Vím že se to tu řešilo už x krát, ale v žádnym vláknu o volnoběhu/klapce jsem nenašel řešení problému ani podobnej projev závady...
Poslední dobou jsem si všiml že ohřátej motor drží příliš nízkej volnoběh, asi tak 400-500 ot., prostě bylo cítit že motor už se lehce chvěje a něco není OK... podezření padlo na špinavou klapku, sundal jsem hadici sání a skutečně, klapka zezadu špinavá jako prase. Nechtěly se mi odpojovat hadice s vodou, tak jsem jen uvolnil těleso klapky na šroubech a opatrně jí vyčistil zepředu i zezadu, dal nové těsnění, odpojil a po chvíli připojil mínus při zapnutým zapalování. V klapkce to škrklo, hrklo a šlo se startovat. Auto se "neučilo", otáčky nijak nelítaly, ale motor na volnoběh točil klidných cca 700-800 otáček a tak jsem si medil. Po chvíli jízdy ale opět stejná situace.
Druhý den jsem jel asi dvacetikilometrovou trasu a cestou zpátky jsem si všimnul, že volnoběh na neutrálu už padá skoro až k nule, ale motor ani jednou nezhasnul, jen se tak tak převaloval.
Ze zoufalství jsem sání sundal ještě jednou a pro sichr vyčistil kartáčkem díry kolem osy klapky a vše pečlivě vytřel, vyměnil filtr vzduchu a mrknul na váhu vzduchu (byla čistá jako lilie). Pak opět reset, ale efekt žádnej, motor se tentokrát už ani neudržel a při neutrálu nebo sešláplý spojce ihned chcípal. Po vychladnutí se to upravilo natolik, že jsem byl schopen dojet domů. Situace pořád stejná: studenej motor jakž takž, ohřátej spíš jen přežívá nebo to vzdá a zhasne.
Auto se jinak chová normálně, podává plnej výkon a jde do otáček. Napadá mě snad už jen vymontovat klapku úplně, odšroubovat spodní část toho tělesa a pročistit obtokový kanálky. Za jakýkoliv rady budu vděčen
