mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Jaky je rozdil carisma 1.8 GDI 16V oproti nove 1.8 GDI https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=502 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Rudymir7 [ 18 červen 2007 09:12 ] |
Předmět příspěvku: | Jaky je rozdil carisma 1.8 GDI 16V oproti nove 1.8 GDI |
Zdravim, uzete mi nekdo poradit, kde se da zjistit jaky je rozdil v motoru, dilech podvozku, pohonu, prevodovky atd. u carismy GDI pred a po faceliftu? Predpokladam ze by se mela zasadne lisit jen karoserie, ale nevim kde to zjisit. Mam carismu 98 GDI a misto vymeny hydrostelu muzu vzit cely 60000 km motor (5000,-) nebo cele auto z bouracky. Potrebuji si overit, jestli mi to bude pasovat. Predem diky... |
Autor: | Mitsi [ 18 červen 2007 10:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na podvozku se měnily jen brzdy, převodovka je úplně stejná, přičemž nejvíce změn bylo právě na motoru: plastové sací potrubí namísto hliníkového, natáčení vačkové hřídele sacích ventilů (nevím, zda to náhodou není řízené elektronicky, to by pak byl velký problém), jiný soft v ŘJ, mírná změna výkonových parametrů (k horšímu) atd. Ale motor jako celek (ovšem asi včetně ŘJ) by měl být zaměnitelný. Jen si nejsem jist, zda na tom motor z vrakoviště bude lépe - pokud přesně neznáš jeho historii a důvody, pro které se tam ocitl. |
Autor: | Rudymir7 [ 19 červen 2007 00:12 ] |
Předmět příspěvku: | puvod "znam" |
Nasel jsem to v inzeratu na http://www.mitsubishiclub.cz viz. http://www.mitsubishiclub.cz/classifieds.php?category=3&ddlb_country=&sle_searchText=60000&cb_filter=Filtrovat&sle_searchEmail= Datum: 2006-12-30 16:29:38 (170 dní) Prodám motor z Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 2001 90 kW najeto 60000km. Dále dveře,zadní nárazník,zadní světla,zadní náprava,zadní levá čtvrtka,abs,klimakompresor,servo,startér,převodovku,airbagy sedaček,alu kola 14" a další. chlapik co to prodava narovinu rekl ze to koupil kvuli oprave sve carismy od 70-ti letyho děduly se servisni knižkou. podle jednani me prisel ferovej, ale to bych asi udelal taky kdyz budu chtit prodat. navic me poslal cisla z motoru: na nalitku 4G93, pod tim KS5635. na hlave G9GDI DX 13 ja mam na nalitku motoru 4G93, pod tim F5M42 a na hlave G9GDI DX 2 takze se evidentne jedna o jinej motor, to je mi jasny. Ze ma nizsi vykon, to sem zase vycetl např. na http://www.e-cat.cz Jde me o to jestli by to včetně řídící jednotky pasovalo a za jakou cenu. Samozrejme ze idealni by bylo mit stejny motor a nebyl by problem, ale zatim sem zadny nenasel. No a na zkusenosti s hydrostely AJUSA, co mi nabidli v Mitsubishi Novotny se taky nikdo neozval tak ted vazne nevim. Pokud bych se mel ridit radou od Mitsiho, budu jezdit dal a neresim to, jenze mi prijde ze se to klepani trosku zhorsilo. Mozna je to jen subjektivni, ale stejne to neni prijemny ![]() ![]() |
Autor: | EvoMan [ 19 červen 2007 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | GDI |
ja bych na to sel cestou opravy, pro tu hovori nekolik argumentu: 1) "novy" motor neznas, nevis kdo s nim jezdil a jak, nevis kolik ma kilometru, navic neni identicky a kdovijake problemy te cekaji (elektronika, kabelaz, uchyceni...) 2) "novy" motor ma nizsi vykon nez ten tvuj stary...do toho bych nikdy nesel, ale ja jsem extremista a i 300 koni je mi porad malo... Pokud tedy opravis ten stary (a to musi byt mozne), tak budes vedet co jsi udelal a ze to uz musi byt dobre, navic ho budes mit rozhozeny a presne budes videt, kde je problem, zda je vybehany, das nova tesneni apod. Ale je to jen muj nazor...samozrejme kdybys menil motor za novy, to je jina... |
Autor: | Mitsi [ 20 červen 2007 07:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vzpomněl jsem si na zásadní problém: Původní 1,8 GDI měly "lankový plyn", novější už "drive-by-wire", čili zásadní nekompatibilita, tedy pokud se nepřemontuje celé sací potrubí - nejsem si jistý, zda to vůbec jde. Naopak uchycení motoru zůstalo beze změny. |
Autor: | EvoMan [ 20 červen 2007 13:48 ] |
Předmět příspěvku: | GDI I & II |
to me jen utvrzuje v nazoru, ze nejlepsi je opravit puvodni motor, nez si privodit 1000 problemu s vymenou za ne uplne stejny...ten problem s lankem je dost zasadni, normalne u "elektronickeho" plynu "Drive by Wire" je uz i jiny pedal plynu v interieru s cidlem naklopeni a draty do ECU a pak uplne jina skrtici klapka...u primovstrikoveho motoru bych si s tim vubec nehral... |
Autor: | Rudymir7 [ 20 červen 2007 22:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
takže jedině opravu nebo vyměnu za tentýž typ motoru... co si myslite o replice hydroštelů firmy AJUSA ? |
Autor: | EvoMan [ 21 červen 2007 16:26 ] |
Předmět příspěvku: | Ajusa |
Je to spanelska firma, ktera se specializuje na druhovyrobu. Nebal bych se toho, maji docela kvalitu a slusne ceny, davaji zaruku, tak co... http://www.ajusa.es/eng/productos/taques.htm |
Autor: | Rudymir7 [ 21 červen 2007 23:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mockrát díky EvoManovi za tipa, prave zjišťuji jestli jsou schopni mi to poslat primo nebo pres nejakyho dealera. "Přinejhorším" to vemu přímo v Mitsubishi Novotný, kde chtějí cca 400,- s DPH za kus |
Autor: | Mitsi [ 24 červen 2007 02:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hledám dobrovolníka s klepajícím motorem GDI, který by odzkoušel, co s tím klepáním udělá extrémní boční náklon auta nalevo a napravo. Podle výsledku tohoto zkoumání dám vědět. Mám totiž docela dobrý tip... |
Autor: | geo [ 25 červen 2007 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
to je dobrý, jak moc to potřebuješ naklonit? "Extrémní náklon" tzn. víc jak 60° ? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Mitsi [ 26 červen 2007 08:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Si nedělej srandu! Sháním někoho, komu při "normální" poloze klepe... Jinak bohatě stačí náklon 30 stupňů, případně pravoúhlá zatáčka jetá na hranici smyku, ale na volnoběh! |
Autor: | EvoMan [ 26 červen 2007 12:44 ] |
Předmět příspěvku: | hydra |
Mitsi píše: Si nedělej srandu! Sháním někoho, komu při "normální" poloze klepe... Jinak bohatě stačí náklon 30 stupňů, případně pravoúhlá zatáčka jetá na hranici smyku, ale na volnoběh!
A ty si s tim Mitsi chces overit svou teorii, ze se vydiraji ty hlinikove usazeni hydrostelu a ne hydrostely? Myslis, ze se odstredivou silou respektive naklonem hydrostel "podlije" olejem a prestane klepat? Je to mozne, chce to opravdu zkusit...neni to spatny napad... |
Autor: | Mitsi [ 26 červen 2007 12:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nikoli, jde mi o axiální vůli v uložení klikového hřídele, případně vaček. |
Autor: | EvoMan [ 26 červen 2007 13:02 ] |
Předmět příspěvku: | naklon |
Mitsi píše: Nikoli, jde mi axiální vůli v uložení klikového hřídele, případně vaček.
Aha...ja si ale myslim, ze axialni vule klikove hridele je minimalni a ze ojnice a pistni cep ji tak drzi ve smeru osy a tim jsem si disel k zaveru, ze se naklonem ani ostre projetou zatackou nic nezmeni...a potvrzuji to treba terenni vozy a traktory, ktere se v terenu extremne naklaneji a nic se nemeni...ale mozna, ze se pletu, chce to asi fakt vyzkouset. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |