mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 18 duben 2024 19:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 14:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
nechci se přít ale za 40 sekund se i "supervyhřívaná" lambda nemá šanci ohřát na provozní teplotu tak aby začla bezchybně fungovat.
Vycházím z toho, ...

Já zase vycházím z toho, co mi ukazoval dílenský měřák MUT "něco", s nímž jsem - trvale napojeným - přes týden jezdil (kdysi), a jak se (stále) ten motor projevuje po studeném startu, kdy právě těch 40 sekund běží vysoko v otáčkách, přitom hodně neklidně a navíc "kašle" do výfuku. Kdo má GDI, snad to může potvrdit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 20:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Jak jsem psal-lamdda aby začala fungovat potřebuje být zahřátá na provozní teplotu tj. minimalně těch 300-350. Ta keramika bez nahřátí na těch 350 stupnů není pro ionty kyslíku vodivá.Bez toho to prostě tak jak má nemůže fungovat,tím jsem si naprosto jist.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 20:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Podle toho, co o tom vím, GDI nemůže fungovat. Ale jist si tím vzhledem k počtu najetých km v řádu stovek tisíců nejsem...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 20:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Velice si vážím Tvých znalostí,přehledu a ochoty poradit při opravách vozů Mitsubishi a právě proto jsem se pozastavil nad tím,co nekorespondovalo s principy fungování LS.
Možná to bylo způsobeno ještě nějakou jinou závadou na tom měřeném autě...atd ale jinak si to nedovedu vysvětlit.
Nicméně si myslím,že tema tohoto topicu je jiné než "Principy funkce LS." a proto bych raději naši "dišputaci" :grin: ukončil.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 20:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Možná to bylo způsobeno ještě nějakou jinou závadou na tom měřeném autě...atd ale jinak si to nedovedu vysvětlit.

Neřeš to a hlavně neděs majitele vozů s motory GDI: u nich jsou popsané projevy vlastností, nikoli závadou!

Kuno píše:
Nicméně si myslím,že tema tohoto topicu je jiné než "Principy funkce LS." a proto bych raději naši "dišputaci" :grin: ukončil.

Zjisti si, jak dlouhou dobu a jestli vůbec nějakou mají motory soudobých vozů k dispozici na to, aby jim naběhla funkce očistného systému, tedy katalyzátoru. Možná budeš překvapen ...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 21:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Chran Bůh a opatruj abych chtěl někoho děsit,není to mým zvykem i když jsem se setkal se spousty zákazníků,co si mysleli,že to co jím to auto dělá je jeho vlastnost (předchozí "opraváři" je v tom mnohdy zhusta podporovali aby ten problem nemuseli řešit) a nakonec se ukázalo,že to měli jen prostě po.rané. :grin:
Já si opravdu nedovedu představit že např.automobilka "pustí" do prodeje auto,které i když studené vynechává,dusí se nebo má díry v akceleraci a to už z důvodů reklamních nebo i bezpečnosti-např.při předjíždění. Konkretně píšu o majitelích R.Megane II,1.6,kteří takový projev tatéž mnozí nazývali vlastností-prý aby se nepoškodil nezahřátý motor. :shock: :shock:

Tím "očistným systemem" katu myslíš obecně jeho princip a funkci nebo proces čištění filtru pevných částic u dieselů?


Naposledy upravil Kuno dne 07 květen 2013 21:22, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 21:20 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
...Tím "očistným systemem" katu myslíš obecně jeho princip a funkci nebo proces čištění filtru pevných částic u dieselů?

Nic takového! Narážím na náběh účinku třícestného řízeného katu na benzínovém motoru dle normy Euro 5.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 21:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
ještě jsem upravil předchozí svůj příspěvek....

Euro 5 - to jsem zatím moc neřešil a klidně přiznám,že o tom houby vím :oops: ale to s tím s funkcí LS nemá moc společného mimo její princip-tedy té první určitě.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 21:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... ale to s tím s funkcí LS nemá moc společného mimo její princip-tedy té první určitě.

Tak si představ, že tam není vůbec žádný "grace period", tzn. že náběh účinku musí být prakticky okamžitý! Proto se kat musel přestěhovat až k hlavě motoru, proto je extrémně malý, proto je ho nutno při jízdě stylem "pedál plynu na podlaze" chladit bohatou směsí i za cenu neúměrně vysoké spotřeby paliva a exhalací CO na úrovni vozu z konce 80. let a bez katu, tj. nějakých 5 procent!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 21:43 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... Já si opravdu nedovedu představit že např.automobilka "pustí" do prodeje auto,které i když studené vynechává,dusí se nebo má díry v akceleraci a to už z důvodů reklamních nebo i bezpečnosti-např.při předjíždění. ...

Ani si neumíš představit, jak mne dokáže nas.at to, když si ŘJ vzpomene, že právě během předjíždění je ten nejvhodnější okamžik pro zahájení regenerace de-NOx katu na GDI! Prudký pokles výkonu a mohutná oblaka šedivého dýmu z výfuku určitě není to, co v daný moment potřebuji. Bráním se tomu tak, že se snažím udržovat kat vypálený. Jak, to se raději ani neptej ...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 21:54 
Offline

Registrován: 22 duben 2013 22:29
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92kw
Rok výroby: 1998
Mitsi píše:
40 sekund běží vysoko v otáčkách, přitom hodně neklidně a navíc "kašle" do výfuku. Kdo má GDI, snad to může potvrdit.


Je to přesně tak, včetně toho škytání výfuku.

Vím že tabulkově je ten volnoběh cca 500-600 otáček v pořádku, znepokojovalo mě to jen proto že jsou na volnoběh cítit vibrace, hlavně ve volantu, což nikdy nedělalo - dřív jsem o běžícim motoru prakticky ani nevěděl. Při delším stání se skutečně volnoběh přepne a zvýší, pak je motor hezky v klidu bez třepání, dnes jsem to zkoušel


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 22:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vlastič píše:
... znepokojovalo mě to jen proto že jsou na volnoběh cítit vibrace, hlavně ve volantu, což nikdy nedělalo - dřív jsem o běžícim motoru prakticky ani nevěděl. ...

Mohu Tě ujistit, že i tohle je naprosto normální projev správné funkce GDI! Tam totiž stačí rozdíl třeba jen 50 otáček, abys ty vibrace cítil, nebo naopak necítil. Vyčištěná klapka může samozřejmě udělat i více, než jen 50 otáček rozdílu!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 22:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
:grin:
Mám zato,že výrobci ty katy a LS "stěhují" co nejblíže k motoru proto,aby se co nejdříve ohřály a dokázaly efektivně pracovat.
Je jasné,že studený motor v uzavřené smyčce má vysoké emise,nicméně hodně z nich "chytí" kat. Jejich množství je v ten moment obdobné bez ohledu jestli vůz plní normu 3 nebo vyšší.
Jakákoliv emisní norma je při městském provozu se studeným autem v podstatě ganz egal ale pro ekology je i malé vylepšeníčko zřejmě fatálním úspěchem.
To,že je to vylepšeníčko v konečném důsledku vlastně kontraproduktivní,složité a hlavně drahé pro ně asi není důležité,hlavně že bojují proti globálnímu oteplování. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 22:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi:Dnes už jdu do peřin-tak zas někdy ahoj.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 22:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Mám zato,že výrobci ty katy a LS "stěhují" co nejblíže k motoru proto,aby se co nejdříve ohřály a dokázaly efektivně pracovat.

Ano, poněvadž tam není žádný "grace period", tak nic jiného nezbývá. Nejnovější motory pak už dokonce nemají ani žádné sběrné výfukové potrubí! To je integrováno v hlavě motoru a katalyzátor je namontován přímo na ni.

Kuno píše:
Je jasné,že studený motor v uzavřené smyčce má vysoké emise,nicméně hodně z nich "chytí" kat. Jejich množství je v ten moment obdobné bez ohledu jestli vůz plní normu 3 nebo vyšší.
Jakákoliv emisní norma je při městském provozu se studeným autem v podstatě ganz egal ale pro ekology je i malé vylepšeníčko zřejmě fatálním úspěchem.

Právěže to z hlediska norem jedno není: ty předchozí normy poskytovaly "grace period" na zahřátí lambdy a katu, ty soudobé již ne - měří se od momentu nastartování!

Kuno píše:
To,že je to vylepšeníčko v konečném důsledku vlastně kontraproduktivní,složité a hlavně drahé pro ně asi není důležité,hlavně že bojují proti globálnímu oteplování. :grin:

Bohužel, tak tomu je.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz