mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 14:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 15 duben 2008 09:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
h0 píše:
teda psano.. :)
proste v tomhle rozmeru klasicke zatizeni.


V tom je právě ona logika: výrobce musí montovat pneu "rychlejší", než je hodnota max. konstrukční rychlosti vozu (a to není deklarovaná Vmax!) a takového rozměru (a tedy i LI), aby za žádných okolností nemohlo dojít k přetížení jednotlivé pneu.

Pravda, někteří výrobci vozů řeší event. problém tím, že si nechávají vyrábět u vybraných gumařů speciální gumy na zakázku: např. s faceliftem VW Sharan a přechodem na 16-ky (kvůli větším předním brzd. kotoučům) se užší zimní gumy, které snesly montáž sněhových řetězů, dostaly pouze v rozměru určeném pro dodávky, tedy jen s extrémně nízkých rychl. indexem. VW se proto obrátil na Dunlop, který začal vyrábět zimáky v patřičném rozměru, LI i rychl. kategorii. Byly však "pouze" 3x dražší, než by odpovídalo "normálu"... :evil:

Kromě toho málokdo ví, že i lité disky mají svůj LI. A tak např. na MPV či SUV nelze použít "běžné" liťáky.

A to, že každý chytrák je chytřejší než výrobce vozu a jezdí si, na čem se mu umane, snad ani nemusím zmiňovat... :evil: :evil: :evil:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 15 duben 2008 11:00 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Mitsi píše:
V tom je právě ona logika: výrobce musí montovat pneu "rychlejší", než je hodnota max. konstrukční rychlosti vozu (a to není deklarovaná Vmax!) a takového rozměru (a tedy i LI), aby za žádných okolností nemohlo dojít k přetížení jednotlivé pneu.

Pravda, někteří výrobci vozů řeší event. problém tím, že si nechávají vyrábět u vybraných gumařů speciální gumy na zakázku: např. s faceliftem VW Sharan a přechodem na 16-ky (kvůli větším předním brzd. kotoučům) se užší zimní gumy, které snesly montáž sněhových řetězů, dostaly pouze v rozměru určeném pro dodávky, tedy jen s extrémně nízkých rychl. indexem. VW se proto obrátil na Dunlop, který začal vyrábět zimáky v patřičném rozměru, LI i rychl. kategorii. Byly však "pouze" 3x dražší, než by odpovídalo "normálu"... :evil:

Kromě toho málokdo ví, že i lité disky mají svůj LI. A tak např. na MPV či SUV nelze použít "běžné" liťáky.

A to, že každý chytrák je chytřejší než výrobce vozu a jezdí si, na čem se mu umane, snad ani nemusím zmiňovat... :evil: :evil: :evil:


Uz jsem trochu v obraze.:)
On je asi nejvedsi pru.er, ze se disky a pneu berou jako spotrebni zbozi, nikdo neresi nic jen design a aby mu to nedrelo :oops: (priznam se ze ja jsem byl taky takovy), kdyz ale pak clovek zjisti ze je to dosti alchimie a za dobre veci se plati, tak pak zjisti ze mu staci i ty seriove plechy :))


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 15 duben 2008 15:28 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Ak vyrobca predpisuje/odporuca 86H, tak tam kazdy uzivatel musi (mal by) montovat 86H alebo lepsie. Inak je auto technicky nesposobile, nemalo by prejst STK a ani sa objavit na ceste.
(Ani to moje, pretoze momentalne ma jednu pneu, po vymene defektu, 86T. Ale uz som objednal, namontujem. Slubujem :) )

Rezerva tam musi byt dost velka; pre to dynamicke zatazenie. Si predstav, ze ides 130 po dialnici a vbehnes do nevelkeho vytlku, co sa stava dost bezne, a pneu ti "vybuchne" - len preto, ze zatazenie sa na zlomok sekundy vyskocilo vysoko nad jej schopnosti.

A tiez rychlostny index. Mysliet si "naco mi je H ked nechodim 210, len 180" je tragicky omyl. Tych 210 je rychlost, pri ktorej pneu vydrzi bez ujmy 10min - a iba tolko garantuje vyrobca. Meria sa to pri plnom zatazeni, na velkom ocelovom valci (skoda, ze cesty nie su take idelne rovne) a skusaju sa nove pneu (v praxi ma kazda pneu za sebou dake km a vymole a nevratne poskodenie)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 15 duben 2008 15:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Konečně rozumné názory - díky za ně!

Jenom bych poopravil, že musí vydržet ne 10, ale 20 min. Pravda, zdaleka ne všechny gumy to při nezávislých testech dokáží...

P.S.: Jelikož se mám rád, používám pro jistotu o kategorii vyšší rychl. index, a pokud je v daném rozměru dostupná guma v XL/RF, tak i tu. Pravda, mám MPV, kde se to v každém případě hodí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 30 duben 2008 20:52 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Takto to vyzeralo predtym:
Příloha:
PICT0011_2.jpg
PICT0011_2.jpg [ 66.8 KiB | Zobrazeno 7278 krát ]


Takto to vyzera teraz:
Příloha:
PICT0106_2.jpg
PICT0106_2.jpg [ 85.14 KiB | Zobrazeno 7289 krát ]


A taketo matky tam isli (do tych origo Mitsu hlinikacov):
Příloha:
PICT0010_2.jpg
PICT0010_2.jpg [ 57.16 KiB | Zobrazeno 7268 krát ]


Ospravedlnte prosim znizenu cistotu vozidla :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 26 listopad 2008 10:25 
HomoFaber píše:
Meria sa to pri plnom zatazeni, na velkom ocelovom valci (skoda, ze cesty nie su take idelne rovne) a skusaju sa nove pneu (v praxi ma kazda pneu za sebou dake km a vymole a nevratne poskodenie)

Zdravím. jen bych dodal že ten válec na který se pneu přitlačuje je sice hladký ale taky se pneumatika hustí (fouká)o 2 až 3x více než je určeno výrobcem :wink:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 26 listopad 2008 11:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Návštěvník píše:
HomoFaber píše:
Meria sa to pri plnom zatazeni, na velkom ocelovom valci (skoda, ze cesty nie su take idelne rovne) a skusaju sa nove pneu (v praxi ma kazda pneu za sebou dake km a vymole a nevratne poskodenie)

Zdravím. jen bych dodal že ten válec na který se pneu přitlačuje je sice hladký ale taky se pneumatika hustí (fouká)o 2 až 3x více než je určeno výrobcem :wink:


To silně pochybuji: Jaký by to mělo vlastně smysl, když jde především o co nejvěrnější simulaci reálných podmínek... Navíc huštění na 2-3x více než určeno výrobcem by znamenalo, že max. přípustný tlak v pneu (daný konstrukcí její kostry) by už dávno byl překročen!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 26 listopad 2008 20:53 
věř či nevěř je to tak pracuji v Barum conti. :wink: a ten stroj co to měří se jmenuje testor uniformity mimo jiné taky měří boční,horizontální,vertikální házivost,atd.....


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 26 listopad 2008 21:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Stále nevěřím! Jestliže se na řadě pneu pro osobní vozy vyskytuje údaj o max. přípustném huštění (Inflate Max to ...) někde mezi 3,5 - 4,0 a gumy se u běžného osobáku hustí na hodnoty kolem 2,0 , pak by dvoj- až trojnásobné zvýšení tlaku nad zmíněnou "běžnou hodnotu" znamenalo fatální překročení mezního tlaku, na jaký je taková pneu konstruována. A to beru v potaz i jistou bezpečnostní rezervu, zejména u pneu v provedení XL/RF.

Kromě toho mi už vůbec není jasné, jak by na stejném "destrukčním" zařízení bylo možno dělat test uniformity. Snad jen, že by se pneu na válci "trochu provětrala", aby se pak na jiném zařízení změřilo, co to s ní udělalo z hlediska ovality, parametrů házivosti i rozložení hmoty (což není jenom o vlastní nevyváženosti), tedy s její "uniformitou".

Navíc bych rád znal odpověď na následující otázku: Je mi vcelku jasné, že pneu po ubutí na vůz povětšinou (a to poměrně brzy) změní, tj. ztratí svou "uniformitu", např. tím, že se kostra trochu vytahá, resp. "naučí se točit jedním směrem". Ale pak nechápu, jaký smysl má, že se prodávají nové, dosud nejeté pneu s testem uniformity. Ptám se na to proto, že se mi svého času podařilo úspěšně vyreklamovat (ale že to trvalo...) jednu ze čtyř pneu na novém voze, která se sice na vyvažovačce schopné měřit i radiální a axiální házivost chovala vcelku korektně (ve smyslu - ne hůře, než ostatní), přesto pod zatížením na voze, především na hnací nápravě při akceleraci, citelně házela a k tomu ještě měla i jiný valivý odpor při přenosu akceleračních/deceleračních sil, než při jízdě ustálenou rychlostí.

Stručně řečeno: Osobně bych uvítal možnost koupit si pneu s testem uniformity uskutečněným až poté, co guma prošla zátěžovou zkouškou na válci.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 27 listopad 2008 07:58 
Tak pokud si ji chceš koupit tak zjednodušeně, pneu která má na bočnici bílou,červenou nebo žlutou tečku tak ta prošla "testorem uni" u nás jde na testory 100% pneu u jiných výrobců nevím,pamatuji časy kdy u nás šlo asi jen 10% ale abych byl přesný nevyrábýme jen značku Barum ta je u nás v menšině více pneu je continental,mabor,viking,riken,atd pokud budeš chtít něco zjistit o té uniformitě klidně zjistím podrobnosti.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Disky + pneu na Carismě
PříspěvekNapsal: 27 listopad 2008 10:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zajímá mne přesně to, co jsem už napsal. K čemu je mi test uniformity, když po několika stech ujetých km povolí kostra a v řadě případů dojde k rozhození parametrů ovality? Tudíž mi nezbývá než si to vyložit tak, že tento test je prostě jen jakýmsi tříděním pneu v rámci výstupní kontroly na ty lepší/povedené/kulaté kousky a ty horší/nepovedené/šišaté kousky... :sad:

Jinak v rámci domácí produkce pneu si test uniformity vynutila montáž hřebenového řízení na škodovkách řady 105/120/130 počínaje modelem M, tuším že v r. 1985.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz