mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Nepr.volnoběh https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=261 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | beryz [ 08 červenec 2006 13:23 ] |
Předmět příspěvku: | Nepr.volnoběh |
Chci poradit.Když nastartuji poprvé,tak mě někdy volnoběh zlobí.Někdy se ale stane,že nastartuji,potom po druhé a až napotřetí je vše ok! Doufám,že je to stejný problém o kterém jste se tu bavili! |
Autor: | Mitsi [ 10 červenec 2006 00:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne, tohle je něco jiného. |
Autor: | Sroubik [ 16 srpen 2006 16:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na mojej Carisme 1,6 16V 66kW sa mi tiez v poslednom case stava, ze ked nastartujem, tak mi otacky zacnu na volnobehu padat az po nulu. Obcas sa stane ze motor skape. dost to lezie na nervy, hlavne ked zastanem na semaforoch. Robi to len obcas. a hlavne ked je zohriaty motor a chvilu postoji. Ked ale potom nastartujem na druhi-treti krat, tak to prestane robit. Niekde na nete som cital, po anglicky to bolo, ze chlapik mal podobny problem a vyriesil to vymenou ECU. Sa chystam menit sviecky, ci nahodou a pozriet palivovy filter. No uvidim, ci to pomoze |
Autor: | suez [ 16 srpen 2006 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mno kazdopadne vycisti skrtici klapku a pokud si odpojoval nekdy baterku tak po vycisteni klapy resetuj jednotku ala Mitsi. Potom auto nastartuj a nech aspon 10 minut bezet na volnobeh at si zvyka ridici jednotka na nove hodnoty. Ale radeji nezapinej zadne spotrebice. Me to docela pomohlo, ale furt to neni ono. Uz mi to nechcipa, ale pri zapnuti spotrebice se mi stava pouze obcas ze se mi zvysi otacky. Spis se tak deje naopak. Jeste vymenim pal. filtr a uvidime |
Autor: | Mitsi [ 20 srpen 2006 00:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sroubik píše: Na mojej Carisme 1,6 16V 66kW sa mi tiez v poslednom case stava, ze ked nastartujem, tak mi otacky zacnu na volnobehu padat az po nulu. Obcas sa stane ze motor skape. dost to lezie na nervy, hlavne ked zastanem na semaforoch. Robi to len obcas. a hlavne ked je zohriaty motor a chvilu postoji. Ked ale potom nastartujem na druhi-treti krat, tak to prestane robit. Niekde na nete som cital, po anglicky to bolo, ze chlapik mal podobny problem a vyriesil to vymenou ECU. Sa chystam menit sviecky, ci nahodou a pozriet palivovy filter. No uvidim, ci to pomoze
Tak tohle je naprosto klasický případ problémů v důsledku odpojení baterky při špinavé škrticí klapce. Chyba není v ECU! |
Autor: | Sroubik [ 10 září 2006 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | po oprave |
Tak som rozobral skrtiacu klapku, komplet vycistil, vytiahol a pre kontroloval (premeral) snimac polohy a servo klapky. Klapku som najprv cchel cistit tech.benzinom a acetonom, no neuspesne. Kupil som cistic na klapky a to slo ako po masle. Akurat hruby povlak som zoskrabal sroubovacikom (co som asi moc nemal robit, ked som si neskor nasiel na fore navod na reset RJ). Snimac polohy som dal spat podla manualu, ale auto mi potom trhalo (pri zabere prudko padali otacky). Steloval som samozrejme aj srobik, ktorym sa daju nastavit volnobezne otacky (to som tiez asi nemal, ale nastavil som to takmer rovnako ![]() |
Autor: | suez [ 10 září 2006 20:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Cau Sroubiku: Predem dekuji za fota. Mam sice Carismu GDI, ale bude to asi podobne. Prosim te napis jak si presne postupoval pri nastavovani toho SAS sroubku a jake hodnoty by si mel namerit na tom konektoru pro potenciometr skrtici klapky??? Steloval si i BISS sroubek??? Ten co je zakrytovany tym plastovym vickem. Proste tak zhruba lajcky postup jak nastavit tu klapu. A jak si sundal ty 2 hadicky pod klapu??? Slo to nejak lehce ? ![]() |
Autor: | suez [ 10 září 2006 20:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Cau Sroubiku: Predem dekuji za fota. Mam sice Carismu GDI, ale bude to asi podobne. Prosim te napis jak si presne postupoval pri nastavovani toho SAS sroubku a jake hodnoty by si mel namerit na tom konektoru pro potenciometr skrtici klapky??? Steloval si i BISS sroubek??? Ten co je zakrytovany tym plastovym vickem. Proste tak zhruba lajcky postup jak nastavit tu klapu. A jak si sundal ty 2 hadicky pod klapu a lanko od plynu ???? Slo to nejak lehce ? ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 19 září 2006 12:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdar Suez. Lanko od plynoveho pedalu slo dat dole velmi lahko. Staci potocit celou tou ciernou kovovou pakou, ci co to je(foto 12). Je v nom vyrez, aby si mohol dat lanko dole. Lanko sa uvolni a pohodlne ho zvesis. Ten sroubik som nastavoval uz pri namontovanej klapke, tak, ze lanko od plynu som dal dole (pri zastavenom motore), uvolnil som matku na sroubiku. Potom som nastartoval(motor musi byt zohriaty) a mozes tocit sroubikom, Ked sroubik pritiahnes, volnobezne otacky sa zvysia, ked odsroubovavas, otacky idu dole. Podla otackomera som nastavil otacky na cca 700-800. Po nastaveni vypnes motor a dotiahnes matku na sroubiku. BIIS sroubik som nehybal (ten co je pod plastovym vieckom). Hodnoty na konektore som meral podla manualu, ktory som tu na fore stiahol. Ibaze tie hodnoty sluzia iba pre kontrou, ci je servomotorcek v poriadku. Hodnoty sa musia plynulo menit, ked hybes klapkou. Ak si vytahoval motorcek, odporucam ho nahodit presne do polohy, v akej bol predtym. Tie dve hadicky pod klapkou boli uchytene ocelovou paskou a slo to dal dole celkom lahko. Je to chladenie klapky, takze z nej vytiekla kvapalina. Tazsie sli dole tie 3 tenke hadicky. Chce to trocha sily a pojdu dole aj tie. Momentalne mi uz otacky neklesaju. Teraz riesim zase vyfuk. Idem montovat tuningovy. Tie hodnoty a postup najdes na mojej stranke v Doc subore. Prajem vela zdaru a pevne nervy :O) |
Autor: | suez [ 19 září 2006 14:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj dikes za postup. Ale uz jsem to dal taky dokupy. Uz to jaks taks funguje a uz do toho moc vrtat nechci, protoze bych to jeste rozladil ![]() |
Autor: | xor [ 19 září 2006 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Anonymous píše: ...Podla otackomera som nastavil otacky na cca 700-800. ...
.. Tie dve hadicky pod klapkou boli uchytene ocelovou paskou a slo to dal dole celkom lahko. Je to chladenie klapky, takze z nej vytiekla kvapalina. .. Cau, jenom upresneni, v navodech, ktery jsou na internetu, uvadeji volnobezny otacky v modu nastaveni volnobehu 750-800, ale v Mitsubishi mi to nastavili na cca 500 (to mi ukazuje otackomer). Pri normalnim behu motoru je to samozrejme nekde mezi 750-800, protoze RJ si to pres ISC nastavuje. V Mitsubishi se primarne ridi polohou ISC motorku, ktery bohuzel v amaterskych podminkach nemuzeme zjistit, protoze Mitsubishi odmitlo zverejnit udaje o proprietranim protokolu. Ty hadicky, ktery vedou do telesa klapky nejsou na jeji chlazeni, ale ovladaji teplotne ovladany ventil (oznacovany jako FIAV - fast idle air valve, http://www.stealth316.com/2-3s-tb.htm), ktery pousti vic vzduchu (a RJ pak prida vic paliva), kdyz je motor studeny. |
Autor: | Mitsi [ 20 září 2006 07:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Těleso škrt. klapky je v každém případě součástí "malého" chlad. okruhu motoru, ale nikoli kvůli "chlazení", nýbrž proto, aby klapka v zimním období při jízdě nezamrzala, tj. kvůli ohřívání! |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |