mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 30 duben 2024 04:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Čtvrt milionu km s GDI
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2011 19:36 
Offline

Registrován: 22 srpen 2004 09:03
Příspěvky: 20
Připočítám-li stočení km při koupi u (tehdy ještě) "autorizovaného" Auto HB Brno, jsem nějak na této hodnotě...možná i víc...Jedno z prvních GDI z podzimu 97, bezproblémovka...

Poznatky:

- motor klepe na vahadlech na volnoběh (občas) - klepe už 200 000 km a je mi to jedno. Při přidání plynu přestane a to považuji za důležité.
Neřeším - není třeba to řešit...
- olej měním do 15 000 km, spíše kolem 12 - 13, podle toho kdy mám zrovna chvilku ve spřáteleném servisu. Značku nijak nevybírám, většinou Q 8 5W40 nebo Total Quartz 5W 40
- svíčky aktuálně třetí, originály NGK ve 100 000 nahrazeny Denso Iridium SK 20 BR 11 bez sahání na vzdálenost elektrod, nyní "jednoelektrodová" Densa Iridium tušímže IK 20 (podle katalogu Denso) - bez jakýchkoliv úprav, no problem.
- ve 200 000 umřel jeden vstřik - poznatek : jede to i na 3 válce a klidně přes půl republiky :grin: - vyřešeno vstřikem z motoru z vrakáče...1500 vstřikovač+1000 Kč práce.
- aktuální dlouhodobá spotřeba (od výměny vstřikovače) kolem 6,5 litru delší cesty, 7 litrů popojížďky. Zaslepení EGRu znamená pokles spotřeby až o litr/100 km bez jakéhokoliv dalšího vedlejšího efektu.
- katalyzátor je dávno mrtev, emise neřeším respektive projdu :wink:

Vzhledem k minimální současné zůstatkové ceně nemíním už shánět ani kat, ani lambdu.

- ve 180 000 vyměněn olej v převodovce, byl to hezkej "humus".

Co víc?
2 x rozvody - podruhé s pumpou a napínákem, 1 x velkej řemen a řemen k altíku. Altík repasován předloni za 3 tisíce...Čtvrtý akumulátor (? zvláštní, ale je to tak...) 2 x měněné čepy spodních ramen (za pár korun), druhé kotouče, čtvrté přední destičky.
Výfuk střední díl měněný, zadní díl původní. Tlumiče přední i zadní původní, zadek má pořád kolem 50 - 60 % účinnosti. 1 x doplněna klima.

Při poslední prohlídce spodku na zvedáku v servisu známého mechanik nevěřil, že tomu autu je 14 let...Ještě jednu technickou bych chtěl za rok projít, nerad se budu loučit, ale už je to fakt auto "za zenitem"

Tak zase někdy...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Čtvrt milionu km s GDI
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 09:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Laďa007 píše:
... Jedno z prvních GDI z podzimu 97, bezproblémovka...

- motor klepe na vahadlech na volnoběh (občas) - klepe už 200 000 km a je mi to jedno. Při přidání plynu přestane a to považuji za důležité.
Neřeším - není třeba to řešit...

Tak tohle bych za problém považoval a rozhodně bych to řešil, poněvadž by mi to vadilo (jakože jsem to zažil a silně mi to vadilo). Za překvapivé pak považuji hlavně to, že nedochází ke zhoršování...?

Laďa007 píše:
... nyní "jednoelektrodová" Densa Iridium tušímže IK 20 (podle katalogu Denso) - bez jakýchkoliv úprav, no problem.

IK20 se do GDI rozhodně nehodí, neboť nemají dostatečně vysunuté jiskřiště. Pokud jsou v nějakém katalogu pro GDI uvedena, je ten katalog či jen ona příslušná reference chybná! Instalace IK20 v rámci měření na brzdě vedla u 2,4 GDI k poklesu maxima výkonu o 3,5 kW (ve srovnání s NGK IZFR5B).

Laďa007 píše:
- ve 200 000 umřel jeden vstřik - poznatek : jede to i na 3 válce a klidně přes půl republiky :grin: - vyřešeno vstřikem z motoru z vrakáče...1500 vstřikovač+1000 Kč práce.

Zde mohu pouze pogratulovat k tomu, že umřel naráz a úplně. V opačném případě by totiž rychle následoval tepelný kolaps příslušného válce: podpálení výfukových ventilů, propálení pístu, zkroucení bloku motoru...

Laďa007 píše:
- aktuální dlouhodobá spotřeba (od výměny vstřikovače) kolem 6,5 litru delší cesty, 7 litrů popojížďky. Zaslepení EGRu znamená pokles spotřeby až o litr/100 km bez jakéhokoliv dalšího vedlejšího efektu.
- katalyzátor je dávno mrtev, emise neřeším respektive projdu :wink:

Poskytnuté údaje svědčí hlavně o tom, že je v nepořádku systém řízení motoru. Proč? Poněvadž EGR původně nevznikl jako "ekoudělátor", ale jako "spořič" paliva: čím větší podíl EGR při částečném zatížení motoru, tím méně čerstvého vzduchu přichází do válců a tím méně paliva je do toho vzduchu nutno dodat - s přihlédnutím k množství zbytkového kyslíku měřeného lambdou a nezbytného pro správnou funkci katalyzátoru. U motorů pracujících s chudou směsí je vysoký podíl EGR navíc hlavní cestou ke snižování teploty ve spalovacím prostoru, a tím zároveň i snižování emisí NOx, které jsou těmi nejhoršími (to je také hlavní důvod, proč dnes na trhu není žádný benzínový motor pracující s chudou směsí, a to navzdory de-NOx katům, který měla už Carisma GDI).
Zaslepení EGR ventilu na GDI motoru v podmínkách, kdy vše funguje, jak má, sice vede ke snížení průměrné spotřeby při intenzivním využívání maxima výkonových možností motoru, nikoli však při pohodové jízdě v rámci rychl. limitů a už vůbec ne při jízdě "na spotřebu". Současně se zaslepení projeví přinejmenším v rychlejší odezvě motoru na práci s plynovým pedálem (v praxi ověřeno na 1,8 GDI a 2,4 GDI).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Čtvrt milionu km s GDI
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 16:29 
Offline

Registrován: 22 srpen 2004 09:03
Příspěvky: 20
Milý příteli, vaše teorie se sice hezky čtou, já se (bohudíky) orientuji i v praxi.
Nevím a nepamatuji se, jestli jsou svíčky IK 20, jiskřiště mají vysunuté dostatečně, protože motor startuje a jede slušně.
Že občas klepne na volnoběh je opravdu zbytečné řešit u auta se zůstatkovou cenou cca 40 tisíc peněz českých (možná...) Vždycky mě všude odvezlo spolehlivě, nikdy jsem nebyl tažen ani vezen a věřím, že už to tak zůstane.

Přesvědčil jste mě opět, že nemá smysl s vámi polemizovat - mimochodem, už jste našel na 1,8 GDI ten váš pověstný "druhý" rozvodový řemen, nebo ho stále hledáte?
Nemaťte tady hošíkům zbytečně hlavy, bavíme se už o pravěku automobilismu. Kdysi jsem si myslel, že motorům (obecně) rozumíte, ale na 99 % jsem se mýlil-melete jen ty stejné "poučky" už léta...kdo sem příjde "nový" si toho nevšimne...

ten "tepelný kolaps válce" po výpadku vstřiku mě taky rozesmál... :clap:

nebudu už reagovat, tohle fórum je pro mě definitivně zabité a ztráta času... :care:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Čtvrt milionu km s GDI
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 17:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Laďa007 píše:
ten "tepelný kolaps válce" po výpadku vstřiku mě taky rozesmál... :clap:

V praxi to vypadá třeba takhle
http://imageshack.us/g/811/cimg0462u.jpg/
nebo takhle
http://imageshack.us/g/805/cimg0100.jpg/
A opravdu netuším, co je na tom k smíchu! Tohle je pro změnu ta moje praxe, poněvadž jsou to fotky z mého motoru, já jsem zůstal viset na cestě hodně daleko od obou jejích konců a mě to stálo fůru peněz. Pravda, ten kolaps byl v daném případě zapříčiněn nejspíše podvodným natankováním E85, ovšem z hlediska následků je to úplně stejné, jako částečné selhání vstřikovače: spalování příliš chudé směsi vede k rychlému nárůstu teploty se vším tím, co je vidět (bohužel jen částečně) na oněch fotkách.

Laďa007 píše:
Přesvědčil jste mě opět, že nemá smysl s vámi polemizovat - mimochodem, už jste našel na 1,8 GDI ten váš pověstný "druhý" rozvodový řemen, nebo ho stále hledáte?
Nemaťte tady hošíkům zbytečně hlavy, bavíme se už o pravěku automobilismu. Kdysi jsem si myslel, že motorům (obecně) rozumíte, ale na 99 % jsem se mýlil-melete jen ty stejné "poučky" už léta...

Ano, léta tu melu ty stejné "poučky" a budu je mlít i nadále, poněvadž prostě platí! Kromě toho mi není jasné, k čemu se vztahuje narážka na "pověstný "druhý" rozvodový řemen", kterým disponuje řada motorů MMC, tedy těch, které jsou osazeny vyvažovacími hřídeli (roli jednoho ze dvou zastává pohon olejového čerpadla). A že je nemá 1,8 GDI? Ano, nemá vyvažovací hřídele, nemá ani "malý rozvoďák". Napsal jsem snad někdy, že je, resp. ho má?

Jinak jsem se nejspíše mylně domníval, že toto je fórum, kam chodí hlavně fandové značky. Proto mi dost uniká smysl hlášek typu
Laďa007 píše:
- ve 200 000 umřel jeden vstřik - poznatek : jede to i na 3 válce a klidně přes půl republiky :grin: -

přesněji radost z toho, že to vlastně furt jede, byť to vůbec není v pořádku a uživateli to, jak je vidět, ani trochu nevadí. :sad:


P.S.: Já jsem dojel pouze k výjezdu z dálnice, k němuž jsem se zrovna blížil. I tak ale už bylo pozdě...
P.P.S.: Na 2,4 GDI (s vyvažovacími hřídeli a dvěma rozvoďáky :razz: ) mám najeto 242 tis. km.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Čtvrt milionu km s GDI
PříspěvekNapsal: 11 říjen 2011 17:46 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
"pekne" foto


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz