Připočítám-li stočení km při koupi u (tehdy ještě) "autorizovaného" Auto HB Brno, jsem nějak na této hodnotě...možná i víc...Jedno z prvních GDI z podzimu 97, bezproblémovka...
Poznatky:
- motor klepe na vahadlech na volnoběh (občas) - klepe už 200 000 km a je mi to jedno. Při přidání plynu přestane a to považuji za důležité.
Neřeším - není třeba to řešit...
- olej měním do 15 000 km, spíše kolem 12 - 13, podle toho kdy mám zrovna chvilku ve spřáteleném servisu. Značku nijak nevybírám, většinou Q 8 5W40 nebo Total Quartz 5W 40
- svíčky aktuálně třetí, originály NGK ve 100 000 nahrazeny Denso Iridium SK 20 BR 11 bez sahání na vzdálenost elektrod, nyní "jednoelektrodová" Densa Iridium tušímže IK 20 (podle katalogu Denso) - bez jakýchkoliv úprav, no problem.
- ve 200 000 umřel jeden vstřik - poznatek : jede to i na 3 válce a klidně přes půl republiky
- vyřešeno vstřikem z motoru z vrakáče...1500 vstřikovač+1000 Kč práce.
- aktuální dlouhodobá spotřeba (od výměny vstřikovače) kolem 6,5 litru delší cesty, 7 litrů popojížďky. Zaslepení EGRu znamená pokles spotřeby až o litr/100 km bez jakéhokoliv dalšího vedlejšího efektu.
- katalyzátor je dávno mrtev, emise neřeším respektive projdu
Vzhledem k minimální současné zůstatkové ceně nemíním už shánět ani kat, ani lambdu.
- ve 180 000 vyměněn olej v převodovce, byl to hezkej "humus".
Co víc?
2 x rozvody - podruhé s pumpou a napínákem, 1 x velkej řemen a řemen k altíku. Altík repasován předloni za 3 tisíce...Čtvrtý akumulátor (? zvláštní, ale je to tak...) 2 x měněné čepy spodních ramen (za pár korun), druhé kotouče, čtvrté přední destičky.
Výfuk střední díl měněný, zadní díl původní. Tlumiče přední i zadní původní, zadek má pořád kolem 50 - 60 % účinnosti. 1 x doplněna klima.
Při poslední prohlídce spodku na zvedáku v servisu známého mechanik nevěřil, že tomu autu je 14 let...Ještě jednu technickou bych chtěl za rok projít, nerad se budu loučit, ale už je to fakt auto "za zenitem"
Tak zase někdy...