mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Dotaz na chladící okruh https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=348 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Skoky [ 18 říjen 2006 15:52 ] |
Předmět příspěvku: | Dotaz na chladící okruh |
Chtěl bych se zeptat jak funguje chladící okruh. Protože po vypuštění asi 2 litrů kapaliny tak mi neubyla kapalina v nádobě. A po nastartování a zahřátí motoru pořád mi nebila ta kapalina v nádobě. tak jsem dolil do nádoby Fridex nad označení MAX a zbytek jsem vlil přímo do chladiče. A po projetí auta tak se zas nic nezměnilo. Tak doufám že jsem nic neudělěl blbě ![]() |
Autor: | Mitsi [ 18 říjen 2006 16:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
(citace mého příspěvku odjinud) "Především si všimni, že u Japonců je ta "nádržka", resp. celý chlad. okruh, konstruovaný úplně jinak, než u evropských vozů: prostě není "průchozí" součástí chlad. systému!!! Ona vlastně funguje na principu spojených nádob a slouží pouze k "zachycování přebytečné" chlad. kapaliny při ohřívání motoru a "doplňování chybějící" při jeho chladnutí. Z toho vyplývá, že hladina kolísá neustále - v závislosti na teplotě, ale rozhodně nesmí kapaliny postupně ubývat! Pokud už "dále neubývá", tedy jak popisuješ, zůstává na nějaké minimální úrovni, znamená to jediné: propojení spojených nádob se přirušilo tím, že hadička (její spodní konec) jdoucí do nádobky se ocitla nad úrovní hladiny kapaliny v nádobce. Jinými slovy: v chlad. okruhu Ti už zřejmě dávno chybí dost kapaliny, aniž bys to ovšem vůbec tušil. Jinak doporučuji kontrolu vodní pumpy: v případě nedostatku chlad. kapaliny většinou odejde její ucpávka." Při plnění okruhu se naplní chladič úplně a nádobka z větší části. Nic se neodvzdušňuje. Po prvním cyklu ohřev/chladnutí se zkontoluje a event. doplní (nikoli pouze dest. vodou!!!) kapalina v nádobce. Nejpozději po 3 cyklech se hladina ustálí. |
Autor: | suez [ 18 říjen 2006 19:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mitsi nechces tu hodit podrobny postup jak vylit starou chladici kapalinu a doplnit novou?? |
Autor: | Ali [ 18 říjen 2006 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
suez, čítaš mi myšlienky. Tieš sa chystám to spustiť a ani za joba nemôžem dojsť nato, kde na motore je druhý výpust. |
Autor: | Skoky [ 18 říjen 2006 20:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díki moc já si to myslel, že nějak tak to bude fungovat, ale nedalo mi to se nezeptat. A píšeš že to dokáže i doplňovat, a to jak funguje, bo jak jsem se díval tak pochopím že jak je tekutina zahřátá tak nadzvedne ventil, který je na pružině a tou hadicí tu přebytečnou kapalinu vypustí do té nádoby, ale prece jak schladne kapalina tak se ventil uzavře a nemá jak ji nasát zpátky. Jó a ta hadička byla ponořená do kapaliny v té nádobce, ale asi jsem to málo projel, tak to zkusím projet víc a pak uvidím. A co se týče jak se vypouští kapalina tak pod levým chladičem je výpustný ventilek. |
Autor: | Skoky [ 18 říjen 2006 21:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díki moc já si to myslel, že nějak tak to bude fungovat, ale nedalo mi to se nezeptat. A píšeš že to dokáže i doplňovat, a to jak funguje, bo jak jsem se díval tak pochopím že jak je tekutina zahřátá tak nadzvedne ventil, který je na pružině a tou hadicí tu přebytečnou kapalinu vypustí do té nádoby, ale prece jak schladne kapalina tak se ventil uzavře a nemá jak ji nasát zpátky. Jó a ta hadička byla ponořená do kapaliny v té nádobce, ale asi jsem to málo projel, tak to zkusím projet víc a pak uvidím. A co se týče jak se vypouští kapalina tak pod levým chladičem je výpustný ventilek. |
Autor: | Mitsi [ 19 říjen 2006 07:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Žádná "druhá výpusť" tam není, ale přesto to kupodivu vyteče všechno (a neptejte se mne, jak je možné). Obdobné platí i pro "nasátí kapaliny" z nádobky: prostě to beru tak, že to takto funguje. |
Autor: | Ali [ 19 říjen 2006 08:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže aby som bol úplne v obraze, pri vypúštaní odpojiť iba spodnú hadicu od chladiča-vytečie celých 6 Litrov. Novú kapalinu liať cez chladič a keď bude plný, doliať ešte do spádovej nádobky. |
Autor: | Mitsi [ 19 říjen 2006 10:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud vím, tak na chladiči je výpustní kohout, takže spodní hadici netřeba vůbec sundavat. Zato musíš zcela vyjmout onu nádobku a vylít její obsah. Plní se pomalu hrdlem chladiče při občasném promačkání hadic k chladiči, a to až po hrdlo. Nádobku třeba naplnit zvlášť a pokud možno směsí namíchanou na vyšší mrazuvzdornost! |
Autor: | suez [ 19 říjen 2006 10:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ok diky Mitsi. Nekdy se do toho pustim ![]() |
Autor: | Skoky [ 19 říjen 2006 20:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten ventilek tam je, když stojíte čelem k autu tak je na levé straně. |
Autor: | Ali [ 21 říjen 2006 18:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten ventil by tam mal byť-aspoň na schéme som ho našiel, ale ako je to s časťou náplne v motore. Moc sa mi nezdá, že by to všetko vytieklo cez chladič, kedže vstup aj výstup chladiacej sú vo vrchnéj časti motora. Alebo to všetko cirkuluje iba vo vrchnéj časti motora? |
Autor: | Skoky [ 21 říjen 2006 19:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
japonci to můžou mít jinak řešené, jak jsem byl pod autem tak jsem žádný jiný ventyl neviděl, a myslím si, že když nadzvedneš zadek tak to musí všechno vytéct přes ten chladič, nebo respektivě tam zbyde jenom troška. |
Autor: | Mitsi [ 21 říjen 2006 19:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně tak, a ani nemusíš zvedat zadek. Prostě je to "clever"! ![]() |
Autor: | denis [ 21 říjen 2006 21:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám Colta 86 rok a když jsem povolil ten šroub na chladiči, vytekla voda, ale ne všechna-do plného chladiče jsem nalil jen 3l vody a bylo to full. Takže mě asi všechno nevyteče ale mám starý buben tam je to asi jinak. ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |