mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 11 květen 2024 16:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 červen 2007 08:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ve váze vzduchu ani v ŘJ problém nehledej, tyto dvě věci u Mitsubishi vždy naprosto OK! Pravděpodobně máš rozhašený volnoběh, tak si přečti moje starší příspěvky k této problematice - musíš bohužel hledat "křížem přes různá vlákna"...

A nezapomeň se podívat na ty svíčky! Mitsubishi jezdí pouze na Denso a NGK, nic jiného tam rozhodně nepatří!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 červen 2007 23:27 
Offline

Registrován: 09 únor 2006 12:16
Příspěvky: 27
Zkontroluj skutečně ty svíčky. K20 PR-U11 od Denso a neměl by být problém. Měly by stát 4 kusy něco přes tři stováky.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 červen 2007 21:59 
Offline

Registrován: 21 červen 2007 17:14
Příspěvky: 22
Ahoj, na příští týden jsem domluvený na screening k mechanikům. řeknu ti, že je to zvláštní.
v tom prvním týdnu, kdy to začalo, to vypadalo hodně nepříjemně, pravidlem bylo, že skoro po 10ti startech teprvne naskočil a náhoda byla, když jsem nastartoval napoprvé. druhý týden to byla změna. jak si mi poradil, zkusil jsem dobít baterii a vyměnit benzín a najednou jeden den absolutně bez problémů. teď sice pořád nestartuje, jak má, ale ta závada se vyskytuje tak 2 x či 3 x denně /i tak zaplať pán bůh/. jakoby ta závada nějak ustupovala ale ne uplně. všímal jsem si, jak ses ptal na chování. to startování, kdy nenaskočí, nemá žádné pravidlo, prakticky to může být kdykoli, nezáleží, zda-li je auto studené, teplé nebo po určitém odležení. zajímavé, že pouze ráno, tedy při prvním startu, to chytá napoprvé, až v průběhu to začně zlobit.
ptal ses i na výkon i spotřebu, to bych řekl, že je v normě, kombinovaná tak 6,7 - 7 l/100 km, dálky tak 6, často i pod 6.
ten check engine se rozvítí pouze při startování, pak po pár vteřinách vypne stejně jako ostatní kontrolky.
jestli tam neprobíjí VN kabely to jsem ještě nezjistil.

při té zkoušce startování tam nešel benzín, jak si mi poradil, vyndal jsem svíčku a byla suchá, když tam nejde benzín, je problém ve střikování? je možné že to udělal nekvalitní benzín, nebo že by se tam dostala voda nebo něco podobného? je pravdou, že ta závada se poprvé vyskytla v den, když jsem čepoval. bylo to ale na Shellce, i když i tam asi nikdo nezaručí, že při prázdných nádržích tam něco nebude.

ale jedno je jisté :( , asi tě ještě budu chvíli otravovat. díky, že mi věnuješ čas.

ahoj,

Michal


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: start
PříspěvekNapsal: 29 červen 2007 23:44 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
me to neotravuje, od toho tady to forum je...

Ted se mi zda, ze by to mohlo byt blbe (nebo blby kontakt) cidla teploty. To rika ECU, jak ma provest start a jak nastavit parametry (krokovy motorek volnobehu ICS (Idle Step Control), automaticky sytic - obohaceni smesi apod.)
Pokud ti teda studeny start jde a nejde ti start teply, nebo po odlezeni ne uplne studeny (treba i po 4 hodinach)...tak bych to videl na to cidlo. Mitsu ma zpravidla dve cidla teploty: jedno na ukazatel teploty na pristrojovce a jedno pro ECU...
Zpravidla (ale nevim jak je to u tveho auta) je to na pristroj na chladici a to pro ECU na telese termostatu, nebo v jeho blizkosti. Zkus ho najit a trosku s nim laborovat: zahybat, zda ma konektor dobry kontakt, popripade ho odpojit, nebo ho uzemnit na blok, zda se neco zmeni, vzdycky po nejake akci zkus startovat, nebo jej promerit voltmetrem, kolik dava (ale hodnoty neznam, ale mely by se menit v zavislosti na teplote (asi odpor v ohmech), a pokud jsou hodnoty odporu stejne, tak je asi nejspis hinc...)

Jeste otazku: pri startovani slapes na pedal plynu, nebo ne? Pokud ne, (coz je normalni stav a tak to ma byt) tak zkus pokusne treba, kdyz ti to nechyta, dat klidne i plny plyn a drz jej, uvidis, co to udela. U nekterych aut (jako treba u meho Eva) se prestavi kartografie v ECU (nastavi se open loop mod a palivove cerpadlo prejde do rezimu "turbo-sport" a tlaci asi 3x vice paliva), je to videt na diagnostice a huceni cerpadla jde slyset najednou i uchem z mista ridice!)

Pokud to nepomuze, tak pak zkusime jeste dalsi veci, neni boha, ze bysme na to jednou neprisli...Mitsubishi musi jezdit i startovat jako svycarske hodinky!

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2007 20:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je divné, že se Ti nepodařilo vypozorovat závislost špatného startování na nějaké situaci. Osobně bych začal kontrolou svíček (jsou tam vůbec ty "správné", co předepisuje výrobce motoru, nikoli výrobce "nějakých" svíček?), a pokud se problémy objevily po tankování, rozhodně bych použil nějaký čistič vstřikovačů v podobě přísady do benzínu.

Dva tipy:
1/ Pokud motor špatně chytá po odstavení a vychladnutí, bývají zalepené jehly vstřikovačů, na což by měl zabrat právě onen čistič.
2/ Pokud motor nestartuje zcela chaoticky a svíčky jsou po startování zcela suché, přičemž kontrolka "Check Engine" se chová zcela normálně, a po natočení to i normálně jede, zřejmě nenaskakuje palivové čerpadlo. U Mitsubishi jsem se s tím ještě nesetkal, ale u Hondy a Mazdy ano - v obou případech byl opotřebovaný komutátor motorku čerpadla, jenže to zjištíš až po rozeberání, přičemž rozebiratelné je to pouze jednou...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2007 23:05 
Offline

Registrován: 21 červen 2007 17:14
Příspěvky: 22
Zkusím ty čidla, pokusím se je tam najít.
ptal ses, jestli při startování sešlápnu pedál. start provádím pouze bez plynu. Pokusím se, jak říkáš, aspoň to zkusit, že by se to mohlo přenastavit. a jestli se to přenastaví do jiného režimu, pak už s tím není třeba nic dělat?

byla tu řeč i o svíčkách, po pravdě řečeno, ten typ jsem nekontroloval, věřil jsem svému automechanikovi, ale zkontroluju to.

chtěl bych se zeptat na to čerpadlo. je normální, že čerpadlo relativně hlasitě hučí? je to slyšet i od řidiče. není to tak velký hluk, jak by se zdálo, ale prostě slyšet je. je to v normě?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2007 23:07 
Offline

Registrován: 21 červen 2007 17:14
Příspěvky: 22
kdyby to eventuélně byl ten opotřebovaný komutátor motorku čerpadla, znamená to výměna celého čerpadla?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2007 23:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
michal6 píše:
kdyby to eventuélně byl ten opotřebovaný komutátor motorku čerpadla, znamená to výměna celého čerpadla?


Bohužel ano. A u Mitsubishi benz. čerpadlo rozhodně není a nemělo by být slyšet - na rozdíl od jiných aut, např. koncernových, Volva, Renaultu...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: spartne starty
PříspěvekNapsal: 30 červen 2007 23:36 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
- cerpadlo muze hucet a je slysitelne i od ridice, aspon vis, ze ho mas a ze funguje (tlaci) benzin.

- po stlaceni plynu na vic jak 50% dojde k prenastaveni close loopu (rizeni motoru lambda sondou) na open loop (rizeni natvrdo prednastavenymi tabulkami). Nic se neulozi, kdyz plyn pustis, tak se to vrati zase zpatky. Jen bych chtel vedet, zda se neco treba nezmeni (nezlepsi).

- zkus taky to cidlo teploty, v tomto poradi: nejdrive ho rozpojit a spojit (jestli to neni zaoxidovany kontakt) a startovat, pak jej uplne odpojit a startovat a kdyz to bude porad stejne, tak ho promerit zastudena a zatepla a nakonec ho uzemnit na kostru, podle me ma jen jeden drat.

- no a ty svicky: zda jsou to typy do tveho auta (a zn. NGK nebo Denso), s jinyma jsou vzdycky problemy, pak v jakem jsou stavu a jaky maji odtrh (mely by mit cca 0.7mm). Nekdy muzes laborovat i s tim, muzes jej snizit anebo zvysit, nekdy to pomaha (a nzapomen ty svicky ocistit dratenym kartacem)...


pak uvidime.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2007 00:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Bacha na ten odtrh: u ne-turbo motorů je 1,1 mm, nikoli 0,7!

A svíčky se už cca. 15 let (od zavedení katů a tím pádem i bezolovnatého benzínu) drátěním kartáčem rozhodně nečistí, nečistí se totiž vůbec... Dnes už se na nich totiž nemá co usazovat - chybí tetraetylolovo. A pokud by bylo třeba čistit od karbonu, je nutné najít chybu, tedy řešit příčinu, nikoli důsledek!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 červenec 2007 20:43 
Offline

Registrován: 21 červen 2007 17:14
Příspěvky: 22
ahoj,
mohu se ti zeptat na ty svíčky, byly tam zcela neznámé, žádné Denso nebo nebo NGK. musí tam být ten tip K20 PR-U11 , jak doporučoval Kos. nebo jaké vybrat na Carismu 1.6 66 kW ?
a budu pokračovat, jak si mi radil.
díky


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 červenec 2007 23:34 
Offline

Registrován: 09 únor 2006 12:16
Příspěvky: 27
Ahoj, já jsem to nedoporučoval, to doporučuje výrobce, je to z knížky Carisma. A navíc z praxe, na jiné nejezdím a mám ten samý motor co ty. Napadá mě ale ještě jedna věc, možná to s tím nesouvisí, ale kolem roku 1996 jsem měl L300 a dal jsem tam svíčky BERU a dělalo to obdobu tvého problému.Sice v tom byl galanťáckej dvoulitr ale Japonci chtěj Japonský svíčky.Připadal jsem si jak kretén, dojel jsem k benzince, načepoval, nastartoval... a nic. V průběhu několika minut až i hodinu! jsem odjel. Vyhodil jsem svíčky a dal Japonské a už se to neprojevilo. Nevím odkud jsi, ale tady přes kopec ve Stodůlkách je normálně maj, kupoval jsem je zrovna loni v červenci. Pokud bys je chtěl tak ti tam zajedu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: svíčky
PříspěvekNapsal: 04 červenec 2007 11:36 
Offline

Registrován: 21 červen 2007 17:14
Příspěvky: 22
Ahoj, díky za informaci ohledně těch svíček, a taky za nabídku. já jsem se na ně už ptal tady u nás a slíbili mi, že mi je objednají, kdyby to neměli, tak bych tě poprosil. až to vyměním a ještě zkontroluji pár věcí, co mi poradl Evoman, tak doufám, že to přestane.
ahoj


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 červenec 2007 20:26 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
michal6 píše:
Zkusím ty čidla, pokusím se je tam najít.
ptal ses, jestli při startování sešlápnu pedál. start provádím pouze bez plynu. Pokusím se, jak říkáš, aspoň to zkusit, že by se to mohlo přenastavit. a jestli se to přenastaví do jiného režimu, pak už s tím není třeba nic dělat?

byla tu řeč i o svíčkách, po pravdě řečeno, ten typ jsem nekontroloval, věřil jsem svému automechanikovi, ale zkontroluju to.

chtěl bych se zeptat na to čerpadlo. je normální, že čerpadlo relativně hlasitě hučí? je to slyšet i od řidiče. není to tak velký hluk, jak by se zdálo, ale prostě slyšet je. je to v normě?


Já mám Carismu GDI r.v. 98 a palivové čerpadlo slyším taky...... A startuje dobře.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: čerpadlo-storm
PříspěvekNapsal: 05 červenec 2007 00:31 
Offline

Registrován: 21 červen 2007 17:14
Příspěvky: 22
Ahoj, díky za to info k čerpadlu. Michal


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz