mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

poradte pri nakupu - GDI, automat
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=291
Stránka 1 z 2

Autor:  DAN2 [ 05 srpen 2006 19:52 ]
Předmět příspěvku:  poradte pri nakupu - GDI, automat

Zdravim vsechny, narazil jsem na toto forum a chtel bych poprosit o vase rady/zkusenosti ohledne 1.8GDI a automatu.

Chystam se na nakup tohoto auta, r.v.2000, najeto "poctivych" 180kkm v CR, automat. Mam trochu strach z tech km, zejmena ve vztahu k prevodovce. Auto ma plne vedenou servisni knizku (posledni zazanm na 150kkm, takze me tedka asi ceka velkej servis) s intervaly 30kkm.

Mam par dotazu:
1) jak jsou na tom tyhle auta mechanicky? po 180kkm po ceskych silnicich bude asi dost zahul na cepy/tlumice atd.
2) po kolika se meni rozvodak - 90kkm? to me teda asi ceka..
3) jak je na tom se spotrebou, jezdit s tim budu z 99% po meste, vecne se studenym motorem, trasy kolem 5tikm
4) nemate nekdo zkusenosti s automatem v tomhle aute? tady bych byl vdecen za jakekoliv info, zejmena jak casto/jake veci je s tim potreba delat, aby to "vydrzelo" co nejdele. Ma ten automat nejakou "zivotnost"
5) na co dalsiho si dat pozor? co bych mel vedet pred koupi?

diky za pripadne odpovedi.

Autor:  Murtas [ 05 srpen 2006 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavne si dej bacha na hydrostely. Poslechni si jestli klepou nebo ne. Pokud nebyla dobra udrzba tak pocitej s tim ze je budes menit, pokud je uz nemenili.

Autor:  DAN2 [ 05 srpen 2006 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

o hydrostelech sem tady dost cetl. nejak to nechapu, dneska to ma kazdy auto - posledni tri co sem mel je mely a zadny problem nebyl. na 406ce mi motor pekne cvakal, tak sem ho nechal cvakat dal, zdalo se mi, ze to na nic jinyho krome zvukovyho projevu nemelo vliv.

Autor:  Mitsi [ 07 srpen 2006 09:05 ]
Předmět příspěvku: 

S hydroštelema se to má tak, že tam byl konstrukční/výrobní problém spočívající ve špatném úhlu tlaku vahadla na hydroštel, což vedlo k jeho přidírání, zj. v případě příliš dlouhého intervalu výměny oleje, resp. použití oleje o neadekvátní viskozitě (zj. 0W-30). Správně měly být v záruce vyměněny všechny hydroštely a současně i vahadla (obé nového/upraveného provedení). Pokud byly vyměněny pouze hydroštely, problém se časem projeví znovu. Pokud bylo s výměnou otáleno, jsou už vydřené díry pro hydrošlely v hlavě motoru a je možno je měnit donekonečna.

Podvozek Carismy je podvozkem Volva S40/V40 a výdrží/životností rozhodně nevyniká (to platí i pro brzdy).

Automat je tzv. INVECS II používající speciální ATF přímo od Mitsubishi pod. názvem DiaQueen SP II či SP III. Pozor, nejedná se o nic, co by bylo kompatibilní s běžnými Dexrony! Mění se po 90, resp. 100 tis. km (spolu s rozvoďákem a kladkami). Pokud tam někdo nalil cokoli jiného, bude ta převodovka odvařená!!!

Autor:  DAN2 [ 07 srpen 2006 11:37 ]
Předmět příspěvku: 

ok, diky za vycerpavajici info

Autor:  HomoFaber [ 01 duben 2008 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Re:

Mitsi píše:
Automat je tzv. INVECS II používající speciální ATF přímo od Mitsubishi pod. názvem DiaQueen SP II či SP III. Pozor, nejedná se o nic, co by bylo kompatibilní s běžnými Dexrony! Mění se po 90, resp. 100 tis. km (spolu s rozvoďákem a kladkami). Pokud tam někdo nalil cokoli jiného, bude ta převodovka odvařená!!!


Problem s tym DiaQuenn SP2 je, ze sa dostava iba k autorizovanym servisom. A tam za tych 7litrov chcu £80 plus £60 za tych 20min prace. (V CR a SR to je asi podobne).
Tak som napisal vsetkym olejarskym firmam co mam napadli vratane ich zamorskych zastupeni, pre istotu. V zasade vsetci europsky olejari ma odpinkali argumentom "dealers only". Ale:
- BP North America odporucil BP Autran SP (dostupny iba v USA a Kanade)
- Castrol odporucil Castrol TQM-ST (dostupny v Australia a JV Azii)
- Amsoil odporucil Synthetic ATF4+ (da sa zohnat aj v Europe, v UK za asi £50 za 5litrovu banadasku + dopravne)
- Valvoline odporucil ATF+4 (uz by mala byt bezne dostupna v celej Europe) a MaxLife ATF (bezne dostupne, £6/liter).

Ja som pouzil ten MaxLife ATF, uz s tym chodim skoro rok, bez problemov. S original naplnou, pravda, uz mala za sebou 100tis km, pri kazdom preradeni auto trochu cuklo. Teraz, jedine co zaregistrujem je zmena otacok motora.

Autor:  Mitsi [ 01 duben 2008 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: poradte pri nakupu - GDI, automat

Diky za info ohledně praktických zkušeností s Valvoline MaxLife ATF. Příště se ho nebudu bát použít.

P.S.: Při výměně lze z toho klasickým vypuštěním dostat pouze 4,2 litru, výměnu celého objemu náplně podle mne nelze bez spec. zařízení nebo drastického odpojení hadice k chladiči ATF udělat.

Autor:  HomoFaber [ 02 duben 2008 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: poradte pri nakupu - GDI, automat

No ja som okrem standardneho vypustenia cez srob aj odpojil tu hadicu a natocil motor, presne podla navodu.
Samozrejme olej striekal presne z opacneho konca, ako som cakal, cela garaz zahumusena :D

Vytieklo toho tolko, ze zo 6 novych flas, som nalial 5 a pol.

Autor:  Návštěvník [ 02 duben 2008 23:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: poradte pri nakupu - GDI, automat

O motoru bylo řečeno snad vše(nižší žravost GDI na provoz co popisuješ nepoznáš, bude kolem 10 l.Automat sežere oproti manuálu tak o půl ve městě až o litr víc, dnes už to není takový rozdíl, co býval) k převodovce byla zmínka jen o olejích. Takže jak poznat V DOBĚ ZKUŠEBNÍ JÍZDY automat. Na rovině MUSÍ po snížení tlaku na brzdový pedál mít tendenci jet, po uvolnění se bez plynu rozjíždí.Musíš-li k rozjetí po rovině přidat plyn a převodovka zařadí pouze se zvýšenými otáčkami a ještě škubne, je před smrtí.Pozor platí to jak pro D a L, tak i pro R. Oprava kol 40-50 tisíc. Nicméně v době zkušební jízdy to bude OK a může to začít dělat brikule po krátké době. Ostatně jako vše jiné. Proto jsou ceny ojetin s automaty nižší a nestojí na to fronta, protože jak již bylo řečeno, nevíš co tam kdo před tebou lil(i značkový servis má nárok na omyl- ale pokud měnili olej v 90ti a má to 180 a jede to, tak bych se nebál) Když s automatem jezdí "automatista", a ne prase, tak je ta skříň věčná.
Vše je ale otázka prodejní ceny celku, to již je na Tobě

Autor:  HomoFaber [ 01 červenec 2008 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: poradte pri nakupu - GDI, automat

Niekedy v priebehu tohto roka by mal byt resp. uz je po celej Europe dostupna napln pre automaticke prevodovky BP Autran MM-SP3.
Takze dalsia moznost ako nebyt zavisly na autorizovanom Mitsubishi servise. Dobra sprava, nie?

Autor:  EvoMan [ 01 červenec 2008 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: poradte pri nakupu - GDI, automat

Ja osobne bych to bral, ale kvuli tomu automatu jen za nizkou cenu. Ono nekdy automat vydrzi i 500.000km a navic setri motor (nepretaci). No a kdyby to kleklo, tak jsou dve moznosti:

- generalni oprava - dneska je uz i tady plno firem, co to umi
- vyhodit automat a nasadit manual ze srotaku (vcetne pedalu) a byl by klid.

Tekze bych se toho pancky nebal, ale jak rikam, nejdulezitejsi by pro me byla cena a stav.A taky nezapomenout, ze v zahranici jsou Carismy dneska az od 1500EURo...

Autor:  Mitsi [ 01 červenec 2008 19:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: poradte pri nakupu - GDI, automat

HomoFaber píše:
Niekedy v priebehu tohto roka by mal byt resp. uz je po celej Europe dostupna napln pre automaticke prevodovky BP Autran MM-SP3.
Takze dalsia moznost ako nebyt zavisly na autorizovanom Mitsubishi servise. Dobra sprava, nie?


Ten ATF v SP3 od BP je k mání už řadu let, jenže v ČR ho žádný distributor, včetně těch, co pokrývají celé regiony, nebere, jelikož minimální odběr je jedna celá paleta, a to se prý (mám to přímo od takového distributora) nevyplatí... :evil:

Autor:  pajama [ 01 červenec 2008 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: poradte pri nakupu - GDI, automat

chcem sa opytat mozno trosku z cesty ale maju automaty nejaku vypocitanu/realnu zivotnost. viem ze to hodne zalezi od udrzby... alebo kolko tak mate nabehane s "automatmi"?

Autor:  EvoMan [ 01 červenec 2008 20:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: poradte pri nakupu - GDI, automat

ja jsem teda Mitsubishi v automatu jeste nejezdil, ale ze sve praxe (vlastni, okoli, firma apod.) mam jen tyhle:

- Mercedes 300GD Aut. 1982: pres 300.000km (uz druhy motor, automat rizen podtlakovyma hadickama :-) a stale jezdi, radi, vsechno v pohode)

- Opel Omega 2.5TD aut. 86' (motor BMW 6-ti valec tds), automat Aisin-Warner 4st., 350.000km, auto jsem prodal asi pred 5-ti lety a stale jezdi.

- BMW 524TD aut. 90' (kdysi firemni), cca 400.000km, motor opravovan nekolikrat (slabe hlavy), automat bez problemu

- Ford Fiesta 1.1 Aut. 92' -Variator 60.000km (prevodovka neradi, a ani napoctvrte se nam ji nepodarilo opravit), ale to je Ford a to je zvlastni kategorie...

- BMW 530d Touring Steptronic 00', 300.000km a problemy byly (velke) ale jen s motorem (MAF, turbo 2x, vstriky atd...neuveritelne drahe opravy a soucastky)

- VW Touareg 2.5 TDI R5 05' - 120.000km a same problemy (s automatem, s pohonem 4x4 - 2x meneny centralni diferencial, s pneumatickym odpruzenim apod. hrozny a drahy smejd nabity zcela nepotrebnou a spatne fungujici elektronikou)

- BMW 320d Touring Steptronic 07', 50.000km a zatim ok, ale je to skoro nove.

takze zkusenosti takove i makove...

Autor:  Mitsi [ 01 červenec 2008 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: poradte pri nakupu - GDI, automat

Tady v zásadě platí, že některé automaty jsou držáky a klidně přežijí celý vůz, zvláště pokud je v nich pravidelně měněn ATF, filtr a čištěny magnety, jiné jsou typově nepovedené už z výroby. Ale automaty Mitsubishi patří naštěstí do té první skupiny, bohužel se však nesnášejí s ne-SP2/3 ATF...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/