mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 10:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 12 červen 2006 12:50 
Offline

Registrován: 09 červen 2006 11:24
Příspěvky: 5
zdarec vetci...

mam asi dost vacsi problem...

...kupil som jazdenu CARISMU r96,1,6V,66kw...po dvoch tyzdnoch jazdenia mi zacalo nieco pribrzdovat predne kolesa...
zacne to tak, ze ked nasadnem tak v pohode...avsak po nejakych rozbehoch, brzdeni doslap brzdoveho pedalu znacne prituhne a je tam minimalna vola...citit, ze platnicky su pritlacene a okamzite sa prehrievaju disky...v jednom pripade uz sa aj dymilo...jednoducho su kolesa brzdene...
mal som to u mechanika a ten vymenil brzd. kvap., precistil hadicky, skontroloval platnicky, kotuce, precistil piesty, ale nepomohlo...

tymto Vas STRASNE MOC prosim o radu, pomoc, proste o vsetko co by to vyriesilo...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2008 22:46 
no ze na toto nikto neodpoved ma pekne hneva, mne sa stolo to iste, tak so zacal rozoberat brzdy od konca, platnicky, kotuce, valceky, hadicky a pozrime sa, hlavny brzdovy valec v ...... super, uz iba zohnat niekde novy a nie za 7 tisic ako origos, alebo 3500nahradu.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2008 08:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V tomto případě bych vždy začal u posilovače brzd! Zřejmě má špatně nastavený "krok". Ale tohle se po netu blbě vysvětluje.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2008 23:13 
vybral som dnes hlavny brzdovy valec a prekruzkoval som to, teraz prezmenu vobec nebrzdi, teda hej ale len prave predne a lave zadne aj to na podlahe. A preco myslis ze je to v tom, ja som demontoval hadicky a jedna strana bola uplne sucha, netiekla tam kvapalina. Ked som to precistil, strana co mi ostala brzdit (prava) po uvolneni odvzdusnovacieho ventilu kvapalina tiekla, z druhej strany nie. Tak myslim ze to je hlavny brzdovy valec, ale skus mi popisat viac, preco myslis ze to je posilovac? a ako to odstranit. Volvo V40 a S40 maju ten isty hlavny brzdovy valec, tak by mohli mat aj posilovac ten isty. Zajtra pojdem kupit a vymenim, ale to sz poobede.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2008 23:27 
mimochodom, do teraz isiel ok a zrazu ide zle? nic v nom som nevidel poskodene, vraj povacsine praskne srunka


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2008 12:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já jsem ale vycházel z toho, co jsi napsal: "...mi zacalo nieco pribrzdovat predne kolesa". A na základě této informace musím trvat na svém původním předpokladu, totiž chybě v nastavení (či nějaké poruše v tomto uzlu) kroku posilovače, která se typicky projevuje mírným přibrzďováním právě těch předních kol (samozřejmě obou), což ani tak moc nevadí v rámci krátkých pojížděk (nezkušený řidič si toho povětšinou ani nevšimne), zato při delší jízdě nastává závažný problém končící spálenými brzd. deskami a zkroucenými kotouči.

Dále mi není jasné, co se dá uvnitř hydraulického okruhu brzd "čistit", samozřejmě s výjimkou pryžového otěru, jenž ale není schopen způsobit ucpání/neprůchodnost vedení.

Pokud ovšem do některého z brzdových třmenů kapalina vůbec nejde a vůz je vybaven ABS, pak je chyba nejspíše v zakouslém pístku jednoho z kanálů uvnitř "kostky" ABS. Pokud to ABS nemá, je buď někde zcela skříplé vedení, vadná "rozdvojka, event. hlavní brzdový válec.

Záměna hlavního brzd. válce a posilovače mezi Carismou s Volvem S40/V40 možná je, ale samozřejmě pouze tehdy, že to má stejné brzdy! Hlavním vodítkem přitom je přítomnost/absence kotoučových brzd na kolech zadní nápravy a velikost (průměr) předních kotoučů.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2008 13:23 
ale skus mi prosim este popisat, ako odstranic alebo co to vlastne je to krokovanie posilovaca


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2008 13:54 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Principiálně je to velmi jednoduché, v praxi však poměrně choulostivé (na kompatibilitu konstrukce a přesnost nastavení), že s tím např. dodavatelé Škodovky čas od času bojují, a to dokonce v mnoha(set) tisícových sériích.

V zásadě jde o to, aby v klidovém stavu (nedotýkáš se pedálu brzdy, motor běží, tj. dodává posilovači brzd podtlak) byl píst hlavního brzdového válce na zadním dorazu a posilovač působil pouze silou, která vyrovnává "mrtvé vůle", a aby současně v brzdovém systému byl určitý (byť zcela minimální) přetlak - popisovat důvody by zabralo moc prostoru. V momentě dotyku brzdového pedálu musí dojít okamžitě k vymezení "provozních vůlí" mezi třecími elementy a činnou plochou brzd na kolech. Teprve po dalším stlačení pedálu brzdy přichází ke slovu posilovač, a to tím, že "tyčka/spojnice" mezi pedálem brzdy a pístem hlavního brzdového válce prostřednictvím ventilu pustí podtlak na jednu stranu membrány posilovače, čímž ten, resp. ta (membrána), "pomůže řidiči stlačovat pedál brzdy" (obrazně řečeno). To vše je seřiditelné, obvykle ve dvou "rovinách": jednak se nastavuje "mrtvý chod" pedálu brzdy vůči pístu hlavního brzdového válce, jednak "mrtvý chod" posilovače. To první je standardně řešeno nastavením délky již zmíněné tyčky/spojnice, to druhé nejčastěji nějakým dalším členem přišroubovaným na téže tyčce.

To vše se však nastavuje již ve výrobním závodě při montáži kompletu posilovač - hlavní brzdový výlec a za provozu se do seřízení již nijak nezasahuje. Jinými slovy: stačí vyměnit hlavní brzdový válec a neseřídit komplet tak, aby fungoval dle popisu shora, a už tu je problém, který (pokud se projevuje až v rámci delší jízdy) je důsledkem špatných tlakových poměrů buď v hydraulickém a/nebo podtlakovém systému, jež se vlivem růstu teploty ještě zhorší.

Uf, snad je to alespoň trochu srozumitelné...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2008 16:21 
no pochopil som to dokonale, a len dúfam že toto nebude moj preoblém, akurat som si dovliekol nejaký ten hlavy brzdovy valec a som zvedavy co toto povie, inak budem musiet vymenit aj posilovac s toho povodneho auta a malo by to bať ok, no kazdopadne dam vediet ako som pochodil. este raz dakujem za trpezlivost a vysvetlenie, do dnes som nemal v podstate ani paru o tom ako brzdy funguju, no potomto tvojom skoleni a mojej amaterskej praxi si myslim ze brzdy na miciaku vymenim aj o polnoci a to za pomoci vreckoveho noza :)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2008 16:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Hlavně, aby to nebyl problém v té "kostce" ABS...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2008 22:24 
Ja nemam ABS, ale ked som vymenil hlavny brzdovy valec z vraku VOLVO V40 za 600Sk a obvzdusnil brzdy, co slo teraz ako s medom, pedal celou cestou OK, na tej dlzke cesty kde mi sa mi to uz prejavilo, teraz nic. Skusim este pobehat, Brzdy na fleku stoja, pedal zabera kde ma, netvrdne, no uvidim, musim este potestovat, hlavne aby mi zas nezacalo blokovat brzdy, ale myslim ze to uz neurobi nakolko to blokovanie sa prejavi okamzite na tvrdom pedali. No poskusam a dam este vediet, zatial SUPER a VELMI PEKNE DAKUJEM. Na tom aute chcem ist teraz na dovolenku do Talianska a nerad by som koli tomu brak spat Corsu z bazaru (to je moje predosle auto)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2008 16:29 
no nak to bol hlavny brzdovy valec.... a ide to v pohode teraz, dik este raz vsetkym za ochotu a trpezlivost. Ak bude niekto potrebovat poradit ohladom brzd, nieje problem :)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2008 09:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak prima, ať Ti to jezdí!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 01 srpen 2008 07:45 
Offline

Registrován: 28 březen 2008 09:14
Příspěvky: 33
Automobil: CARISMA
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1999
Ahojte,
nechcem otvárat novú tému, tak tu pls radu.... pri brzdení z vacsej rychlost cca nad 60km/hod mi micinka trasie volantom, pri akceleracii vsak nie, co by to asi mohlo byt, zeby pokrutene brdove kotuce :?: Dakujem za nazory.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: BRZDENIE PREDNÝCH KOLIES !!!
PříspěvekNapsal: 01 srpen 2008 08:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zdela určitě zkroucené kotouče: přesoustružit a následně přebrousit, při nasazování použít "hodinky" za účelem nalezení polohy s minimální axiální házivostí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz