tak stejná, poněvadž mají jinou řídící elektroniku, navíc jsi se nedobral k tomu, zda mají stejnou palivovou soustavu, např. podávací čerpadlo v nádrži, s jakými tlaky pracuje dodávka paliva k vysokotlakému čerpadlu a jaký tlak je "v liště", atd. atd.

Těší mne, že jsi pracovníky značkových autoservisů nazval "techniky" a nikoli "odborníky". Chápu, že své přesvědčení potřebuješ opřít o nějakou "autoritu". A k jaké jiné by se měl běžný uživatel vozu uchýlit v případě nouze či jen potřeby poradit, než právě k technikům značkového servisu? Bohužel Tě jako majitel vozu s motorem GDI, do jehož úprav a oprav úprav výrobce vozu nasypal během záruky víc, než kolik jsem mu já za nový vůz zaplatil, mohu zcela jednoznačně ujistit, že oni technici vědí o GDI úplné ho.no!
Pozn.: Poslední rok a půl záruky už to řešilo výhradně ústředí Denzela ve Vídni, které tehdy (před vstupem ČR a dalších zemí do EU) zastupovalo zn. Mitsubishi v řadě zemí střední a východní Evropy.

pavel.stnl píše:
Dovolím si nesouhlasit s jednou věcí a to rozsvícením kontrolky motoru mimo jiné i kvůli chudé směsi. Při větším poměru E85 se mi tato kontrolka rozsvítila a diagnostika popisovala závadu jako chudou směs - proto jsem to zde napsal, nevymyslel jsem si to :smile:

Tohle je pro mne cenná informace! Jenom netuším, proč mně se nerozsvítila, když hned po inkriminovaném natankování motor nejel tak, jako předtím, k tomu jsem měl snad měsíc či dva novou originální přední lambdu.

pavel.stnl píše:
Ještě co se týká té poznámky Pinin pro Albánský trh, tak pokud jsem správně informován tak se Pinin nikdy do albánie nedodával a údajně v Albánii nikdy nebylo a není zastoupení Mitsubishi, tak nevím jak to bylo myšleno.

Bylo to myšleno takto: V r. 2006 jsem opakovaně jezdil, přesněji létal do Tirany. Zástupce přijímající strany mne vozil z/na letiště a po městě Pininem 2,0 GDI. Byl jsem maximálně překvapen tím, že v zemi, kde frčí výhradně Mercedes, si někdo pořídí jako nové vozidlo Mitsubishi, navíc nikoli sedan a nikoli velkou "čtyřkolku". No a k tomu to bylo ještě moje vůbec první "živé" setkání s motorem 2,0 GDI a v podélném uspořádání. Proto jsem se také zajímal, co a jak, a výsledek napsal do oné poznámky. Vůbec přitom nevylučuji, že místním prodejcem bylo zastoupení nějaké italské firmy. Ostatně kdo jste někdy byli v Albánii, sami dobře víte, že auta jsou tam německá a všechno ostatní italské, samozřejmě včetně onoho Pinina.

pavel.stnl píše:
Jinak jsem chtěl opravdu jen přidat mou zkušenost s použitím E85 a né se z někým dohadovat...

Jak už jsem jinde napsal, ta zkušenost má váhu radosti ze hry s odjištěným granátem, který zatím nevybuchl. Proto ji považuji za nebezpečnou, proto jsem reagoval právě tak, jak jsem reagoval.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 29 červenec 2013 12:06 
Offline

Registrován: 24 červenec 2013 09:52
Příspěvky: 3
Automobil: Pajero Pinin
Typ motoru: 2.0 GDI
Rok výroby: 2005
Mitsi, řekl bych že je blbost aby tak jak uvádíš výše, dopadl motor po "jediném nechtěném natankování paliva s obsahem E85". Na problém dle mého názoru muselo být zaděláno již dříve a důsledek byl pravděpodobně shoda náhod.
Nejsem sám kdo jezdí na směs E85 a N95 v GDI (alespoň dle internetových diskuzí i zahraničních) a zatím nikdo o problému nepsal.
Tak jak jsem již psal, než jsem si dovolil to do mého Pinina nalít, tak sem zjišťoval informace a diskutoval to s techniky ze servisu Mitsubishi (jeden z nich můj kamarád, kterého si dovolím nazvat i tím "odborníkem" s 30-ti letou praxí v oboru).
A když se vrátím k té Albánii, tak opravdu nevím jak jsi přišel k té "odborné" informaci že "Pinin určený pro albánský trh s chudou směsí nepracoval".
Známý, který pracuje na centrále Mits. v německu, mi o tomto napsal, že to je absolutní nesmysl aby byl jiný Firmware pro motor, kde Mits. nemá a nemělo zastoupení. :smile: ...v případě Pinina údajně nebyly rozdíly v FW, tzn. že pro všechny trhy stejný.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E85 u GDI
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2013 09:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pavel.stnl píše:
Mitsi, řekl bych že je blbost aby tak jak uvádíš výše, dopadl motor po "jediném nechtěném natankování paliva s obsahem E85". Na problém dle mého názoru muselo být zaděláno již dříve a důsledek byl pravděpodobně shoda náhod.

Motor byl předtím v naprostém pořádku. Bydlel jsem v té době v Alpách a jízdu v kopcích, které v ČR nemají obdoby, jsem si často a rád užíval. Kdyby s motorem honěným pravidelně na limitu něco bylo, už by se to projevilo. Problém se ukázal až po natankování během návštěvy doma, v Čechách, a motor klekl při přejezdu Německa. Pokud uznám souhru náhod, pak ji označím za smrtící kombinaci paliva s vysokým obsahem biolihu a mého jízdního stylu. Ostatně asi není náhoda, že v Německu se zákazníci soudí kvůli poškození motorů následkem užívání E10, zatímco v Čechách se vesele jezdí na E85, a to prý bez následků...
Pozn.: Můj vůz se po vynucené "repatriaci" (do místa vzdáleného cca 1000 km od Prahy) ocitl blízko Toyoty Avensis 2,0 VVT-i 110kW, která umí spalovat až do poměru 1:25 (GDI až 1:40). Jela rovněž z Čech, kde její majitel tankoval. A skončila také na německé dálnici. Sice dojela o kus dál, ale zato s pokrouceným blokem motoru. Pro finanční nerentabilitu opravy (jen ten blok by v přepočtu vyšel na 120 tis. Kč) ji majitel nakonec prodal za pár šupů handlíři odněkud ze severní Afriky.

pavel.stnl píše:
Nejsem sám kdo jezdí na směs E85 a N95 v GDI (alespoň dle internetových diskuzí i zahraničních) a zatím nikdo o problému nepsal.

Samozvaní experimentátoři se problémy vzniklými následkem svých hókusů-pokusů veřejně nikdy nechlubí! Je to úplně to stejné, jako když se spořílci s turbodiesely trumfují desetinami litru, které jsou schopni ušetřit na spotřebě, ale už nikdo z nich nepřizná, kolik nasypali během roku do oprav ojetého dieselu.

pavel.stnl píše:
Tak jak jsem již psal, než jsem si dovolil to do mého Pinina nalít, tak sem zjišťoval informace a diskutoval to s techniky ze servisu Mitsubishi (jeden z nich můj kamarád, kterého si dovolím nazvat i tím "odborníkem" s 30-ti letou praxí v oboru).

Praxe v oboru nemusí znamenat zhola nic, pokud se jedná o vyloženě okrajovou záležitost. A k takovým GDI rozhodně patří!

pavel.stnl píše:
A když se vrátím k té Albánii, tak opravdu nevím jak jsi přišel k té "odborné" informaci že "Pinin určený pro albánský trh s chudou směsí nepracoval".
Známý, který pracuje na centrále Mits. v německu, mi o tomto napsal, že to je absolutní nesmysl aby byl jiný Firmware pro motor, kde Mits. nemá a nemělo zastoupení. :smile: ...v případě Pinina údajně nebyly rozdíly v FW, tzn. že pro všechny trhy stejný.

Mně přehrávali FW celkem 6x, pokaždé šlo o jinou verzi (důvodem byl nedostatečný výkon motoru vs. vysoká spotřeba paliva). Jedna z verzí FW byla "bez chudé směsi", na ni sice motor jezdil nejlépe, bohužel měl také nejvyšší spotřebu (13,2 oproti 11,7 během třech let záruky). Sice mi to teoreticky mohlo být jedno, jelikož vše nad 10,5 mi Denzel na základě dobrovolného závazku kompenzoval, jenže mne zajímalo, co bude po záruce, kdy už je tak vysoká nadspotřeba ve srovnání s deklarovaným průměrem 9,1 docela "zajímavá". Jako člověk, který najezdil s 1,8 GDI 70 tis. km a s 2,4 GDI dnes již 270 tis. km zcela bezpečně poznám, kdy a zda vůbec jede GDI motor v režimu chudé směsi. A ten Pinin 2,0 GDI chudou směs vůbec nevyužíval. Když jsem se majitele vyptával, věděl o tom a řekl mi, co jsem sem už napsal. Osobně nevidím problém v tom přehrát FW před prodejem takového auta do země, kde budou problémy s chudou směsí kvůli palivu téměř jisté, resp. použít takovou verzi FW, která nezná chudou směs. Pravda, samotné servisy k FW tehdy přístup neměly, to jen reklamační technici...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz