lagi píše:
Díky, koukal jsem ale nic jsem nenašel asi budu muset lehnout pod auto. Jak píšeš tak jsi opravil jedno zdvihátko a bylo po klepání , já vyměnil všechny a klepe to pořád. Začínám si myslet , že to snad ani zdvyhátko není ale co tedy ? Někde jsem tady četl , že to někomu klepalo a byl nějaký EGR je to možné ? Já už fakt nevím. Když si ten motor měl taky rozebraný tak jak velké jsou ty kanálky co dopravujou k těm zdvihátkům olej, pro případ že bych měl jeden kanál ucpaný, ale to by zase klepalo pořád a mě to přestane tak od 2500 ot. Tady na foru jsem hledal, ale každý píše, že měl problém a pak už nic o tom jak to dopadlo. Ty si jediný co to opravil a taky to sem napsal. Dík
Já jsem to ale také na Carismě 1,8 GDI "vyřešil", byť ne na 100%: Výměnou všech 16 kusů, ale už bylo pozdě, neboť některé "díry" byly "přidřené", takže se klepání sice výrazně potlačilo, nicméně zcela nezmizelo.
Jinak já jsem psal i o tom, že výměna samotných zdvihátek (i kdyby byly všechny díry OK) není "dokonalou opravou", neboť je třeba aplikovat nový, resp. modifikovaný typ zdvihátek, a k tomu současně vyměnit i všechna vahadla, rovněž za nový/modifikovaný typ. Jenže tohle vyjde na min. 60 tis. Kč. Chceš to platit?
U mého soukromého vozu s motorem 2,4 GDI to bylo zcela zásadní: Celý nový "vršek" motoru, a to dokonce 2x. Jen podotýkám, že nikoli kvůli klepání, byť i tohle se v rámci "úprav" řešilo - po instalaci ostrých vaček tam nacpali vahadla z Carismy, blbci! Jenže to platil výrobce, ne já...
P.S.: Mirek měl prostě štěstí, nic víc (budiž mu přáno!).