mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Dotaz na chladící okruh
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=348
Stránka 1 z 2

Autor:  Skoky [ 18 říjen 2006 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Dotaz na chladící okruh

Chtěl bych se zeptat jak funguje chladící okruh. Protože po vypuštění asi 2 litrů kapaliny tak mi neubyla kapalina v nádobě. A po nastartování a zahřátí motoru pořád mi nebila ta kapalina v nádobě. tak jsem dolil do nádoby Fridex nad označení MAX a zbytek jsem vlil přímo do chladiče. A po projetí auta tak se zas nic nezměnilo. Tak doufám že jsem nic neudělěl blbě :-) . A nevíte kolik litrů je v oběhu? Dík za odpověd.

Autor:  Mitsi [ 18 říjen 2006 16:59 ]
Předmět příspěvku: 

(citace mého příspěvku odjinud) "Především si všimni, že u Japonců je ta "nádržka", resp. celý chlad. okruh, konstruovaný úplně jinak, než u evropských vozů: prostě není "průchozí" součástí chlad. systému!!! Ona vlastně funguje na principu spojených nádob a slouží pouze k "zachycování přebytečné" chlad. kapaliny při ohřívání motoru a "doplňování chybějící" při jeho chladnutí. Z toho vyplývá, že hladina kolísá neustále - v závislosti na teplotě, ale rozhodně nesmí kapaliny postupně ubývat! Pokud už "dále neubývá", tedy jak popisuješ, zůstává na nějaké minimální úrovni, znamená to jediné: propojení spojených nádob se přirušilo tím, že hadička (její spodní konec) jdoucí do nádobky se ocitla nad úrovní hladiny kapaliny v nádobce. Jinými slovy: v chlad. okruhu Ti už zřejmě dávno chybí dost kapaliny, aniž bys to ovšem vůbec tušil.
Jinak doporučuji kontrolu vodní pumpy: v případě nedostatku chlad. kapaliny většinou odejde její ucpávka."

Při plnění okruhu se naplní chladič úplně a nádobka z větší části. Nic se neodvzdušňuje. Po prvním cyklu ohřev/chladnutí se zkontoluje a event. doplní (nikoli pouze dest. vodou!!!) kapalina v nádobce. Nejpozději po 3 cyklech se hladina ustálí.

Autor:  suez [ 18 říjen 2006 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi nechces tu hodit podrobny postup jak vylit starou chladici kapalinu a doplnit novou??

Autor:  Ali [ 18 říjen 2006 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

suez, čítaš mi myšlienky. Tieš sa chystám to spustiť a ani za joba nemôžem dojsť nato, kde na motore je druhý výpust.

Autor:  Skoky [ 18 říjen 2006 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

Díki moc já si to myslel, že nějak tak to bude fungovat, ale nedalo mi to se nezeptat. A píšeš že to dokáže i doplňovat, a to jak funguje, bo jak jsem se díval tak pochopím že jak je tekutina zahřátá tak nadzvedne ventil, který je na pružině a tou hadicí tu přebytečnou kapalinu vypustí do té nádoby, ale prece jak schladne kapalina tak se ventil uzavře a nemá jak ji nasát zpátky. Jó a ta hadička byla ponořená do kapaliny v té nádobce, ale asi jsem to málo projel, tak to zkusím projet víc a pak uvidím. A co se týče jak se vypouští kapalina tak pod levým chladičem je výpustný ventilek.

Autor:  Skoky [ 18 říjen 2006 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

Díki moc já si to myslel, že nějak tak to bude fungovat, ale nedalo mi to se nezeptat. A píšeš že to dokáže i doplňovat, a to jak funguje, bo jak jsem se díval tak pochopím že jak je tekutina zahřátá tak nadzvedne ventil, který je na pružině a tou hadicí tu přebytečnou kapalinu vypustí do té nádoby, ale prece jak schladne kapalina tak se ventil uzavře a nemá jak ji nasát zpátky. Jó a ta hadička byla ponořená do kapaliny v té nádobce, ale asi jsem to málo projel, tak to zkusím projet víc a pak uvidím. A co se týče jak se vypouští kapalina tak pod levým chladičem je výpustný ventilek.

Autor:  Mitsi [ 19 říjen 2006 07:50 ]
Předmět příspěvku: 

Žádná "druhá výpusť" tam není, ale přesto to kupodivu vyteče všechno (a neptejte se mne, jak je možné). Obdobné platí i pro "nasátí kapaliny" z nádobky: prostě to beru tak, že to takto funguje.

Autor:  Ali [ 19 říjen 2006 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

Takže aby som bol úplne v obraze, pri vypúštaní odpojiť iba spodnú hadicu od chladiča-vytečie celých 6 Litrov. Novú kapalinu liať cez chladič a keď bude plný, doliať ešte do spádovej nádobky.

Autor:  Mitsi [ 19 říjen 2006 10:01 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud vím, tak na chladiči je výpustní kohout, takže spodní hadici netřeba vůbec sundavat. Zato musíš zcela vyjmout onu nádobku a vylít její obsah. Plní se pomalu hrdlem chladiče při občasném promačkání hadic k chladiči, a to až po hrdlo. Nádobku třeba naplnit zvlášť a pokud možno směsí namíchanou na vyšší mrazuvzdornost!

Autor:  suez [ 19 říjen 2006 10:15 ]
Předmět příspěvku: 

Ok diky Mitsi. Nekdy se do toho pustim :o

Autor:  Skoky [ 19 říjen 2006 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

Ten ventilek tam je, když stojíte čelem k autu tak je na levé straně.

Autor:  Ali [ 21 říjen 2006 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

Ten ventil by tam mal byť-aspoň na schéme som ho našiel, ale ako je to s časťou náplne v motore. Moc sa mi nezdá, že by to všetko vytieklo cez chladič, kedže vstup aj výstup chladiacej sú vo vrchnéj časti motora. Alebo to všetko cirkuluje iba vo vrchnéj časti motora?

Autor:  Skoky [ 21 říjen 2006 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

japonci to můžou mít jinak řešené, jak jsem byl pod autem tak jsem žádný jiný ventyl neviděl, a myslím si, že když nadzvedneš zadek tak to musí všechno vytéct přes ten chladič, nebo respektivě tam zbyde jenom troška.

Autor:  Mitsi [ 21 říjen 2006 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak, a ani nemusíš zvedat zadek. Prostě je to "clever"! :lol:

Autor:  denis [ 21 říjen 2006 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

Mám Colta 86 rok a když jsem povolil ten šroub na chladiči, vytekla voda, ale ne všechna-do plného chladiče jsem nalil jen 3l vody a bylo to full. Takže mě asi všechno nevyteče ale mám starý buben tam je to asi jinak. :D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/