mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
ČIDLO TLAKU OLEJE https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=447 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | lagi [ 23 duben 2007 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | ČIDLO TLAKU OLEJE |
Zdravým a prosím o radu nevíte kde se nachází čidlo tlaku oleje? Chtěl bych ho nechat vymontovat a změřit tlak páč mi klapou zdviháka vlastně jen jedno i když jsem je všechny vyměnil. Přisuzuji to nízkému tlaku oleje nebo už fakt nevím. Mám samozřejmě GDI Carismu. Díky za jakou koli odpověď nebo radu co s tím. Mám tam olej 5W40[/b] |
Autor: | Mirek [ 24 duben 2007 07:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čidlo je vedle filtru oleje na bloku motoru ze strany od spolujezdce. Mrkni na fotky v tématu "zase jste se v tom hrabal doktore". O ventilech je tady hodně psáno - projdi si témata. |
Autor: | lagi [ 24 duben 2007 19:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky, koukal jsem ale nic jsem nenašel asi budu muset lehnout pod auto. Jak píšeš tak jsi opravil jedno zdvihátko a bylo po klepání , já vyměnil všechny a klepe to pořád. Začínám si myslet , že to snad ani zdvyhátko není ale co tedy ? Někde jsem tady četl , že to někomu klepalo a byl nějaký EGR je to možné ? Já už fakt nevím. Když si ten motor měl taky rozebraný tak jak velké jsou ty kanálky co dopravujou k těm zdvihátkům olej, pro případ že bych měl jeden kanál ucpaný, ale to by zase klepalo pořád a mě to přestane tak od 2500 ot. Tady na foru jsem hledal, ale každý píše, že měl problém a pak už nic o tom jak to dopadlo. Ty si jediný co to opravil a taky to sem napsal. Dík |
Autor: | Mirek [ 25 duben 2007 09:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
lagi píše: Díky, koukal jsem ale nic jsem nenašel asi budu muset lehnout pod auto. Jak píšeš tak jsi opravil jedno zdvihátko a bylo po klepání , já vyměnil všechny a klepe to pořád. Začínám si myslet , že to snad ani zdvyhátko není ale co tedy ? Někde jsem tady četl , že to někomu klepalo a byl nějaký EGR je to možné ? Já už fakt nevím. Když si ten motor měl taky rozebraný tak jak velké jsou ty kanálky co dopravujou k těm zdvihátkům olej, pro případ že bych měl jeden kanál ucpaný, ale to by zase klepalo pořád a mě to přestane tak od 2500 ot. Tady na foru jsem hledal, ale každý píše, že měl problém a pak už nic o tom jak to dopadlo. Ty si jediný co to opravil a taky to sem napsal. Dík
To, že se mi ten hydroštel podařilo rozhýbat je jen náhoda. Věděl jsem, že je to sací ventil a poslechem ( fonendoskopem) jsem odhadl že je to asi pátý ventil od rozvodu. Měřil jsem povrch všech hydroštelu - výsledky byly naprosto stejné, taktéž otvory, do kterých jsou hydroštely vsazeny byly jen mírně oválne. Hydroštely jsou usazeny v řadě za sebou na jednom napájecím přívodu. Otvor, který je propojuje je dostatečně velký, ten se určitě nemůže ucpat( je to taky vidět na mých fotkách). EGR ventil to klepání taky nemůže způsobovat( jeho klepání slyšíš při otočení klíčkem do pozice 1- zaklepe asi 7 krát za sebou aby se očistil od případných nečistot, které by mu bránily při jeho uzavření. Jinak o hydroštelech a jejich funkci píše hodně p Mitsi, ale nejen on, takže pročti si jejich názory na toto téma. Hodně lidí píše, že jim po opravě hydroštelu začly po nějakém čase znovu klepat a dokonce se liší i názory jaký olej je lepší použít, jestli 5W40, nebo 10W40. Já mám 10W40, nikdy jsem tam jiný nepoužil. |
Autor: | Mitsi [ 25 duben 2007 10:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
lagi píše: Díky, koukal jsem ale nic jsem nenašel asi budu muset lehnout pod auto. Jak píšeš tak jsi opravil jedno zdvihátko a bylo po klepání , já vyměnil všechny a klepe to pořád. Začínám si myslet , že to snad ani zdvyhátko není ale co tedy ? Někde jsem tady četl , že to někomu klepalo a byl nějaký EGR je to možné ? Já už fakt nevím. Když si ten motor měl taky rozebraný tak jak velké jsou ty kanálky co dopravujou k těm zdvihátkům olej, pro případ že bych měl jeden kanál ucpaný, ale to by zase klepalo pořád a mě to přestane tak od 2500 ot. Tady na foru jsem hledal, ale každý píše, že měl problém a pak už nic o tom jak to dopadlo. Ty si jediný co to opravil a taky to sem napsal. Dík
Já jsem to ale také na Carismě 1,8 GDI "vyřešil", byť ne na 100%: Výměnou všech 16 kusů, ale už bylo pozdě, neboť některé "díry" byly "přidřené", takže se klepání sice výrazně potlačilo, nicméně zcela nezmizelo. Jinak já jsem psal i o tom, že výměna samotných zdvihátek (i kdyby byly všechny díry OK) není "dokonalou opravou", neboť je třeba aplikovat nový, resp. modifikovaný typ zdvihátek, a k tomu současně vyměnit i všechna vahadla, rovněž za nový/modifikovaný typ. Jenže tohle vyjde na min. 60 tis. Kč. Chceš to platit? U mého soukromého vozu s motorem 2,4 GDI to bylo zcela zásadní: Celý nový "vršek" motoru, a to dokonce 2x. Jen podotýkám, že nikoli kvůli klepání, byť i tohle se v rámci "úprav" řešilo - po instalaci ostrých vaček tam nacpali vahadla z Carismy, blbci! Jenže to platil výrobce, ne já... P.S.: Mirek měl prostě štěstí, nic víc (budiž mu přáno!). |
Autor: | Mirek [ 25 duben 2007 11:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Až na tu pokutu hned druhý den po opravě. Moje první pokuta za rychlost, ale zase za 32 let ježdění to není tak špatné. |
Autor: | Mitsi [ 25 duben 2007 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mirek píše: Až na tu pokutu hned druhý den po opravě. Moje první pokuta za rychlost, ale zase za 32 let ježdění to není tak špatné.
Tak to gratuluji! To já mám trochu horší skóre: pokutu jsem platil hned první den (!), co jsem v r. 1976 řídil "legálně", a pak někdy v r. 1979, obojí za rychlost. Od srpna či září 1979 byl zaveden limit i mimo obce, ach jo... ![]() |
Autor: | EvoMan [ 25 duben 2007 11:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mitsi píše: Mirek píše: Až na tu pokutu hned druhý den po opravě. Moje první pokuta za rychlost, ale zase za 32 let ježdění to není tak špatné. Tak to gratuluji! To já mám trochu horší skóre: pokutu jsem platil hned první den (!), co jsem v r. 1976 řídil "legálně", a pak někdy v r. 1979, obojí za rychlost. Od srpna či září 1979 byl zaveden limit i mimo obce, ach jo... ![]() Tak to jste hosi dobri s tema pokutama ja takove stesti nemam, nahaneji me porad, uz mi i nekolikrat sebrali ridicak, ale vzdycky se to nejak vyresilo...ale s Imprezou ani s Evem se neda jezdit pomalu...to jiste chapete, ale na druhe strane ve meste a kde jsou lidi jezdim opatrne (i pod limity, nechci nekoho treba zranit, nebo prejet), ale kde se da jet bezpecne rychle, tak predpis nepredpis... |
Autor: | Mitsi [ 25 duben 2007 12:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano, pokuty/nepokuty nejsou o striktním dodržování či nedodržování, ale právě o tom štěstí, aleb "tri dni ma naháňali, ešče ma nedostali..." ![]() |
Autor: | Mirek [ 25 duben 2007 13:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jenže mě nenaháňali tri dni, ale změřili mě dva krát během půl hodiny a museli v té sedumdesátce jed asi 110 aby mě dojeli, to už jim ale nevadilo, že sami nedodrželi rychlost. |
Autor: | lagi [ 25 duben 2007 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dík, já byl u nesčetně servismenů a žádný z nich fonendoskop (to je název) nevzal , aby mi řekli je to zdvihátko natož aby řekli jaké. Mitsi píše že klepání zdvihátek má specifický zvuk a já byl mimo jiné i v autorisovaném servisu a tam mi po poslechu řekli že je to pístní čep. Proto jsem nechal rozebrat celý motor ale čepy i písty byli v naprostém pořádku. Takže to klepání je asi jiné než když klepou hydra. Tak jsem se rozhodl vyměnit všechny zdvihátka díry do kterých se dávají byli taky v naprostém pořádku žádná známka zadření a klepe a klepe. Takže jsem vyhodil akorát prachy protože ty co jsem nechal vyndat musely být ok. |
Autor: | Mirek [ 26 duben 2007 08:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
lagi píše: Dík, já byl u nesčetně servismenů a žádný z nich fonendoskop (to je název) nevzal , aby mi řekli je to zdvihátko natož aby řekli jaké. Mitsi píše že klepání zdvihátek má specifický zvuk a já byl mimo jiné i v autorisovaném servisu a tam mi po poslechu řekli že je to pístní čep. Proto jsem nechal rozebrat celý motor ale čepy i písty byli v naprostém pořádku. Takže to klepání je asi jiné než když klepou hydra. Tak jsem se rozhodl vyměnit všechny zdvihátka díry do kterých se dávají byli taky v naprostém pořádku žádná známka zadření a klepe a klepe. Takže jsem vyhodil akorát prachy protože ty co jsem nechal vyndat musely být ok.
To jsou opravdu dráhé zkušenosti. Asi jsi měl smůlu na nějakého slabšího technika, když ti takto poradil. Doufám, že jsi ty vyndané zdvihátka nenechal v servisu- určitě se ještě využiji. Kmitočet klepáni ventilu je poloviční proti otáčkám motoru. Když vezmeš kus železné tyčky, opřeš ji na místo odkud klepání asi vychází a druhý konec přiložíš k uchu, tak bude intenzita zvuku silnější, než přiložením tyčky na jiná místa bloku. Je to samozřejmě jen taková pomůcka a záleží hlavně na zkušenostech člověka, který to dělá. |
Autor: | lagi [ 26 duben 2007 19:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám tomu rozumět tak, že pokud auto má 600 ot. tak to musí za minutu 600 x klepnout pokud je to zdvihátko a kdyby to byl pístní čep tak pouze 300x ? |
Autor: | Mirek [ 27 duben 2007 06:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
lagi píše: Mám tomu rozumět tak, že pokud auto má 600 ot. tak to musí za minutu 600 x klepnout pokud je to zdvihátko a kdyby to byl pístní čep tak pouze 300x ?
Naopak. Dvě otáčky klikovky - jedno klepnutí zdvihátka |
Autor: | Mitsi [ 28 duben 2007 01:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mirek píše: lagi píše: Mám tomu rozumět tak, že pokud auto má 600 ot. tak to musí za minutu 600 x klepnout pokud je to zdvihátko a kdyby to byl pístní čep tak pouze 300x ? Naopak. Dvě otáčky klikovky - jedno klepnutí zdvihátka Přesně tak! Frekvence klepání zdvihátek je zcela odlišná a zvukový projev je to natolik specifický, že si ho snad ani nelze splést s ničím jiným! |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |