mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 16 červen 2025 23:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: kontrolka oleje
PříspěvekNapsal: 25 březen 2007 14:52 
Offline

Registrován: 17 únor 2007 18:23
Příspěvky: 10
Zdravím,

mám možná banální dotaz, ale přesto ho položím :). U mé carismy 1.8 gdi rv 2000 mám následující problém:

Jakmile se rozjedu a motor se zahřeje na provozní teplotu, tak při neutrálu (kdy jsou otáčky odhadem tak kolem 500-700) se rozsvítí kontrolka oleje. Tato po zařazení nebo po přidání otáček zhasíná. Myslíte, že je problém pouze v otáčkách, které potřebují trochu zvýšit? Osobně si myslím, že zvyšovat nepotřebujou, motor šlape na neutrál v pohodě, o žádném chcípání z důvodu nízkých otázek nemůže být řeč. Nebo se mám na kontrolku vyprdnout?

Btw. olej je samozřejmě dolit v normě....

Díky za rady..

Javor


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 březen 2007 17:22 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Čim pomaleji se točí motor, tím pomaleji se točí i olejové čerpadlo a tím také klesá tlak oleje. Závada může být ve snímači tlaku oleje,
( pravděpodobně to bude tím, nebo jsou otáčky motoru velmi nízké) , ve vyběhání olejového čerpadla, nebo ve zvětšené vůli nějakého místa, které olejové čerpadlo zásobuje olejem k vůli mazání a snížil se tak odpor průtoku oleje. Pomohlo by pro jistotu změřit tlak oleje manometrem, ale pokud kontrolka zhasne již při mírném zvýšení otáček, tak bych si nedělal starost.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 březen 2007 14:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nebo také může být problém v použití oleje příliš nízké viskozity vzhledem k opotřebení motoru, resp. vzhledem k tomu, na co je ten motor stavěn: např. 0W-30 ACEA A1 či A5 tam rozhodně nepatří!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 duben 2007 00:03 
Offline

Registrován: 17 únor 2007 18:23
Příspěvky: 10
Mitsi píše:
Nebo také může být problém v použití oleje příliš nízké viskozity vzhledem k opotřebení motoru, resp. vzhledem k tomu, na co je ten motor stavěn: např. 0W-30 ACEA A1 či A5 tam rozhodně nepatří!


Tím to snad nebude, leju tam Castrol GTX Magnatec 10W/40, tak snad ten je ok...

Díky za odpovědi

Javor


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz