mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Olej do 1.8 GDI https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=398 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | javor [ 17 únor 2007 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | Olej do 1.8 GDI |
Zdravím vás všechny. Právě jsem si z bazíku přivezl carismu - 1.8 GDI, r.v. 2000, nalítáno 140 000. První co chci udělat je vyměnit olej, ale nemám k tomu žádnej papír, nemůžu nikde zjistit, co do toho nalejt. Byl jsem v Kelly, kde mi doporučili http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=92 , tak se vás chci zeptat, zda-li to tam můžu nalejt. Díky moc za odpovědi. Zároveň bych moc rád znal váš názor na to, co všechno mám na carismě zkontrolovat s přihlédnutím k jejímu kilometrovému věku. určitě chci vyměnit rozvody nebo minimálně se na ně podívat a taky asi přední kotouče. Při brždění mi volant nepříjemně kope do ruky, možná jsou pokroucené koutouče, pročítal jsem si tady tu diskusi a "mitsi" na tyto problémy u carismy poukazoval... Jinak žádné závady krom zrezlého ostřikovače, který kámoš spravil nemám, uvítám vaše rady, hlavně s tím olejem ![]() Michal |
Autor: | martinac [ 17 únor 2007 20:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravím všechny návštěvníky tohoto fóra. Nevím přesně co doporučuje výrobce, ale já do své Carismi leju již 5 let Shell Helix Plus http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=122 a nemůzu si stežovat. Olej měním jednou za 2 roky (cca 15000 km) a 4l balení na to v pohodě vystačí, 3,7l dám do motoru a zbývající 3dcl my vystačí na doplňování až do další výměny. S olejem se zejména u hydroštelů nevyplácí experimentovat. ![]() |
Autor: | Mitsi [ 18 únor 2007 23:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
martinac píše: Zdravím všechny návštěvníky tohoto fóra. Nevím přesně co doporučuje výrobce, ale já do své Carismi leju již 5 let Shell Helix Plus http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=122 a nemůzu si stežovat. Olej měním jednou za 2 roky (cca 15000 km) a 4l balení na to v pohodě vystačí, 3,7l dám do motoru a zbývající 3dcl my vystačí na doplňování až do další výměny. S olejem se zejména u hydroštelů nevyplácí experimentovat.
![]() Právě proto je nutno měnit NEJPOZDĚJI PO ROCE!!! Jinak je zbytečné tam lejt jak ten Magnatec, tak onen Shell. Valvoline Durablend ACEA A3/B3 10W-40 je minimálně stejně dobrý a přitom za poloviční cenu! Jak jsem napsal: Měnit raději častěji, než se snažit používat "něco lepšího" (ani jeden ze zmiňovaných olejů přitom do "první ligy" rozhodně nepatří). |
Autor: | pastro [ 22 únor 2007 07:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nazdárek,já propláchl motor a leju do něj Valvoline 5w-40.....už ted mám pokoj od hydroštelů. |
Autor: | pastro [ 06 březen 2007 14:04 ] |
Předmět příspěvku: | olej do Carismy 18.GDI |
zdravím Vás pánové,mám neustále problém s cvakáním v motoru a po mnoha zkušenostech kdy jsem měnil 10w-40,za 5w-40 valvoline,po výměně dvou zdvihátek které byli očividně špatné,po výměně palivového filtru...jsem se rozhodl zavolat do servisu a domluvit si tam schůzku.servisní technik mi hned ze startu řekl,že to budou zdvihátka a když jsem mu řekl,že jsem dal 5w-40 valvoline,tak mi zdělil,že takový olej by tam nedával jelikož tam patří specialní olej.tak uvidím v pátek 9.3. každopádně mi řekl buď olej nebo zdvihátka.Pak Vás budu informovat jelikož jsem si všiml,že spousta lidí má problémy s cvakáním,ale nemá to vyřešené nikdo....tak zatím a doufám,že v pátek utrpení mé skončí, ![]() |
Autor: | Mitsi [ 06 březen 2007 15:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Určitě neskončí! Pokud totiž změna oleje nepomohla (že tam patří něco "speciálního", je samozřejmě úplná pitomina!) a ani výměna vadných hydroštelů, tak máš už nejspíš vydřené ty "díry", v nichž se nacházejí. On totiž pohyb ocelového válečku v hliníkové díře nedělá tomu hliníku moc dobře... Ale servis na Tobě určitě dobře vydělá, tak proč by Ti předem sděloval, jak se věci nejspíše mají! Jinak není pravda, že "všichni" mají problémy a "nikdo" to nemá vyřešené, jelikož pokud si toho někdo během záruky všiml a reklamoval to ("včas" z hlediska záruky i případných dalších škod - právě ony "vydřené díry"), tak to bylo řešeno bezplatnou výměnou hydroštelů i vahadel (obojí konstrukčně upraveného provedení). To původní provedení (do r.v. 1999) bylo totiž extrémně citlivé na použití olejů se sníženou HTHS viskozitou a i minimální přetažení předepsaného intervalu výměny oleje, tj. 15000 km/1 rok. |
Autor: | Návštěvník [ 26 duben 2009 23:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej do 1.8 GDI |
čau lidi můžu do toho nalít schell helix ultra VX 5W-30 A3/B4/C3 teď je tam nějak mobil 10W-40 a pěkně to cvaká |
Autor: | Mitsi [ 27 duben 2009 01:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej do 1.8 GDI |
Nalej ho tam, aby ses sám přesvědčil, že bude cvakat ještě víc. Můj tip: Valvoline DuraBlend 10W-40. |
Autor: | Návštěvník [ 27 duben 2009 08:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej do 1.8 GDI |
ok dík, dám vědět jak to bude vypadat |
Autor: | Návštěvník [ 27 duben 2009 12:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej do 1.8 GDI |
tak hotovo, vyměněno.. a zvuk? no asi je to trošku tišší, ale porád cvaká jak TDIčko ![]() |
Autor: | Mitsi [ 27 duben 2009 12:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej do 1.8 GDI |
Dej tomu ještě pár set km, ty rozhodnou, jestli se to alespoň trochu zlepší nebo ne. Uvažovat o jiném oleji je vcelku zbytečné - svého času jsem v Carismě vyzkoušel kde co a právě ten DuraBlend fungoval nejlépe. V každém případě si pročti příslušná vlákna diskuse věnovaná "klepání" motorů GDI, tam se dozvíš víc, bohužel nikoli recept na finančně přijatelné řešení tohoto problému. Ledaže bys byl sám tzv. od fochu nebo měl dobré konexe na někoho, kdo by ti vyfutroval díry pro hydroštely. |
Autor: | Návštěvník [ 27 duben 2009 13:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej do 1.8 GDI |
on je ten motor stejně nějakej podivnej.. nedrží volnoběh, při ohřívání cuká, ale jak se ohřeje tak je to lepší.. přijde mě že občas vynechá jeden válec, to už dělalo před výměnou svíček (originál) za brysk.. zítra jedu na diagnostiku, tak sem zvědavej.. mam kámoše co se hrabe v autech.. ale co je k tomu potřeba? |
Autor: | Mitsi [ 27 duben 2009 14:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej do 1.8 GDI |
Napřed si pečlivě pročti tohle fórum, dozvíš se vše potřebné. A to, co se nedozvíš zde, to se ohledně GDI nejspíš nedozvíš už nikde jinde. Jinak aplikace Brisků do GDI je fatální chyba! Ostatně chybou je i aplikace jakýchkoli jiných svíček, než Denso a NGK, i do "obyčejného" MPI od Mitsubishi. P.S.: Základní chybou bylo si jeté GDI vůbec pořizovat, zejména pak v Carismě a/nebo Volvu S40/V40. Ale na tom teď už asi nic nezměníš, že? A vsadím se, že diagnostika nic neodhalí - vyhozené peníze! |
Autor: | Návštěvník [ 27 duben 2009 15:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej do 1.8 GDI |
Jo uz to mam prectene, ale nikde nevidim jestli uz nekdo dospel k zahubeni priznaků. Puvodne jsem chtel mazdu 626 ale pri toulkach po bazarech sem narazil na carismu a desne se mi libila. Tak to dopadlo ![]() |
Autor: | Mitsi [ 27 duben 2009 15:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej do 1.8 GDI |
No, já nevím o nikom. ![]() Jinak i jetá Mazda 626 si umí zaklepat na hydroštelech, jenže tam máš alespoň jistotu, že když je vyměníš, tak budeš mít min. na dalších 100 tis. km pokoj. Navíc se jedná o standardní, léty prověřené držáky. Takhle to ovšem u GDI nefunguje... |
Stránka 1 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |