mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Odpojení EGR ventilu
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=2703
Stránka 1 z 2

Autor:  Brian84 [ 20 říjen 2014 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Odpojení EGR ventilu

Zdravím,

pročetl jsem tady diskuze k EGR ventilu,jeho výhody(moc jich není) a neho nevýhody.
A jde mi o to,že přemýšlím,že ho odpojím.Stačí jen vypojit konektor a hotovo,nebo mám udělat ještě něco?

Předem díky za reakce :smile:

Autor:  Mitsi [ 21 říjen 2014 06:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Někde jsem tu dopodrobna popisoval, jak se to v praxi projeví, tak zkus pohledat. Napřed si ale odpověz na dvě základní otázky:
- Jezdíš tzv. "na spotřebu", nebo spíše pro radost z jízdy?
- Máš motor v naprostém pořádku?

Pokud jezdíš na spotřebu, tak to nedělej, budeš zklamaný. A jestli si nejsi jist stavem motoru, tak to rovněž nedělej, neboť teploty ve spalovacích prostorech v určitých režimech práce motoru výrazně vzrostou.

Jinak stačí odpojit štekr: na motoru 1,8 GDI nemusíš lézt až ke štekru na samotném EGR ventilu, který je téměř nepřístupný, jednodušší je rozpojit štekry na druhém konci prodloužení jeho kabelu nahoře u sání v blízkosti příčky motorového prostoru a kabiny.

A ještě jedna věc: na otestování, resp. krátkodobé vyzkoušení vlivu odpojení EGR, se odstavení jeho ventilu rozpojením štekru hodí, poněvadž po jeho opětovném zapojení se EGR ventil bez problémů opět rozchodí. Pokud bys to tak ovšem nechal déle, EGR ventil se zanese natolik, že ho servomotor už nerozhýbe, případně sám (ten servomotor) odejde. Proto, pokud budeš s jízdou bez EGR spokojen, je mnohem lepší vyrobit záslepku přefukového kanálu v hlavě do těsnění pod parohy výfukových svodů. Ten přefukový kanál skrz hlavu bere výfukové plyny pouze ze 4. válce u převodovky. Další variantou je nechat si někde vyrobit na zakázku těsnění pod ty parohy se zaslepeným otvorem pro přefuk od 4 válce k tomu kanálu EGR v hlavě motoru.

Autor:  Brian84 [ 21 říjen 2014 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Příznaky jsem tady na foru pročítal,a jedna věc mě zaujala,a to,že motor táhne pěkně podle reakce pedálu.
Stává se mi hodně,že po přidání to někdy trvá(jako by tam někdy nešlo dost paliva).

To prodloužení kabelu,kde to vypojit se nachází kde přesně?neměl bys prosím tě,spíš obrázek?těch konektorů je tam povícero,tak abych neodpojil špatný.

Ještě jedna věc byla na tohle téma zajímavá,a to,že by se motor neměl hned startovat,ale počkat chvíli až egr zacvaká,kontrolky zhasnou,a pak teprve teprve motor nahodit.Mě se totiž stává,že když auto stojí víc jak půl dne,tak mě to chytne až na druhý pokus.
Podle mého hlediska by to mohlo být buď tým egr ventilem,nebo regulátorem tlaku paliva???


Nevím,jestli to patří k tématu,tak se předem omlouvám,ale když jsem auto kupoval,tak byla odpojená lambda sonda,když jsem ji zapojil,tak volnoběh mírně kolísal,a při přepnutí na ekonomickou jízdu škubal.
Tak jsem vyčistil šktrící klapku,i za klapkou,a několikrát resetoval ŘJ.(mimojiné prej by se měly intervaly,kdy baterie je odpojená prodlužovat,nevím),moc to nepomohlo.
Když však lambda sondu opět odpojím,tak otáčky pěkně drží,zhruba na 700-750.že by špatná lambda sonda?

Autor:  Kuno [ 21 říjen 2014 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

když odpojíš sondu,motor jede furt v "náhradním" režimu přednastaveném výrobcem a spalování není řízené. Sonda bude pravděpodobně špatná.

Autor:  Mitsi [ 21 říjen 2014 23:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Brian84 píše:
Příznaky jsem tady na foru pročítal,a jedna věc mě zaujala,a to,že motor táhne pěkně podle reakce pedálu.
Stává se mi hodně,že po přidání to někdy trvá(jako by tam někdy nešlo dost paliva).

Nejde o nedostatek paliva, ale o to, že řídící elektronika musí změnit nastavení EGR ventilu (má celkem 5 poloh), k tomu upravit předstih a vstřikovací dávku. To vše tak, aby to při jízdě co nejméně vadilo. Že to cítíš, je o tvé vnímavosti, někdo to vůbec nevnímá.

Brian84 píše:
To prodloužení kabelu,kde to vypojit se nachází kde přesně?neměl bys prosím tě,spíš obrázek?těch konektorů je tam povícero,tak abych neodpojil špatný.

Nemohu sloužit, služební Carismu jsem měl před 10 lety. Ale správný štekr odhalíš snadno: s pomocí zrcátka.

Brian84 píše:
Ještě jedna věc byla na tohle téma zajímavá,a to,že by se motor neměl hned startovat,ale počkat chvíli až egr zacvaká,kontrolky zhasnou,a pak teprve teprve motor nahodit.Mě se totiž stává,že když auto stojí víc jak půl dne,tak mě to chytne až na druhý pokus.
Podle mého hlediska by to mohlo být buď tým egr ventilem,nebo regulátorem tlaku paliva???

Nejhorší, co můžeš při startování GDI udělat, je nepočkat, až si EGR ventil "odklepe".

Brian84 píše:
Nevím,jestli to patří k tématu,tak se předem omlouvám,ale když jsem auto kupoval,tak byla odpojená lambda sonda,když jsem ji zapojil,tak volnoběh mírně kolísal,a při přepnutí na ekonomickou jízdu škubal.
Tak jsem vyčistil šktrící klapku,i za klapkou,a několikrát resetoval ŘJ.(mimojiné prej by se měly intervaly,kdy baterie je odpojená prodlužovat,nevím),moc to nepomohlo.
Když však lambda sondu opět odpojím,tak otáčky pěkně drží,zhruba na 700-750.že by špatná lambda sonda?

Kromě toho, co již napsal Kuno, to může být i tím, že se někdo hrabal v nastavení klapky, místo aby ji jen vyčistil.

Autor:  Mitsi [ 22 říjen 2014 08:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

A jaké tam máš vlastně svíčky? Pokud ne ty, které tam patří, pak se nelze divit, že v režimu chudé směsi motor škube.

Autor:  Kuno [ 22 říjen 2014 09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Mitsi píše:
A jaké tam máš vlastně svíčky? Pokud ne ty, které tam patří, pak se nelze divit, že v režimu chudé směsi motor škube.


souhlas. prvně je třeba motoru "zajistit podmínky dané jeho výrobcem" aby mohl bezvadně pracovat a teprve potom řešit,zda není někde porucha.

Autor:  Brian84 [ 22 říjen 2014 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Mitsi píše:
A jaké tam máš vlastně svíčky? Pokud ne ty, které tam patří, pak se nelze divit, že v režimu chudé směsi motor škube.



Svíčky jsem kontroloval hned po koupi,jsou tam iridiové densa,a vypadaly v pořádku.

Autor:  Brian84 [ 22 říjen 2014 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Kuno píše:
když odpojíš sondu,motor jede furt v "náhradním" režimu přednastaveném výrobcem a spalování není řízené. Sonda bude pravděpodobně špatná.



Myslel jsem si to,ale nebyl jsem si jistý.

Autor:  Brian84 [ 22 říjen 2014 19:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

S tím "odklepáním" egr ventilu před startem jsem to teď dva dny zkoušel.
Počkal jsem asi 30 sekund,a nastartoval ráno na poprvé,a to samé jsem udělal i odpoledne,a naskočilo mě to až na podruhé.Mě to přijde,jak kdyby to nedokázalo udržet benzin,a vracelo se to zpátky do nádrže.

Jinak dá se nějak zkontrolovat regulátor tlaku paliva,nebo se musí pořídit nový.

Jinak díky chlapy za vyčerpávající odpovědi,zase jsem o něco chytřejší :wink:

Autor:  Kuno [ 22 říjen 2014 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

tlak odkontrolovat jde,chce to vhodný měřák a na liště je ventil,na který ho připojíš,pak podle manualu srovnáš hodnoty a víš na čem jsi.:)

Autor:  Mitsi [ 22 říjen 2014 22:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Na GDI to ovšem takhle jednoduše odměřit nejde, poněvadž jde o vysokotlaký systém s kolísajícím tlakem v liště a měření by bylo třeba provést před aktivním regulátorem tlaku integrovaným ve vysokotlaké pumpě poháněné vačkou sacích ventilů.

Autor:  Brian84 [ 23 říjen 2014 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Dnes jsem vyzkoušel odpojit konektor na egr ventil,a motor jel nepravidelně a začal si "prdět"z výfuku,tak jsem ho zpátky připojil a byl klid. :think:

Jinak jsem si říkal,že mrknu i na svíčky,a cívky ze svíček,a výsledek? Konce cívek byly totálně zkorodované,v jedné chyběla pružinka,a byla tam jakási náhražka.Někdo se v tom šíleně porýpal,viz.foto

Autor:  Mitsi [ 23 říjen 2014 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Pracky urazit! Kromě toho - špatná zpráva pro Tebe - Ti svíce stojí v oleji, který tam samozřejmě nemá co dělat! Pak se nediv, že ten motor jde nepravidelně. Já se spíše divím, že se vůbec točí.

Autor:  Brian84 [ 18 červenec 2015 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odpojení EGR ventilu

Ještě mám takovou otázku.Co když nechám ten šterkl na egr rozpojený,bude to mít na něco vliv?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/