mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Chcipani na volnobeh - Carisma 1998 GDI
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=283
Stránka 1 z 5

Autor:  suez [ 26 červenec 2006 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Chcipani na volnobeh - Carisma 1998 GDI

Zdarec. Mam docela problemek. Me auticko Carisma 1.8 GDI mi nechce drzet otacky na volnobeh. Pri nastartovani mi spadne rucicka otackomeru az na hranici 0. Nekdy to chcipne a nekdy ne. ALe je to uz fakt pred chcipnutim. Predtim mi to normalne drzelo alespon tech 500 otacek (coz je normalni u GDI pokud se nemylim). Pri jizde v pohode, ale jakmile dam neutral a chci na chvilku stat, tak otacky opet se blizi k 0. A nekdy to zase chcipne :( Zda se mi ze vzduchoveho sani se ozyva podivny hucici zvuk, ktery jsem predtim neslysel. Mozna ze to je normalni. Melo by to nasavat vzduch. To taky dela, ale je to hlucne. Tak nevim. Ze by vaha vzduchu byla spatna ?

Autor:  suez [ 26 červenec 2006 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Uz me to auto docela sere :)

Autor:  suez [ 30 červenec 2006 21:47 ]
Předmět příspěvku: 

No tak mitsi :) Potrebuji tve rady. Kdepak si ?

Autor:  Mitsi [ 31 červenec 2006 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

Jsem sice zpět, ale fakt mne nic nenapadá... :cry:

Autor:  suez [ 03 srpen 2006 17:24 ]
Předmět příspěvku: 

Cau Mitsi. Cetl sen na foru o Galantech o problemu s volnobeznymi otackami. Vycistil jsem tedy skrtici klapku a zresetoval jednotku. Mozna to trosku pomohlo ale nekdy mi to chcipne. Tudiz se te ptam jestli si uz cistil skrtici klapku u Carismy 1.8 GDI?? Nebo nejakeho podobneho motrou. Prosim te rekni mi jake maji byt zhruba volnobenze otacky pri studenem a zahratem motoru. A ohledne te srtici klapky: Klapku jsem nesundaval, protoze mam strach ze tim neco pokazim :( Takze jsem ji vycistil z venku a kousek zevnitr. Myslis ze bych to mel spis rozebrat abych se mohl dostat dal? Protoze primo za tou klapkou byl docela solidni nanos usazenin. Takze nevim jestli ty volnobezne otacky nebude kolisat diky tomu "bordelu". Prosiiiiiiiiiiiimmmmmmmm o rady. Fnuk fnuk :( Chci to vyresit :) Hlavne at vim ty otacky pri volnobehu, at se mam ceho drzet. Predem mnohokrat diky za rady

Autor:  Mitsi [ 03 srpen 2006 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, čistil jsem to. Postup je úplně stejný, jako u motorů MPI, jen toho bordelu zezadu je u GDI nesrovnatelně více. Rozebrané jsem to ale neměl - používám speciální spreje, kde se bez rozebírání obejdu. Průšvih ale nastává u 2,4 GDI, který už má "plně motorizovanou klapku", takže jí už vůbec nelze "ručně" hýbat.

Za zásadní problém ovšem považuji to, že u motorů GDI jsem se nikdy nesetkal s tak výraznými potížemi, které špinavá klapka způsobuje u MPI.

Pokud jde o otáčky, ve stechiometrickém poměru bohatosti směsi jsou při volnoběhu podle otáčkoměru někde na úrovni 700-750, v režimu chudé směsi pak i pod 500. Ve skutečnosti jsou ale o cca 200 ot./min. výše, neboť otáčkoměr obvykle podměřuje.

Autor:  suez [ 04 srpen 2006 06:30 ]
Předmět příspěvku: 

jj diky mitsi. Mam podezreni na vahu vzduchu nebo lambda sondu. Myslis ze by to mohlo byt timhle?? Asi mam zajet na diagnostiku ze? Mimochodem, kdyz se mi kouri z vyfuku bilej kour tak je to asi spatne, pokud to neni u GDI normalni. Dneska bylo chladneji tak sem se dival jak mi to docela hodne kourilo :(

Autor:  denis [ 04 srpen 2006 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

V chladnu kouří skoro každé auto, horší je, když to kouří i v teple.

Autor:  Mitsi [ 04 srpen 2006 08:31 ]
Předmět příspěvku: 

GDI obecně kouří jako sviňa. Váhu vzduchu to má japonskou, takže na nějaký problém s ní klidně zapomeň. Pokud jde o lambdu, ta je také japonská, ale hlavně by to děsně žralo. Pokud už bych měl střílet od boku, vsadil bych na zcela zanešený EGR ventil, který zůstal viset v otevřené poloze. Ale jak píšu: je to jen výstřel od boku...

Autor:  Mitsi [ 04 srpen 2006 12:38 ]
Předmět příspěvku: 

suez: A jaké tam máš vlastně svíčky! Nezajímá mne odpověď "nové", ale výrobce a konkrétní typ.

Autor:  suez [ 04 srpen 2006 13:31 ]
Předmět příspěvku: 

Diky za odpovedi. Mitsi: Svicky jsem tam mel boschky a myslel sem ze to je diky nim, ale vymenil jsem je zpet za originalni japonske NDK (myslim, presne oznaceni nevim) a zadna zmena. Mno chtel bych to pripojit na PC a zjistit jestli to nenajde nejakou zavadu. Nic jineho me uz nenapada. Mimochodem k tomu koureni z vyfuku. Dneska jsem se zase dival a ucpal jednu koncovku z vyfuku a zjistil ze se kouri jenom z jedne :?: Je to mozne?

Autor:  suez [ 04 srpen 2006 13:33 ]
Předmět příspěvku: 

Diky za odpovedi. Mitsi: Svicky jsem tam mel boschky a myslel sem ze to je diky nim, ale vymenil jsem je zpet za originalni japonske NDK (myslim, presne oznaceni nevim) a zadna zmena. Mno chtel bych to pripojit na PC a zjistit jestli to nenajde nejakou zavadu. Nic jineho me uz nenapada. Mimochodem k tomu koureni z vyfuku. Dneska jsem se zase dival a ucpal jednu koncovku z vyfuku a zjistil ze se kouri jenom z jedne :?: Je to mozne? A kdyby to bylo tim EGR ventilem, jde to nejak vycistit?

Autor:  Mitsi [ 04 srpen 2006 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

To, že to "převážně kouří jenom z jedné koncovky" (pokud ta druhá není zcela ucpaná) je dáno geometrií traktu a při jízdě/vyšších otáčkách se to srovná.

EGR vyčistit lze, ale je nutno ho vymontovat. Samozřejmě je lepší rovnou shodit hlavu motoru a vyčistit celé sání...

Autor:  suez [ 04 srpen 2006 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

Ok. Rozebirat motor jen tak brzo asi nebudu :? Zkusim jeste tu diagnostiku a kdyztak potom poresim. Jezdit se s tym da, ale za studena to obcas chcipne. Joo mozna jeste takova jedna poznamka, mozna te neco napadne. Pri nastartovani otacky skacou smerem k 0 pak k 500. A tak to skace tak 10 secund nez se to ustali bud nekde k uplnemu minimu nebo k 500. Kazdopadne diky za tvou ochotu odpovidat :) Takovych lidi co ti jen tak zadarmo poradi moc neni :!:

Autor:  xor [ 04 srpen 2006 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli je to reseny stejne jako u Galanta, tak bych jeste zkusil vycistit IAC/ISC a okolni kanalky. Az ti budou delat diagnostiku, nech si zjistit, jak moc musi byt IAC otevreny.

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/