h0 píše:
teda psano..
proste v tomhle rozmeru klasicke zatizeni.
V tom je právě ona logika: výrobce musí montovat pneu "rychlejší", než je hodnota max. konstrukční rychlosti vozu (a to není deklarovaná Vmax!) a takového rozměru (a tedy i LI), aby za žádných okolností nemohlo dojít k přetížení jednotlivé pneu.
Pravda, někteří výrobci vozů řeší event. problém tím, že si nechávají vyrábět u vybraných gumařů speciální gumy na zakázku: např. s faceliftem VW Sharan a přechodem na 16-ky (kvůli větším předním brzd. kotoučům) se užší zimní gumy, které snesly montáž sněhových řetězů, dostaly pouze v rozměru určeném pro dodávky, tedy jen s extrémně nízkých rychl. indexem. VW se proto obrátil na Dunlop, který začal vyrábět zimáky v patřičném rozměru, LI i rychl. kategorii. Byly však "pouze" 3x dražší, než by odpovídalo "normálu"...
Kromě toho málokdo ví, že i lité disky mají svůj LI. A tak např. na MPV či SUV nelze použít "běžné" liťáky.
A to, že každý chytrák je chytřejší než výrobce vozu a jezdí si, na čem se mu umane, snad ani nemusím zmiňovat...