mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 07:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2007 18:38 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Teď taková ,možná pro někoho blbá otázka. Jak se to projevuje, že jsou nesrovnatelně lepší než NGK IZFR6B? (nemyslím to ironicky) Vyplatí se připlatit? Ta cena je pro mne docela dost vysoká, litr za jednu svíčku.... :?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2007 08:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Projev a charakter motoru, výkon a spotřeba. Někoho to možná nezajímá (tupé řidiče tupých aut s tupými motory), mne však ano, pročež jsem vždy ochoten si v zájmu omezení tuposti připlatit! A navíc je máš už nafurt!!!

Ono totiž stačí odpovědět si na vcelku jednoduchou otázku (a to do té míry jednoduchou, že vlastně málokoho napadne): Kde se vlastně bere energie v motoru s vnitřním spalováním a co bezprostředně ovlivňuje ono spalování?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2007 17:12 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
OK, principy fungování zážehového motoru mi jsou jasné. Pokládám si ale otázku nakolik se projeví použití o dost lepších svíček, než jsou ty předepsané výrobce, v normálním sériovém motoru, který je bez dalších úprav (např. soft. v řídící jednotce, ostré vačky atd.). Ty Mitsi máš motor upravený, takže použití těch nejlepších svíček je logické a žádoucí. Za "tupého" řidiče se nepovažuji, to bych tady nic neřešil a jezdil bych s autem dokud to alespoň nějak pojede, ale můj motor do jisté míry tupý je, a tak doufám, že nové svíčky trochu pomůžou. Otázka je, jestli ten rozdíl v ceně pak bude stát za to. Jo a vzhledem k předpokládanému počtu najetých km. nepředpokládám, že bych někdy měnil i ty NGK.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 červenec 2007 08:58 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Nakonec jsou koupil nové IZFR6B. Vnitřní elektroda je iridiová a na vnější je kousek platiny, podle toho, co je namalované na krabičce. Když jsem je tam montoval, tak jsem na nich nastavil odtrh 0,9 mm. Auto jsem nastartoval, jelo normálně, ale nikam jsem s ním nejel. Pak jsem si sedl k PC a začal jsem studovat elektronickou servisní příručku. Našel jsem tam nějaké povídání ke svíčkám PZFR6B a tam byl stanovený odtrh 0,5 - 0,6 mm. Tak jsem druhý den svíčky vymontoval a nastavil jsem odtrh na 0,6. Motor jsem nastartoval a ten byl z nich byl trochu v "šoku". Na volnoběh si skokově zvyšoval a snižoval otáčky, pak jsem ho trochu protočil a volnoběh se ustálil na normálních hodnotách. Spotřeba je stejná jako se starými svíčkami a nějaký rozdíl v projevu motoru nepozoruji. Nevíte někdo jaký má být správný odtrh na těchto svíčkách? Mám po výměně svíček resetovat ECU?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 červenec 2007 09:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Předepsaný odtrh je 0,56-0,65 mm. Po výměně svíček není třeba resetovat ŘJ.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2007 21:14 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Tak jsem nastavil odtrh něco mezi 0.6 a 0.65 mm a vypadá to dobře. Motor jede pravidelně a slušně táhne. Jen když zapnu klimu, tak je to trochu slabší, ale to je normální. Díky za rady.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 červenec 2007 12:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Není zač!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: HALFORDS PRAHA
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2007 23:38 
Offline

Registrován: 13 červen 2007 13:08
Příspěvky: 11
Doporučuji HALFORDS PRAHA, ke to vedle elctroworldu v průhonicích, mají tam dobrý výběr, svíčky myslím i NGK. Ale řeknu vám, mají dobrý ceny ale i tak je to ranec. Mám v 1.8 nějaký Bosch super - vobyč, a nemůžu si stěžovat, spotřeba do 7,5l s Prahou, startování v pohodě, takže tam strkat nic nebudu. škoda peněz. navíc bez důvodu...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HALFORDS PRAHA
PříspěvekNapsal: 14 srpen 2007 15:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
lordis píše:
Doporučuji HALFORDS PRAHA, ke to vedle elctroworldu v průhonicích, mají tam dobrý výběr, svíčky myslím i NGK. Ale řeknu vám, mají dobrý ceny ale i tak je to ranec. Mám v 1.8 nějaký Bosch super - vobyč, a nemůžu si stěžovat, spotřeba do 7,5l s Prahou, startování v pohodě, takže tam strkat nic nebudu. škoda peněz. navíc bez důvodu...


Jasně, asi proto se výrobci svíček snaží přicházet stále s něčím novým (ve smyslu opravdu lepším) a asi proto výrobci motorů ve stále větší míře tyto speciální svíčky používají pro prvomontáž, a to bez ohledu na potřebu úspor nákladů, kterážto je pro ně prvořadá! Ale jak vidět, někomu úplně stačí, když se motor vůbec točí...

P.S.: Opětovně připomínám, že zvláště motory Mitsubishi chodí dobře výhradně na svíčky od firem Denso a NGK. A svíčky NGK dnes montuje do svých motorů i německý koncern VW/Audi/Škoda/Seat, což nepochybně svědčí o vysoké kvalitě německé produkce zn. Bosch...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Svíčky zn. BERU UltraX Platin
PříspěvekNapsal: 07 únor 2009 11:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Ja som kúpil NGK za 48 libier (čo je momentálne menej ako 400,- Kč/kus) tu:

http://cgi.ebay.co.uk/SPARK-PLUGS-X4-MITSUBISHI-CARISMA-1-8-4G93-GDI-IZFR6B_W0QQitemZ120365842276QQihZ002QQcategoryZ10400QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262#ShippingPayment

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz