mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 29 duben 2024 16:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 10 prosinec 2011 00:54 
Offline

Registrován: 09 prosinec 2011 23:36
Příspěvky: 19
Rok výroby: 0
Ahoj,

nejprve moc děkuji za toto fórum, postupně se jím prokousávám a našel jsem zde mnoho užitečného. Potřeboval jsem rychle levné, použitelné auti "na doježdění" a jakožto nezkušený telátko jsem si asi krapet naletěl. Vydražil jsem na Aukru Carismu za pár korun, dle inzerátu "ošklivá vizuálně, ale v dobrém technickém stavu". Kastle tak hrozná není, ale s tím technickým stavem je to horší. Při přebírání běžela i jela krásně, menší problémy se zámky, el. okny a podobnou bižuterií jsem hodil za hlavu a auto odvezl, svezení na ta léta naprosto super. Druhý den jsem ale auto vychladlé již nenastartoval. Následovala demontáž svíček, vyčištění, montáž a auto se neochotně rozeběhlo na dva-tři válce jak tu popisoval Mitsi, než se zahřálo mělo naprosto mizerný výkon, neskutečně kouřilo z výfuku, ale pak se najednou "chytlo" a jelo úplně nádherně. I po pár hodinách jsem k již vychladlému autu přišel, naskočilo na první škytnutí a jelo od začátku na plný výkon, jako by se nic nedělo. Volnoběh krásně stabilní a téměř neslyšný. Druhý den ovšem opět bez šance nastartovat. Předpokládám dle zde vyčteného správně, že to bude mít na svědomí bordel v palivovém systému a ve vstřicích? Nakolik účinná jsou ta aditiva do benzínu (např.) v jejich rozpouštění? A je nějaká značka lepší než jiné? Když to tam naleju a motor zase nějak rozeběhnu, jak dlouho bych jej měl nechat běžet, aby to tak-nějak pomohlo? A co kdybych vstřiky hodil celé do klasické ultrazvukové čističky, zkoušel to někdo?

Další věc mě nehorázně vyděsila před okamžikem, kdy jsem zkontroloval hladinu oleje (brzy, já vím :oops: ). Plně zasunutá měrka se jen zlehoulinka dotkla hladiny (kapička úplně dole), takže je ten motor téměř suchý. Zajímavé, že na zahřátém motoru to vůbec nebylo znát. Koupím olej a budu doufat, že to nikde neteče. Nechci z pochopitelných důvodů příliš či zbytečně investovat, auto zamýšlím používat jen do jara na krátké popojíždění, pochopil jsem dobře, že olejem Total Quartz 7000 Energy 10W40 bych neměl nic pokazit? Olej byl údajně měněn před 5000km, ale po tom co jsem viděl nevěřím již ničemu, mám zrovna měnit i olejový filtr? A postačí něco takového? Kolik litrů vlastně komplet olejová náplň má?

Předem mnohokrát děkuji za jakékoliv rady, i třeba na co bych si měl dát ještě majzla. Mmch. existuje nějaký způsob, jak alespoň přibližně odhadnout, zda rozvody ještě chvíli vydrží či jsou již za zenitem? Celé bych je asi neměnil, ale do řemenu bych možná v případě akutní potřeby ještě zainvestoval.

Jinak auto když jede, je krásně živé, řízení i řazení přesné, brzdy ostré (krom ručky, kterou snad nějak dotáhnu), pod autem ani na nerovnostech nic netluče, v zatáčkách sedí, nijak neplave. Ale napadá mě ještě jeden problém - při přidání a puštění plynu se pohybuje řadička dopředu a dozadu. Předpokládám správně špatné silentbloky motoru a převodovky? Nijak zvlášť mi to nevadí, je to kritické a mělo by se s tím něco udělat, nebo to tak může zůstat?

Já vím, otravuji tu s vrakem, ale když už mi to tu stojí, rád bych to bez nějakých větších investic rozhýbal, přecijenom svezení je v tom moc pěkné a za každou radu tedy budu velmi vděčný.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 10 prosinec 2011 18:07 
Offline

Registrován: 09 prosinec 2011 23:36
Příspěvky: 19
Rok výroby: 0
Tak ultrazvukovou očistu v technickém benzínu mám za sebou - vstřiky i svíčky - beze změny, nenastartoval jsem :-(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 11 prosinec 2011 20:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je ten motor osazen hydroštely, nebo má klasické seřizování ventilové vůle? Ptám se na to proto, že pokud to hydroštely nemá, jedná se o klasický projev ztráty ventilové vůle a tím pádem i komprese v souvislosti s ochlazením v důsledku zanedbané údržby, tedy že nikdo už hodně dlouho ventilovou vůli nekontroloval a neseřizoval.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 11 prosinec 2011 21:33 
Offline

Registrován: 09 prosinec 2011 23:36
Příspěvky: 19
Rok výroby: 0
Děkuji moc za reakci, zda má hydroštely netuším, v úterý se v tom budu vrtat, páč příjde olej, filtr, aditivum pro očistu ventilů, nabíječka, tak při té příležitosti zkusím sundat i ventilové víko a kouknout pod něj, ale tedy žádné cvakání slyšet nebylo. Motor jakmile se chytil, choval se krásně tiše a kultivovaně (což mě přivádí k úžasu, když teď vím, že neměl téměř žádný olej).

EDIT: P.S.: Ještě si dovolím otázečku, jelikož jsem během pokusničení vyflákal baterku (dost mizernou), bude muset přijít na nabíječku. Je bezpečné ji (kór za těchto okolností) vypojit, nebo je nezbytné řešit zálohovací napájení ECU?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 11 prosinec 2011 21:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zda tam jsou "štelováky" či ne, to by mělo být zjistitelné i při pohledu přes nalévací víčko oleje, v každém případě po demontáži ventilového víka. Podle "cvakání" se dá usoudit max. na vadné hydroštely anebo na příliš velkou ventilovou vůli, nikoli na téměř žádnou, ne kterou jsem se snažil poukázat.
A s tou nabíječkou bacha! Klasickou nesmíš připojit na neodpojený akumulátor, a pokud ho odpojíš "bez zálohy" pro paměti ŘJ motoru, dostaneš se na 99% do problémů s volnoběhem a s nouzovým režimem ŘJ. :care:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 11 prosinec 2011 21:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Merlin píše:
EDIT: P.S.: Ještě si dovolím otázečku, jelikož jsem během pokusničení vyflákal baterku (dost mizernou), bude muset přijít na nabíječku. Je bezpečné ji (kór za těchto okolností) vypojit, nebo je nezbytné řešit zálohovací napájení ECU?

Použij plně elektronickou nabíječku, kterou můžeš připojit na aku přímo ve voze! "Klasika" jsou v dnešní době už stejně jenom vyhozené peníze.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 11 prosinec 2011 21:52 
Offline

Registrován: 09 prosinec 2011 23:36
Příspěvky: 19
Rok výroby: 0
Mám již objednanou nabíječku Bosch C7, takže by předpokládám neměl být problém. Jen teda se tam nějak dostat se síťovým kabelem, to nebude legrace, ale ještě si nastuduju co a jak s tou zálohou, možná to bude i schůdnější řešení.

Na ty ventily zkusím juknout zítra za světla, jestli je to tedy poznat i takto bez sundaného víka.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 13 prosinec 2011 17:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jeste jeden tip: na traktu sani hledej valecek se zn. Bosch. Tenhle bazmek casto u motoru 1,8 MPI odchazel a zpusoboval prave jeho nenastartovatelnost. Ono totiz prakticky vsechno v aute nesouci tuto znacku je od jiste doby na ho.no!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 13 prosinec 2011 23:22 
Offline

Registrován: 09 prosinec 2011 23:36
Příspěvky: 19
Rok výroby: 0
To jsi napsal naschvál kvůli tý nabíječce, že? ;-)

Ne, samozřejmě moc díky za tip. Co by to mělo být? Jak poznám, že je to kaput? Každopádně dnes jsem se v tom nakonec nevrtal, páč nabíječka nepřišla (ač měla) a olej s filtrem, aditivem na vyčištění ventilů a podobný srandičky dorazili až před chvílí okolo devátý (chudák ten řidič PPL takto před Vánoci - jede skoro nonstop). Snad se poštěstí alespoň na chviličku zítra (taky teď před Vánoci nevím co dřív), měl bych o ohromnou starost míň, kdyby to jezdilo.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 14 prosinec 2011 00:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Merlin píše:
To jsi napsal naschvál kvůli tý nabíječce, že? ;-)

Nikoli! Ale když vidím tu cenu, tak mne napadá ledaccos...

Merlin píše:
...Co by to mělo být? Jak poznám, že je to kaput?...

Detaily si fakt už nepamatuji, resp. jsem je ani neměl příležitost odhalit: Tahle Carisma s motorem 1,8 MPI mi byla dočasně svěřena jako služební asi tak na měsíc někdy v pol. r. 1996. Šlo o funglovku, přičemž jsem ji dostal tzv. "na záběh", jinak jsem tehdy jezdil převážně se Subaru Legacy 2,2. Jednou jsem k ní přišel a nenastartoval. Následoval odtah do značkového servisu, kde ten bazmek od Bosche vyměnili. Podle mne je jeho funkcí regulovat obtok vzduchu pro "sytičový režim". Víc o tom fakt nevím. Jako dávného milovníka vozů Mitsubishi mě vytočilo, že tam vůbec něco od Bosche je (ještě dříve jsem měl špatnou zkušenost s alternátorem Bosch v Nissanu Primera) a že to navíc hned odešlo. To jsem ovšem ještě netušil, že celá Carisma bude podobného ražení... :mad:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 14 prosinec 2011 00:22 
Offline

Registrován: 09 prosinec 2011 23:36
Příspěvky: 19
Rok výroby: 0
Mitsi píše:
Nikoli! Ale když vidím tu cenu, tak mne napadá ledaccos...

MSRP je opravdu děsivá, koupil jsem ji ale v akci za necelých patnáct stovek, tak mě nakonec vyšla levněji než původně vyhlídnutá Optimate 6 a 7A se hádám neztratí. Snad bude OK, reference jsou dobrý.

Na ten bazmek od Bosche juknu, zkusím o něm něco i zjistit z workshop manuálu. Jinak už se v pokladničce šetří na Forestera a asi dojde i na Delicu, ale s tímhle rádoby Japoncem budu muset nějaký čas přežít, zas mi to přišlo rozumnější řešení než různý ty Megany a Laguny co se nabízeli, i když si za to teď trošku rvu vlasy ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 20 prosinec 2011 18:57 
Offline

Registrován: 09 prosinec 2011 23:36
Příspěvky: 19
Rok výroby: 0
Tak, konečně jsem našel v tom předvánočním blázinci kousek času a trochu s tím pohnul. Vstřiky leželi přes noc naložený v aditivu do benzínu na čištění vstřiků, baterka si spokojeně hověla v teple na nabíječce (nakonec jsem to risknul a prostě jí vytáhnul s tím, že jsem prostě potřeboval jet, byť v "nouzovym režimu", který bych nějak pořešil později), teď jsem to zkusil poskládat, dolil olej (k vypuštění starého a výměně připraveného filtru jsem se nedostal, ale dolil jsem asi 2,5 litru :shock:), aditivum přelil z mističky do nádrže otočil klíčkem a ONO TO CHYTLO! Ke všemu okamžitě na všechny 4 válce. Nechal jsem to celkem dlouho vrčet, aby se ty vstřiky propláchli za tepla tím benzínem s aditivem a motor si pěkně natáhl všude olej, po kterém se mu již jistě stýskalo, trochu to projel a vše se zdá OK. Snad tomu tedy bude tak i zítra, až ty vstřiky zase venku prochladnou. Zatím z toho mám moooc dobrej pocit :-)

EDIT: P.S.: Jo, ještě doplním, že volnoběžné otáčky po demontáži a montáži baterky u mě naprosto v pohodě - nějakých myslím 600-800 - naprosto stabilní a bez kolísání. Při zatočení volantem na kratinkou chvilinku jen hodně lehoulince stoupnou, ale téměř neznatelně. Takže v tomto ohledu snad dobrý a ŘJ dělá co má.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 21 prosinec 2011 00:47 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No tak gratuluji, snad to bude fungovat i nadále! Na další otázky z prvního příspěvku tohoto vlákna odpovím zítra.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 21 prosinec 2011 20:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Merlin píše:
... pochopil jsem dobře, že olejem Total Quartz 7000 Energy 10W40 bych neměl nic pokazit? Olej byl údajně měněn před 5000km, ale po tom co jsem viděl nevěřím již ničemu, mám zrovna měnit i olejový filtr? A postačí něco takového? Kolik litrů vlastně komplet olejová náplň má?

Tento olej je velmi vhodný, naopak v případě filtru bych volil spíše Purflux, Mann, Mahle/Knecht, Champion či jinou osvědčenou značku. Ten filtr určitě vyměň! A také vzduchový! Olejová náplň má cca 4 l.

Merlin píše:
... Mmch. existuje nějaký způsob, jak alespoň přibližně odhadnout, zda rozvody ještě chvíli vydrží či jsou již za zenitem? Celé bych je asi neměnil, ale do řemenu bych možná v případě akutní potřeby ještě zainvestoval.

Žádný takový způsob neexistuje. A když už se do těch rozvodů poleze, je hloupost nevyměnit jednu či dvě rolny za pár stovek.

Merlin píše:
Ale napadá mě ještě jeden problém - při přidání a puštění plynu se pohybuje řadička dopředu a dozadu. Předpokládám správně špatné silentbloky motoru a převodovky? Nijak zvlášť mi to nevadí, je to kritické a mělo by se s tím něco udělat, nebo to tak může zůstat?

Ten motor byl v Carismě kombinován s renaultí převodovkou s "tyčovým" řazením, přičemž japonské vozy Mitsubishi měly již od 2. pol. 80. let (!) řazení lanovody. Jinak je Tvůj předpoklad správný, ovšem náprava poměrně nákladná, neboť musíš vyměnit min. dva ze čtyř silentbloků zavěšení agregátu, příčemž v aftermarketu je nejspíše nedostaneš. Tento problém však zároveň poškozuje samotný mechanismus řazení u šaltpáky na středovém tunelu, což také nepatří zrovna k výkvětům konstrukčního řešení, dílenského zpracování a dlouhověkosti.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Trable: Carisma 1.8 GLXI DAO [1995]
PříspěvekNapsal: 21 prosinec 2011 21:59 
Offline

Registrován: 09 prosinec 2011 23:36
Příspěvky: 19
Rok výroby: 0
Mnohokrát Ti děkuju za přínosné rady. Olej jsem použil tento (zatím pouze na dolití, jak jsem psal, ale s výměnou počítám), filtr už mám koupený Tutela-Weber, snad to není úplně špatně. na vzduchový jsem koukal, je tam Filtron a vypadá čistě. Olejovou náplň se mi již někde podařilo vyčíst (a už si to zas nepamatuju ... 3,6 nebo 3,8l).

S těmi rozvody tedy uvidím, jak bude auti fungovat. Jestli ode mě dostane ještě chvíli života, udělám je, zkusím to sám (rád bych se takové věci naučil) a přinejhorším, když něco potentuju (což bych nerad), zrovna na tomto by to nebylo až tolik škody.

Co se týče těch silentbloků, na ceny jsem už koukal a protáčely se mi pěkně panenky ... fuj. Možná zkusit chytit na vrakáči nějakou ne moc starou bouračku (i když teda těch Carisem je jako šafránu). GDI má stejný blok, ne? Tak by to možná mělo být i kompatibilní (doufám). Zatím se vynasnažím jezdit co nejplynuleji, aby sebou (a převodovkou) ten motor moc neházel.

No, každopádně, přes toto všechno mě dnes opět můj dobrý pocit opustil, protože jsem opět nenastartoval a vře mi krev v žilách. Mám na to auto už šílenej vztek a na sebe, že jsem to koupil, ještě větší. Mno ... chybama se hold člověk učí, příště budu obezřetnej jako ostříž. Zkusil jsem opět to, co jsem měl pocit že včera pomohlo (vynadal vstřiky, vykoupal, v teplíčku na akumulačkách) a jak to včera po montáži naskočilo nahned, dnes ani prd. Hned jsem vyndal svíčky a byly všechny mokré, takže vstřiky vstřikují. Zda svíčky svíčkují jsem vyzkoušet bohužel nedokázal, páč tu nemám nikoho po ruce, ale jelikož to nemá ani snahu poblafávat, ještě se zítra zkusím zaměřit na rozdělovač a tamtím směrem (měl jsem to rozdělaný jen u stodvacítky, snad nic nezmrvim). Vezmu konektory kolem kontaktolem a tak ... ale moc tomu nevěřím, myslím, že by to blblo i za jízdy, on když ten motor nějakým zvláštním zázrakem naskočí, stačí nechat jen trošinku ohřát, protočit a pak už chytá nádherně na cvrnknutí a jede pěkně, bez nějakých výpadků či kolísání výkonu, i volnoběh si vrčí plynule. Ještě jsem zkoušel juknout skrz olejovou zátku na to štelování vntilů a zjistil jsem, že tam nic nepoznám. Zkusím si najít nějaký obrázky, jak by měl u toho vypadat hydrošlel a jak klasickej růčoštel. Rozhodně se vynasnažím prověřit. Ten váleček od Bosche jsem tam nikde kolem sání neobjevil, zkusím ještě pořádně za světla. Každopádně ještě jednou moc díky za podnětné nápady a rady, já, ač celkem technický typ, v tomto se beznadějně ztrácím.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz