mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 29 duben 2024 13:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mizí chladící kapalina !!! Help !
PříspěvekNapsal: 06 březen 2012 18:38 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Prosím o radu, než dám (asi) auto do servisu. Carisma 1,6 76 kw - 4g92 motor. Najeto neuvěřitelných 74 000km (poctivých), začíná se mi ztrácet chladící kapalina v expanzce a to tak, že výrazně - za cca 60km klesne o 5 cm ...

Motor netlakuje do hadic, normálně topí, zahřívá se, vše normální, víčko oleje bez jakékoliv emulze.
Před cca 25000km měněné rozvody z důvodu věku auta, měněný řemen a napínací kladka, vodní pumpa je původní (protože jsem zřejmě uvěřil těm kecům od mitsubishi že ty jejich pumpy jsou tak kvalitní, že se prostě nemění ...

Na spoje hadic jsem se díval, nikde žádný únik. Předtím celou dobu mého vlastnictví byla kapalina na max. až do teď.


Co tomu může být ? Prosím o návrhy , díky

P.S.: jsem z toho na prášky, tak málo jeté auto, (pseudo) japonské, ale přece japonské ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07 březen 2012 14:08 
Offline

Registrován: 03 únor 2009 20:41
Příspěvky: 15
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDi - 4G93
Rok výroby: 1998
A těsnost hadic byla kontrolována při natlakovaném systému?
Byly zkontrolovány i hadičky u škrtící klapky?
Bylo zkontrolováno usazení víčka chladiče (stačí se pokusit s ním při natlakovaném systému "zakvrdlat") a stav jeho těsnění?

Pak už mne napadá jen jediná možnost kudy jde tak velké množství vody ven a není to na první pohled vidět, a to výfukem. A motor tlakovat do hadic vůbec nemusí, jen bere vodu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08 březen 2012 16:56 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
mysak: díky na nápady, stejně mě servis nemine ... je to ale už 4. závada a začínám uvažovat o prodeji. Nic moc si díky tomuto autu o misubishi nemyslím ... Díky ještě jednou.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08 březen 2012 18:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepik píše:
P.S.: jsem z toho na prášky, tak málo jeté auto, (pseudo) japonské, ale přece japonské ...

Tak zrovna na téhle Carismě není japonského vůbec nic! Tedy kromě konstrukce motoru. Jenže ten byl vyráběn v Evropě v převážné míře z evropských dílů.

pepik píše:
... vodní pumpa je původní (protože jsem zřejmě uvěřil těm kecům od mitsubishi že ty jejich pumpy jsou tak kvalitní, že se prostě nemění ...

Kolem mne jsou minimálně tři vozy Mitsubishi, které jsou už dávno po druhé výměně rozvodů a vodní pumpu mají stále ještě původní. Jenže tyhle vozy jsou skutečně made in Japan a chlad. kapalina v nich byla pravidelně měněná.

pepik píše:
Na spoje hadic jsem se díval, nikde žádný únik. Předtím celou dobu mého vlastnictví byla kapalina na max. až do teď.

Únik kapaliny přes ucpávku vodní pumpy je naprosto zřetelný: po odstavení vozu zůstane pod motorem na straně rozvodu loužička. Kdy byla naposledy vyměněna chladící kapalina? Ptám se proto, že jsou v ní nejen aditiva typu inhibitorů koroze, ale i ta, která mají na starosti "přimazávání" oné ucpávky a "údržbu" veškerých pryžových a plastových součástí okruhu chlazení. A i ta se samozřejmě časem "spotřebovávají", tedy přesněji degradují.

P.S.: Snad již 100x jsem tu napsal, že posuzovat vozy značky Mitsubishi podle Carismy je přinejmenším neoprávněné. Je fakt nutné to opakovat po sté a první?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08 březen 2012 22:30 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
pepik píše:
P.S.: jsem z toho na prášky, tak málo jeté auto, (pseudo) japonské, ale přece japonské ...

Tak zrovna na téhle Carismě není japonského vůbec nic! Tedy kromě konstrukce motoru. Jenže ten byl vyráběn v Evropě v převážné míře z evropských dílů.
Citace:
Omyl !!! Na Carismě jsou i díly made in japan - mají to totiž na sobě napsané - viz. např. váha vzduchu, kolek hadic je sposta nápisů denso - made in japan a motor je předpokládám japonský, ale o to teď nejde


pepik píše:
... vodní pumpa je původní (protože jsem zřejmě uvěřil těm kecům od mitsubishi že ty jejich pumpy jsou tak kvalitní, že se prostě nemění ...

Kolem mne jsou minimálně tři vozy Mitsubishi, které jsou už dávno po druhé výměně rozvodů a vodní pumpu mají stále ještě původní. Jenže tyhle vozy jsou skutečně made in Japan a chlad. kapalina v nich byla pravidelně měněná.
Citace:
chladící kapalině jsou za měsíc 4 roky a na km má naběháno tak 40000km ... tím by to být nemělo. Stejně jsem ji plánoval vyměnit (je tam Castrol, což sice nebude extra kvalita, ale stará není.


pepik píše:
Na spoje hadic jsem se díval, nikde žádný únik. Předtím celou dobu mého vlastnictví byla kapalina na max. až do teď.

Únik kapaliny přes ucpávku vodní pumpy je naprosto zřetelný: po odstavení vozu zůstane pod motorem na straně rozvodu loužička. Kdy byla naposledy vyměněna chladící kapalina? Ptám se proto, že jsou v ní nejen aditiva typu inhibitorů koroze, ale i ta, která mají na starosti "přimazávání" oné ucpávky a "údržbu" veškerých pryžových a plastových součástí okruhu chlazení. A i ta se samozřejmě časem "spotřebovávají", tedy přesněji degradují.
Citace:
Žádná kaliž pod autem není, chl. k. viz. výše.


P.S.: Snad již 100x jsem tu napsal, že posuzovat vozy značky Mitsubishi podle Carismy je přinejmenším neoprávněné. Je fakt nutné to opakovat po sté a první?
Citace:
Tomu sice věřím, ale jaksi ji mám a proto ji tak posuzuji. Nechala mě ve štychu před dnešní zahraniční cestou - jel jsem kamošovou octavií 1,6 13let starou s 200000km a v pohodě ... Začínám mít na japonce zlost ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08 březen 2012 22:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Začínaš mať zlosť na japoncov kvôli jednému jedinému(!) kusu, ktorý navyše príliš japonský nie je?! Obrázek

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 březen 2012 03:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud nikde žádný únik kapaliny není patrný, pak nezbývá než varianta, že to tlačí do výfuku, jak tu už výše bylo napsáno. Tedy těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava, nikoli vodní pumpa. Zda v daném případě je či není japonská, to by se zjistillo až po jejím vymontování. Ale proč to dělat, když neteče.

Jinak já jsem napsal, že motor 1.6 byl montován v Evropě "převážně z evropských dílů", což nevylučuje, že tam nějaké díly "made in Japan" jsou. Za podstatné však považuji to, že na rozdíl od motoru 1,8 GDI tento nebyl dovážen kompletní z Japonska.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 březen 2012 21:16 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Čičo píše:
Začínaš mať zlosť na japoncov kvôli jednému jedinému(!) kusu, ktorý navyše príliš japonský nie je?! Obrázek

Každý z nás chodíme po světě a sbíráme zkušenoati, nejinak tomu je i u aut. Zřejmě jsem natrefil na krám ... a příště si již japonce nekoupím . Jak jinak si vysvětlit, že mi furt svítí check kvůli lambdě (odešlo její vyhřívání holt v 35tkm !!!), píská zadní kolo - visí asi destička, nearetuje se blinkr (páčka za dobrých 7500kč - cena vskutku lidová), několikrát nefungovala klima kvůli vypadlému drátku, ... a další závady, na které si teď nemůžu vzpomenout. Teď možná prasklá hlava ... To je teda fakt kvalita ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 březen 2012 21:19 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
Pokud nikde žádný únik kapaliny není patrný, pak nezbývá než varianta, že to tlačí do výfuku, jak tu už výše bylo napsáno. Tedy těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava, nikoli vodní pumpa. Zda v daném případě je či není japonská, to by se zjistillo až po jejím vymontování. Ale proč to dělat, když neteče.

Jinak já jsem napsal, že motor 1.6 byl montován v Evropě "převážně z evropských dílů", což nevylučuje, že tam nějaké díly "made in Japan" jsou. Za podstatné však považuji to, že na rozdíl od motoru 1,8 GDI tento nebyl dovážen kompletní z Japonska.

Mitsi , ale:
do hadic netlakuje
emulze na víčku žádná
nepřehřívá se
ujel jsem s tím trasu 120km a sice to kleslo o 10cm, ale furt jelo
z výfuku žádný bílý kouř

Težko bych s těmito příznaky mohl jezdit ... to by mě už dávno nechalo ve štychu


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 březen 2012 22:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepik píše:
Mitsi , ale:
do hadic netlakuje
emulze na víčku žádná
nepřehřívá se
ujel jsem s tím trasu 120km a sice to kleslo o 10cm, ale furt jelo
z výfuku žádný bílý kouř

Vysvětlení? Černá díra! :lol:

Teď vážně: Někam přece mizet musí a jelikož netlakuje, nejde do olejové náplně..., pak už zbývá jedině ten výfuk. 10 cm v expanzce odpovídá nějakým třem deci a ty na trase 120 km žádný bílý kouř z výfuku nevytvoří.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 březen 2012 22:32 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
pepik píše:
Mitsi , ale:
do hadic netlakuje
emulze na víčku žádná
nepřehřívá se
ujel jsem s tím trasu 120km a sice to kleslo o 10cm, ale furt jelo
z výfuku žádný bílý kouř

Vysvětlení? Černá díra! :lol:

Teď vážně: Někam přece mizet musí a jelikož netlakuje, nejde do olejové náplně..., pak už zbývá jedině ten výfuk. 10 cm v expanzce odpovídá nějakým třem deci a ty na trase 120 km žádný bílý kouř z výfuku nevytvoří.


A myslím , že mám viníka - lpg na které jezdím. Ty motory to asi nesnášejí to vyšší teplo :idea:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 březen 2012 23:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepik píše:
... mám viníka - lpg na které jezdím. Ty motory to asi nesnášejí to vyšší teplo :idea:

LPG sám o sobě určitě není původcem mizení chlad. kapaliny, ale ano - může být příčinou prasklé hlavy motoru. Každý holt strůjcem svého štěstí...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 březen 2012 10:42 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě pár slov k tomuhle:
pepik píše:
Čičo píše:
Začínaš mať zlosť na japoncov kvôli jednému jedinému(!) kusu, ktorý navyše príliš japonský nie je?! Obrázek

Každý z nás chodíme po světě a sbíráme zkušenoati, nejinak tomu je i u aut. Zřejmě jsem natrefil na krám ... a příště si již japonce nekoupím . Jak jinak si vysvětlit, že mi furt svítí check kvůli lambdě (odešlo její vyhřívání holt v 35tkm !!!), píská zadní kolo - visí asi destička, nearetuje se blinkr (páčka za dobrých 7500kč - cena vskutku lidová), několikrát nefungovala klima kvůli vypadlému drátku, ... a další závady, na které si teď nemůžu vzpomenout. Teď možná prasklá hlava ... To je teda fakt kvalita ...


Nevím, kolik a jakých jsi měl v životě aut, kolik km a za jakých podmínek jsi s nimi najezdil, ale jedno vím jistě: Soudit japonská auta podle jediného exempláře vozu, který pouze nese japonskou značku a japonskou kvalitou má málo co společného a který jsi navíc nechal zku.vit zřejmě nepříliš kvalifikovanou montáží LPG, přičemž závady tím způsobené (hlava, lambda) teď budeš přičítat jeho "japonskému původu", je úplně od věci! Kromě toho se domnívám, že vzadu máš bubnové brzdy a ne kotoučové, aby tam mohla viset destička. Atd. atd. ...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 březen 2012 23:40 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
Ještě pár slov k tomuhle:
pepik píše:
Čičo píše:
Začínaš mať zlosť na japoncov kvôli jednému jedinému(!) kusu, ktorý navyše príliš japonský nie je?! Obrázek

Každý z nás chodíme po světě a sbíráme zkušenoati, nejinak tomu je i u aut. Zřejmě jsem natrefil na krám ... a příště si již japonce nekoupím . Jak jinak si vysvětlit, že mi furt svítí check kvůli lambdě (odešlo její vyhřívání holt v 35tkm !!!), píská zadní kolo - visí asi destička, nearetuje se blinkr (páčka za dobrých 7500kč - cena vskutku lidová), několikrát nefungovala klima kvůli vypadlému drátku, ... a další závady, na které si teď nemůžu vzpomenout. Teď možná prasklá hlava ... To je teda fakt kvalita ...


Nevím, kolik a jakých jsi měl v životě aut, kolik km a za jakých podmínek jsi s nimi najezdil, ale jedno vím jistě: Soudit japonská auta podle jediného exempláře vozu, který pouze nese japonskou značku a japonskou kvalitou má málo co společného a který jsi navíc nechal zku.vit zřejmě nepříliš kvalifikovanou montáží LPG, přičemž závady tím způsobené (hlava, lambda) teď budeš přičítat jeho "japonskému původu", je úplně od věci! Kromě toho se domnívám, že vzadu máš bubnové brzdy a ne kotoučové, aby tam mohla viset destička. Atd. atd. ...


Carismu mám 5. rok, byl jsem celkem spokojen, ale ...
Montáž lpg proběhla ve velice kvalifikované firmě, v jedné z největších v čr, se ketrou má většina lidí jen pozitivní zkušenosti. Navíc přestavba má záruku do konce tohoto měsíce - budu si muset pospíšit s reklamací. Ani nevím, kde začít ...
Lambda svítila dávno před instalací lpg - ještě za původního majitele(příbuzný, kterému v mtsubishi nakukali, že to nevadí, tak s tím jezdím už cca 40000km).
Pardon, ale kotoučovou brzdu poznám ... Piští to jenom při couvání, dříve sporadicky, nyní již skoro vždycky.

Carisma je šotek a jak vidno, mitsubishi se nepoučilo a stále produkuje auta se spoluúčastí francouzských automobilek (PSA)... Jistě nebude kvalita o moc jiná než u carismy. Pokud mitsi sleduješ současný trh s autama, dáš mi za pravdu. Zřejmě ani ty by sis dnes mitsubishi nekoupil. Chápu, že galant byla jiná liga, to je ale historie a já žiju současností a tady musíme si přiznat, že dřívější kvalita mitsubishi již neodpovídá slepeninám z evropského aftermarketu ... typu focus, astra, ... Tím pádem tato auta ztratila své kouzlo, dříve pracně budované ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 březen 2012 23:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
No ty si odborník...

Inak dole pod témou je tlačidlo Odpovedať, nemusíš to ako debo všetko citovať!

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz