mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 10:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 11:15 
Offline

Registrován: 17 říjen 2011 23:11
Příspěvky: 9
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
ECU na automata jsme prozatím k zapůjčení nezískali, ale i to je větev řešení, která je v běhu... :wink:

Asi takhle, moje momentální (kolikátá už? :oops: ) teorie: Vzhledem k tomu, že řídící jednotky v téhle Carismě používají pro binární signály vysílače typu otevřený kolektor s pull-upem na straně přijímače, správné průběhy na čidlech ještě nemusí nutně znamenat, že ty správné průběhy budou i na řídící jednotce, stačí šikovný přechodový odpor na signálu řádově srovnatelný, nebo nedejpříroda větší, než je hodnota pull-upu, na čidle to bude O.K. v rozepnutém stavu bude správné napětí, ve stavu sepnutí vysílače/čidla jednotka bude číst hodnotu danou děličem pull-up&přechoďák, tedy vysoký stav nebo signál zkreslený a je vymalováno. Takže další kolo je rozebrat interiér až po tunel a proměřit kabeláž na přítomnost přechodového odporu, což je momentální úkol pro majitele :wink: Doporučil jsem mu začít signálem od snímače vačky... :think: Jak snímač kliky, tak vačky mají vlastní elektroniku s tvarovačem a právě tenhle tranzistor s otevřeným kolektorem na výstupu...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 12:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tři zcela obecné poznámky:

1/ V případě GDI je zázrakem vůbec to, že se točí, a je úplně jedno, zda v Mitsubishi Carismě, Space Staru, Galantu, Pajeru Pinin, Space Wagonu, Volvu S40/V40 nebo Mercedesu C.

2/ Zažil jsem situaci (a zde nešlo o GDI), kdy mi značkový servis po týdnu marného snažení, během něhož za pomoci MUT-u a s využitím přemontovávaných dílů z jednoho nového vozu, jedné ojetiny a také vozu přistaveného k pravidelnému servisu zákazníkem, dopuručil, abych si své auto "šikovně zapálil" a shrábl pojistné plnění, poněvadž oni už fakt nevědí... Problém byl v jimi zanedbaném servisu, jelikož po 45 tis. km si sedly ventily a za studena ztratily vůli (tj. zmizela i komprese ve válcích), přestože tu oni měli kontrolovat a případně seřizovat každých 15 tis. km. Na to jsem ovšem musel přijít sám!

3/ Originál diagnostika nedákazala na mém 2,4 GDI odhalit, že jedna z tehdy ještě unikátních svíček v určitých režimech špatně pálí, což MMC stálo dvojnásobnou výměnu laděné hlavy motoru, ostré vačky, speciální výfukový trakt... A mne přes dva roky boje s prodejcem, dovozcem a evropským zastoupením, když sám výrobce se mnou napřímo komunikovat nechtěl. Svíčky jsem si opět vyměnil sám (a tím konečně přišel na zdroj potíží), tedy spíše náhodou a až poté, co se v nabídce Denso objevila využitelná alternativa k originálním od NGK.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Naposledy upravil Mitsi dne 27 říjen 2011 14:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 12:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A ještě poznámka k rádoby nelogickým souvislostem: Napadlo by někoho, že po použití neoriginálního vzducháče ztratí automat v Galantu schopnost kick-down(-ovat)? Trvalo mi hodně dlouho, než jsem na to přišel, přitom na onom neoriginálním vzduchovém filtru nebylo nic "závadného" patrné!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 02 prosinec 2011 17:53 
Offline

Registrován: 17 říjen 2011 23:11
Příspěvky: 9
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Takže nakonec vítězství. Sice ne naše, rozlousknul to jeden šikovný servis ( neznačkový... :wink: ) . Byl to prý vadný snímací kroužek na imobilizéru, prý se to projevovalo snad jen v poloze "start" a diagnostika nám ani Mitsubishi servisu to při startování nenahlásila (nepochopil jsem, jestli jejich diagu jo, nebo už se s tím potkali a šli najisto), kontrolka ECU, jakkoli se při zablokování ECU od imma má rozsvítit, nikdy ani neblikla, ale každopádně po výměně kroužku a zkamarádění se s příslušnou elektronikou auto jede normálně. Toto mi bylo řečeno, mám to přes jedny uši, ale vcelku důvěryhodné. Takže možná by při takovém záhadném trucování stálo za to zkust vyloupnout z klíčku čip a přilepit ho páskou do vhodného místa, ve kterém to bude číst, aby se pokusně eliminovaly takovéhle "výpeky"... no každopádně všem zde děkuju za rady, pomoc a vlídné přijetí. Ať vám to všechno hezky brzdí, zatáčí, jezdí... a tak vůbec. Pavča


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 06 listopad 2018 22:40 
Offline

Registrován: 06 listopad 2018 22:27
Příspěvky: 2
Rok výroby: 0
Pavca píše:
Takže nakonec vítězství. Sice ne naše, rozlousknul to jeden šikovný servis ( neznačkový... :wink: ) . Byl to prý vadný snímací kroužek na imobilizéru, prý se to projevovalo snad jen v poloze "start" a diagnostika nám ani Mitsubishi servisu to při startování nenahlásila (nepochopil jsem, jestli jejich diagu jo, nebo už se s tím potkali a šli najisto), kontrolka ECU, jakkoli se při zablokování ECU od imma má rozsvítit, nikdy ani neblikla, ale každopádně po výměně kroužku a zkamarádění se s příslušnou elektronikou auto jede normálně. Toto mi bylo řečeno, mám to přes jedny uši, ale vcelku důvěryhodné. Takže možná by při takovém záhadném trucování stálo za to zkust vyloupnout z klíčku čip a přilepit ho páskou do vhodného místa, ve kterém to bude číst, aby se pokusně eliminovaly takovéhle "výpeky"... no každopádně všem zde děkuju za rady, pomoc a vlídné přijetí. Ať vám to všechno hezky brzdí, zatáčí, jezdí... a tak vůbec. Pavča


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 06 listopad 2018 22:45 
Offline

Registrován: 06 listopad 2018 22:27
Příspěvky: 2
Rok výroby: 0
Dobrý den.Mám stejný problém. Jen nemůžu sehnat ten krouzkovy snímač imobilizeru. Kde jste ho prosím sehnal a musí se po jeho montáží znova aktivovat na diagnostice?Předem dík za radu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz