mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

nestartuje
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=2824
Stránka 1 z 1

Autor:  Mao [ 08 říjen 2017 17:07 ]
Předmět příspěvku:  nestartuje

Zdravim všechny,
popíšu to od počátku problému (ale možná to nesouvisí). Jednou během jízdy mi rupla objímka pod chladičem a veškerá chladící kapalina mi vytekla, auto se přehřálo, odstavil jsem jej a vzhledem k tomu, že to bylo asi 1km od domu, pršelo a já byl nemocný, tak jsem počkal až auto zchládne něco málo pod provozní teplotu a pak jsem nastartoval a bez problému dojel k domu. Hned jak motor zchládl jsem dolél destilku a nemrznoucí kapalinu, ale auto už nenastartovalo (známý říkal, že se mohli stáhnout kroužky a motor nemá potřebné tlaky). Jenže zároveň přestal fungovat i centrál a celý středový panel, při otočení klíčem na II pozici, začne něco cvakat (myslel jsem že špatně spíná nějaké relé, ale zvuky šli od šktící klapky :think: ) jednou vycházel i zvuk podobný cd mechanice, když je poškrábané cédéčko a čočka se furt vrací, aby ho načetla, ale než jsem vyskočil k motoru, tak to přestalo, pak už zas jen cvakání. Jo a ještě se mi roztopil a pokřivil plastík na 100A pojistce, takže to tam asi docela hicovalo, ale pojistka je ok. Tak nevim, můj obor je dřevozpracování, s naším CNCčkem bych si poradil i sám, ale tohle je nad moje síly.... Děkuju za každou radu, která mě posune dál

Autor:  Mitsi [ 09 říjen 2017 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje

Nepíšeš, o jaké auto jde, kolik má najeto, jak bylo udržováno, co předcházelo onomu kolapsu, atd. atd. Takhle je těžké na tvůj dotaz jakkoli reagovat.

Jinak v případě brutálního přehřátí motoru se pístní kroužky "nestáhnou", ale ztratí předpětí, díky kterému jsou jejich břity tlačeny ke stěnám válců.

Autor:  Mao [ 09 říjen 2017 16:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje

1.6 66kw 1997, karoserie má najeto kolem 285tis, v květnu před technickou se měnil motor za "funglovku" se 160tis (měnili v servise, ne homemade), jednou když měl auto tata, tak nezhasl světla (spínač signalizace jako u všech zkorodovaný) a jak měnil baterku, z nějakého důvodu rupla 100A pojistka (ale při zapojování ani jiskřička) a dioda na alternátoru, která podle slov servisáka co měnil motor, má vliv jen na kontrolku dobíjení, takže mi od té doby svítí (ale dobíjí - přeměřeno), po výměně pojistky žádný problém, ani předtím nikdy nic, mám ji cca rok a půl

Autor:  Mao [ 09 říjen 2017 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje

to s tou baterkou a pojistkou bylo po výměně asi dva dny před technickou, takže jsem to nespojoval s aktuální závadou. jinak tím nestartuje, jsem měl na mysli, že normálně točí, ale nechytne

Autor:  Mitsi [ 09 říjen 2017 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje

Tipnul bych si, že prapůvodní příčinou všech popisovaných problémů je špatné uzemnění agregátu, přičemž něco bylo špatně při jeho výměně anebo následně, v návaznosti na ni. Je možné, že to dospělo až k tomu, že nyní vyhořela část řídící elektroniky...

Autor:  Mao [ 11 říjen 2017 00:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje

Jak, nebo spíš kde je to uzemněné? Káblík od podvozku na cestu jsem viděl naposled tuším u favorita, nebo tím myslíte ukostřené :think: ? ŘJ je předpokládám u spolujezdce někde za kastlíkem, nebo se pletu? :???:

Autor:  Mitsi [ 11 říjen 2017 03:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje

Samozřejmě jsem myslel "ukostření", tedy elektricky bezchybné propojení agregátu s karoserií vozidla. A poněvadž jsem se už setkal s tím, že po demontáži a zpětné montáži agregátu z/do vozu mechanik sice pečlivě upevnil ukostřovací vodič, bohužel však z agregátu na agregát, nikoli na kastli, a auto následně zahořelo, neboť těch pár elektricky vodivých spojení agregátu s kastlí neutáhlo proudovou zátěž, tak tipuji právě na tenhle problém. Faktem je, že na práci startéru se to kupodivu v zásadě neprojevilo, akorát se podivně choval ukazatel teploty motoru: jeho ručička se vychylovala v závislosti na otáčkovém režimu motoru. K zahoření (chytla bužírka na bowdenu ovládání škrticí klapky a od té následně i něco málo dalších "drobností" - podařilo se to ještě včas uhasit) pak došlo při první delší jízdě, přičemž na krátké jízdy bylo to auto používáno několik týdnů jakoby bez zjevných (tedy kromě již zmíněného problému s teploměrem) potíží.

Kde je ŘJ motoru u Carismy 1,6 MPI, to fakt netuším, ale za kastlíkem před spolujezdcem zcela určitě ne. Hledal bych spíše ve falešné podlaze před, resp. pod jeho nohama: před řidičem je volný prostor pod pedály, zatímco před spolujezdcem se nachází šikmá opěra pro chodidla.

Autor:  Čičo [ 11 říjen 2017 09:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje

Predpokladám, že všetky Carismy to majú rovnako takže pod krytmi tam kde sa stretáva A-stĺpik s podlahou:

Obrázek

Autor:  Mitsi [ 11 říjen 2017 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: nestartuje

Jo, to bude ona. Akorát že u motorů GDI má dvě části, přičemž ta "výkonová" je přímo v motorovém prostoru, blízko levého "hrnce" vzpěry McPherson.

Jenom nevím, k čemu tyto informace Mao-vi budou dobré, neboť bez MUT-u stejně nic moc nezjistí.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/