mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 09:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotaz na chladící okruh
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2006 15:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 duben 2006 22:51
Příspěvky: 54
Bydliště: Český Těšín
Chtěl bych se zeptat jak funguje chladící okruh. Protože po vypuštění asi 2 litrů kapaliny tak mi neubyla kapalina v nádobě. A po nastartování a zahřátí motoru pořád mi nebila ta kapalina v nádobě. tak jsem dolil do nádoby Fridex nad označení MAX a zbytek jsem vlil přímo do chladiče. A po projetí auta tak se zas nic nezměnilo. Tak doufám že jsem nic neudělěl blbě :-) . A nevíte kolik litrů je v oběhu? Dík za odpověd.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2006 16:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
(citace mého příspěvku odjinud) "Především si všimni, že u Japonců je ta "nádržka", resp. celý chlad. okruh, konstruovaný úplně jinak, než u evropských vozů: prostě není "průchozí" součástí chlad. systému!!! Ona vlastně funguje na principu spojených nádob a slouží pouze k "zachycování přebytečné" chlad. kapaliny při ohřívání motoru a "doplňování chybějící" při jeho chladnutí. Z toho vyplývá, že hladina kolísá neustále - v závislosti na teplotě, ale rozhodně nesmí kapaliny postupně ubývat! Pokud už "dále neubývá", tedy jak popisuješ, zůstává na nějaké minimální úrovni, znamená to jediné: propojení spojených nádob se přirušilo tím, že hadička (její spodní konec) jdoucí do nádobky se ocitla nad úrovní hladiny kapaliny v nádobce. Jinými slovy: v chlad. okruhu Ti už zřejmě dávno chybí dost kapaliny, aniž bys to ovšem vůbec tušil.
Jinak doporučuji kontrolu vodní pumpy: v případě nedostatku chlad. kapaliny většinou odejde její ucpávka."

Při plnění okruhu se naplní chladič úplně a nádobka z větší části. Nic se neodvzdušňuje. Po prvním cyklu ohřev/chladnutí se zkontoluje a event. doplní (nikoli pouze dest. vodou!!!) kapalina v nádobce. Nejpozději po 3 cyklech se hladina ustálí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2006 19:17 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Mitsi nechces tu hodit podrobny postup jak vylit starou chladici kapalinu a doplnit novou??


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2006 19:33 
Offline

Registrován: 14 říjen 2006 22:32
Příspěvky: 49
Bydliště: Tvrdošín SK
suez, čítaš mi myšlienky. Tieš sa chystám to spustiť a ani za joba nemôžem dojsť nato, kde na motore je druhý výpust.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2006 20:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 duben 2006 22:51
Příspěvky: 54
Bydliště: Český Těšín
Díki moc já si to myslel, že nějak tak to bude fungovat, ale nedalo mi to se nezeptat. A píšeš že to dokáže i doplňovat, a to jak funguje, bo jak jsem se díval tak pochopím že jak je tekutina zahřátá tak nadzvedne ventil, který je na pružině a tou hadicí tu přebytečnou kapalinu vypustí do té nádoby, ale prece jak schladne kapalina tak se ventil uzavře a nemá jak ji nasát zpátky. Jó a ta hadička byla ponořená do kapaliny v té nádobce, ale asi jsem to málo projel, tak to zkusím projet víc a pak uvidím. A co se týče jak se vypouští kapalina tak pod levým chladičem je výpustný ventilek.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2006 21:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 duben 2006 22:51
Příspěvky: 54
Bydliště: Český Těšín
Díki moc já si to myslel, že nějak tak to bude fungovat, ale nedalo mi to se nezeptat. A píšeš že to dokáže i doplňovat, a to jak funguje, bo jak jsem se díval tak pochopím že jak je tekutina zahřátá tak nadzvedne ventil, který je na pružině a tou hadicí tu přebytečnou kapalinu vypustí do té nádoby, ale prece jak schladne kapalina tak se ventil uzavře a nemá jak ji nasát zpátky. Jó a ta hadička byla ponořená do kapaliny v té nádobce, ale asi jsem to málo projel, tak to zkusím projet víc a pak uvidím. A co se týče jak se vypouští kapalina tak pod levým chladičem je výpustný ventilek.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2006 07:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Žádná "druhá výpusť" tam není, ale přesto to kupodivu vyteče všechno (a neptejte se mne, jak je možné). Obdobné platí i pro "nasátí kapaliny" z nádobky: prostě to beru tak, že to takto funguje.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2006 08:47 
Offline

Registrován: 14 říjen 2006 22:32
Příspěvky: 49
Bydliště: Tvrdošín SK
Takže aby som bol úplne v obraze, pri vypúštaní odpojiť iba spodnú hadicu od chladiča-vytečie celých 6 Litrov. Novú kapalinu liať cez chladič a keď bude plný, doliať ešte do spádovej nádobky.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2006 10:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud vím, tak na chladiči je výpustní kohout, takže spodní hadici netřeba vůbec sundavat. Zato musíš zcela vyjmout onu nádobku a vylít její obsah. Plní se pomalu hrdlem chladiče při občasném promačkání hadic k chladiči, a to až po hrdlo. Nádobku třeba naplnit zvlášť a pokud možno směsí namíchanou na vyšší mrazuvzdornost!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2006 10:15 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Ok diky Mitsi. Nekdy se do toho pustim :o


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2006 20:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 duben 2006 22:51
Příspěvky: 54
Bydliště: Český Těšín
Ten ventilek tam je, když stojíte čelem k autu tak je na levé straně.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2006 18:55 
Offline

Registrován: 14 říjen 2006 22:32
Příspěvky: 49
Bydliště: Tvrdošín SK
Ten ventil by tam mal byť-aspoň na schéme som ho našiel, ale ako je to s časťou náplne v motore. Moc sa mi nezdá, že by to všetko vytieklo cez chladič, kedže vstup aj výstup chladiacej sú vo vrchnéj časti motora. Alebo to všetko cirkuluje iba vo vrchnéj časti motora?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2006 19:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 duben 2006 22:51
Příspěvky: 54
Bydliště: Český Těšín
japonci to můžou mít jinak řešené, jak jsem byl pod autem tak jsem žádný jiný ventyl neviděl, a myslím si, že když nadzvedneš zadek tak to musí všechno vytéct přes ten chladič, nebo respektivě tam zbyde jenom troška.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2006 19:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Přesně tak, a ani nemusíš zvedat zadek. Prostě je to "clever"! :lol:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2006 21:05 
Offline

Registrován: 10 leden 2006 15:41
Příspěvky: 48
Bydliště: Opava
Mám Colta 86 rok a když jsem povolil ten šroub na chladiči, vytekla voda, ale ne všechna-do plného chladiče jsem nalil jen 3l vody a bylo to full. Takže mě asi všechno nevyteče ale mám starý buben tam je to asi jinak. :D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 80 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz