mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 07:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2006 19:52 
Offline

Registrován: 05 srpen 2006 19:40
Příspěvky: 3
Bydliště: Lbc
Zdravim vsechny, narazil jsem na toto forum a chtel bych poprosit o vase rady/zkusenosti ohledne 1.8GDI a automatu.

Chystam se na nakup tohoto auta, r.v.2000, najeto "poctivych" 180kkm v CR, automat. Mam trochu strach z tech km, zejmena ve vztahu k prevodovce. Auto ma plne vedenou servisni knizku (posledni zazanm na 150kkm, takze me tedka asi ceka velkej servis) s intervaly 30kkm.

Mam par dotazu:
1) jak jsou na tom tyhle auta mechanicky? po 180kkm po ceskych silnicich bude asi dost zahul na cepy/tlumice atd.
2) po kolika se meni rozvodak - 90kkm? to me teda asi ceka..
3) jak je na tom se spotrebou, jezdit s tim budu z 99% po meste, vecne se studenym motorem, trasy kolem 5tikm
4) nemate nekdo zkusenosti s automatem v tomhle aute? tady bych byl vdecen za jakekoliv info, zejmena jak casto/jake veci je s tim potreba delat, aby to "vydrzelo" co nejdele. Ma ten automat nejakou "zivotnost"
5) na co dalsiho si dat pozor? co bych mel vedet pred koupi?

diky za pripadne odpovedi.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2006 20:44 
Hlavne si dej bacha na hydrostely. Poslechni si jestli klepou nebo ne. Pokud nebyla dobra udrzba tak pocitej s tim ze je budes menit, pokud je uz nemenili.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2006 21:55 
Offline

Registrován: 05 srpen 2006 19:40
Příspěvky: 3
Bydliště: Lbc
o hydrostelech sem tady dost cetl. nejak to nechapu, dneska to ma kazdy auto - posledni tri co sem mel je mely a zadny problem nebyl. na 406ce mi motor pekne cvakal, tak sem ho nechal cvakat dal, zdalo se mi, ze to na nic jinyho krome zvukovyho projevu nemelo vliv.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 srpen 2006 09:05 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
S hydroštelema se to má tak, že tam byl konstrukční/výrobní problém spočívající ve špatném úhlu tlaku vahadla na hydroštel, což vedlo k jeho přidírání, zj. v případě příliš dlouhého intervalu výměny oleje, resp. použití oleje o neadekvátní viskozitě (zj. 0W-30). Správně měly být v záruce vyměněny všechny hydroštely a současně i vahadla (obé nového/upraveného provedení). Pokud byly vyměněny pouze hydroštely, problém se časem projeví znovu. Pokud bylo s výměnou otáleno, jsou už vydřené díry pro hydrošlely v hlavě motoru a je možno je měnit donekonečna.

Podvozek Carismy je podvozkem Volva S40/V40 a výdrží/životností rozhodně nevyniká (to platí i pro brzdy).

Automat je tzv. INVECS II používající speciální ATF přímo od Mitsubishi pod. názvem DiaQueen SP II či SP III. Pozor, nejedná se o nic, co by bylo kompatibilní s běžnými Dexrony! Mění se po 90, resp. 100 tis. km (spolu s rozvoďákem a kladkami). Pokud tam někdo nalil cokoli jiného, bude ta převodovka odvařená!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 srpen 2006 11:37 
Offline

Registrován: 05 srpen 2006 19:40
Příspěvky: 3
Bydliště: Lbc
ok, diky za vycerpavajici info


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 01 duben 2008 11:24 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Mitsi píše:
Automat je tzv. INVECS II používající speciální ATF přímo od Mitsubishi pod. názvem DiaQueen SP II či SP III. Pozor, nejedná se o nic, co by bylo kompatibilní s běžnými Dexrony! Mění se po 90, resp. 100 tis. km (spolu s rozvoďákem a kladkami). Pokud tam někdo nalil cokoli jiného, bude ta převodovka odvařená!!!


Problem s tym DiaQuenn SP2 je, ze sa dostava iba k autorizovanym servisom. A tam za tych 7litrov chcu £80 plus £60 za tych 20min prace. (V CR a SR to je asi podobne).
Tak som napisal vsetkym olejarskym firmam co mam napadli vratane ich zamorskych zastupeni, pre istotu. V zasade vsetci europsky olejari ma odpinkali argumentom "dealers only". Ale:
- BP North America odporucil BP Autran SP (dostupny iba v USA a Kanade)
- Castrol odporucil Castrol TQM-ST (dostupny v Australia a JV Azii)
- Amsoil odporucil Synthetic ATF4+ (da sa zohnat aj v Europe, v UK za asi £50 za 5litrovu banadasku + dopravne)
- Valvoline odporucil ATF+4 (uz by mala byt bezne dostupna v celej Europe) a MaxLife ATF (bezne dostupne, £6/liter).

Ja som pouzil ten MaxLife ATF, uz s tym chodim skoro rok, bez problemov. S original naplnou, pravda, uz mala za sebou 100tis km, pri kazdom preradeni auto trochu cuklo. Teraz, jedine co zaregistrujem je zmena otacok motora.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 01 duben 2008 20:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Diky za info ohledně praktických zkušeností s Valvoline MaxLife ATF. Příště se ho nebudu bát použít.

P.S.: Při výměně lze z toho klasickým vypuštěním dostat pouze 4,2 litru, výměnu celého objemu náplně podle mne nelze bez spec. zařízení nebo drastického odpojení hadice k chladiči ATF udělat.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 02 duben 2008 20:42 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
No ja som okrem standardneho vypustenia cez srob aj odpojil tu hadicu a natocil motor, presne podla navodu.
Samozrejme olej striekal presne z opacneho konca, ako som cakal, cela garaz zahumusena :D

Vytieklo toho tolko, ze zo 6 novych flas, som nalial 5 a pol.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 02 duben 2008 23:11 
O motoru bylo řečeno snad vše(nižší žravost GDI na provoz co popisuješ nepoznáš, bude kolem 10 l.Automat sežere oproti manuálu tak o půl ve městě až o litr víc, dnes už to není takový rozdíl, co býval) k převodovce byla zmínka jen o olejích. Takže jak poznat V DOBĚ ZKUŠEBNÍ JÍZDY automat. Na rovině MUSÍ po snížení tlaku na brzdový pedál mít tendenci jet, po uvolnění se bez plynu rozjíždí.Musíš-li k rozjetí po rovině přidat plyn a převodovka zařadí pouze se zvýšenými otáčkami a ještě škubne, je před smrtí.Pozor platí to jak pro D a L, tak i pro R. Oprava kol 40-50 tisíc. Nicméně v době zkušební jízdy to bude OK a může to začít dělat brikule po krátké době. Ostatně jako vše jiné. Proto jsou ceny ojetin s automaty nižší a nestojí na to fronta, protože jak již bylo řečeno, nevíš co tam kdo před tebou lil(i značkový servis má nárok na omyl- ale pokud měnili olej v 90ti a má to 180 a jede to, tak bych se nebál) Když s automatem jezdí "automatista", a ne prase, tak je ta skříň věčná.
Vše je ale otázka prodejní ceny celku, to již je na Tobě


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2008 15:04 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Niekedy v priebehu tohto roka by mal byt resp. uz je po celej Europe dostupna napln pre automaticke prevodovky BP Autran MM-SP3.
Takze dalsia moznost ako nebyt zavisly na autorizovanom Mitsubishi servise. Dobra sprava, nie?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2008 15:48 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Ja osobne bych to bral, ale kvuli tomu automatu jen za nizkou cenu. Ono nekdy automat vydrzi i 500.000km a navic setri motor (nepretaci). No a kdyby to kleklo, tak jsou dve moznosti:

- generalni oprava - dneska je uz i tady plno firem, co to umi
- vyhodit automat a nasadit manual ze srotaku (vcetne pedalu) a byl by klid.

Tekze bych se toho pancky nebal, ale jak rikam, nejdulezitejsi by pro me byla cena a stav.A taky nezapomenout, ze v zahranici jsou Carismy dneska az od 1500EURo...

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2008 19:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
HomoFaber píše:
Niekedy v priebehu tohto roka by mal byt resp. uz je po celej Europe dostupna napln pre automaticke prevodovky BP Autran MM-SP3.
Takze dalsia moznost ako nebyt zavisly na autorizovanom Mitsubishi servise. Dobra sprava, nie?


Ten ATF v SP3 od BP je k mání už řadu let, jenže v ČR ho žádný distributor, včetně těch, co pokrývají celé regiony, nebere, jelikož minimální odběr je jedna celá paleta, a to se prý (mám to přímo od takového distributora) nevyplatí... :evil:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2008 19:46 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
chcem sa opytat mozno trosku z cesty ale maju automaty nejaku vypocitanu/realnu zivotnost. viem ze to hodne zalezi od udrzby... alebo kolko tak mate nabehane s "automatmi"?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2008 20:29 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
ja jsem teda Mitsubishi v automatu jeste nejezdil, ale ze sve praxe (vlastni, okoli, firma apod.) mam jen tyhle:

- Mercedes 300GD Aut. 1982: pres 300.000km (uz druhy motor, automat rizen podtlakovyma hadickama :-) a stale jezdi, radi, vsechno v pohode)

- Opel Omega 2.5TD aut. 86' (motor BMW 6-ti valec tds), automat Aisin-Warner 4st., 350.000km, auto jsem prodal asi pred 5-ti lety a stale jezdi.

- BMW 524TD aut. 90' (kdysi firemni), cca 400.000km, motor opravovan nekolikrat (slabe hlavy), automat bez problemu

- Ford Fiesta 1.1 Aut. 92' -Variator 60.000km (prevodovka neradi, a ani napoctvrte se nam ji nepodarilo opravit), ale to je Ford a to je zvlastni kategorie...

- BMW 530d Touring Steptronic 00', 300.000km a problemy byly (velke) ale jen s motorem (MAF, turbo 2x, vstriky atd...neuveritelne drahe opravy a soucastky)

- VW Touareg 2.5 TDI R5 05' - 120.000km a same problemy (s automatem, s pohonem 4x4 - 2x meneny centralni diferencial, s pneumatickym odpruzenim apod. hrozny a drahy smejd nabity zcela nepotrebnou a spatne fungujici elektronikou)

- BMW 320d Touring Steptronic 07', 50.000km a zatim ok, ale je to skoro nove.

takze zkusenosti takove i makove...

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poradte pri nakupu - GDI, automat
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2008 21:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tady v zásadě platí, že některé automaty jsou držáky a klidně přežijí celý vůz, zvláště pokud je v nich pravidelně měněn ATF, filtr a čištěny magnety, jiné jsou typově nepovedené už z výroby. Ale automaty Mitsubishi patří naštěstí do té první skupiny, bohužel se však nesnášejí s ne-SP2/3 ATF...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz