mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
poradte pri nakupu - GDI, automat https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=291 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | DAN2 [ 05 srpen 2006 19:52 ] |
Předmět příspěvku: | poradte pri nakupu - GDI, automat |
Zdravim vsechny, narazil jsem na toto forum a chtel bych poprosit o vase rady/zkusenosti ohledne 1.8GDI a automatu. Chystam se na nakup tohoto auta, r.v.2000, najeto "poctivych" 180kkm v CR, automat. Mam trochu strach z tech km, zejmena ve vztahu k prevodovce. Auto ma plne vedenou servisni knizku (posledni zazanm na 150kkm, takze me tedka asi ceka velkej servis) s intervaly 30kkm. Mam par dotazu: 1) jak jsou na tom tyhle auta mechanicky? po 180kkm po ceskych silnicich bude asi dost zahul na cepy/tlumice atd. 2) po kolika se meni rozvodak - 90kkm? to me teda asi ceka.. 3) jak je na tom se spotrebou, jezdit s tim budu z 99% po meste, vecne se studenym motorem, trasy kolem 5tikm 4) nemate nekdo zkusenosti s automatem v tomhle aute? tady bych byl vdecen za jakekoliv info, zejmena jak casto/jake veci je s tim potreba delat, aby to "vydrzelo" co nejdele. Ma ten automat nejakou "zivotnost" 5) na co dalsiho si dat pozor? co bych mel vedet pred koupi? diky za pripadne odpovedi. |
Autor: | Murtas [ 05 srpen 2006 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hlavne si dej bacha na hydrostely. Poslechni si jestli klepou nebo ne. Pokud nebyla dobra udrzba tak pocitej s tim ze je budes menit, pokud je uz nemenili. |
Autor: | DAN2 [ 05 srpen 2006 21:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
o hydrostelech sem tady dost cetl. nejak to nechapu, dneska to ma kazdy auto - posledni tri co sem mel je mely a zadny problem nebyl. na 406ce mi motor pekne cvakal, tak sem ho nechal cvakat dal, zdalo se mi, ze to na nic jinyho krome zvukovyho projevu nemelo vliv. |
Autor: | Mitsi [ 07 srpen 2006 09:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
S hydroštelema se to má tak, že tam byl konstrukční/výrobní problém spočívající ve špatném úhlu tlaku vahadla na hydroštel, což vedlo k jeho přidírání, zj. v případě příliš dlouhého intervalu výměny oleje, resp. použití oleje o neadekvátní viskozitě (zj. 0W-30). Správně měly být v záruce vyměněny všechny hydroštely a současně i vahadla (obé nového/upraveného provedení). Pokud byly vyměněny pouze hydroštely, problém se časem projeví znovu. Pokud bylo s výměnou otáleno, jsou už vydřené díry pro hydrošlely v hlavě motoru a je možno je měnit donekonečna. Podvozek Carismy je podvozkem Volva S40/V40 a výdrží/životností rozhodně nevyniká (to platí i pro brzdy). Automat je tzv. INVECS II používající speciální ATF přímo od Mitsubishi pod. názvem DiaQueen SP II či SP III. Pozor, nejedná se o nic, co by bylo kompatibilní s běžnými Dexrony! Mění se po 90, resp. 100 tis. km (spolu s rozvoďákem a kladkami). Pokud tam někdo nalil cokoli jiného, bude ta převodovka odvařená!!! |
Autor: | DAN2 [ 07 srpen 2006 11:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
ok, diky za vycerpavajici info |
Autor: | HomoFaber [ 01 duben 2008 11:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: |
Mitsi píše: Automat je tzv. INVECS II používající speciální ATF přímo od Mitsubishi pod. názvem DiaQueen SP II či SP III. Pozor, nejedná se o nic, co by bylo kompatibilní s běžnými Dexrony! Mění se po 90, resp. 100 tis. km (spolu s rozvoďákem a kladkami). Pokud tam někdo nalil cokoli jiného, bude ta převodovka odvařená!!! Problem s tym DiaQuenn SP2 je, ze sa dostava iba k autorizovanym servisom. A tam za tych 7litrov chcu £80 plus £60 za tych 20min prace. (V CR a SR to je asi podobne). Tak som napisal vsetkym olejarskym firmam co mam napadli vratane ich zamorskych zastupeni, pre istotu. V zasade vsetci europsky olejari ma odpinkali argumentom "dealers only". Ale: - BP North America odporucil BP Autran SP (dostupny iba v USA a Kanade) - Castrol odporucil Castrol TQM-ST (dostupny v Australia a JV Azii) - Amsoil odporucil Synthetic ATF4+ (da sa zohnat aj v Europe, v UK za asi £50 za 5litrovu banadasku + dopravne) - Valvoline odporucil ATF+4 (uz by mala byt bezne dostupna v celej Europe) a MaxLife ATF (bezne dostupne, £6/liter). Ja som pouzil ten MaxLife ATF, uz s tym chodim skoro rok, bez problemov. S original naplnou, pravda, uz mala za sebou 100tis km, pri kazdom preradeni auto trochu cuklo. Teraz, jedine co zaregistrujem je zmena otacok motora. |
Autor: | Mitsi [ 01 duben 2008 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: poradte pri nakupu - GDI, automat |
Diky za info ohledně praktických zkušeností s Valvoline MaxLife ATF. Příště se ho nebudu bát použít. P.S.: Při výměně lze z toho klasickým vypuštěním dostat pouze 4,2 litru, výměnu celého objemu náplně podle mne nelze bez spec. zařízení nebo drastického odpojení hadice k chladiči ATF udělat. |
Autor: | HomoFaber [ 02 duben 2008 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: poradte pri nakupu - GDI, automat |
No ja som okrem standardneho vypustenia cez srob aj odpojil tu hadicu a natocil motor, presne podla navodu. Samozrejme olej striekal presne z opacneho konca, ako som cakal, cela garaz zahumusena Vytieklo toho tolko, ze zo 6 novych flas, som nalial 5 a pol. |
Autor: | Návštěvník [ 02 duben 2008 23:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: poradte pri nakupu - GDI, automat |
O motoru bylo řečeno snad vše(nižší žravost GDI na provoz co popisuješ nepoznáš, bude kolem 10 l.Automat sežere oproti manuálu tak o půl ve městě až o litr víc, dnes už to není takový rozdíl, co býval) k převodovce byla zmínka jen o olejích. Takže jak poznat V DOBĚ ZKUŠEBNÍ JÍZDY automat. Na rovině MUSÍ po snížení tlaku na brzdový pedál mít tendenci jet, po uvolnění se bez plynu rozjíždí.Musíš-li k rozjetí po rovině přidat plyn a převodovka zařadí pouze se zvýšenými otáčkami a ještě škubne, je před smrtí.Pozor platí to jak pro D a L, tak i pro R. Oprava kol 40-50 tisíc. Nicméně v době zkušební jízdy to bude OK a může to začít dělat brikule po krátké době. Ostatně jako vše jiné. Proto jsou ceny ojetin s automaty nižší a nestojí na to fronta, protože jak již bylo řečeno, nevíš co tam kdo před tebou lil(i značkový servis má nárok na omyl- ale pokud měnili olej v 90ti a má to 180 a jede to, tak bych se nebál) Když s automatem jezdí "automatista", a ne prase, tak je ta skříň věčná. Vše je ale otázka prodejní ceny celku, to již je na Tobě |
Autor: | HomoFaber [ 01 červenec 2008 15:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: poradte pri nakupu - GDI, automat |
Niekedy v priebehu tohto roka by mal byt resp. uz je po celej Europe dostupna napln pre automaticke prevodovky BP Autran MM-SP3. Takze dalsia moznost ako nebyt zavisly na autorizovanom Mitsubishi servise. Dobra sprava, nie? |
Autor: | EvoMan [ 01 červenec 2008 15:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: poradte pri nakupu - GDI, automat |
Ja osobne bych to bral, ale kvuli tomu automatu jen za nizkou cenu. Ono nekdy automat vydrzi i 500.000km a navic setri motor (nepretaci). No a kdyby to kleklo, tak jsou dve moznosti: - generalni oprava - dneska je uz i tady plno firem, co to umi - vyhodit automat a nasadit manual ze srotaku (vcetne pedalu) a byl by klid. Tekze bych se toho pancky nebal, ale jak rikam, nejdulezitejsi by pro me byla cena a stav.A taky nezapomenout, ze v zahranici jsou Carismy dneska az od 1500EURo... |
Autor: | Mitsi [ 01 červenec 2008 19:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: poradte pri nakupu - GDI, automat |
HomoFaber píše: Niekedy v priebehu tohto roka by mal byt resp. uz je po celej Europe dostupna napln pre automaticke prevodovky BP Autran MM-SP3. Takze dalsia moznost ako nebyt zavisly na autorizovanom Mitsubishi servise. Dobra sprava, nie? Ten ATF v SP3 od BP je k mání už řadu let, jenže v ČR ho žádný distributor, včetně těch, co pokrývají celé regiony, nebere, jelikož minimální odběr je jedna celá paleta, a to se prý (mám to přímo od takového distributora) nevyplatí... |
Autor: | pajama [ 01 červenec 2008 19:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: poradte pri nakupu - GDI, automat |
chcem sa opytat mozno trosku z cesty ale maju automaty nejaku vypocitanu/realnu zivotnost. viem ze to hodne zalezi od udrzby... alebo kolko tak mate nabehane s "automatmi"? |
Autor: | EvoMan [ 01 červenec 2008 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: poradte pri nakupu - GDI, automat |
ja jsem teda Mitsubishi v automatu jeste nejezdil, ale ze sve praxe (vlastni, okoli, firma apod.) mam jen tyhle: - Mercedes 300GD Aut. 1982: pres 300.000km (uz druhy motor, automat rizen podtlakovyma hadickama a stale jezdi, radi, vsechno v pohode) - Opel Omega 2.5TD aut. 86' (motor BMW 6-ti valec tds), automat Aisin-Warner 4st., 350.000km, auto jsem prodal asi pred 5-ti lety a stale jezdi. - BMW 524TD aut. 90' (kdysi firemni), cca 400.000km, motor opravovan nekolikrat (slabe hlavy), automat bez problemu - Ford Fiesta 1.1 Aut. 92' -Variator 60.000km (prevodovka neradi, a ani napoctvrte se nam ji nepodarilo opravit), ale to je Ford a to je zvlastni kategorie... - BMW 530d Touring Steptronic 00', 300.000km a problemy byly (velke) ale jen s motorem (MAF, turbo 2x, vstriky atd...neuveritelne drahe opravy a soucastky) - VW Touareg 2.5 TDI R5 05' - 120.000km a same problemy (s automatem, s pohonem 4x4 - 2x meneny centralni diferencial, s pneumatickym odpruzenim apod. hrozny a drahy smejd nabity zcela nepotrebnou a spatne fungujici elektronikou) - BMW 320d Touring Steptronic 07', 50.000km a zatim ok, ale je to skoro nove. takze zkusenosti takove i makove... |
Autor: | Mitsi [ 01 červenec 2008 21:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: poradte pri nakupu - GDI, automat |
Tady v zásadě platí, že některé automaty jsou držáky a klidně přežijí celý vůz, zvláště pokud je v nich pravidelně měněn ATF, filtr a čištěny magnety, jiné jsou typově nepovedené už z výroby. Ale automaty Mitsubishi patří naštěstí do té první skupiny, bohužel se však nesnášejí s ne-SP2/3 ATF... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |