mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 21 květen 2024 21:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2006 14:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já už takhle "na dálku" snad raději nic nechci radit - to aby zase někdo zbytečně neměnil x-krát olej, hydroštely apod., když problém je někde úplně jinde, přičemž kdybych měl příležitost poslechnout si ten motor osobně/na vlastní uši dříve, rovnou bych řekl, že hydroštely to rozhodně nejsou (to jen na vysvětlenou).

Zpět k věci: ten "šroubek" rozhodně nemá funkci "dorazu" škrticí klapky a kroutit s ním bez znalosti toho, co tím všechno ovlivňuji a co ještě k tomu musím tzv. "dodat"/dodělat, je ta základní chyba, které se bohužel dopouští téměř každý, komu z nějakého důvodu (obvykle z toho nejprostšího - prostého odpojení ekumulátoru) u vozu Mitsubishi "spadnul" volnoběh. A jestli Ti to po otočení šroubkem začalo opět chcípat, tak jsi zřejmě na spávné adrese: problém vězí ve špatně nastavené škrticí klapce! Bohužel Ti však neporadím, jak to u GDI nastavit správně, neboť jsem to naštěstí nikdy nepotřeboval a tím pádem ani nedělal.

EGR u GDI: Když otočíš klíčkem po delším stání do polohy "zapalování zapnuto", tak si EGR musí "zacvakat": jedná se výrazně slyšitelné zacinkání/zabubnování v počtu asi 7 úderů (přesně jsem to nepočítal) v rychlém sledu za sebou. Teprve pak by se mělo přestoupit k použití startéru, nikoli dříve (EGR se tímto způsobem "čistí", okamžité startování proces očisty přeruší)! Pokud se tak neděje, tak je EGR: 1/ odpojený; 2/ elektronicky nefunkční; 3/ zcela zanešený, resp. zaseklý.

A že se Ti auto "počůralo"? Za chybu bych naopak považoval, kdyby po použití klimy a chvilkovém stání ta loužička pod autem nebyla...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2006 14:34 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
EGR klape. Takze je asi v poho. Jsem prave nevedel co to klapani je. Tak dik za info. Zkousel jsem taky odpojit to cidlo EGR ventilu, a pri zapnutem klicku uz to neklapalo. Zkusil jsem to nastartovat a otacky se drzely hodne nizko.
Takze zkusim jeste vystelovat ten sroubek. Mimochodem muzu tim sroubkem hodne posrat? Treba zvysit spotrebu??? Nevis nahodou kolik ti ukazuje palubni PC okamzitou spotrebu na volnobeh pri jizde? Me ukazuje nejmene 1 litr/100. Pred tou upravou sroubku to bylo neco malo pod 1 litr. Coz je divne, protoze ted mi to chicpa za studena a predtim ne. A nahodou dobijeni to asi byt nemuze?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2006 14:38 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
JJ xor diky, jsem si nevsiml toho prispevku. Kua vy nejste asi z moravy ze? Ze by jste se mi na to koukli :) Uz mam ten motor asi v hodne spatnem stavu. Kdyby byl muj od zacatku tak by takovy asi nebyl :(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2006 14:49 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Xor myslis ze to je u GDI carismy stejne jak u Galanta?? Mam zaroven s tym sroubkem dorazu klapy ladit i ten BISS sroubek??? Ten jsem nesteloval. Ale ten kamos co to nastavoval rikal ze uz do toho sroubku na tu klapu nekdo vrtal.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2006 14:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
S Carismou už dávno nejezdím, takže nevím, resp. si to nepamatuji.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2006 16:04 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
suez píše:
Xor myslis ze to je u GDI carismy stejne jak u Galanta?? Mam zaroven s tym sroubkem dorazu klapy ladit i ten BISS sroubek??? Ten jsem nesteloval. Ale ten kamos co to nastavoval rikal ze uz do toho sroubku na tu klapu nekdo vrtal.
Jestli tam vubec BISS je, a nesteloval si ho, tak na nej nesahej a nastav jenom SAS. Pak se uvidi.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 září 2006 11:28 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Dokaze mi nekdo vysvetlit tento jev? Kdyz mirne otevru klapu pomoci sroubku na doraz srktici klapky, se otacky zvednout (v mem pripade neco kolem 1100 na volnobeh), chvilku se drzi(asi par minut)! Potom z niceho nic se prepne na jinej rezim ci co a otacky klesnou na hodnotu pred chcipnutim (300 - 500). Jak se mohly tak snizit otacky na volnobeh kdyz je klapa mirne otevrena ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 září 2006 12:12 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Je tu nekdo kdo by mi pomohl seridit volnobeh na GDIcku?? Nastaveni SAS sroubku a mozna i BISS. Pokud mozno nekdo z okoli Moravy. Za rozumnou cenu. Nekdo kdo to uz delal a vi jak na to.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 září 2006 14:53 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Tak konecne pokrok!!! Uz jsem vysteloval ten sroubek dorazu klapy. Zresetoval jsem jednotku. Otacky sice drzi vyssi hodnotu kolem 800 - 900 ale jsou stabilni (original hodnota ma byt +-750otacek na volnobeh). A pri pootaceni kol nebo zapnuti klimy se mi zvysi otacky a pak se vrati do normalni hodnoty. A pri jizde na volnobeh mi otacky uz neklesaj nekde na hodnotu 400 otacek, ale klesaji pomalicku na tech 800-900 otacek. Jenze jeden nebo 2 problemy by byli. Kdyz zapnu svetla (potkavacky - pri parkovackach to nedela) tak otacky klesnou misto aby stouply a vrati se na neco mensi hodnotu nez 800. To same mi dela i pri zapnuti ventilatoru, jenze ne tolik. Myslite ze by to chtelo jeste vice vyladit - ten sroubek dorazu (SAS)??? Nejspis jednotka proste potrebuje mit presne tech +- 750 otacek aby zvysila otacky pri kazdem odberu proudu spotrebicem. NEbo to mam tak nechat?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 září 2006 15:32 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
suez píše:
Tak konecne pokrok!!! Uz jsem vysteloval ten sroubek dorazu klapy. Zresetoval jsem jednotku. Otacky sice drzi vyssi hodnotu kolem 800 - 900 ale jsou stabilni (original hodnota ma byt +-750otacek na volnobeh). A pri pootaceni kol nebo zapnuti klimy se mi zvysi otacky a pak se vrati do normalni hodnoty. A pri jizde na volnobeh mi otacky uz neklesaj nekde na hodnotu 400 otacek, ale klesaji pomalicku na tech 800-900 otacek. Jenze jeden nebo 2 problemy by byli. Kdyz zapnu svetla (potkavacky - pri parkovackach to nedela) tak otacky klesnou misto aby stouply a vrati se na neco mensi hodnotu nez 800. To same mi dela i pri zapnuti ventilatoru, jenze ne tolik. Myslite ze by to chtelo jeste vice vyladit - ten sroubek dorazu (SAS)??? Nejspis jednotka proste potrebuje mit presne tech +- 750 otacek aby zvysila otacky pri kazdem odberu proudu spotrebicem. NEbo to mam tak nechat?

Vida, tak uz jses blizko. Co se tyce tech otacek pri zaparkovanym ISC, amerikani uvadej v navodech tech 750-800 otacek (alespon pro motory MPI, na GDI jsem navod jeste nenasel), ale u Mitsubishi mi pri zaparkovanym ISC (pry 37 steps) nastavili otacky na cca 500 ot./min (podle otackomeru, motor se jen tak prevaluje, ale nezni to nezdrave, nic nerezonuje). Kdyz odstranim uzemneni timing terminalu a diag. konektoru, tak jsou otacky 750-800, RJ si je normalne dorovna. Takze jestli tam mas ten BISS, tak ho zkus mirne utahnout.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 září 2006 15:44 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
suez píše:
.. Kdyz zapnu svetla (potkavacky - pri parkovackach to nedela) tak otacky klesnou misto aby stouply a vrati se na neco mensi hodnotu nez 800. To same mi dela i pri zapnuti ventilatoru, jenze ne tolik.
Jeste bych zkusil rozmrazovani zadniho okna, to u me zpusobuje uplne nejvetsi pokles, ktery se uplne nedorovna a RJ to trva cca 2 sekundy. Pokud to otacky temer dorovna, tak bych to tak uz nechal.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 září 2006 15:57 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Takze ten SAS sroubek uz mam tak nechat podle tebe?? Nebo mam jeste trosicku tu klapu uzavrit? Nebo tech 800-900 otacek podle otackomeru se mi zda trosicku moc. Spis mam teda zkusit pohnout s tym BISS?? Jenze to nechci domrdat. Co kdyz se s tym jeste nehybalo. Nechci si to rozladit kdyz je to docela stabilni. Mno jeste mrknu na to vyhrivani kolik to sezere otacek a jestli se vrati. Pokud to bude spatne, tak to jeste asi budu resit. Co myslis ty??


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 září 2006 16:21 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
suez píše:
Takze ten SAS sroubek uz mam tak nechat podle tebe?? Nebo mam jeste trosicku tu klapu uzavrit? Nebo tech 800-900 otacek podle otackomeru se mi zda trosicku moc. Spis mam teda zkusit pohnout s tym BISS?? Jenze to nechci domrdat. Co kdyz se s tym jeste nehybalo. Nechci si to rozladit kdyz je to docela stabilni. Mno jeste mrknu na to vyhrivani kolik to sezere otacek a jestli se vrati. Pokud to bude spatne, tak to jeste asi budu resit. Co myslis ty??

A SAS jsi nastavil podle odporu, merkou nebo odhadem? Jakej odpor mas mezi pinama (-) a (S) (navod na galantwebu viz drive) a jakej mezi (-) a (O)? Pri stelovani jsi mel uzemneny oba drive zmineny konektory? Jaky otacky to melo pri zaparkovanym ISC?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 září 2006 20:33 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Nemeril jsem vubec nic :D Ani nemam multimetr. Proste fse odhadem.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 září 2006 22:10 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
suez píše:
Nemeril jsem vubec nic :D Ani nemam multimetr. Proste fse odhadem.

:o
tak uz na to nesahej a nech to tak jak to je :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz