mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

carisma 1,8gdi otačky
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=2836
Stránka 1 z 1

Autor:  minas [ 08 duben 2018 11:15 ]
Předmět příspěvku:  carisma 1,8gdi otačky

Ahojte,prosim o radu carisma ma na volnobeh furt viši otačky kolem 1200-1400 a dale při jizde se mi zda že při přezazeni nebo držrni plynu ve stejne urovni mi nekdy zrychuje sam od sebe.. na co se mam podivat?napada ma vzduch filt vymenit muže to byt tim? nebo vyčistit klapku? a nemužu najit postup. diky za odpoved.

Autor:  Mitsi [ 09 duben 2018 10:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma 1,8gdi otačky

Předpokládám, že sis pořídil ojetinu, která stála na place s odpojeným akumulátorem. V tom případě je nanejvýš pravděpodobné, že prodejce po připojení aku zjistil, že to nedrží volnoběh a "pošteloval" škrticí klapku. Tady je pak ovšem každá rada hodně drahá... (ledaže bys mu šel rozbít hubu)

Jinak ono samovolné zrychlování není chyba, ale vlastnost: motor se prostě za určitých podmínek přepíná do režimu chudé směsi s extrémním předstihem zážehu, což se projevuje právě takto.

Autor:  minas [ 11 duben 2018 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma 1,8gdi otačky

Prodejce říkal že auto stálo půl roku že sním nikdo nejezdil. Že mám striknout sprej na čištění škrtící klapky do klapky a bude to ok .. tak že nevím no koupil jsem svíčky filtr olej a ten sprej a v pátek se na to chystam

Autor:  Mitsi [ 11 duben 2018 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma 1,8gdi otačky

No, obvykle se po odpojení akumulátoru stává, že motor vůbec volnoběh nedrží a zhasíná. Tedy úplně opačně, než se děje ve tvém případě...

Určitě napřed vyčisti klapku a zresetuj ŘJ, pak se uvidí. Jo a svíčky tam patří výhradně iridiové a určitě tam nelej olej s normou ACEA A1/B1 nebo A5/B5!

Autor:  minas [ 12 duben 2018 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma 1,8gdi otačky

Tak vyměněny svíčky prostříkal jsem klapku ale jen ze předu po sundání hadice ze sání. Což je asi k hovnu a vyměněn filtr vzduchovej. Odpojil jsem baterku na 2 hodiny a zapojil znovu a. Nastartoval a otáčky drží furt na 1500. Olej jsem koupil Castrol ultracllean 10w40 A3

Autor:  Mitsi [ 13 duben 2018 10:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma 1,8gdi otačky

minas píše:
...prostříkal jsem klapku ale jen ze předu po sundání hadice ze sání.

Prostříkat nestačí, musíš použít hadr (nepouštějící chlupy), někdy i dřívko (třeba z nanuka). A vůbec nejde o to, jak vypadá samotná klapka, hlavní je dokonalá čistota difuzoru kolem ní a jejích okrajů/hran.

minas píše:
Odpojil jsem baterku na 2 hodiny a zapojil znovu

A odpojil/zapojil jsi ji při zapnutém klíčku zapalování?

minas píše:
Nastartoval a otáčky drží furt na 1500.

Někdy si "adaptace" vyžaduje až tři cykly studeného startu/ohřátí na provozní teplotu.


Pokud nic shora nepomůže, platí to, co jsem již dříve napsal: někdo "pošteloval škrticí klapku". Bohužel jsem svého času nenatrefil na nikoho, kdo by ji u GDI dokázal seřídit, a silně pochybuji o tom, že by to dnes bylo lepší.

Autor:  minas [ 13 duben 2018 11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma 1,8gdi otačky

Ne ne odpojil jsem baterku při vyplnění klíčku pak jsem šlapal po brzdě ať se úplně dostane veškerá zbytková energie pryč.. já jsem tady nečetl jak resetovat řídící jednotku nemohl jsem to najít to mě napadlo jen tak. Nejraději bych tu klapku vytáhl celou ale bojím se toho jsou tam nějaké papírové těsnění nechci do toho moc rýpat. Měl jsem nějaké Hondy ale takové problémy jsem nemusel řešit. Jsem fanda japoncu. ;)

Autor:  Mitsi [ 13 duben 2018 12:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma 1,8gdi otačky

minas píše:
Ne ne odpojil jsem baterku při vyplnění klíčku

Tomuhle nerozumím...

minas píše:
já jsem tady nečetl jak resetovat řídící jednotku nemohl jsem to najít to mě napadlo jen tak.

Zapneš zapalování (motor nesmí běžet!), odpojíš mínus pól akumulátoru a po chvíli ho zase připojíš, pak zapalování vypneš, dotáhneš svorku mínusového pólu aku a můžeš startovat.

minas píše:
Nejraději bych tu klapku vytáhl celou

Je to zbytečné.

minas píše:
Měl jsem nějaké Hondy ale takové problémy jsem nemusel řešit.

Však také nikdo jiný než MMC, tedy s výjimkou BMW u modelu 850i, nepožíval "pružný volnoběh".

Autor:  minas [ 14 duben 2018 08:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma 1,8gdi otačky

tak dekuji za odpovedi:) aspon ale mi spotřeba klesla na 7l v prumeru.. predtim jsem mel 7,6

Autor:  Mitsi [ 17 duben 2018 09:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma 1,8gdi otačky

Osobně bych to řešil, s volnoběhem 1500 ot./min. se přece nedá jezdit. Rozhodně bych napřed vlítnul na prodejce, aby mi ukázal, v čem a jak se hrabal.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/