mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Olej do 1.8 GDI
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=398
Stránka 2 z 5

Autor:  Mysak [ 27 duben 2009 17:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

Mitsi> Začínáš být ohledně Carismy a speciálně GDI čím dál tím pesimističtější. Že se Ti po ní stýská a plánuješ si nějakou decentně jetou pořídit a chceš aby spadly ceny?
Už z toho nevybruslíš, už je to venku. :cool: :lol: :lol: :lol:

Návštěvník> Ekonomickým řešením klepajícího motoru je nevšímat si toho a jezdit. Já už klepu a cvakám taky někakou tu dobu a zatím se to nepos.... Na technickej mi dokonce tvrdili (a to úplně vážně), že nejde jeden válec. :roll: Jsem je měl posadit vedle sebe a ukázat jim, jak ten tříválec letí 220.

Nedržení volnoběhu a cukání je tu vysvětleno, a pokud se někdo nešťoural v nastavení volnoběhu, tak by mělo stačit vyčistit těleso škrtící klapky a zresetovat ŘJ. Vše popsáno ve vláknu "akumulátor". Práce pro cvičenou vopici se šroubovákem, čistidlem a hadrem na slabejch 30 minut.

Autor:  Mitsi [ 27 duben 2009 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

Můj pesimismus se prvně datuje lednem 2000, kdy jsem převzal služební Carismu 1,8 GDI, a pak dubnem téhož roku, kdy jsem zakoupil vlastní SW 2,4 GDI. Pravda, ještě nedávno jsem pošilhával po Galantovi kombi 2,4 GDI z r.v. 2001 s najetými 3700 km ("zapomenutá" předváděčka, beze srandy), ale už ho prodali. Sice mne rodina od toho nápadu odrazovala, poněvadž má ještě v živé paměti, jak jsem se s těmi GDI-čky navztekal, ale já prostě pořád nemohu najít vůz, kterým bych toho SW s 200 tis. km na hrbu nahradil: lepší auťák, než byl galant "žralok" prostě neznám, přičemž tenhle byl skoro funglovka, třebaže 8 let stará. A stále si nějak namlouvám, že teď už bych snad lépe věděl, "jak na to". No nic, je to venku... :wink:

Autor:  Návštěvník [ 28 duben 2009 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

a když se opraví na GDIčku tak to nebude cukat, nebo jen cvakat? a kolik to cca stojí a jak dlouho to vydrží? podle tachometru má najeto 100 000km, ale nějak tomu nevěřim :care:
a nemůže to být nějakej kabel? jelikož to občas jede a občas se tomu nechce..
jednou neměla oktávka šanci a pak mě předjelo fáčko :mad:

Autor:  Mitsi [ 28 duben 2009 11:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

To "cukání" je způsobeno přepínáním mezi režimy bohatosti směsi a to, že to občas jede a občas vůbec, je zase způsobeno regenerací de-NOx katalyzátoru. Obojí jsou projevy zcela vlastní technologii GDI a nedá se s nimi nic dělat. Ledaže bys jezdil stále "plný knedlík": to se pak režimy nepřepínají a de-NOx kat se nemusí regenerovat... :lol:

P.S.: Při normálním používání, tedy jízdě v rámci rychl. limitů, trvá dokonalé vypálení katu tak, aby to skutečně jelo, jak má, cca 200 km jízdy na plný plyn. Následně to jezdí super tak dalších 1000-1500 km, než se ten kat opět zasere. A to už vůbec nemluvím o tom, že se zasraným sáním se kromě mechanického vyčištění nedá dělat vůbec nic! Někdo sem už dříve dával odkaz na fotky z ruského zdroje - jeden maník si to čištění nafotil. Hledej ve fóru, určitě ten odkaz najdeš.

P.P.S.: Technologie GDI je v každém případě recept na obrovské problémy. Je smutné, že potenciální zákazníci nebyli varováni ani v době, kdy se ty vozy prodávaly jako nové. Stěží lze tedy očekávat, že bude někdo někoho varovat nyní, kdy se už jedná o značně jeté kousky, o které na Západě nikdo ani nezavadí.

Autor:  Mitsi [ 28 duben 2009 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

Návštěvník píše:
a když se opraví na GDIčku tak to nebude cukat, nebo jen cvakat? a kolik to cca stojí a jak dlouho to vydrží? podle tachometru má najeto 100 000km, ale nějak tomu nevěřim :care:
a nemůže to být nějakej kabel? jelikož to občas jede a občas se tomu nechce..
jednou neměla oktávka šanci a pak mě předjelo fáčko :mad:


Ano, všechny ojetiny mají najeto "jen" 100 tis. km! :lol:
A pokud jde o Tvé otázky, nekladeš zrovna ty snadné... Ale pokud bys na ně náhodou dostal odpověď, dej mi, prosím, určitě vědět!

Autor:  CIKO7 [ 29 duben 2009 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

Dobrý deň

Chcem sa opítať či niekto nemá skusenosti s olejom Valvoline MaxLife SAE 15W-40 minerálny v GDI.

Autor:  Mitsi [ 29 duben 2009 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

Osobní zkušenost nemám, ale viděl bych to jako problematické: GDI málo "topí", což se týká i provozní teploty oleje, která je extrémně nízká. Proto bych těch 15W, které jsou v daném případě směrodatnější než "40", považoval za příliš "hustý" olej. Ale vyzkoušej a uvidíš sám.

Autor:  Hodza [ 29 duben 2009 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

Navstevnik napisal, ze po prejdeni tohto fora nikde nenasiel, ze by niekto "zahubil priznaky". A Mitsi doplnil, ze nepozna nikoho. Tak ja sa hlasim! :grin:

Nasiel som si svoj stary prispevok, tak sa budem citovat:
"Po kupe auta mi tiez klepali zdvihatka aj po zahriati motora (prestali mozno az po 30 kilometroch...), po ich vymene je uz ticho. Treba vsak uviest, ze GDIcka maju na volnobeh trochu iny zvuk ako klasicke motory (napr. MPI), povedal by som, ze nie celkom "hladky" (ale mechanik nie som). Zrejme som mal stastie, ze neboli vydrete ulozenia zdvihatiek, lebo ako som tu viackrat cital, niekomu sa klepanie nepodarilo odstranit vymenou zdvihatiek. Ked do toho pojdes, odporucam vymenit vsetkych 16, hoci moze byt zlych len par (ja som mal tusim 5), lebo je to dost narocna robota na rozobratie a onedlho sa moze pridat dalsie chybne zdvihatko."

Prispevok som pisal v oktobri 2007 a dnes ked maju vymenene zdvihatka (mimochodom nie su to origo mitsubishi) nejakych 50tis. km za sebou, sa zda byt zatial vsetko ok. V zimnych nizkych teplotach to sice chvilku bolo hlucnejsie a ako keby trosku klepotave, ale len dokym sa nezohrial olej. Potom opat standard. Este dodam ze pouzivam vyhradne olej Valvoline 10W-40 (spociatku Durablend, potom som presiel na Max Life - mal by mat nejake aditiva pre motory co maju 100tis. km a viac). Striktne dodrzujem vymenny interval a vacsinou olej menim radsej skor.

Co sa tyka otacok, nastastie som ziadne problemy s kolisanim nemal. Od dovozu z Nemecka som tankoval asi na 95% na OMV 95-ku. Ked zacali robit Carrera 95 (kvazi vylepseny natural 95) tankoval som vacsinou prave tu. Po poklese cien ropy na jesen minuleho roka som zacal davat Carrera 100 hlavne kvoli bezsirnatosti. S autom jazdim normalne, ale doprajem mu aj otacok, kedy ho poriadne poprehanam. Klapku som teda zatial cistit nepotreboval. Dlhodoba spotreba: 7.0 az 7.4 l/100km

Tolko moje moje skusenosti s asi najvacsimi strasiakmi Carisiem GDI.
Ale priznam sa - opat by som si uz GDI nekupoval (hoci som s autom vcelku spokojny). Jednoducho pre istotu :wink:

Autor:  Roberto [ 30 duben 2009 06:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

pripajam sa k Hodzovi, zacal som pouzivat Valvoline 10W-40 Max Life, a klepanie uz nie je take intezivne, jasne ze olejom sa to celkom odstranit neda :care:

Autor:  Návštěvník [ 30 duben 2009 09:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

myslim že to cukání nebude přepínáním mezi režimy! jelikož to cuká i když mam plnej. tak např. stopka a za ní kopec.. na křižovatce zastavim, dám za 1 (4000 ot/min), pak dvě (spadne to někam ke dvoum tisícům) dám plnej. a začne se to dusit a poskakovat že se sotva vydrápu.
mam dotaz na to co určuje volnoběh? je to ŘJ? a nemohlo by to být špatné čidlo otáček?
já tam beru Vervu 100 na benzině a proti 95 je to znát!

Autor:  Mitsi [ 30 duben 2009 09:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

To Hodza a Roberto: Díky za info! Je dobře, když sem napíšete i něco pozitivního - abych to tu já nezaplňoval jen samými negativy...

Autor:  Mitsi [ 30 duben 2009 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

Návštěvník píše:
myslim že to cukání nebude přepínáním mezi režimy! jelikož to cuká i když mam plnej. tak např. stopka a za ní kopec.. na křižovatce zastavim, dám za 1 (4000 ot/min), pak dvě (spadne to někam ke dvoum tisícům) dám plnej. a začne se to dusit a poskakovat že se sotva vydrápu.
mam dotaz na to co určuje volnoběh? je to ŘJ? a nemohlo by to být špatné čidlo otáček?
já tam beru Vervu 100 na benzině a proti 95 je to znát!


Promiň, ale v daném případě jde o nesprávný způsob používání: vždyť chtít po nepřeplňovaném benzínovém motoru, tím spíše pak GDI, aby po přeřazení nahoru ze 2000 ot./min. a při plném plynu PLYNULE zrychloval, je z kategorie zbožných přání. Zvláště pak v případě, když tam máš absolutně nevhodné zapalovací svíčky!

Ano, volnoběh určuje ŘJ motoru. Ale vadná čidla na motoru od MMC nehledej, je to v naprosté většině případů zbytečné (viz dále). Pokud tam už je nějaký problém, téměř určitě bude způsoben něčím úplně jiným, než "poruchou" v elektrice - tady prostě jakékoli srovnávání s motory vybavenými řídící elektronikou od Bosche selhává!!!

Snímače otáček jsou tam dva: jeden snímá otáčky klikovky, druhý otáčky jedné z vaček. Ano, vačky jsou samozřejmě s klikovkou spřaženy, jenže to druhé čidlo snímá vlastně "pružnost" reakce změny otáček vačky na změnu otáček klikovky. Možná šlo ale jen o přípravu na modernizaci, při které byla zavedena změna časování vačky sacích ventilů... Jinak vím o případu poškozeného čidla otáček vačky, ovšem došlo k němu čistě mechanicky, při neodborné výměně rozvodů.

Autor:  CIKO7 [ 30 duben 2009 12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

Mitsi píše:
Osobní zkušenost nemám, ale viděl bych to jako problematické: GDI málo "topí", což se týká i provozní teploty oleje, která je extrémně nízká. Proto bych těch 15W, které jsou v daném případě směrodatnější než "40", považoval za příliš "hustý" olej. Ale vyzkoušej a uvidíš sám.


Dakujem za odpoveď.

A nemožem nejako ublížiť motoru? Nechcem exporimentovať.

Autor:  Návštěvník [ 30 duben 2009 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

A co predstih? To taky ridi RJ? Ono to jako zapali ale udela to takovy prskani nebo jako kdyz by to bouchlo pri vyfuku. Je to mozne?

Autor:  Mitsi [ 30 duben 2009 17:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olej do 1.8 GDI

CIKO7 píše:
Mitsi píše:
Osobní zkušenost nemám, ale viděl bych to jako problematické: GDI málo "topí", což se týká i provozní teploty oleje, která je extrémně nízká. Proto bych těch 15W, které jsou v daném případě směrodatnější než "40", považoval za příliš "hustý" olej. Ale vyzkoušej a uvidíš sám.


Dakujem za odpoveď.

A nemožem nejako ublížiť motoru? Nechcem exporimentovať.


Ohledně možného "ublížení motoru" nechci spekulovat, na to o tom málo vím. V každém případě bude za provozní teploty oleje v motoru GDI, která je ve srovnání s běžným motorem extrémně nízká, ten olej 15W-40 podstatně "hustší", než 10W-40, což ale může pomoci "utěsnit" vůle...

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/