mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 11:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 prosinec 2013 00:23 
Offline

Registrován: 28 prosinec 2013 23:55
Příspěvky: 4
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.6 16V
Rok výroby: 2004
Při studeném motoru je volnoběh na cca 2500 RPM. Při zahřívání spadnou na 1500 a kolísají +-500 RPM. Po úplném zahřátí se volnoběh ustálí okolo 700. Umíte mi někdo prosím poradit, čím by to mohlo být? Jestli je to jen špatné seřízení škrtící klapky, nebo něco více. A Je to u tohoto mtoru problém seřídit?
V servisu, kde jsem jezdil na běžné věci se v tom moc vrtat nechcou a do Kodecaru se mi nechce. Nevíte někdo o rozumném servise v Ostravě? Díky.
Auto jsem už takto koupil od předchozího majitele, který s tím takhle najezdil 40 tis. km (prý si na to zvykl). Jinak je vše 100%.

_________________
Mitsubishi Carisma 1.6 16V 2004


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 prosinec 2013 13:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jde zcela nepochybně o rozhašené nastavení klapky. Co s tím však neporadím, neboť netuším, jak to má Carisma s tímto motorem řešené.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 prosinec 2013 15:08 
Offline

Registrován: 25 květen 2008 22:09
Příspěvky: 16
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,6
Rok výroby: 1997
Jak kolísají při zahřívání? Jestli při jízdě nahoru a po zastavení dolů, tak bych řekl, že je to ok. Pokud to nemá za žádných okolností tendenci chcípat (třást se, či prostě příliš nízké otáčky). A při studeném motoru jak? V zimě v -10°C po nastartování mi taky drží carisma přes 2000 rpm... A trojka udrží skoro 40km/h prvních pár set metrů... Jinak, jestli funguje všechno ostatní jak má, tak bych osobně řekl, že je to OK


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 prosinec 2013 15:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
RadecH píše:
Jak kolísají při zahřívání? Jestli při jízdě nahoru a po zastavení dolů, tak bych řekl, že je to ok. ...

Vím přesně, o čem prvotazatel píše: jde o to, že v rámci zahřívací fáze motoru jsou volnoběžné otáčky jednou příliš vysoko, podruhé nízko. S jízdou či zastavením vozu to přitom málo souvisí. Takhle se MPI motory od MMC projevují nějakou dobu (nepříliš však dlouho, tak max. 5 cyklů "start studeného/odstavení ohřátého motoru") po resetu ŘJ v případě, že je čerstvě vyčištěná klapka a kompenzace otáček volnoběhu nastavena hodně vysoko.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 prosinec 2013 10:55 
Offline

Registrován: 28 prosinec 2013 23:55
Příspěvky: 4
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.6 16V
Rok výroby: 2004
díky za názory. Takže byste to vpodstatě neřešili? Je fakt, že přes léto to prý nedělá. Jen jsem měl obavu, že by to nadměrně opotřebovávalo některé součásti motoru, když to točí tolik za studena. Jen vypadám trochu jako debil, protože každé ráno zastavuju 300m od baráku pro snídani a přijíždím tam jak závodník se řvoucím motorem :lol:
No a nevíte náhodou o nějakém servisu v okolí Ostravy? Protože jestli jsem to dobře pochopil, tak se těmahle autama moc nechcou v servisech zabývat.

_________________
Mitsubishi Carisma 1.6 16V 2004


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 prosinec 2013 10:58 
Offline

Registrován: 28 prosinec 2013 23:55
Příspěvky: 4
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.6 16V
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
RadecH píše:
Jak kolísají při zahřívání? Jestli při jízdě nahoru a po zastavení dolů, tak bych řekl, že je to ok. ...

Vím přesně, o čem prvotazatel píše: jde o to, že v rámci zahřívací fáze motoru jsou volnoběžné otáčky jednou příliš vysoko, podruhé nízko. S jízdou či zastavením vozu to přitom málo souvisí. Takhle se MPI motory od MMC projevují nějakou dobu (nepříliš však dlouho, tak max. 5 cyklů "start studeného/odstavení ohřátého motoru") po resetu ŘJ v případě, že je čerstvě vyčištěná klapka a kompenzace otáček volnoběhu nastavena hodně vysoko.



Jestli ti dobře rozumím, tak by to nemělo dělat pořád, jo? Pomohl by reset ŘJ, nebo už je ta klapka definitivně rozštelovaná a maximálně můžu zkoušet pokus/omyl jestli se mi nepodaří ji seštelovat?
A spíš opravdu záleží na teplotě motoru. čím je větší zima, tím vyšší otáčky a tím déle trvá, než klesnou.

_________________
Mitsubishi Carisma 1.6 16V 2004


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 prosinec 2013 12:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
THO1981 píše:
Takže byste to vpodstatě neřešili? Je fakt, že přes léto to prý nedělá. Jen jsem měl obavu, že by to nadměrně opotřebovávalo některé součásti motoru, když to točí tolik za studena.

Já bych to rozhodně řešil: pro mazání studeného motoru jsou sice vyšší otáčky volnoběhu výhodné, ovšem pro daný účel stačí cca 1200. Naopak přes 2000 ot./min. už je na studený motor bez zátěže až příliš a do jeho opotřebení se to samozřejmě zvýšenou měrou promítá.

THO1981 píše:
... Protože jestli jsem to dobře pochopil, tak se těmahle autama moc nechcou v servisech zabývat.

Zato každý bazarník se rád hned vrhne se šroubovákem na klapku, protože on to přece umí poštelovat... :evil:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 prosinec 2013 12:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
THO1981 píše:
Jestli ti dobře rozumím, tak by to nemělo dělat pořád, jo?

Ano, přesně tak, nemělo by to dělat pořád.

THO1981 píše:
Pomohl by reset ŘJ, nebo už je ta klapka definitivně rozštelovaná a maximálně můžu zkoušet pokus/omyl jestli se mi nepodaří ji seštelovat?

Pokud vyčistíš klapku a zresetuješ ŘJ, bude to ještě horší. Ovšem jestli se chceš sám pouštět do štelování metodou pokus/omyl, stejně se tomu nevyhneš.

THO1981 píše:
A spíš opravdu záleží na teplotě motoru. čím je větší zima, tím vyšší otáčky a tím déle trvá, než klesnou.

Logicky - tento projev je naprosto v pořádku a svědčí o tom, že snímání teploty chlad. kapaliny jako jeden ze základních vstupních údajů pro ŘJ motoru funguje, jak má.


P.S.: V žádném případě nezasahuj do nastavení snímače polohy škrt. klapky!

P.P.S.: Předem si označ polohu štelovacích šroubků, aby ses eventuálně měl k čemu vrátit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 leden 2014 13:59 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Nejdříve bych demontoval krokový motor a vyčistil jeho konické zakončení, které uzavírá obtok vzduchu pod klapkou, včetně spodních obtokových kanálů . Pokud tohle nepomůže , je možno pokračovat v případné regulaci volnoběžných otáček . Návod je k prostudování na stránkách www.galantweb.com nebo www.mitsubishiclub.cz .

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 leden 2014 12:09 
Offline

Registrován: 28 prosinec 2013 23:55
Příspěvky: 4
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.6 16V
Rok výroby: 2004
Díky za názory a návody. Zkusil jsem to dát do Mitsubishi servisu, za 800 vyčistili klapku prý a otáčky se ani v mrazu nevyšplhají řes 2000, což už je přijatelnější. Do štelování se teda zatím pouštět nebudu, i když by to mohlo být určitě ještě lepší.

_________________
Mitsubishi Carisma 1.6 16V 2004


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 leden 2014 15:11 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Je zde ještě jedna možnost - vyčistit EGR ventil a kanál od něj do sání . Též možnost kontaktovat uživatele "slavo" na www.mitsubishiclub.cz .

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz