mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Spotřeba 1.8 GDI
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=32
Stránka 2 z 4

Autor:  pastro [ 22 únor 2007 08:02 ]
Předmět příspěvku:  spotřeba u carismy 18gdi

po dálnici + město najeto asi 400km jsem měl průměrnou spotřebu 6,4l jel jsem 130-140km/h jsem maximálně spokojen......letos chci vyrazit do Chorvatsky na dovolenou,tak uvidím....ale myslím že spotřeba bude menší. :lol:

Autor:  pastro [ 22 únor 2007 08:03 ]
Předmět příspěvku:  spotřeba u carismy 18gdi

po dálnici + město najeto asi 400km jsem měl průměrnou spotřebu 6,4l jel jsem 130-140km/h jsem maximálně spokojen......letos chci vyrazit do Chorvatska na dovolenou,tak uvidím....ale myslím že spotřeba bude menší. :lol:

Autor:  Storm [ 04 květen 2007 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

No já se zatím s průměrem nemůžu dostat pod 7,3 (dle pal. počítače), většinou mimo město. A to jezdím lehkou nohou. Mám Carismu GDI jen krátce cca 14 dnů. Až seženu správný klíč, tak zkontroluju a případně vyměním svíčky (nevím jaké tam jsou), vyčistím klapku, vyměním olej a filtry a resetnu řídící jednotku. Doufám, že to pomůže. :-) Jinak jsem s autem spokojenej, až na tu spotřebu, klepající hydroštel, kolísající otáčky volnoběhu, občasné škubnutí motoru, samopřidávání a ubírání v tahu motoru při stejně sešlápnutém plynu, nějaké klepání v interiéru, škrknutí v předovoce při řazení na trojku..... Snad se mi to všechno podaří dát v krátké době do pořádku.

Autor:  javor [ 06 květen 2007 01:28 ]
Předmět příspěvku: 

S 1.8 GDI průměr zhruba 7,2. Je pravda, že když se na to šlápne, tak průměrná spotřeba na nádrž může bejt i 8,5. Minulej tejden jsem jel z K. Varů do Prahy za 5,5, ale bylo to s motýlí nohou a po dálnici jsem jel tak 110, jinak tak 100 po okreskách a samo 50 v obci :)

Autor:  lagi [ 06 květen 2007 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

Storm píše:
No já se zatím s průměrem nemůžu dostat pod 7,3 (dle pal. počítače), většinou mimo město. A to jezdím lehkou nohou. Mám Carismu GDI jen krátce cca 14 dnů. Až seženu správný klíč, tak zkontroluju a případně vyměním svíčky (nevím jaké tam jsou), vyčistím klapku, vyměním olej a filtry a resetnu řídící jednotku. Doufám, že to pomůže. :-) Jinak jsem s autem spokojenej, až na tu spotřebu, klepající hydroštel, kolísající otáčky volnoběhu, občasné škubnutí motoru, samopřidávání a ubírání v tahu motoru při stejně sešlápnutém plynu, nějaké klepání v interiéru, škrknutí v předovoce při řazení na trojku..... Snad se mi to všechno podaří dát v krátké době do pořádku.



Podle čeho si poznal že ti klepe hydroštel ?

Autor:  Storm [ 06 květen 2007 18:09 ]
Předmět příspěvku: 

No klepe to podle mého odhadu s poloviční frekvencí proti otáčkám motoru a je to nejvíc slyšet u víka ventilů. Když nastartuji studený motor, tak krátce zaklepou všechny hydroštely, než se natlakují, pak je to chvíli v pohodě a po ujetí cca 100 až 200 m to začne klepat (stejný zvuk) ale ta frekvence klepání je podle mne poloviční proti otáčkám motoru. Je to slyšet i uvnitř. Klepe to až do zahřátí na provozní teplotu, pak se to uklidní (po ujetí asi 3 km). Nejsem si stoprocentně jist, že je to hydroštel, ale myslím, že jo. Máš jiný názor?

Autor:  lagi [ 06 květen 2007 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

Storm píše:
No klepe to podle mého odhadu s poloviční frekvencí proti otáčkám motoru a je to nejvíc slyšet u víka ventilů. Když nastartuji studený motor, tak krátce zaklepou všechny hydroštely, než se natlakují, pak je to chvíli v pohodě a po ujetí cca 100 až 200 m to začne klepat (stejný zvuk) ale ta frekvence klepání je podle mne poloviční proti otáčkám motoru. Je to slyšet i uvnitř. Klepe to až do zahřátí na provozní teplotu, pak se to uklidní (po ujetí asi 3 km). Nejsem si stoprocentně jist, že je to hydroštel, ale myslím, že jo. Máš jiný názor?


No nevím vůbec nejsem znalec, ale v tvém případě to asi to zdvihátko bude. Mám taky problém klepání, ale jiné příznaky i po výměně všech zdvihátek klepu a klepu. Proto ten dotaz aby ses neunáhlil a nevyhodil peníze z okna jako já.

Autor:  Mitsi [ 07 květen 2007 08:55 ]
Předmět příspěvku: 

Storm píše:
No já se zatím s průměrem nemůžu dostat pod 7,3 (dle pal. počítače), většinou mimo město. A to jezdím lehkou nohou. Mám Carismu GDI jen krátce cca 14 dnů. Až seženu správný klíč, tak zkontroluju a případně vyměním svíčky (nevím jaké tam jsou), vyčistím klapku, vyměním olej a filtry a resetnu řídící jednotku. Doufám, že to pomůže. :-) Jinak jsem s autem spokojenej, až na tu spotřebu, klepající hydroštel, kolísající otáčky volnoběhu, občasné škubnutí motoru, samopřidávání a ubírání v tahu motoru při stejně sešlápnutém plynu, nějaké klepání v interiéru, škrknutí v předovoce při řazení na trojku..... Snad se mi to všechno podaří dát v krátké době do pořádku.


Pěkně popořádku:

- Snaha dostat se za každou cenu na nejnižší spotřebu může být hodně drahá: motory Mitsubishi obecně nesnášejí podtáčení, přičemž GDI si bohužel (na rozdíl do MPI) "neřekne", že teď už je to příliš, ale o to dříve nastoupí mechanické problémy s pístovou skupinou a klikovým mechanismem, nemluvě o tom, že zákmity v klikovém mechanismu špatně tráví i převodovka!

- Pokud jsi nikdy neměl co do činění se svíčkami, tak u GDI se do nich vůbec nepouštěj! Potřebuješ totiž supertenkostěnný klíč 16, který je schopen slušně udržet svíčku a HLAVNĚ extrémně dobře drží na prodloužení. Jinak se Ti totiž může stát, že zaseknutý svíčkový ořech budeš dolovat ven pomocí demontáže celého vršku motoru!

- Výrobce tam montoval iridiové NGK IZFR6B. Jedná se o svíčky speciálně vyvinuté pro motory GDI (pro 2,4GDI jsou k dispozici teplejší IZFR5B). Lepší jsou Denso Iridium SK20BR11 pro přímovstřikové Toyoty, jen je třeba snížit odtrh hlavní elektrody z 1,1 na 0,9 mm (dvě pomocné elektrody slouží pouze čištění izolátoru). Denso vyrábí ještě speciální svíčky pro GDI VKB20 (event. teplejší VKB16), ale ty neseženeš. Dávat do GDI cokoli jiného zcela zásadně nedoporučuji!

- Pokud jde o motorové oleje, bohatě stačí jakýkoli slušný 10W-40 v ACEA A3/B3, naopak použití např. Castrolu 0W-30 v ACEA A5/B5, který má soused-automechanik v sudu a "leje ho do všech škodovek" (hlavně s TDI PD motory), obvykle pro GDI znamená rychlou smrt!!!

- Kolísání volnoběžných otáček, občasné "škubnutí" motoru, "samopřidávání/samoubírání" plynu při jízdě atd. patří k vlastnostem motoru GDI souvisejícím s přepínáním mezi režimy chodu (stechiometrická směs, chudá směs, bohatá směs), ROZHODNĚ SE NEJEDNÁ O ŽÁDNOU CHYBU/VADU, kterou by bylo nutno či možno řešit!

- Ve Tvém případě se asi opravdu jedná o vadný hydroštel (lepší varinata) nebo vydřenou díru jeho uložení (průs.rová varianta).

- Do převodovky patří co nejřidší olej! Po dlouhém a nákladném laborování jsem dospěl k oleji Tutela Car Technyx 75W-85 GL-4+, který je v ČR k dostání výhradně zde http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=599
Sice nedosahuje hladkosti řazení originálu z fabriky, jenže když dodnes vlastně nikdo neví, co tam výrobce leje (podle mne ATF...) a jako originální náhradní díl se to nedodává, tak jde o to nejlepší, co jsem přinejmenším já na vzorku celkem 9(!) různých olejů otestoval.

Autor:  Storm [ 07 květen 2007 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za rady. Snažil jsem se jet na spotřebu, ale nepatřím k těm, co se snaží zrychlovat z 1000 otáček a dusit motor, tak ho snad brzo nezničím :) . Každopádně dík za varování. S těma svíčkama jsem se už popasoval. Před týdnem jsem se tam snažil dostat ořech z goly na svíčky s venkovním prům. 22 mm, ale ten šel jen do půlky a pak jsem měl co dělat abych ho vytáhnul. Měřil jsem několik dalších ale všechny mají stejný venkovní průměr. Proto jsem si koupil klíč na svíčky v Kauflandu. Ten jsem natvrdo pilníkem a šmirglem sjel na 21,5 mm venkovního průměru a dnes jsem na to vletěl (odvaha co?). Klíč jsem tam dostal v pohodě, ale u povolování druhé svíčky se mi urval (ta příčná část nahoře za kterou jsem zabral) pěkný shit. Klíč jsem si pak opravil a zkontroloval všechny svíčky. Zjistil jsem že jsou sice zn. Denso Iridium ale typ KJ20SR11. Dle některých serverů se dávají do nějaké Hondy a Mazdy. Rozhodně ne do Mitsu. Jedna ze svíček měla izolátor dole u šestihranu na klíč jako kdyby opálený, to jsem ještě neviděl. No a tak objednávám SK20BR11 (cca 602 Kč.) Olej tam dám Valvoline 10W40, který jsi doporučoval . Do převodovky Tutela (původně jsem tam chtěl dát Valvoline HP PC GL-5 75W-80, který jsi doporučoval jinde), ale nevím kolik se ho do převodovky vleze, nikde jsem to nenašel. No a výměnu by si při 128 tis. km asi zasluhoval. A při tom samopřidávání/samoubírání v tahu motoru skáče okamžitá spotřeba +- 2 litry, ale to je mucha, jestli to tak má být, tak mi to nevadí.

Autor:  Mitsi [ 08 květen 2007 00:07 ]
Předmět příspěvku: 

OK, vidím, že se vyznáš. Jinak Ti dám tip na ten "správný" ořech: Proxxon!

Ta KJ-éčka jsou opravdu do Hond - mají speciální provedení rantlu. Jinak uvedená cena za SK20BR11 je dobrá, jen nezapomeň srazit odtrh na 0,9 mm, ale pomocných elektrod se nodotýkej. Hnědý kroužek na izolátoru není na závadu, dokonce to má jméno, jen jsem onen terminus technicus zapomněl.

Na HP PC GL-5 jsem jezdil donedávna. Ovšem Tutela Technyx je o dost lepší. Ostatně jsem to sem už někam psal. Vejde se tam cca 2,2 litru. Vypouštěcí šroub má šestihran 24 mm, většinou se tam ale nevejde ořech goly a je potřeba použít stranový klíč. Pozor: šroub je dutý a přizpůsobený "řízenému" vypouštění, pokud však chceš nechat "vyhrknout" všechny usazeniny, musíš ho vyšroubovat celý.

Autor:  Mirek [ 08 květen 2007 10:17 ]
Předmět příspěvku: 

Klíč na svíčky jsem vyrobil z 16-ky gola klíče, na který jsem navařil trubku zakončenou opět gola klíčem, aby se dalo povolovat račnou. Celý povrch je přetočen na průměr 21.2. Na čele 16-ky gola klíče je potřeba odstaranit sražení náběhu.

Autor:  Mitsi [ 08 květen 2007 11:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jak je vidět, zlaté české ručičky si umějí poradit. V daném případě mi však připadá citelně jednodušší zakoupit profi výrobek zn. Proxxon.

Autor:  Storm [ 04 červenec 2007 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

Vyčistil jsem vzduchovou klapku (sprejem zn. LM), kupodivu moc zaprasená nebyla, reset řídící jednotky, výměna oleje a vzduchového filtru a teď jezdím za 6,7 l (2 x denně 30 km mimo město, většinou bez klimy). Ještě ty svíčky....

Autor:  Automat? [ 06 červenec 2008 23:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba 1.8 GDI

Docela my mě zajímala spotřeba 1.8 GDI s automatickou převodovkou.

Autor:  roman.balu [ 03 srpen 2008 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba 1.8 GDI

Zdravím Vás,
právě dnes jsem si na 110 km trase z Vítkova(Opavsko) do Uherského Hradiště se spotřebou pohrál. Jel jsem 110-120 kde to šlo... ale dával jsem si velký pozor na dojezdy atd, prostě vše o čem tady píšete, jak se má jezdit. Výsledek spotřeby: 5,8l (dle počítače).
Jinak, u posledního čištění klapky (a teď bůh pomoz, dělal to servisák, snad to byla ta škrtící) mě mechanik řekl že to ještě nezažil... 0,5cm vrstva sajrajtu. Že to ještě nezažil, doporučil mě to čistit u každé výměny oleje. Nicméně jsem to koupil při 90tis a tohle čistil tak při 170000. Takže je jasné, že jsem to zanedbal.

Pokud to honím a závodím, je průměr na 7.8 a sem tam 8.5 ale to už jako fakt musí být prasárna, věčně v otáčkách....

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/