mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 22:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červen 2005 07:20 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Jecxz píše:
Jese se chci zeptat, na kolik vyjde novy alarm s dalkacem??


Ja mam jen centralni zamykani. Bez dalky. V servisu kam jezdim jsem se zminil ze chci alarm nebo pager. Doporucili mi zarizeni od Jablotronu (http://www.jablotron.cz). I s montazi neco kolem 5ti tisic. A ze soucasti alarmu je i dalkovy ovladac. Takze ve vysledku bych mel originalni centralni zamykani + Jablotron Alarm + Jablotron dalkovy ovladac na zamykani a na alarm.
Bohuzel zatim jsem nemel dostatek casu abych si to zarizeni prostudoval, takze nevim jestli je nebo neni kvalitni.

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červen 2005 10:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak s tím digitálním ovládáním klimy opravdu nevím - viděl jsem to jen v prospektech. Spíše mne překvapuje, že to má digi klimu, ale nemá elektrická oka a zdrcátka: co to je za divnou "zplácaninu"...?

"Standardně vybavená" verze 1,8GDI z r. 1998 měla mj. manuální klimu, elektrická okna (všechna) a elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka + centrál bez dálky. Tlačítko klimy bylo "dvoufunkční": první stisk klima na "eco" režim (svítí žlutá kontrolka), druhý stisk klima "naplno" (svítí zelená kontrolka).

Po faceliftu umožnilo zavedení CAN BUS aplikaci "originál japonského systému" ventilace, kde se klima aktivuje stiskem růžice ovládání otáček ventilátoru, je pouze "jednofunkční" (zapnuto/vypnuto) a ve středu růžice po aktivaci svítí žlutá kontrolka.

K tomu už pak byla originální dálka centrálu následujících parametrů: krabička z černého plastu se silně zaoblenými hranami o rozměrech 54x30x12 mm, větší horní zapuštěné tlačítko obdélníkového tvaru s bílým nápisem LOCK, pod ním menší (nižší) opět obdélníkové tlačítko zhruba v polovině ovladače s bílým nápisem menším písmem UNLOCK, v levém spodním rohu malý ocelový kroužek k připnutí na klíčenku, na zadní straně nahoře odlitý znak Mitsubishi, dole pak zapuštěný šroubek s plochou křížovou hlavou k rozdělání za účelem výměny bateky. Pozor - žádná kontrolní dioda!
PS: Právě to leží přede mnou...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červen 2005 16:38 
Offline

Registrován: 30 květen 2005 21:30
Příspěvky: 15
Bydliště: F-M
Aha, no tak ted uz z toho nejsem vubec chytry :-), taky mi pripada divne, ze tam mam dig. klimu a ne elektricke zadni okna a zrcatka.

Ten muj ovladac teda vypada rozhodne jinak (tlacitka jsou elipsovita, stejne velka, zhruba ve ctvrtine ovladace, jedno sede, druhe oranzove, stejne velke napisy u tlacitek a nad tlacitkem UNLOCK je cervena LEDka), ale presne tenhle ovladac je nakresleny v prirucce, kterou jsem dostal k autu, na prirucce je napsano Mitsubishi Carisma, je tam popsana manualni i digitalni klima a vsechno o aute pro bezneho uzivatele, proste ta prirucka k memu autu naprosto sedi. Mam ty stranky s ovladacem i naskenovane, kdybys chtel mrknout.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červen 2005 16:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jo, budu rád. Stejným ovšem oplatit nemohu, neboť jsem "digitally disabled"...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červen 2005 22:40 
Mitsi píše:
Rád bych Tě vyvedl z omylu: Jako milovník značky Mitsubishi tvrdím, že Carisma NENÍ Mitsubishi! Celý podovozek i kastle (kromě povrchových panelů a interiéru) je Volvo S40/V40.
Ovšem v kombinaci s motorem 1,8 GDI dostaneš alespoň "iriginál" MMC převodovku. Bohužel motor 1,8 GDI je vzhledem k použité technologii přímého vstřikování benzínu do válců a spalování chudé směsi v kombinaci s evropským palivem obsahujícím 20x více síry, než japonský benzín, na něž to bylo původně stavěné, docela průser: se 160 tis. km na hrbu to bude v každém případě vyžadovat rozborku celého "vršku" s důkladným mechanickým vyčištěním od extrémně houževnatých sklovitých usazenin, kvůli kterým to už po těch kilometech ani nedýchá. Při té příležitosti můžeš nechat rovnou vyměnit hydroštěly, které budou určitě v pr... (cca 30 tis. Kč). Ovšem ani jejich výměna nemusí vyřešit problém - pokud se to neudělá (nebo spíše již neudělalo) včas, musel bys vyměnit i celou hlavu motoru!
Pokud jde o převodovku, jde o klasický příklad vynikajícího ústrojí, které však vyžaduje extrémně pečlivý výběr převodového oleje (u svého posledního vozu Mitsubishi jsem se "strefil" na posedmé!) a specifický způsob zacházení (řadit tzv. "na dvě doby"): většina řidičů si však dávno nepamatuje, jak je to učili v autoškole a aplikací "německého stylu" prostě řadicí ústrojí odrovnají.
Veliký problém vidím v předních brzdách: časté pokroucení kotoučů (měníval jsem pravidelně po cca 15 tis. km) a nízká výdrž destiček.
Rovněž světlomety bych nazval spíše bludičkami: zvláště za snížené viditelnosti (mlha, déšť, sněžení) nevidíš vůbec nic!
Po 160 tis. km počítej v každém případě s kompletní GO celého podvozku, kromě skříně řízení.
Podvozek má oproti jiným autům omezenou světlost, zvláště při plném zatížení.

A teď pár kladů: výborné jízdní vlastnosti, nízká úroveň aerodynamického hluku, pokud je GDI motor OK a jezdíš s tím hodně "při zdi", vynikající spotřeba (naopak při jízdě "na doraz" extrémně vysoká) a výkony (proti všem kopcům na D1 ve směru Brno se dá udržet 190, trojka točí až 160), vynikající (alespoň pro mé tělo) ergonomie a slušný prostor pro cestující i vzadu, velký kufr, nikde s toho nic neteče, žádná koroze (a to ani na výfuku po 6 letech a 80 tis. km), žádné problémy se spolehlivostí, velmi dobře se myje...

Závěr: Kup si Galanta s klasickým dvoulitrem, který je "made in Japan"!

PS: Carismu 1,8 GDI jsem měl 5 let jako služební, jezdil jsem s ní jenom já a staral se vzorně. Přesto jsem nezachránil hydroštely a neustálé výměny předních kotoučů mne hodně štvaly. Souběžně jsem jezdil se svým vlastním Space Wagonem 2,4 GDI (made in Japan), který mám rovněž 5 let a najeto 130 tis. km: jeho podvozek je ve srovnání s Carismou jako nový, s motorem jsem měl velké problémy, přední kotouče rovněž nanic. Ovšem když sáhneš např. na páčky pod volantem, které vypadají stejně a plní stejnou funkci, na hladkosti jejich chodu okamžitě poznáš, je jedny byly vyrobeny v Japonsku a druhé v Evropě. O ovládání ventilace a zj. hluku z ní ani nemluvím. Stejně tak kvalita materiálu čalounění a výplní sedaček, koberečky, plasty aj.... Předtím jsem měl několik Lancerů, Galantů, předchozí generaci Space Wagonu atd. atd.




ASI MÁM NĚJAKOU JINOU CARISMU!!!!
Milej zlatej, neřekl jsi vůbec nic novýho a stále opakuješ svoje teze mnohokrát zveřejněné...

Takže popořádku: při 120 tisících na hrbu jsem sice zaznamenal úsady v sání, které jdou "na několikrát" zlikvidovat pomocí speciálních přípravků (testoval jsem od fy RETECH) - ty usazený sračky se rozpustí, nasajou a shoří resp. proletí výfukovým potrubím...Vyzkoušeno, netřeba nic rozebírat.

Kotouče mám původní, jednou stáčený, nekroutí se. Destičky druhé.
Účinnost brzd solidní- konkrétní výsledky na http://www.nehody.net.

Jezdím na plnou syntetiku (údajně) 5W40 API SJ, "neznačková", dovoz Francie, 5 litrů za tuším 18 Euro-nekup to za ty prachy! :lol:

Celkem za 120 000 km:
čepy spodních ramen v 70 tisících, 1 x baterie, 1x svíčky, 1 x destičky, srovnání kotoučů, v nějakých 85 000 řemen a kladky (netřeba kombinovat zda Gates či negates, ve Znojmě to udělaj za cca 7 i s prací a origo díly). Pneu třetí v pořadí (letní), zimní mám furt ty samý.
S výměnou "hydroštelů" už nikoho nestraš, když tam nebudou lejt sračky " OW..xx" tak se nic neděje.
Olej měním běžně po 15 tis., filtr Clean nebo Nipparts.
Běžná údržba-nemrzka,brzdová kapalina atd.

Spotřeba?
Město a krátký trasy okolo 8,5-kdo tvrdí míň, jezdí jen s kopce.
Jakmile se jede s prohřátým motorem je to jiná.
Při dodržování limitů 90/130 cca 6,5/100, když se nelpí na těch 130 jde těsně k šesti.
V létě jsem spěchal do Prahy, v 9,20 jsem byl v Brně na Úvoze - v 11 jsem brzdil ve Vršovicích a spotřeba dle PP byla něco pod 8 , nějakých 7,8.
Dneska jsem jel Brno-Zlín a zpět: 7,1 a to jsem se hezky svezl-zejména pasáž "Buchlovské vrchy" stojí za to!
Nikdy jsem nedokázal jet za víc než za 9 - jen v zimě za -20 když jedu 5 km tam a za dvě hodiny zase zpátky je to k desítce.


Tož tak.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 červen 2005 17:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ve městě jsem dokázal zpočátku jezdit za něco málo přes 7l/100km (auto jsem přebíral s najetými 18 tis. km), ale spotřeba se postupně zvyšovala až na dost přes 9, když jsem ho v 80 tis. km předával. Na dlouhých trasách jsem dokázal průměr stlačit i pod 6 (jízdou pod rychl. limity), ovšem v případě akutní potřeby "něco stihnout" šplhala přes 14! Přitom po úpravě v podstatě eliminujícím funkci EGR to už nikdy nebylo více, jak 10,7 (při stejném stylu, tj. "na doraz"), "spodní průměr" ovšem vzrostl.

Na mém bývalém pracovišti jsme měli celkem 5 vozů Carisma 1,8 GDI. Všechny byly vyrobeny ve stejném roce (1998) a všechny měly od cca 40-45 tis. km problémy s hydroštely. Přitom ne všechny byly servisovány na stejném místě a za stejných podmínek. U "mého vozu" se hydroštely definitivně poroučely někdy kolem 60 tis. km (cvakalo to i po zahřátí) krátce poté, co mi právě ve Znojmě nalili do motoru Castrol TXT 5W-30. Následovala cesta "vysokým tempem" do Prahy a zpět a výměna hydroštelů za 30 tis. Kč (opět ve Znojmě). Přesto se některé čas od času ozvaly znovu...

Stav zanesení sacího traktu a schopnosti některých čistících prostředků bych doporučoval posuzovat nikoli podle míst, kam až je po plném otevření škrticí klapky vidět, ale podle průchodnosti sacích kanálů v hlavě: Na mém soukromém voze s motorem 2,4 GDI byly sací kanály ležící blízko EGR po 50 tis. km silně zanešené s tím, že ten úplně krajní byl už téměř neprůchozí. Pochybuji, že onu hmotu, která se tam nacházela, je možno vyčistit nějakým sprejem (přiznávám, že jsem to nezkoušel, neboť se měnila celá hlava). To by pak MMC přece nemusela vyvíjet pro motory GDI speciální bezdemontážní technologii "vírového abrazivního čištění rozdrcenými ořechovými skořápkami": bližší informace poskytne na požádání technik v opravně Mitsubishi Novotný Znojmo, který absolvoval příslušné zaškolení - sám majitel firmy p. Novotný z Jihlavy údajně prohlásil, že to "tu hlavu motoru raději shodí a vyčistí mechanicky a s jistotou, že to čisté skutečně je"...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz