mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 04 květen 2024 00:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 17 únor 2007 18:29 
Offline

Registrován: 17 únor 2007 18:23
Příspěvky: 10
Zdravím vás všechny. Právě jsem si z bazíku přivezl carismu - 1.8 GDI, r.v. 2000, nalítáno 140 000.

První co chci udělat je vyměnit olej, ale nemám k tomu žádnej papír, nemůžu nikde zjistit, co do toho nalejt. Byl jsem v Kelly, kde mi doporučili http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=92 , tak se vás chci zeptat, zda-li to tam můžu nalejt. Díky moc za odpovědi.

Zároveň bych moc rád znal váš názor na to, co všechno mám na carismě zkontrolovat s přihlédnutím k jejímu kilometrovému věku. určitě chci vyměnit rozvody nebo minimálně se na ně podívat a taky asi přední kotouče. Při brždění mi volant nepříjemně kope do ruky, možná jsou pokroucené koutouče, pročítal jsem si tady tu diskusi a "mitsi" na tyto problémy u carismy poukazoval...

Jinak žádné závady krom zrezlého ostřikovače, který kámoš spravil nemám, uvítám vaše rady, hlavně s tím olejem :) díky moc a mějte se

Michal


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 únor 2007 20:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 leden 2006 11:48
Příspěvky: 14
Bydliště: Oslavany
Zdravím všechny návštěvníky tohoto fóra. Nevím přesně co doporučuje výrobce, ale já do své Carismi leju již 5 let Shell Helix Plus http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=122 a nemůzu si stežovat. Olej měním jednou za 2 roky (cca 15000 km) a 4l balení na to v pohodě vystačí, 3,7l dám do motoru a zbývající 3dcl my vystačí na doplňování až do další výměny. S olejem se zejména u hydroštelů nevyplácí experimentovat. :D

_________________
MITSUBISHI Carisma 1.8 GDI 98' LS


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 únor 2007 23:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
martinac píše:
Zdravím všechny návštěvníky tohoto fóra. Nevím přesně co doporučuje výrobce, ale já do své Carismi leju již 5 let Shell Helix Plus http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=122 a nemůzu si stežovat. Olej měním jednou za 2 roky (cca 15000 km) a 4l balení na to v pohodě vystačí, 3,7l dám do motoru a zbývající 3dcl my vystačí na doplňování až do další výměny. S olejem se zejména u hydroštelů nevyplácí experimentovat. :D


Právě proto je nutno měnit NEJPOZDĚJI PO ROCE!!! Jinak je zbytečné tam lejt jak ten Magnatec, tak onen Shell. Valvoline Durablend ACEA A3/B3 10W-40 je minimálně stejně dobrý a přitom za poloviční cenu! Jak jsem napsal: Měnit raději častěji, než se snažit používat "něco lepšího" (ani jeden ze zmiňovaných olejů přitom do "první ligy" rozhodně nepatří).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 únor 2007 07:24 
Offline

Registrován: 22 listopad 2006 08:51
Příspěvky: 6
Nazdárek,já propláchl motor a leju do něj Valvoline 5w-40.....už ted mám pokoj od hydroštelů.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: olej do Carismy 18.GDI
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 14:04 
Offline

Registrován: 22 listopad 2006 08:51
Příspěvky: 6
zdravím Vás pánové,mám neustále problém s cvakáním v motoru a po mnoha zkušenostech kdy jsem měnil 10w-40,za 5w-40 valvoline,po výměně dvou zdvihátek které byli očividně špatné,po výměně palivového filtru...jsem se rozhodl zavolat do servisu a domluvit si tam schůzku.servisní technik mi hned ze startu řekl,že to budou zdvihátka a když jsem mu řekl,že jsem dal 5w-40 valvoline,tak mi zdělil,že takový olej by tam nedával jelikož tam patří specialní olej.tak uvidím v pátek 9.3. každopádně mi řekl buď olej nebo zdvihátka.Pak Vás budu informovat jelikož jsem si všiml,že spousta lidí má problémy s cvakáním,ale nemá to vyřešené nikdo....tak zatím a doufám,že v pátek utrpení mé skončí, :(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 15:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Určitě neskončí! Pokud totiž změna oleje nepomohla (že tam patří něco "speciálního", je samozřejmě úplná pitomina!) a ani výměna vadných hydroštelů, tak máš už nejspíš vydřené ty "díry", v nichž se nacházejí. On totiž pohyb ocelového válečku v hliníkové díře nedělá tomu hliníku moc dobře...

Ale servis na Tobě určitě dobře vydělá, tak proč by Ti předem sděloval, jak se věci nejspíše mají!


Jinak není pravda, že "všichni" mají problémy a "nikdo" to nemá vyřešené, jelikož pokud si toho někdo během záruky všiml a reklamoval to ("včas" z hlediska záruky i případných dalších škod - právě ony "vydřené díry"), tak to bylo řešeno bezplatnou výměnou hydroštelů i vahadel (obojí konstrukčně upraveného provedení). To původní provedení (do r.v. 1999) bylo totiž extrémně citlivé na použití olejů se sníženou HTHS viskozitou a i minimální přetažení předepsaného intervalu výměny oleje, tj. 15000 km/1 rok.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 26 duben 2009 23:23 
čau lidi můžu do toho nalít schell helix ultra VX 5W-30 A3/B4/C3
teď je tam nějak mobil 10W-40 a pěkně to cvaká


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 27 duben 2009 01:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nalej ho tam, aby ses sám přesvědčil, že bude cvakat ještě víc. Můj tip: Valvoline DuraBlend 10W-40.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 27 duben 2009 08:57 
ok dík, dám vědět jak to bude vypadat


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 27 duben 2009 12:26 
tak hotovo, vyměněno.. a zvuk? no asi je to trošku tišší, ale porád cvaká jak TDIčko :???:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 27 duben 2009 12:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Dej tomu ještě pár set km, ty rozhodnou, jestli se to alespoň trochu zlepší nebo ne. Uvažovat o jiném oleji je vcelku zbytečné - svého času jsem v Carismě vyzkoušel kde co a právě ten DuraBlend fungoval nejlépe.
V každém případě si pročti příslušná vlákna diskuse věnovaná "klepání" motorů GDI, tam se dozvíš víc, bohužel nikoli recept na finančně přijatelné řešení tohoto problému. Ledaže bys byl sám tzv. od fochu nebo měl dobré konexe na někoho, kdo by ti vyfutroval díry pro hydroštely.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 27 duben 2009 13:30 
on je ten motor stejně nějakej podivnej.. nedrží volnoběh, při ohřívání cuká, ale jak se ohřeje tak je to lepší.. přijde mě že občas vynechá jeden válec, to už dělalo před výměnou svíček (originál) za brysk..
zítra jedu na diagnostiku, tak sem zvědavej..

mam kámoše co se hrabe v autech.. ale co je k tomu potřeba?


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 27 duben 2009 14:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Napřed si pečlivě pročti tohle fórum, dozvíš se vše potřebné. A to, co se nedozvíš zde, to se ohledně GDI nejspíš nedozvíš už nikde jinde.

Jinak aplikace Brisků do GDI je fatální chyba! Ostatně chybou je i aplikace jakýchkoli jiných svíček, než Denso a NGK, i do "obyčejného" MPI od Mitsubishi.

P.S.: Základní chybou bylo si jeté GDI vůbec pořizovat, zejména pak v Carismě a/nebo Volvu S40/V40. Ale na tom teď už asi nic nezměníš, že? A vsadím se, že diagnostika nic neodhalí - vyhozené peníze!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 27 duben 2009 15:31 
Jo uz to mam prectene, ale nikde nevidim jestli uz nekdo dospel k zahubeni priznaků.
Puvodne jsem chtel mazdu 626 ale pri toulkach po bazarech sem narazil na carismu a desne se mi libila. Tak to dopadlo :(


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Olej do 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 27 duben 2009 15:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No, já nevím o nikom. :sad:

Jinak i jetá Mazda 626 si umí zaklepat na hydroštelech, jenže tam máš alespoň jistotu, že když je vyměníš, tak budeš mít min. na dalších 100 tis. km pokoj. Navíc se jedná o standardní, léty prověřené držáky. Takhle to ovšem u GDI nefunguje...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz