mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 30 duben 2024 04:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 05 duben 2011 10:40 
Zdravim jsem tak trochu lama v těchle vozech a tak se chci zeptat.Mam problém na Carismě 1.8GDi r.v. 2000.Počítač ukázal že je vadný servomotor škrtící klapky,stalo se mi,že to asi třikrát chcíplo,teď to zase jedzí normálně akorát je spotřeba na 11 litrech.Další problém je,že se to hodně rychle ohřeje asi neotvírá termostat,ale nepřehřívá se to,normálně to topí a neustále se zapíná sahara.Takže nevím přesně v čem by mohl být zakopán pes.Koukal jsem na tu klapku a zasraný to tam není.Díky za každou radu


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 duben 2011 19:47 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
S tou klapkou je to poněkud zvláštní: Sice nevím, jako dlouho to auto máš, ale u GDI je klapka zasviněná už po 15 tis. km, přičemž na vyčištění je nejvyšší/limitní čas po (tj. každých) 30 tis. km. Pokud je mi známo (z dobrých značkových servisů, a to nikoli v ČR!), všechny zaznamenané problémy s klapkou a věcmi kolem ní šly vždy na vrub právě zanedbanému čištění.

A jestliže ŘJ motoru zjistí jakýkoli problém s klapkou, přepne se do nouzového režimu (pozor - ten nemusí být signalizován svítící kontrolkou na přístojové desce!), který se vždy projeví zvýšenou spotřebou, ale u GDI se nemusí nutně projevit tím, že to hůře jede, někdy dokonce naopak - jede to lépe, má to stabilnější volnoběh... :idea: Důvodem je ochrana motoru a katalyzátoru, tedy i to, že ŘJ zcela přestane využívat režimu (přepínat motor na) spalování chudé směsi.

To může způsobovat i ono rychlejší zahřívání: normálně pracující motor GDI, tedy využívající režimu chudé směsi, vykazuje minimum odpadního tepla, tj. "málo/slabě topí" (pokud se mu nešlape na krk) a větráky na chladiči spínají zřídkakdy, pokud vůbec (teď zcela záměrně abstrahuji od využívání klimatizace).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 duben 2011 14:54 
V červnu to budou dva roky co jsem to auto koupil.Podle tachometru má auto najeto 120 tisíc a já osobně jsem s tím najel tak šest tisíc.Včera jsem odpojil baterii asi na hoďku abych vyresetoval ŘJ.Po té jsem to projel a spotřeba ukazovala 7,5 mimo město a ve městě je na 8,9.Po cca kilometru je auto ohřaté respektive voda co mi ukazje budík a spouští se sahara.Kamarád je autoelektrikář a mluvil o tom termostatu,tak jsme ho objednali asi 630,-Kč pro normal odběratele ale on má cenu jinou tak kolem čtyřset což je v poho.Tu klapku jsem viděl a nepřišla mi zasraná.Auto měl předtím maník co dělá v Mitsubishi servisu,ale nevím jestli se o to až tak staral.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz