mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Jak předejít poškození hydroštelů??? https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=509 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | lordis [ 19 červen 2007 15:36 ] |
Předmět příspěvku: | Jak předejít poškození hydroštelů??? |
Mám Carismu 1.8 GLXi z 1995 a motor je neskutečně tichý. Vím, jak se projevují zvukem hydroštely, ale nikoliv na tomto motoru. Četl jsem tu zkušenosti, že se jejich zničení stejně nedá ochránit, je mi to ale zvláštní, vždyť tento systém používá spoustu značek ve svých motorech a to už min. od počátků 90tých let. A nikde jsem takové zmiňované problémy nezaznamenal. Z bazaru, kde jsem pracoval vím, že když cvaká třeba jeden, stačí auto pořádně povytáčet - projet a ve většině případů se kanálky umoudřily - propláchly a přestalo to cvakat. Ptám se tedy, co dělat, (mimo prodeje) resp. jak nejlépe předejít onomu zničení hydroštelů. Nechce se mi věřit, že by Japonec sic z Evropy by nevydržel bez zásahu min 250000km za předpokladu včasné údržby a žádných nezkušených zásahů. Díky za názory. Nalil jsem tam 5W40 plnou syntetiku Starline Diamond Ultra, specifikaci má vyšší než je předepsaná... |
Autor: | EvoMan [ 19 červen 2007 15:40 ] |
Předmět příspěvku: | 250.000km |
no je to jako s kazdym jinym autem, peclivou udrzbou, kterou predepisuje vyrobce a kvalitnim olejem, pak zastudena hlavne auto jemne zahrivat, za velkeho horka pred vypnutim nechat lehce projet na volnobeh...hlavne ale pouzivat kvalitni olej (predepsany vyrobcem!). Pak si myslim, ze 300 a vice tisic kilometru by nemel byt problem... |
Autor: | Mitsi [ 19 červen 2007 18:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 250.000km |
EvoMan píše: no je to jako s kazdym jinym autem, peclivou udrzbou, kterou predepisuje vyrobce a kvalitnim olejem, pak zastudena hlavne auto jemne zahrivat, za velkeho horka pred vypnutim nechat lehce projet na volnobeh...hlavne ale pouzivat kvalitni olej (predepsany vyrobcem!). Pak si myslim, ze 300 a vice tisic kilometru by nemel byt problem...
Samozřejmě právě a jen takto! Jenže kdo to v praxi dělá? A pak je tu také klamný efekt "důvěry k servisům". Tzn., že zákazník věří servisu, že ten udělal, co měl. Jenže lze tomu věřit? Na vlastní kůži jsem se mnohokrát přesvědčil, že pravý opak je pravdou! Ovšem zpět k věci: Hydroštely spolehlivě odrovná nejen použití nekvalitného oleje, ale i použití tzv. "nejlepšího" oleje, tj. oleje nejvyšších specifikací, na který ovšem ten daný konkrétní motor vůbec nebyl stavěn, event. je už dost jetý na to, aby se s takovým olejem dokázal srovnat. Problém cvakajících hydroštelů totiž obvykle není v ucpaných kanálcích (jak se dodnes mnozí povětšinou domnívají), ale především v jejich opotřebení, resp. opotřebení jejich uložení, případně v jejich úplné destrukci, což se týká zejména vnitřních částí (pružina, přepouštěcí ventil...). A to se žádným "protočením" rozhodně "spravit" nedá! Přestože ve 150 tis. km nemám s hydroštely žádný problém, rozhodně bych dal přednost konstrukci motoru bez nich, např. v podobě právě onoho již zmíněného "klasického" řešení motoru 1,8 MPI od MMC. A proč tedy výrobce vůbec volí konstrukci s hydroštely? Inu jednoduše proto, aby učinil motor "téměř" bezúdržbovým nebo - ještě lépe řečeno - více "blbuvzdorným". A tím ukazuji především na techniky ve značkových servisech, neboť to jsou až příliš často totální voli, kteří dokáží zprasit i prosté nastavení ventilové vůle, o čemž bych mohl napsat celou knihu... ![]() |
Autor: | lordis [ 19 červen 2007 22:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mitsi, chceš mi snad naznačit, že já tam hydroštely nemám??? A co tam mám? Podložky? Díky Jirka |
Autor: | Mitsi [ 20 červen 2007 07:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Klasické seřizování, tj. "čípek/matka". PS: Na 100% si tím jistý nejsem, ale motory 1843 ccm MPI (ne-GDI) to tak měly. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |