mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 29 březen 2024 02:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2014 20:56 
Offline

Registrován: 20 říjen 2014 20:44
Příspěvky: 8
Zdravím,

pročetl jsem tady diskuze k EGR ventilu,jeho výhody(moc jich není) a neho nevýhody.
A jde mi o to,že přemýšlím,že ho odpojím.Stačí jen vypojit konektor a hotovo,nebo mám udělat ještě něco?

Předem díky za reakce :smile:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2014 06:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Někde jsem tu dopodrobna popisoval, jak se to v praxi projeví, tak zkus pohledat. Napřed si ale odpověz na dvě základní otázky:
- Jezdíš tzv. "na spotřebu", nebo spíše pro radost z jízdy?
- Máš motor v naprostém pořádku?

Pokud jezdíš na spotřebu, tak to nedělej, budeš zklamaný. A jestli si nejsi jist stavem motoru, tak to rovněž nedělej, neboť teploty ve spalovacích prostorech v určitých režimech práce motoru výrazně vzrostou.

Jinak stačí odpojit štekr: na motoru 1,8 GDI nemusíš lézt až ke štekru na samotném EGR ventilu, který je téměř nepřístupný, jednodušší je rozpojit štekry na druhém konci prodloužení jeho kabelu nahoře u sání v blízkosti příčky motorového prostoru a kabiny.

A ještě jedna věc: na otestování, resp. krátkodobé vyzkoušení vlivu odpojení EGR, se odstavení jeho ventilu rozpojením štekru hodí, poněvadž po jeho opětovném zapojení se EGR ventil bez problémů opět rozchodí. Pokud bys to tak ovšem nechal déle, EGR ventil se zanese natolik, že ho servomotor už nerozhýbe, případně sám (ten servomotor) odejde. Proto, pokud budeš s jízdou bez EGR spokojen, je mnohem lepší vyrobit záslepku přefukového kanálu v hlavě do těsnění pod parohy výfukových svodů. Ten přefukový kanál skrz hlavu bere výfukové plyny pouze ze 4. válce u převodovky. Další variantou je nechat si někde vyrobit na zakázku těsnění pod ty parohy se zaslepeným otvorem pro přefuk od 4 válce k tomu kanálu EGR v hlavě motoru.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2014 19:59 
Offline

Registrován: 20 říjen 2014 20:44
Příspěvky: 8
Příznaky jsem tady na foru pročítal,a jedna věc mě zaujala,a to,že motor táhne pěkně podle reakce pedálu.
Stává se mi hodně,že po přidání to někdy trvá(jako by tam někdy nešlo dost paliva).

To prodloužení kabelu,kde to vypojit se nachází kde přesně?neměl bys prosím tě,spíš obrázek?těch konektorů je tam povícero,tak abych neodpojil špatný.

Ještě jedna věc byla na tohle téma zajímavá,a to,že by se motor neměl hned startovat,ale počkat chvíli až egr zacvaká,kontrolky zhasnou,a pak teprve teprve motor nahodit.Mě se totiž stává,že když auto stojí víc jak půl dne,tak mě to chytne až na druhý pokus.
Podle mého hlediska by to mohlo být buď tým egr ventilem,nebo regulátorem tlaku paliva???


Nevím,jestli to patří k tématu,tak se předem omlouvám,ale když jsem auto kupoval,tak byla odpojená lambda sonda,když jsem ji zapojil,tak volnoběh mírně kolísal,a při přepnutí na ekonomickou jízdu škubal.
Tak jsem vyčistil šktrící klapku,i za klapkou,a několikrát resetoval ŘJ.(mimojiné prej by se měly intervaly,kdy baterie je odpojená prodlužovat,nevím),moc to nepomohlo.
Když však lambda sondu opět odpojím,tak otáčky pěkně drží,zhruba na 700-750.že by špatná lambda sonda?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2014 21:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
když odpojíš sondu,motor jede furt v "náhradním" režimu přednastaveném výrobcem a spalování není řízené. Sonda bude pravděpodobně špatná.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2014 23:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brian84 píše:
Příznaky jsem tady na foru pročítal,a jedna věc mě zaujala,a to,že motor táhne pěkně podle reakce pedálu.
Stává se mi hodně,že po přidání to někdy trvá(jako by tam někdy nešlo dost paliva).

Nejde o nedostatek paliva, ale o to, že řídící elektronika musí změnit nastavení EGR ventilu (má celkem 5 poloh), k tomu upravit předstih a vstřikovací dávku. To vše tak, aby to při jízdě co nejméně vadilo. Že to cítíš, je o tvé vnímavosti, někdo to vůbec nevnímá.

Brian84 píše:
To prodloužení kabelu,kde to vypojit se nachází kde přesně?neměl bys prosím tě,spíš obrázek?těch konektorů je tam povícero,tak abych neodpojil špatný.

Nemohu sloužit, služební Carismu jsem měl před 10 lety. Ale správný štekr odhalíš snadno: s pomocí zrcátka.

Brian84 píše:
Ještě jedna věc byla na tohle téma zajímavá,a to,že by se motor neměl hned startovat,ale počkat chvíli až egr zacvaká,kontrolky zhasnou,a pak teprve teprve motor nahodit.Mě se totiž stává,že když auto stojí víc jak půl dne,tak mě to chytne až na druhý pokus.
Podle mého hlediska by to mohlo být buď tým egr ventilem,nebo regulátorem tlaku paliva???

Nejhorší, co můžeš při startování GDI udělat, je nepočkat, až si EGR ventil "odklepe".

Brian84 píše:
Nevím,jestli to patří k tématu,tak se předem omlouvám,ale když jsem auto kupoval,tak byla odpojená lambda sonda,když jsem ji zapojil,tak volnoběh mírně kolísal,a při přepnutí na ekonomickou jízdu škubal.
Tak jsem vyčistil šktrící klapku,i za klapkou,a několikrát resetoval ŘJ.(mimojiné prej by se měly intervaly,kdy baterie je odpojená prodlužovat,nevím),moc to nepomohlo.
Když však lambda sondu opět odpojím,tak otáčky pěkně drží,zhruba na 700-750.že by špatná lambda sonda?

Kromě toho, co již napsal Kuno, to může být i tím, že se někdo hrabal v nastavení klapky, místo aby ji jen vyčistil.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 22 říjen 2014 08:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A jaké tam máš vlastně svíčky? Pokud ne ty, které tam patří, pak se nelze divit, že v režimu chudé směsi motor škube.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 22 říjen 2014 09:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi píše:
A jaké tam máš vlastně svíčky? Pokud ne ty, které tam patří, pak se nelze divit, že v režimu chudé směsi motor škube.


souhlas. prvně je třeba motoru "zajistit podmínky dané jeho výrobcem" aby mohl bezvadně pracovat a teprve potom řešit,zda není někde porucha.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 22 říjen 2014 19:05 
Offline

Registrován: 20 říjen 2014 20:44
Příspěvky: 8
Mitsi píše:
A jaké tam máš vlastně svíčky? Pokud ne ty, které tam patří, pak se nelze divit, že v režimu chudé směsi motor škube.



Svíčky jsem kontroloval hned po koupi,jsou tam iridiové densa,a vypadaly v pořádku.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 22 říjen 2014 19:07 
Offline

Registrován: 20 říjen 2014 20:44
Příspěvky: 8
Kuno píše:
když odpojíš sondu,motor jede furt v "náhradním" režimu přednastaveném výrobcem a spalování není řízené. Sonda bude pravděpodobně špatná.



Myslel jsem si to,ale nebyl jsem si jistý.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 22 říjen 2014 19:13 
Offline

Registrován: 20 říjen 2014 20:44
Příspěvky: 8
S tím "odklepáním" egr ventilu před startem jsem to teď dva dny zkoušel.
Počkal jsem asi 30 sekund,a nastartoval ráno na poprvé,a to samé jsem udělal i odpoledne,a naskočilo mě to až na podruhé.Mě to přijde,jak kdyby to nedokázalo udržet benzin,a vracelo se to zpátky do nádrže.

Jinak dá se nějak zkontrolovat regulátor tlaku paliva,nebo se musí pořídit nový.

Jinak díky chlapy za vyčerpávající odpovědi,zase jsem o něco chytřejší :wink:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 22 říjen 2014 21:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
tlak odkontrolovat jde,chce to vhodný měřák a na liště je ventil,na který ho připojíš,pak podle manualu srovnáš hodnoty a víš na čem jsi.:)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 22 říjen 2014 22:55 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Na GDI to ovšem takhle jednoduše odměřit nejde, poněvadž jde o vysokotlaký systém s kolísajícím tlakem v liště a měření by bylo třeba provést před aktivním regulátorem tlaku integrovaným ve vysokotlaké pumpě poháněné vačkou sacích ventilů.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 23 říjen 2014 17:33 
Offline

Registrován: 20 říjen 2014 20:44
Příspěvky: 8
Dnes jsem vyzkoušel odpojit konektor na egr ventil,a motor jel nepravidelně a začal si "prdět"z výfuku,tak jsem ho zpátky připojil a byl klid. :think:

Jinak jsem si říkal,že mrknu i na svíčky,a cívky ze svíček,a výsledek? Konce cívek byly totálně zkorodované,v jedné chyběla pružinka,a byla tam jakási náhražka.Někdo se v tom šíleně porýpal,viz.foto


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 23 říjen 2014 21:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pracky urazit! Kromě toho - špatná zpráva pro Tebe - Ti svíce stojí v oleji, který tam samozřejmě nemá co dělat! Pak se nediv, že ten motor jde nepravidelně. Já se spíše divím, že se vůbec točí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 18 červenec 2015 15:30 
Offline

Registrován: 20 říjen 2014 20:44
Příspěvky: 8
Ještě mám takovou otázku.Co když nechám ten šterkl na egr rozpojený,bude to mít na něco vliv?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz