mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

nestartuje pri zohriatom motore
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=2336
Stránka 1 z 1

Autor:  autickar [ 07 srpen 2011 18:10 ]
Předmět příspěvku:  nestartuje pri zohriatom motore

ahojte,
mam Carismu 1.8GDI 92kW rok 98. skvele auticko :)
ale mam mensi problem so startom, ked mam zohriaty motor a chcem nastartovat tak mi stale svieti kontrolka motora a nechce zhasnut. pri studenom motore nastartuje bez problemov. len ked je zohriaty motor tak nechce ta kontrolka zhasnut, a vsimol som si zvlasny chraplavy zvuk -nejaky elektromotorcek?? - ako keby tam daco nechcelo naskocit. ale haluz je ze to robi len ked je motor studeny. mam novy termostat, ktory sa spina uz pri 82 stupnoch a nie ako original pri 85 stupnoch. menil som nedavno aj olej a filter, co sa tyka kvapaliny tak technik povedal ze to je ok.


v com to moze byt?

poradte mi prosim.

dakujem

Autor:  autickar [ 07 srpen 2011 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje pri zohriatom motore

este som si vsimol ze pri zohriatom motore, ked chcem nastartovat tak:
- nesvieti mi GDI napis na palubovke
- kontrolka motorak nechce zhasnut
- chraplavy zvuk nejakeho elektromotorceka

co s tym moze byt a co mam spravit?
- mam fungl novy termostat
- chladiacej zmesi je dost a je ok
- vymenil som olej a filter

nejake napady?

diky

Autor:  Mitsi [ 08 srpen 2011 09:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje pri zohriatom motore

Vezmi to tak, že máš v autě motor, u něhož je div, že se vůbec točí. A ač to na první pohled nevypadá, ten motor obsahuje takové systémy regulace, které se do té doby v sériové výrobě neobjevily a už se v ní opět nevyskytují. A tak jestliže použiješ neoriginální termostat s o 3 st. C jinou teplotou otevírání, může to znamenat rozhození systému regulace. To samé platí pro použití třeba neoriginálního vzduchového filtru, i když u Carismy, kde ani z výroby nebyl zrovna high-tech vzducháč z netkané textilie, to nejspíše nevadí.

Problém však hledej především ve věcech kolem škrticí klapky a EGR ventilu. Právě tam jsou totiž krokové servomotorky, které se při otočení klíčkem do polohy zapnutého zapalování nějak zvukově projevují. Proto by bylo vhodné, kdyby ses spojil s nějakým majitelem Carismy 1,8 GDI stejné generace, který má motor v pořádku, a porovnal ony zvukové projevy. Podle toho se dá upřesnit, kde je asi problém, a ušetřit si kopec zbytečného hledání tam, kde problém s největší pravděpodobností není.

Autor:  Mysak [ 10 srpen 2011 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje pri zohriatom motore

- nesvítí kontrolka GDI - a ona ti někdy nějaká kontrolka GDI svítí :shock: :shock:
- kontrolka motoru - to jako kontrolka diagnostiky? A co takhle přečíst co po tobě diagnostika chce, tohle nikdo na dálku neudělá. A kontrolka teda nakonec zhasne nebo pořád svítí? A svítí jen při zapnutí zapalování nebo i po nastartování?
- chrčení motorku - chrčí teda při neběžícím motoru a zapnutém zapalování?

Autor:  Mitsi [ 10 srpen 2011 22:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje pri zohriatom motore

Mysak píše:
- nesvítí kontrolka GDI - a ona ti někdy nějaká kontrolka GDI svítí :shock: :shock:

Tuhle kontrolku mají aktivní jen některé vozy s GDI motory: zeleně signalizuje ekonomický provozní režim, tj. nejspíše běh na chudou směs. Já jsem sám ale ještě nikdy neřídil žádný vůz s GDI motorem, který by to měl aktivní.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/