mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 13:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 17 říjen 2011 23:59 
Offline

Registrován: 17 říjen 2011 23:11
Příspěvky: 9
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Přeji krásný den. Byl jsem přizván kamarádem k jedné trucující 1.8 GDI r.v. 2001 s automatem. Jelikož nejsem nikterak sběhlý mitsubišovolvista a ani profesionální mechanik a jelikož mu to ono vozidlo leží v garáži jak vyvržený vorvaň k nevelké radosti zúčastněných, chtěl jsem moc poprosit, jestli Vás, člobrdy znalé a zkušené, nenapadne nějaká příčina. Co jsme stihli zjistit:

1) vstřikovače evidentně nevstřikují, nejde na ně ani z modulu vstřikovačů signál 100V/7V
2) diagnostika je spokojená, ECU je bez chyb (ačkoli chyby lze odpojováním čidel libovolně vytvářet a mazat), hodnoty z čidel vypadají "rozumně", napětí, teploty a polohy pedálu plynu, atmosférický tlak a pod. buďto reagují a/nebo jsou "uvěřitelné"
3) čerpadlo z nádrže palivo dodává, vysokotlaké čerpadlo patrně funguje, z ECU čtu, jestli si dobře pamatuju, při startování cosi kolem 4MPa
4) relé napájení modulu vstřiků spíná a posílá do modulu 12V na správné piny
5) při odpojeném modulu vstřikovačů jsem osciloskopem nezaznamenal signály z ECU, ale měřil jsem to jen při odpojeném modulu, takže do ECU nešla ta ona jedna zpětná vazba, těžko říct, jestli to ECU kontroluje, každopádně ani při odpojeném modulu nevygenerovala chybový kód, což mi příjde poněkud podezřelé, ale jak jsem již psal, s tímto motorem jsme se viděli prvně, tak nemám srovnání
6) kontrolka motor managementu chvíli po klíčku normálně zhasne, takže snad nebude ani problém ve splašeném imobilizéru (s klíči se nijak nešachovalo), ale těžko říct, jestli nespokojený imobilizér rosvítí kontrolku nebo co vlastně zablokuje - jak jsem již uvedl v bodu 4, alespoň napájení pro modul vstřiků zablokované není a pokud se to projevuje chybovým kódem, tak žádný takový taky není přítomen
7) anténovou sondou snímám signály z indukčních cívek pro svíčky, jsou tam, bližší zkoumání jsem sice neprováděl, ale dovolím si odhadnout, že by to pálilo, kdyby to tedy mělo nějaký benzín, což momentálně jaksi nemá
8) abych nezapomněl na takové ty samozřejmosti - všechna v úvahu připadající ukostření jsou rozebrána, očištěna, nakontoxována, utažena, startovací zdroj dodává krásné, silné a ničím nerušené předepsané napětí, napájecí větve zkontrolovány až na příslušných "koncových" pinech kabeláže.

I přes úpornou snahu nepřehlédnout nějakou "blbou" chybu tuto samozřejmě nevylučuji, drobet mne mate ono spokojené "mlčení" řídící jednotky a docela rád bych té věci, s Vaší případnou laskavou pomocí, přišel na kloub :wink:
Děkuji moc za případné popostrčení. Pavča


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2011 02:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud na tohle někdo zná odpověď, pak je to uživatel pod nickem "slavo": napiš mu SZ!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2011 10:54 
Offline

Registrován: 17 říjen 2011 23:11
Příspěvky: 9
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Děkuji za doporučení, SZ napsána a odeslána :smile:

O.T.: A také děkuji za rychlou reakci, na oplátku, až si z výletu do Japonska dovezete na hraní Isuzu Minx (já vím, je to imigrant, Mitsubishi 500 by bylo lepší... :grin: ) a budete se v něm chtít dloubat, houkněte, poskytnu kýbl dokumentace a i nějakou tu snad užitečnou radu :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2011 13:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Není zač děkovat, snad se zadaří!

P.S.: Přestože jsem měl to štěstí sjezdit kus světa, v Japonsku jsem ještě nebyl.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 23 říjen 2011 15:01 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
nemam GDI ale odpoved ma zaujima. . .
tak ak to nieje problem tak napis ako si to vyriesil


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 23 říjen 2011 22:12 
Offline

Registrován: 17 říjen 2011 23:11
Příspěvky: 9
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Výzkum prozatím pokračoval prolézáním další nově získané dokumentace a pouze jedním krátkým měřením, výsledek nevalný až žádný, kamarád zaúkolován sehnáním někoho s originálnější diagnostikou (nějak tomu univerzálu nevěřím, ačkoli se tváří, že přesně tohle autíčko umí a skutečně spoustu věcí přečte a dokonce i otestuje některé akční členy, raději bych to nechal ověřit něčím "z rodiny").

Každopádně sem napíšu, jak to celé dopadlo, slibuju :smile:

Pavča


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2011 10:11 
Offline

Registrován: 17 říjen 2011 23:11
Příspěvky: 9
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Hlášení o průběžném stavu, pokud Vás někoho něco napadne, šup sem s tím ;o)

Podezíral jsem modul budiče vstřiků, takže jsem udělal měření, abych toto podezření vyloučil nebo potvrdil: Udělal jsem testovací kabeláž a zapojil modul driveru vstřiků samostatně a odměřil to osciloskopem. Při manuálním posílání povelů jdou na vstřiky krásné průběhy napětí 100-12-7V, jako z učebnice o GDI, vstřiky otevírají jedna báseň, na výstupu zpětné vazby pro ECU chodí krásné potvrzovací pulzy, přesně dle průběhů ze servisní příručky, ověřeno na všech vstřicích. Takže tenhle modul to s největší pravděpodobností nebude.

Zjistil jsem ale zajímavou věc, hrál jsem si s diagnostikou, prolézal seznamy live-dat a koukám, že ona si ECU myslí, že motor je v chodu! Ale má nastavený jenom ten vnitřní stav, hodnoty otáček a vypočtené hodnoty od snímačů kliky a vačky jsou v nule (když nestartuju, když startuju, osciloskopem na nich naměřím správné průběhy, při zastaveném motoru je na nich správná klidová hodnota vynucená pull-upem z ECU, takže vedení k ECU bude v pořádku, není tam žádný šum, nebo tak něco). Hodnoty měřené ECU: rychlost vozidla nula, otáčky nula. Tak proč se ta řídící jednotka chová a hlásí, že motor běží? Dokonce mne napadlo dát jen tak při zapnutém klíčku automat z P do D a ono to chce řadit, posílá to signály do solenoidů v převodovce! To bude určitě nějaká neuvěřitená blbina, která vygeneruje tyhle záhadné průvodní efekty, ale z čeho ten stroj usuzuje hned po klíčku, že motor běží, když v té době nevstřikuje ani nezapaluje, ani nesnímá otáčky či rychlost, to by mne fakt zajímalo...

Tož zatím tak, zjistím-li něco dalšího podnětného, napíšu, ať taky můžete mít radost, že Vaše auto takové brikule nedělá :wink:

Pavča


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2011 22:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
:shock:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 00:46 
Offline

Registrován: 17 říjen 2011 23:11
Příspěvky: 9
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Tak tak, člověk jen kulí bulvy :grin:

Čerstvé (částečně zprostředkované) zprávy z bojiště:

Dnes byla Carisma potupně naložena na vozík a odvezena k tomu nejznačkovějšímu a onejoficiálnějšímu servisnímu místu v regionu za účelem zdiagnostikování. Toto trvalo cca hodinu, technik prověřoval, diagnostikoval, testoval, zkoumal skutečně předůkladně a i on kulil bulvy. Podle všech testů je to naprosto krásné, bezporuchové a zdravé auto, všechny systémy pracují, projdou jim testy, vrací správné hodnoty, všechny akční členy jsou správně akční, čerpadlo čerpá, palivo má tlak, vstřiky na povel z diagnostiky otvírají, svíčky pálí, immo je spokojené... akorát to nejde nastartovat :roll: Statické testy automatické převodovky kupodivu taky nějak prošly, ale tam se prý moc nezkoumalo.

Zjištěné rozdíly mezi univerzální diagnostikou a certifikovaným heblem jsou následující:

- MMC diagnostika si nemyslí, že je motor po klíčku v chodu, což tedy nebrání autu snažit se i bez běžícího motoru zařadit, takže je možné, že auto si to myslí, ale ve "značkové" diagnostice na to není kolonka či cokoli jiného mezi nebem a vozovkou...
- Když už si tedy origošdiagnostika myslí, že motor stojí, dovolí navíc provést test vstřikování přímo z ECU a není nutné dělat tu mou speciální kabeláž s manuálním triggerováním povelů, ten test projde a vstřiky se krásně otevírají, ECU (možná, čert ví...) přijímá potvrzovací pulzy, každopádně do diagnostiky nedojde žádná chyba při provádění testu.
- Originální diagnostika čte správně teplotu oleje v automatické převodovce, univerzál ve verzi, kterou jsme měli k dispozici při našem soukromém pátrání tuhle hodnotu neumí, čte nějaké hausnumero, což jsme ale za kořen zla až tak nepovažovali, spíš to uvádím pro úplnost.

Toť vše, zbytek diagnostických výsledků se zcela kryje s našimi dřívějšími poznatky. Řečeno s Jarkem Nohavicou: "...a ja stejně jak na začatku jsem v řiti...".

Já to vlastně ještě nenapsal: To auto před poruchou normálně jezdilo, večer zaparkovalo a ráno už nenaskočilo. Baterka vybitá nebyla, všechno se chovalo normálně, jen to "nechytlo". Takže závada náhlá, bez varování a projevila se až po pokusu o nastartování po několika hodinách od poslední jízdy. A od té chvíle tahle trucovitá nálada drží Carismu pořád. Jo a žádou kuní noclehárnu ani stopy po nočním ohlodávání jsme v motoru neobjevili :wink:

Tož jelikož nemám číslo na strejdu Máldra ani tetu Skalyjovou, vypadá to, že jsem svou invenci pro tento případ již vyčerpal zcela :think: Pokud to vozidlo někdo šikovnější opět uvede do chodu a dozvím se podrobnosti, napíšu to sem, ať je pohádka kompletní.

Pavča


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 07:38 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

když to pročítám, tak z logiky bych se ještě prověřil:

1) tlak paliva prý je, ale je palivo až u vstřikovačů?
2) u vstřikovačů doporučuji měřit protékající proud (přes snímací rezistor) - pouze měření napětí je někdy zavádějící...
3) mám-li palivo vstřikuji, zapalování OK, co mi chybí abych zapálil? - vzduch, tedy klapka?
4) mám-li palivo vstřikuji, zapalování OK a mám-li i vzduch a stejně nepálím, tak pak jedině špatné načasování, tedy snímání polohy kliky - memusí to být přímo čidlo, ale spíš pootočený indikátor


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 10:20 
Offline

Registrován: 17 říjen 2011 23:11
Příspěvky: 9
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Děkuji za nápady, rozumím.

ad 1) Snímač tlaku je na rozvodné liště, tuším, mezi 1 a 2 vstřikem, ale nechci plácat nesmysly. Problém je ten, že absence paliva, navíc při signalizovaném "správném" tlaku by nebránila v posílání signálů pro vstřiky. Navíc když se provede testovací otevření vstřiku dostatečně brzy po pokusu o nastartování (zbyde nějaký tlak v liště), při dalším pokusu o start si ten příslušný válec "štěkne".

ad 2) Zpětný signál modul vstřiků generuje z pulzu opačné polarity indukovaném při rozpojení indukční zátěže - vstřiku, takže kontrola připojení indukčnosti je zaručena. Je-li impedance okruhu vstřiku v pořádku (staticky je to odpor cca 1Ohm, dynamicky ovšem těžko předpokládat, že se vstřik přes noc "převinul"), měřením napětí na cívce vstřiku dostanu průběh zkontrolovatelný s předepsaným průběhem, u proudu obdržím zajímavý, nicméně s ničím nesrovnatelný průběh závislý na impedanci vstřiku a hodnotě odečítacího odporu, kterým to celé "opepřím", protože potřebuju změřit proud vynucený průběhem napětí v řádu 100V na začátku, 7V v koncové části přídrže, to celé v obvodu, kdy zátěž má staticky 1Ohm, tož s tím odečítacím odporem, aby na něm bylo co rozumného vidět a neovlivnilo to původní funkci, bych byl opatrný, netvrdím, že to nejde, ale konkrétně zde mi to nepříjde nutné. Mimo jiné i vzhledem k tomu, že ty vstřiky otevřou, když už ten povel dostanou. Ale obecně na jiné problémy a podobně je ten vložený odpor rozhodně užitečná diagnostická metoda, to nepopírám.

ad 3) Nemám palivo. Teda nemám ho ve válci, pokud si vstřik neotevřu ručně, resp. z diagnostiky.

ad 4) dtto, nemám palivo.

Jak jsem už psal, chyby blbé a logická opomenutí se snažím eliminovat dřív, než začínám hulákat po fóru o pomoc, nicméně je nemohu vyloučit, jsem jen prostý hejhula a patent na rozum rozhodně nemám, i proto jsem za podobná popostrčení vděčný, i když jsem to kontroloval, aspoň si udělám čárku, že ani na tohle jsem nezapomněl.

V tomhle je právě kouzlo téhle závady, že logicky by se to takhle chovat nemělo, ale kdo někdy "lovil duchy" kupříkladu v osmi kilometrech kabeláže Citroenu XM (velryba mé ženy...), ten už má na logiku chování "načaté" autoelektriky opatrnější náhled. A to umím ta schémata nejen číst, ale i vymýšlet a kreslit, takže bych jim mohl místy i drobet rozumět... :wink:

Takže zatím nic, mějte se a děkuju moc. :smile:

Pavca


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 10:43 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
teď jsem trochu zmaten :smile: tak otevírají ty vstrřikovače nebo ne, z předchozího popisu jsem nabyl dojmu, že to vstřikuje - teď zas, že tam nejde palivo, tak vstřikuje či ne?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 10:55 
Offline

Registrován: 17 říjen 2011 23:11
Příspěvky: 9
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
To já to asi tak pomateně líčím, omlouvám se... :oops:

Vstřikovače otevírají, pokud se jim pošle do modulu budiče vstřiků signál "vstřikovači, otevři se!". Tenhle signál se mi, bohužel, daří poslat jenom z testeru (a v Mitsubishi servise z originální diagnostiky). Při normálním startování tam řídící jednotka tam ty signály nepošle. Napětí na jednotce/čidlech při startu nepadá, ověřeno. Modul budiče vstřiků potvrzovací pulzy o otevření vstřiku do ECU posílá. Nevím, jestli ho ECU při testu vyhodnocuje, každopádně nehlásí žádný chybový stav při testu vstřikovačů, který projde. Měření signálu na oscloskopu při testu dává předepsaný průběh. Signály ze snímačů kliky a vačky při zatočení motorem vypadají v pořádku a ECU nehlásí problém. Ona totiž ECU nehlásí vůbec žádný problém, ona se tváří, že je vše v naprostém pořádku...

Pavca


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 11:02 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
... jestli je to tak, že vstřikovače fungují pouze když se s nimi namipuluje přes tester jinak ne, tak při pokusu o start nepovolí ovládání vstřiků ECU.... Carismu moc neznám, ale ECU většinou blokuje vstřiky, když není palivo - ale to zde je, tedy tlak, potom imobiizér, ten jste prý vyloučili a také při vadě čidlel na klice a na vačkovém hřídeli, nemusí být přímo vadná čidla můžou být pouze posunuté indikátory či přeskočený řemen o zub či podobná příčina....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nevstřikuje
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2011 11:06 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
...a nebo je vadná přímo ECU a sice nic nehlásí ale také dobře nepracuje, to bych si dovedl představit i když je to divné - půjčit nekde ECU??


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz