mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Náplně
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=169
Stránka 1 z 1

Autor:  frogyy [ 24 leden 2006 10:38 ]
Předmět příspěvku:  Náplně

Jakou vhodnou náplň do převodovky a do motoru na Car. 1.8 16v r.v.96?Díky za radu.

Autor:  Mitsi [ 25 leden 2006 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

A jaké má schéma řazení - zpátečku doprava dozadu? Tedy jinak: Jde o japonskou MMC nebo evropskou Renault převodovku?

Autor:  frogyy [ 25 leden 2006 12:24 ]
Předmět příspěvku: 

Zpátečka je doleva a dopředu,je tam jakýsi kroužek na řadící páce na pozvednutí.

Autor:  Mitsi [ 25 leden 2006 13:43 ]
Předmět příspěvku: 

Takže tam patří GL-4 až GL-5 75W-80. Tyto oleje jsou speciální (velmi řídké, hodně aditivované), obvykle specificky určené do převodovek francouzských vozů a jako takové nabízeny, např. Valvoline HP PC, ale asi bych se napřed poohlédl u Totalu (např. na http://www.oleje.cz).

PS: V případě zájmu se za mrzký peníz zbavím originálního oleje/orig. dílu dodávaného MMC právě do zmiňované převodovky. Byl mi ve značkovém servisu Mitsubishi doporučen i do japonské převodovky v Carismě 1,8 GDI, ale neosvědčil se tam, pročež v ní pobyl pouhý týden...

Autor:  Chippman [ 19 březen 2006 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj Mitsi, chtěl bych se zeptat jaký přev. olej jsi použil(a osvědčil se ti) do Carismy 1.8GDI 92kw :arrow: Je nějaký pravidelný interval po kterém se má měnit přev. olej :?: Díky za info :roll:

Autor:  Mitsi [ 19 březen 2006 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

Nahoře to máš přece napsané! Výměna po 75 tis. km nebo 6 letech, co uplyne dříve.

Autor:  Mitsi [ 19 březen 2006 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

Promiň, upřesním to: Valvoline HP PC GL-5 75W-80.

Autor:  Chippman [ 20 březen 2006 23:27 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj Mitsi, pročetl jsem toho o Carismě dost ale nějak z toho nejsem moudrej. Někdo tvrdí, že v Carismě GDI se nemusí měnit olej že prý je tam doživotní(což osobně pochybuju), někdo zase, že se mění(k čemuž se přikláním), ale velký problém je sehnat odpovídající olej. Mám problém, při přeřazování z 1 na 2 rychlostní stupeň si převodovka trošku chroupne, nestane se však, když rychlostní páku tlačím velkou silou do leva a velmi ale velmi pomalu přeřadím(více než dvě vteřiny). Zkoušel jsem i dvakrát vyšlápnout spojku i meziplyn, ale bez přijatelného výsledku. Jen jsem vypozoroval, že se toto nestává u zahřátého auta. Na základě tohoto se domívám, že byl při výměně(pokud nějaká byla-mám Carismu krádce) použit nesprávný olej. Údajně je velký rozdíl mezi olejem do převodovky ELF a JPN. Podle pracovního manuálu by měl být použitý HYPOIDNÍ olej SAE 75W-90 nebo 75W-80W API GL-4 (u ELF 75W-85W bez GL označení). Po síti jsem objevil oleje zmiňovaných hodnot, ale neměly přívlastek HYPOIDNÍ. Např: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=136
a nejblíže co jsem objevil http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=185
, který je i pro hypoidní nápravy. Nerad bych ale do převodovky nalil něco s čím bych si pak nezařadil, proto mě zajímalo co jsi tam nalil ty a s čím jsi byl i spokojen = co mi můžeš doporučit. Díky za odpověď , můžeš i na chippman@seznam.cz. Díky. Uff to jsem se rozepsal.

Přílohy:
b6d767d2f8ed5d21a44b0e5886680cb9.pdf [204.05 KiB]
376 krát

Autor:  Mitsi [ 21 březen 2006 09:03 ]
Předmět příspěvku: 

Ty odkazy sice jdou otevřít, ale nic tam není!
Předpis zní 75W-85 (nesehnatelné) nebo 75W-90 (problematické) GL-4 hypoidní (proč, když tam hypoidní soukolí není?).
U Denzela ověřili, že když to neřadí, je tam nejlepší použít nějaký ATF viskozity 75W, např. Castrol ATF TQ-D.
Já jsem vyzkoušel ze vzorku 6 různých převoďáků (povětšinou v rámci norem dle předpisu výrobce, ale některé v GL-5, mezi nimi byl 2x různý Castrol), že nejlépe se projevuje právě to, co jsem Ti doporučil (Valvoline HP PC), byť si uvědomuji, že určení tohoto oleje je úplně jiné. Máš-li zájem, mohu Ti poskytnout zbývajích 5 "vzorků": některé z nich se v převodovce "ani neohřály" (byly tam od pouze týden - od jednoho víkendu do druhého).
Jinak u všech převodovek původem od MMC platí "řadit na dvě doby"! Potřebuje to totiž řídící elektronika motoru: schválně si sám vyzkoušej, jak reaguje motor po extrémně rychlém přeřazení (vlažný nástup), a jak po přeřazení "na dvě doby" (mnohem větší zátah díky "přeštelování parametrů"). Jinými slovy: Co jakoby ztratíš řazením "na dvě doby", to získáš lepší reakcí motoru, pokud ŘJ dopřeješ těch pár desetin sekundy navíc pro přechod na jinou část datové mapy.

Autor:  carisma [ 21 březen 2006 09:30 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Ty odkazy sice jdou otevřít, ale nic tam není!


Uz jdou, opravil jsem je.

Autor:  Mitsi [ 21 březen 2006 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

Ten Valvoline 75W-90 jsem také zkoušel, bohužel to nebylo ono. Jinak kdybych to sám na vlastní kůži neokusil, nikdy bych nevěřil, jak velké rozdíly z hlediska "projevu v převodovce MMC" mohou být při srovnání z hlediska norem (vše 75W-90 v GL-4 až GL-5) "stejných" olejů různých výrobců.

Autor:  Chippman [ 21 březen 2006 17:38 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi díky, vyzkouším ten ověřený. Raději nebudu experimentovat a šoupnu tam ten co jsi mi doporučil. Dám vědět jestli léčebná kůra převodovce pomohla. Ještě jednou DÍKY.

Autor:  Chippman [ 02 květen 2006 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Vyměněný olej v převodovce

Tak jsem včera vyměnil ten olej a vypadá to, že jsem nevyměnil pouze olej, ale rovnou celou převodovku : o ))) Doporučuji vřele všem. Mitsi díky.

Autor:  Návštěvník [ 22 červen 2006 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

Hypoidní soukolí je takové,kdy je pastorek vyosený proti kolu do kterého zapadá...To jsou podle mě všechny dnešní převodovky...Na olejích se to proto už neuvádí.protože by to bylo zbytečné...Mám třetího Mišáka.U každého jsem zkoušel olej 75W90.vzdycky to bylo kničemu,dvojka chroupala...Vyřešil jsem to Castrolem 10W40,normální motorová polosyntetyka...Na dvouch jsem najel přes 30000KM a na jednom přes 50000...Žádnej problém.

Autor:  Mitsi [ 26 červen 2006 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymous píše:
Hypoidní soukolí je takové,kdy je pastorek vyosený proti kolu do kterého zapadá...To jsou podle mě všechny dnešní převodovky...Na olejích se to proto už neuvádí.protože by to bylo zbytečné...Mám třetího Mišáka.U každého jsem zkoušel olej 75W90.vzdycky to bylo kničemu,dvojka chroupala...Vyřešil jsem to Castrolem 10W40,normální motorová polosyntetyka...Na dvouch jsem najel přes 30000KM a na jednom přes 50000...Žádnej problém.


MMC používá ve svých (u renaulťáckých nevím) převodovkách hypoidní soukolí výhradně na výstupním hřídeli pohonu 4x4 a pak v zadním diferáku. Obecně jsou hypoidní soukolí spíše výjimkou, neboť jsou náročná jak na výrobu, tak zejména na správné sesazení při montáži, tedy jsou drahá. Samozřejmě vyžadují hypoidní, tj. vysokotlaká aditiva v převodových olejích a každý výrobce oleje, který tato aditiva (opět drahá - nejde tak o jejich cenu, ale o cenu vhodného "mixu" ve vztahu k ostatním aditivům) použije, se tím pochopitelně neopomene pochlubit. Z toho vyplývá, že vůbec není jedno, co se tam nalije. A v žádném případě bych nelil motorový olej do převodovky, která na jeho použití není konstruována: tak to sice řeší Honda, ale nikoli Mitsubishi!

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/