S tou klapkou je to poněkud zvláštní: Sice nevím, jako dlouho to auto máš, ale u GDI je klapka zasviněná už po 15 tis. km, přičemž na vyčištění je nejvyšší/limitní čas po (tj. každých) 30 tis. km. Pokud je mi známo (z dobrých značkových servisů, a to nikoli v ČR!), všechny zaznamenané problémy s klapkou a věcmi kolem ní šly vždy na vrub právě zanedbanému čištění.
A jestliže ŘJ motoru zjistí jakýkoli problém s klapkou, přepne se do nouzového režimu (pozor - ten nemusí být signalizován svítící kontrolkou na přístojové desce!), který se vždy projeví zvýšenou spotřebou, ale u GDI se nemusí nutně projevit tím, že to hůře jede, někdy dokonce naopak - jede to lépe, má to stabilnější volnoběh...
Důvodem je ochrana motoru a katalyzátoru, tedy i to, že ŘJ zcela přestane využívat režimu (přepínat motor na) spalování chudé směsi.
To může způsobovat i ono rychlejší zahřívání: normálně pracující motor GDI, tedy využívající režimu chudé směsi, vykazuje minimum odpadního tepla, tj. "málo/slabě topí" (pokud se mu nešlape na krk) a větráky na chladiči spínají zřídkakdy, pokud vůbec (teď zcela záměrně abstrahuji od využívání klimatizace).