mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 29 březen 2024 11:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: carisma 1,6 66kw nestabilní volnoběh
PříspěvekNapsal: 01 březen 2014 16:44 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2011 13:44
Příspěvky: 8
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1,6 16v 66kw
Rok výroby: 1999
Zdravím,asi týden mám problém s volnoběhem,podle rad tady na fóru jsem vyčistil klapku a trochu čističe jsem stříknul i na váhu vzduchu,hned po nastartování se auto naprosto uklidnilo a volnoběh byl uplně normální,tak jak má být,po cca necelém týdnu ale začal volnoběh zase kolísat,takže už nevím,mechanik mě tvrdil že to bude špatná váha vzduchu nebo halák,moc se mě nechce takhle na zkoušku kupovat jeden díl po druhým,mám klapku uplně vyndat a pořádně celou vyčistit?předem díky za odpovědi,Petr


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 březen 2014 19:42 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Až budeš mít klapku, kanály a difuzor kolem ní absolutně čisté, a ta klapka bude chodit zcela volně v celém rozsahu, pak můžeš případně hledat dál. Váhy vzduchu ani snímače polohy klikovky tady neodcházejí - mechanik je evidentně specializovaný na něco úplně jiného... :care: Na případné čištění váhy je určen úplně jiný sprej, ten na klapky ne!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 březen 2014 20:31 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2011 13:44
Příspěvky: 8
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1,6 16v 66kw
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
Až budeš mít klapku, kanály a difuzor kolem ní absolutně čisté, a ta klapka bude chodit zcela volně v celém rozsahu, pak můžeš případně hledat dál. Váhy vzduchu ani snímače polohy klikovky tady neodcházejí - mechanik je evidentně specializovaný na něco úplně jiného... :care: Na případné čištění váhy je určen úplně jiný sprej, ten na klapky ne!



tak já jí zkusím zejtra sundat a vše pořádně vyčistit,snad něco neposeru :cool: dám každopádně vědět jak to dopadlo...ještě dotaz,když jí budu přetěsňovat musí se tam dát nějaký těsnění nebo stačí tmel?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 březen 2014 21:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Dá se to vyčistit i bez sundávání, ale po sundání je to samozřejmě snazší. Podle mě je tam jenom tenké těsnění z nějakého plastu, které, když ho nepotrháš, nemusíš měnit. Pokud ho poničíš, raději ho odstraň úplně a dosedací plochu s jedné strany mázni skutečně tenkou vrstvou silikonového tmelu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 březen 2014 21:37 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2011 13:44
Příspěvky: 8
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1,6 16v 66kw
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
Dá se to vyčistit i bez sundávání, ale po sundání je to samozřejmě snazší. Podle mě je tam jenom tenké těsnění z nějakého plastu, které, když ho nepotrháš, nemusíš měnit. Pokud ho poničíš, raději ho odstraň úplně a dosedací plochu s jedné strany mázni skutečně tenkou vrstvou silikonového tmelu.



díky za rady,každopádně dám zejtra vědět jak to dopadlo...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 březen 2014 17:55 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2011 13:44
Příspěvky: 8
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1,6 16v 66kw
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
Dá se to vyčistit i bez sundávání, ale po sundání je to samozřejmě snazší. Podle mě je tam jenom tenké těsnění z nějakého plastu, které, když ho nepotrháš, nemusíš měnit. Pokud ho poničíš, raději ho odstraň úplně a dosedací plochu s jedné strany mázni skutečně tenkou vrstvou silikonového tmelu.



tak jsem sundal klapku,vyšistil jsem jí že snad nebyla tak čistá ani z výroby,přetěsnil,zadělal zpátky a žádná změna,otáčky kolísaj stále stejně,tak co myslíš že mám dělat dál?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 březen 2014 21:15 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2011 13:44
Příspěvky: 8
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1,6 16v 66kw
Rok výroby: 1999
petrow80 píše:
Mitsi píše:
Dá se to vyčistit i bez sundávání, ale po sundání je to samozřejmě snazší. Podle mě je tam jenom tenké těsnění z nějakého plastu, které, když ho nepotrháš, nemusíš měnit. Pokud ho poničíš, raději ho odstraň úplně a dosedací plochu s jedné strany mázni skutečně tenkou vrstvou silikonového tmelu.



tak jsem sundal klapku,vyšistil jsem jí že snad nebyla tak čistá ani z výroby,přetěsnil,zadělal zpátky a žádná změna,otáčky kolísaj stále stejně,tak co myslíš že mám dělat dál?



tak jsem ještě zkusil pořádně vyčistit váhu vzduchu,vzal jsem to vytičkou a technickým benzínem a šlape to už normálně,tak když to začne dělat znova tak bude KO váha vzduchu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 březen 2014 08:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jestli to zabralo, OK, ale takto se váha čistit nesmí: zásadně jen speciálním, k tomu určeným sprejem (hlavní součást náplně tvoří, tuším, isopropylalkohol) a ničím se toho členu váhy nedotýkat!

Podle mne jde v tomto případě spíše o shodu okolností: pokud osa klapky nemá žádnou vůli v uložení, sázím na opotřebení začátku dráhy snímacího potenciometru její polohy. Projevy jsou podobné, jako když u rádia s ovládáním hlasitosti řešeným ještě klasickým potenciometrem tu hlasitost nelze citlivě nastavit a navíc se sama mění, aniž by se člověk příslušného knoflíku dotkl. Tady se k tomu přidávají vibrace pracujícího motoru, přičemž ŘJ reaguje na falešné změny odporu snímače polohy klapky změnou otáček motoru.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24 březen 2014 17:26 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2011 13:44
Příspěvky: 8
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1,6 16v 66kw
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
Jestli to zabralo, OK, ale takto se váha čistit nesmí: zásadně jen speciálním, k tomu určeným sprejem (hlavní součást náplně tvoří, tuším, isopropylalkohol) a ničím se toho členu váhy nedotýkat!

Podle mne jde v tomto případě spíše o shodu okolností: pokud osa klapky nemá žádnou vůli v uložení, sázím na opotřebení začátku dráhy snímacího potenciometru její polohy. Projevy jsou podobné, jako když u rádia s ovládáním hlasitosti řešeným ještě klasickým potenciometrem tu hlasitost nelze citlivě nastavit a navíc se sama mění, aniž by se člověk příslušného knoflíku dotkl. Tady se k tomu přidávají vibrace pracujícího motoru, přičemž ŘJ reaguje na falešné změny odporu snímače polohy klapky změnou otáček motoru.


tak jsem koupil na vrakáči starší váhu vzduchu,usoudil jsem že když ta stará reaguje na vyčištění a chvíli pak funguje že to bude asi tím,je to asi 14 dní,zatím dobrý,nehoupe to nechcípe to,váha na vrakáči 500,-


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz